Hop til indhold

Bomuldshund / Coton de Tulear

Gæst Jamens Bondus
 Share

Recommended Posts

Gæst Jamens Bondus

Hej Hundeforum

Snart kommer vores første kul at hvalpe med stamtavle og vi håber at der er nogle der kunne være interesserede. Vi giver kun hvalpe væk til meget sikre, trygge og økonomisk sikre familier der ved hvordan en hund skal have det.

Hvor kan vi bedst finde velegnede familier til vores kommende søde elskede hvalpe :)?:lun:

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hej Hundeforum

Snart kommer vores første kul at hvalpe med stamtavle og vi håber at der er nogle der kunne være interesserede. Vi giver kun hvalpe væk til meget sikre, trygge og økonomisk sikre familier der ved hvordan en hund skal have det.

Hvor kan vi bedst finde velegnede familier til vores kommende søde elskede hvalpe :)?:lun:

Mvh

Giver væk??
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de har tavle i DKK kan i jo bruge deres hvalpeliste?! Men hvis de er gratis, behøver i nok ikke lede længe efter nye hjem:mrgreen: Går dog ud fra at de koster en klækkelig sum.....

og hvordan vil i sikre jer at folk har en stabil økonomi? Jeg mener, alle kan have fast arbejde og fine biler, men den personlige konkurs kan lure lige om hjørnet. Jeg ville hellere gå efter gode mennesker - og så informere om muligheden for sundhedsforsikring mm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som fattig su studerende må jeg lige byde ind. Jeg har sat budget af til hund men da han nu er syg dækker det jo ikke. Jeg var for kort tid siden parat til at betale 13.000 kr for en operation jeg troede kunne hjælpe barney. (han slap heldigvis for operation). Og lige nu har jeg dyrlægeregninger til den store guldmedalje (på trods af sygforsikring) og har alligevel lige bestilt tid til en kiropraktor selvom jeg ved det kun er symptombehandling. Jeg har fundet en måde at klare mig på og det vil andre sikkert også gøre. (og nej jeg har hverken en rig onkel eller rige forældre). Så hvis jeg var jer ville jeg ikke dømme ud fra økonomi. Der er så mange andre forhold der er meget vigtigere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jamens Bondus

Vi leder efter trygge hjem der elsker hunde og ved hvordan de skal behandles. Den har stamtavle med Kennels klub, og er født i England. Vi flytter tilbage til Danmark næste sommer. Jeg mener bare at vi ville altid vælge en familie frem for fx en studerende.

Det vores første hund, og vores første kul hvalpe. Så hvad ved vi.

Link til indlæg
Del på andre sites

De argument forstår jeg så (som studerende) ikke. Jeg er afsted maks 4 dage i ugen (6 timer pr. Dag). Tit er jeg kun afsted 2-3 dage i ugen. Det giver meget lidt alene hjemme tid til vovsen.

Jeg bruger en stor del af min fritid på hunden. Minimum en 2timers gåtur/aktiveringstur om dagen. Indlagt søge arbejde, svømning og lidt træning samt indkald. (passer til en retriever). Jeg er i hundeklubben 2-4 gange i ugen og træne med barney. Derudover træner jeg også med ham hjemme.

Jeg tager ham til dyrlæge når han er syg.

Med en familie risikerer du jo alene tid 10 timer dagligt, børn der skal passes så mindre tid til hunden, mindre overskud osv.

(siger ikk det nødvendigvis er sådan - det er jp meget forskelligt fra familie til familie. )

Men kan ikke se hvorfor jeg skulle vælges fra ud fra det grundlag at jeg er studerende? Synes nærmere det giver mig en række fordele.

Må vi hører hvad dit argument for at en studerende er dårligere stillet end en familie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender efterhånden en del der har fået sig et enkelt kuld på deres tæve, men som ikke ønsker at blive "prof." opdrætter. De har allieret sig med en dygtig opdrætter,som har hjulpet dem på mange måder. Jeg synes der er en del arbejde og mange ting der skal overvejes ved et kuld hvalpe. Er der ikke en I kan trække på? Ikke mindst når hunden er registreret i et andet land en DK, der er sikkert en del administrativt der skal ordnes.

Jeg synes det er fint at I lufter jeres ideer her på HF, med dem jeg kender har været glade for at have en "ekspert" i baghånden:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jamens Bondus

Du har ret, jeg tror bare ikke det er alle studerende der har ligeså meget tid som dig. Måske vi skulle inkludere studerende i vores målgruppe. Det for vi at se til den tid. Nu har vi i hvert fald sat en hjemmeside op om vores bomuldshund.

Jeg tror egentlig at du har ret. Og måske har vi taget helt forkert i vores antagelser :) og jeg tror vi vil overveje alle familier/enkelt personer:)

De argument forstår jeg så (som studerende) ikke. Jeg er afsted maks 4 dage i ugen (6 timer pr. Dag). Tit er jeg kun afsted 2-3 dage i ugen. Det giver meget lidt alene hjemme tid til vovsen.

Jeg bruger en stor del af min fritid på hunden. Minimum en 2timers gåtur/aktiveringstur om dagen. Indlagt søge arbejde, svømning og lidt træning samt indkald. (passer til en retriever). Jeg er i hundeklubben 2-4 gange i ugen og træne med barney. Derudover træner jeg også med ham hjemme.

Jeg tager ham til dyrlæge når han er syg.

Med en familie risikerer du jo alene tid 10 timer dagligt, børn der skal passes så mindre tid til hunden, mindre overskud osv.

(siger ikk det nødvendigvis er sådan - det er jp meget forskelligt fra familie til familie. )

Men kan ikke se hvorfor jeg skulle vælges fra ud fra det grundlag at jeg er studerende? Synes nærmere det giver mig en række fordele.

Må vi hører hvad dit argument for at en studerende er dårligere stillet end en familie?

Redigeret af Jamens Bondus
Link til indlæg
Del på andre sites

Håber I finder gode hjem til Jeres hvalpe.

Det med den økonomiske sikkerhed kan være en diffus ting. Vi har her i Juli måned fået vores første hund. Noget der har været længe undervejs og

har været en lang proces for os. Tilbage i Januar besluttede vi os for at nu skulle det være.

Kontaktede forskellige opdrættere der ventede kuld og indrettede os med ferie i forhold til den opdrætter vi valgte. Økonomien havde vi jo i orden.

Meeeeen.......så mister min mand sit arbejde og udsigten til et nyt ret hurtigt indenfor han branche, er ret lille. Men vi valgte at vi skulle have hvalpen

hjem alligeve,l da vi havde regnet på det. Sygeforsikring har vi lavet (et must i mine øjne), penge lagt til side til træning, mad, udstyr osv.

Vi har mistet rigtig mange penge netto pr. mdr. men er villige til at indrette os efter "det ekstra" familiemedlem. Skriver dette fordi det bare kan gå så

stærkt med ændringer i de økonomiske forhold, men hvis viljen er der, så går det.

Link til indlæg
Del på andre sites