Hop til indhold

En god sele?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne have en sele til Cicero, til når vi cykler, for han løber snart så stærkt at jeg ikke kan følge med :shock:

 

Den må ikke være af nylon, den skal være nem at få af og på, og må ikke hæmme hunden på nogen måde (altså "anti-træk" el. lign.), og den skal være behagelig at have på. Ved godt det er mange krav, men hvis I kender sådan en, smid gerne et link :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med denne? Det er fleece-agtigt inderst, den kan lukkes på begge sider med kliklås (hvis hunden ikke forstår at løfte et ben måske): Kledyr: Andre Seler Forkl dit husdyr (er de øverste jeg mener). Min hedder Trixie.

 

Har den til Egon men bruger den kun om vinteren da han nok synes den er rigeligt varm om sommeren.

''

 

Vi har en lignende til Dexter når vi cykler. Passer super godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan IKKE anbefale den sele der bliver linket til med fleece. Den går alt for langt bagud, sådan at den bagerst rem som burde sidde bag brystkasse, efter lidt tids brug sidder helt nede ved maven/ribbene, så når man trækker i hunden, er man ved at vælte den og mase dens mave/ribben. Ser mange bruge de seler og de sidder allesammen dernede. Det stykke der så går under bringen bliver alt for slapt og når hunden løber løs kan den nemt få et forben ind. Det er selvom selen er købt i den rigtige størrelse. De kan ikke justeres foran og hvis de bliver våde giver de sig rigtig meget.

Lidt svært at forklare hvad jeg mener.

Redigeret af Hegda
Link til indlæg
Del på andre sites

Synes den her er god, de fås i mange farver og størrelser og kan bruges som sikkerhedssele i bilen EZY DOG SELE S - EzyDog - Tropeland

 

Tak for forslagene, men naaah... :???: De er allesammen af nylon, og ser ud til at være lavet til hunde med længere kroppe end en buller :hmm:

 

Dem har Lisbeths (franske) bullere også haft.

Begge remme kan justeres

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har givet mig iforhold til Nylon med Hurtta y-selen - er faktisk blevet ret begejstret for den, selvom den er grim :genert: Det er noget blødt og mere behageligt foran - og bagved er der så desværre rene stof-stropper af en art, som jeg regner med er nylon... Wolfsong har også nogle lækre sele med fleece - de fås bare ikke i Møffes størrelse :fornaermet: Men igen med de der stropper bagtil.

 

Ellers så må du jo næsten over i læder, så bliver selen bare ofte tung... Og dyr.

 

Sådan en her er vist noget for lille, ikk'? Hunter Lder sele, flere strrelser/farver - Lder - Loppetjansen.dk ApS

Link til indlæg
Del på andre sites

Wolfsong er kommet med nogen opdaterede versioner af deres seler. X selen, hvor der er foret også på en del af mavestykket, var det noget? Charlie har en wolfsong (begge modeler:oops:) og jeg synes ikke den sidder langt bagud, som det måske ser udtil trixien gør :hmm:

 

Wolfsong seler til hunde - nye sele modeler i spndende farver

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det kommer jo også an på hvilken sele man vil have...

 

Hvis du vil have en sele som er god til at han kan løbe frit og hygge sig i det, så skal du bestemt ikke have den Buddha linkede til... Det er en sele som når en hund f.eks. trækker når man cykler sidder helt fantastisk... Derfor bruger vi vores helt specifikt når vi cykler, og ikke på andre tidspunkter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Wolfsong er kommet med nogen opdaterede versioner af deres seler. X selen, hvor der er foret også på en del af mavestykket, var det noget? Charlie har en wolfsong (begge modeler:oops:) og jeg synes ikke den sidder langt bagud, som det måske ser udtil trixien gør :hmm:

 

Wolfsong seler til hunde - nye sele modeler i spndende farver

 

Tak, den kunne være en mulighed :5up:

 

Har selv en fransk og fik anbefalet denne her Puppia Sele Regular Rd

Den er super nem at få på og sidder som den skal. Jeg har haft problemer med andre seler der gnaver, det gør denne her ikke ;)

Go jagt!

 

Det er faktisk den type sele, som jeg gerne ville have. Den ser behagelig ud. Men XL er til en Mops :shock: Hvis den ikke fås større er det desværre ikke den vi skal have :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes den her er god, de fås i mange farver og størrelser og kan bruges som sikkerhedssele i bilen EZY DOG SELE S - EzyDog - Tropeland

 

Den har jeg også i sort og er meget glad for den :-) Den er ikke lang i øvrigt. Og passer godt til Asta, som har en ret dyb brystkasse.

 

Jeg synes så til gengæld det er en virkelig dårlig sele. Brystpladen er meget stiv, og stikker op i struben når hunden snuser i jorden, og remmene er tynde og bliver hurtigt slitte (og er iøvrigt i nylon, sú vil nok skarve Cicero). Jeg har endnu tilgode at se den sele sidde godt på en hund.

 

 

Jeg kan IKKE anbefale den sele der bliver linket til med fleece. Den går alt for langt bagud, sådan at den bagerst rem som burde sidde bag brystkasse, efter lidt tids brug sidder helt nede ved maven/ribbene, så når man trækker i hunden, er man ved at vælte den og mase dens mave/ribben. Ser mange bruge de seler og de sidder allesammen dernede. Det stykke der så går under bringen bliver alt for slapt og når hunden løber løs kan den nemt få et forben ind. Det er selvom selen er købt i den rigtige størrelse. De kan ikke justeres foran og hvis de bliver våde giver de sig rigtig meget.

Lidt svært at forklare hvad jeg mener.

 

Hvis man skal bruge selen til motion i form a løb eller cykling, kan det være en fordel at den sidder længere tilbage, da det giver frihed til at brystkassen/lungerne kan arbejde. Faktisk kan man få den slags sele i en løbe-udgave, hvor den med vilje er lavet meget længere for at give frihed.

 

Umulia, med mindre du vil punge ud for en god lædersele, tror jeg det kan blive svært at finde noget der ikke er nylon? Det er ligesom de to materialer der arbejdes med med, pga slidstyrke osv. Har du kigget på Kenjans hjemmeside? De har meget i læder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes så til gengæld det er en virkelig dårlig sele. Brystpladen er meget stiv, og stikker op i struben når hunden snuser i jorden, og remmene er tynde og bliver hurtigt slitte (og er iøvrigt i nylon, sú vil nok skarve Cicero). Jeg har endnu tilgode at se den sele sidde godt på en hund.

 

Det er godt at vide, tak! :5up:

 

Hvis man skal bruge selen til motion i form a løb eller cykling, kan det være en fordel at den sidder længere tilbage, da det giver frihed til at brystkassen/lungerne kan arbejde. Faktisk kan man få den slags sele i en løbe-udgave, hvor den med vilje er lavet meget længere for at give frihed.

 

Umulia, med mindre du vil punge ud for en god lædersele, tror jeg det kan blive svært at finde noget der ikke er nylon? Det er ligesom de to materialer der arbejdes med med, pga slidstyrke osv. Har du kigget på Kenjans hjemmeside? De har meget i læder.

 

Ja, jeg har kigget der, men jeg synes at læderselerne ser stive og ubehagelige ud. Dem hos Big Bullies ser til gengæld tunge ud. Jeg ville egentlig gerne have noget i retning af en weightpull sele, men det nytter jo heller ikke at hunden kan trække sig baglæns ud af den :hmm:

 

Hos Big Bullies kunne jeg bedst lide denne: Sort håndsyet lædersele da der er mindst "gøgl" på. Men den ser ikke behagelig ud der bagved forbenet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...