Hop til indhold

Pelles første "kill"

Ninjamor
 Share

Recommended Posts

mener du rent faktisk dét dér?

Det er helt iorden, for dig, at hunde tager råvildt, ræve, harer, fasaner, agerhøns og meget mere, sålænge dyrene har levet "frit"?

Skide være med om råvildtet har lam eller går med lam, at ræven har hvalpe i graven, at fasanerne har kyllinger, at agerhøns i dén grad har trange kår i forvejen osv... bare dyret har "levet frit"... :confused:

rent undtagelsesvis er jeg rent faktisk enig med Umulia. Omend jeg nu godt kan unde den ene og anden hund en enkelt mosegris, eller en rotte for den sags skyld. Det sker, oftest når man ikke lige venter det.

I dén forbindelse, ninjamor, havde jeg nok ikke råbt "slip" som det første. Hjemkald, og aflevering til hånd, for havde dyret nu ikke været helt død, så havde der været en risiko for at den var sluppet væk med skader. Ikke vanvittig sandsynligt når nu det var en mosegris, men princippet i det.

Nej som du sætter det op der så mener jeg det ikke. Eftersom jeg har bittesmå hunde har min tankegang altså ikke tænkt længere end til mus, muldvarper, mosegrise osv. der er jo ikke rigtigt andet de kan fange, så "problemets" omfang er ikke større end dét for mig :oops: Havde jeg nu haft en stor hund, så nej - så havde den ikke fået lov til at tage råvildt, ræve osv. absolut ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Arj altså, Dennis, helt ærligt - du er s'gu lidt hurtig på aftrækkeren med dit spørgsmål, som du selv kender svaret på, eftersom Sitto omhyggeligt skrev: "Så længe det er mus, rotter, mosegrise, muldvarper osv. som er dyr som lever frit i naturen - så ville reaktionen for mig have været fuldkommen ens uanset hvilken race som havde nedlaget byttet".

Mener du virkelig, at Sitto med sit "osv." rask væk inkluderer "råvildt, ræve, harer, fasaner, agerhøns og meget mere"?

Tak :blink: der var vidst én som kender mig lidt bedre.

Ræve, råvildt, fasaner osv. har slet, slet ikke strejfet mine tanker - det er jo slet ikke dyr mine hunde på nogen måder kan slå ihjel, så derfor har de slet ikke strejfet min tankegang.

Men som skrevet nu - så mener jeg naturligvis ikke det er ok at slå dén slags dyr ihjel.

Skadedyr som mus, rotter, muldvarper osv. hvor alternativet er gift, fælder osv. - så tror jeg alligevel det er mere humant at hunden knækker nakken på dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror bestemt det har noget at gøre med, at vi bor lige der hvor der vrimler med mus og ved præcis hvilken skade de kan gøre og hvor mange der rent faktisk er af dem.

Engang flyttede jeg ind i et lille hus "ude på landet" og der var efter et par dage en mystisk lyd, som jeg ikke kunne genkende eller afkode

Sådan gik der nogle dage med denne klaprende sagte lyd.

Pludselig gik der et lys op for mig og jeg for ud i køkkenet, åbnede køkkenlågen under vasken og der sad en lille mus og ruskede tremmer i den fælde udlejer havde ladet blive

stående. Den havde været der nogle dage og havde forsøgt at gnave tremmerne over når der var ro i køkkenet.

Jeg skyndte mig ud med den. Der var hyppigt fangst i den fælde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men altså Bella fandt så en halvdød fugl IGEN! Den lå og sprællede i noget højt græs. Hun var sådan lidt jumpy og blev forskrækket når den bevægede sig. Jeg forsøgte forgæves at gasse hende op til at dræbe den da jeg havde konstateret at den ikke kunne flyve. Nix, hun duttede den bare:stupid:

Så jeg måtte tage den stakkels fugl og bære den hen til et byggeri hvor der ligger noget byggeaffald. Jeg satte Bella af og gav den stakkels fugl nogle gok med bjælken mens Bella så forundret til. Bagefter snuste hun til nogle af fjerene, men ville ikke hen til liget.

Så jeg ville da egentlig foretrække at Bella havde lidt af Pelles killingmode:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den eneste gang, at jeg har oplevet at Victor tog en mus, da havde jeg ingen skrubler med det. Egentlig var det Fiona og Oskar der var i gang med at grave, da en lille mus dukkede frem. Fiona fik øje på den, men hun vidste ikke hvad hun skulle stille op med musen, hun tjattede forsigtig til den. Victor kom til og musen fik et ordentlig gok med poten og var død. Men Victor så nu ikke ud som han syntes den smagte godt, da han spiste musen. :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men altså Bella fandt så en halvdød fugl IGEN! Den lå og sprællede i noget højt græs. Hun var sådan lidt jumpy og blev forskrækket når den bevægede sig. Jeg forsøgte forgæves at gasse hende op til at dræbe den da jeg havde konstateret at den ikke kunne flyve. Nix, hun duttede den bare:stupid:

Så jeg måtte tage den stakkels fugl og bære den hen til et byggeri hvor der ligger noget byggeaffald. Jeg satte Bella af og gav den stakkels fugl nogle gok med bjælken mens Bella så forundret til. Bagefter snuste hun til nogle af fjerene, men ville ikke hen til liget.

Så jeg ville da egentlig foretrække at Bella havde lidt af Pelles killingmode:-)

Bare han ville tage de store edderkopper her kommer ind, så ville jeg være mega tilfreds :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle hund vaks var ekspert i mus, og tømte af og til en museredde! Adr!

Igår da barney og jeg var på tur, kom en mus pilene hen over marken. Barney var heldigvis foran og så den ikke. Jeg bryder mig ikke om at han tager noget som helst levende. Han har en gang taget en mus men det er nu længe siden. Kan jeg nå at opdage det før den ender i hans mund så stopper jeg ham. Hvis ikke så lader jeg ham gøre arbejdet færdigt.

Engang var jeg ude og gå med vaks da jeg så at han havde 3 pinde stillende ud a munden. Jeg bukkede mig ned for at ville tage dem ud og lige idet jeg skal til at tage fat opdager jeg at det er to fødder og en hale. Det var bare ulækkert!

Og så kunne det være en fordel at have lært vaks slip :P når først noget var i hans mund så sad det fast derinde. Han var en lille hund på 16 kg. Men for pokker - man kunne bare ikke åbne hans mund om så man prøvede med alle sine kræfter. Så det fik alle de andre hunde lært :D

Link til indlæg
Del på andre sites