Hop til indhold

Nå, så blev det alligevel min tur. (Hundeangreb)

Gæst DogByHeart
 Share

Recommended Posts

Gæst DogByHeart

Min gode 11-12 år gamle hund Chico, blev bidt af en anden hund i hundeskoven. Nu er jeg kommet der næsten dagligt i mange år, og selvfølgelig har der været små-episoder, men der har aldrig været tale om desideret angreb med skade til følge.

Mine hunde gik 10-20m foran mig, og et sted hvor to skovveje mødes stopper jeg mine, da jeg kan høre nogen kalde på deres hund længere nede af den vej mine hunde stod i "krydset" til.

Jeg når frem til mine hunde samtidig med at deres nåede frem, de var ca 20-30m bagefter. De spurgte om det var ok, og jeg sagde ja da.

Deres hund gik dog direkte på Chico, og bed sig fast bagfra mellem skulderbladene på Chico, som af samme grund ikke kunne dreje sig rundt og forsvare sig, så han hylede.. og jeg løb! (Fem skridt) over til dem og lossede den anden hund een. :shock:

Den slap, og jeg stillede mig imellem den og Chico, indtil ejerne nåede frem. (Og jeg havde losset den igen, hvis ikke det var for dens ejere!)

"Om der var sket skade?"

-Jeps, et hul, lidt blod, og en mindre ubetydelig flænge i øret.

Jeg fik deres kontaktoplysninger, de lovede at betale hvis osv. og vi gik glad afsted. Min holdning er: Hunde er hunde og hunde er dyr. Ingen grund til at råbe op og sætte verden i brand over et kort hundeslagsmål, når skaden ikke var alvorlig. Ikke første gang noget ligende er sket, men Chico har ellers altid kunnet sætte dem på plads uden at skade dem. Og Chico er altid sluppet uden sår.

Desuden var mit skinneben temmelig ømt, så den hund havde vist fået en ordentlig een på kassen. :slem:

Kom hjem og klippede såret fri, og rensede det i Klorhexidin og brintoverilte.

Så kunne det vist ikke gøres bedre...

Opdagede så grunden til min usædvanligt ømme skinneben: Hunden havde sgu bidt mig osse.

Selvom tanden ikke havde perforeret bukserne, var der et ordentligt hul i skinnebenet, plus et mindre i lægmuskelen..... Så jeg er nyvaccineret imod stivkrampe. (AV!)

Havde tilfældigvis en tid ved lægen fire dage senere, og da hun så såret på skinnebenet insisterede hun på at prikke mig.:klap:

Det hul blødte i øvrigt i over 16 timer, i starten så meget at der var en mega tyk kage af størknet blod indvendigt i mine bukser, plus det der var rendt ned i strømpen, da vi kom hjem fra hundeskoven. -Troede ikke mine egne øjne.. Jeg troede bare jeg var øm over sparket. :eek:

Kiggede til Chicos sår hver dag, flere gange om dagen, og kunne kun se det gik fint.

Nå, men, tre dage senere væltede det så pludselig ud med betændelse på hunden, og dyrlæge blev konsulteret.

Hun skyllede biddet, målte dybden (over 1cm) og Chico fik en sprøjte antibiotika, og jeg fik smertestillende, penicillin og en kanyleagtig ting med hjem, som jeg skulle stoppe ned i såret og fylde op med noget antibiotika-creme.

Chico har været i bad hver dag og få vasket området, skyllet efter med brintoverilte, så vand, så Klorhexidin og så den der kanylelignende ting, med antibiotika ned i såret.

Nu er det så spændende...... :x:

For nu skal hullet have lov at lukke, der er penicilin piller til fire dage mere. Det ser fint ud. Væsker selvfølgelig lidt da hullet er åbent, men det er rent tyndt væske, meget lidt, og ikke betændelse i.

Håber det bedste for den gamle 'mand'.

Første gang han har fået 'tæsk'. :fyfy:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, sikke en oplevelse. Men sikkert rigtig godt for Chico at du kunne tage det så roligt bagefter, i stedet for at stå og bande over den anden hundeejers hund :5up:

Jeg synes næsten at hver gang man hører om en hundebid, så skal hunden til dyrlægen. Det er vist noget med at hundens bid kan skabe en 'lomme' under huden, som ikke lige umiddelbart er til at se, eller komme til.

Min venindes ene hund var blevet bidt i en leg. Under legen havde den anden hund fået uheldigt fat, og hvad der egentlig bare mest lignede en grim rift, viste sig at være en dyb lomme nede under huden, så der måtte lægges dræn og jeg ved ikke hvad. Hun havde desværre ikke fået den anden hundeejers oplysninger, så det blev lidt dyrt.

Krydser fingre for at Chico heler hurtigt, og mange :ae: til ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Det er aldrig sket før, at der har været blod, og såret så virkelig overfladisk ud.

Men det kan åbenbart snyde... Sådan kan selv en hundeejer på 15'ende år blive klogere. :cry:

Dr. Dyr snakkede også om dræn, men hun mente det var forsvareligt at forsøge med medicinsk behandling.

På fakturaen som den anden hundeejer fik vist, står der også, at det er med forbehold for evt. videre behandling med dræn, men der forsøges pt. med medicinsk behandling. Men det ser fint og rent ud, så håber virkelig det går. :pray:

Gider ikke bøvl, med fremmede mennesker indblandet... -s-

Tak fra Chico og mig for krydsede fingre og :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv for en oplevelse.

Cille slåsser ikke :engel:

Eller pjat. Det gør hun jo, men vi har så kunnet nøjes med en hund på hendes egen størrelse. Den vred iøvrigt om på benet da jeg stak en fod mellem dem for at stoppe dem.

Men min kat :roll:

De gange jeg har pillet i et sår på hende for at lukke op for betændelse inden det sætter sig til en byld.

Sidst nåede jeg det ikke. Min kæreste havde godt nok sagt at hun havde været oppe og slås, men havde ikke kunnet finde noget på hende før jeg rørte ved hendes hale og opdagede en byld.

Den kunne jeg ikke få hul til, men heldigvis havde jeg en omgang penicilin i skabet som hun kunne få, så vi slap for dyrlægen for denne gang.

God bedring med både ham og dig.

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor træls.. Det lyder da også vildt underligt at den bliver så sur, tilsyneladende helt umotiveret :vedikke: Men okay, de kan selvfølgelig have "fortalt" hinanden noget, som vi ikke opfatter :-D Bare godt at det ikke gik værre!

Ps. Har i øvrigt ventet på at du kom herind igen, så vi kunne aftale noget med en gåtur, hvis du stadig er interesseret, når Chico er frisk igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, for en træls oplevelse! Og godt at du bagefter besindede dig. Jeg er bange for at jeg ikke ville kunne tage det så roligt som du gjorde:evil:

Min tidligere hund var også udsat for et slemt overfald, og det var med samme behandling som Chico får. Dog endte der faktisk med at blive lagt dræn i. Det var godt nok noget af en omgang! Og må indrømme at jeg aldrig vil vente 2 sekunder med at suse til dyrlægen hvis der er blod efter et slagsmål. Better safe than sorry.....

Håber i begge snart er ovenpå igen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Tak til jer alle sammen.

@Jaffa, min mor har kat, og den slås også, og får af og til en byld. Ikke noget min mor bifalder særligt... :klap:

Den hund som angreb Chico, var lidt mindre end ham, især i vægt. Men den angreb bagfra.. Et "no-go" i hundeverdenen.. Iøvrigt! :evil:

@Therese, Du/I siger bare til, jeg er ikke længere væk end min mail, så bare post, så får jeg en mail. Chico er forhåbentlig snart klar.

Det er han sådan set allerede, men jeg vil ikke risikere hvis han er lidt indebrændt, fordi det stadig gør ondt. (Ligesom mit ben) :fornaermet: og gør noget uforudset. Han er en stor hund, og smerte siges jo at kunne gøre dem lidt gnavne.

En uges tid vil jeg tro, så er vi begge helt klar igen. Om alt går vel med vuf.

@Anne1979, Havde jeg vidst at den hund rent faktisk havde bidt mig, så havde den nok fået spark nr.2...! Men det gik så hurtigt, at jeg slet ikke opfattede det.

Den har nok nået og slippe min hund, drejet sig, og jeg har så måske plantet benet lige i munden på den, og den har så givet et klem..

Såret på mit skinneben ser faktisk rigtig grimt ud, og det er hævet omkring. Men ikke varmt, så formentlig derfor ikke betændt. Ser ok, men alligevel ret grimt ud!

@Tullemus, Ja tak skal du have. Sikke meget betændelse der pludselig væltede ud, jeg fik det mega dårligt på hundens vegne.. Han var også ved dyrlægen en time senere. :oops:

@Ulla H, Det er for sent nu.

Men kommer der en byld igen, som jeg selvfølgelig holder nøje øje med, så skal han have dræn. Muligvis 'flækkes', -gider ikke tænke så meget over hvad det betyder. :scared:

Tak igen for jeres støtte.

Og for at jeg kunne få lidt luft for det, blandt i andre hundeejere. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites