Gæst wodpoulsen Skrevet Oktober 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2012 Vi har den sødeste lille bitte toy pudel i abrikos på kun 1.8 kg. Vi vil så gerne prøve at hun får hvalpe, men hvpor finder vi en hanhund der kan matche ? Hun bliver 3 år Juleaften, så det er altså nu, det skal være. Vi har ingen stamtavle på hende. Han hunden skal helst også være lille og jeg vil beholde farver, og blander ikke. Hvad vilI anbefale mig at gøre ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Oktober 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2012 Lade være! Der er SÅ mange hvalpe i verden der mangler et godt hjem. Vent i det mindste med at lave kuldet til du er sikker på at kunne komme af med dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DSD Besvaret Oktober 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2012 Jeg er enig med Tonks. Der er simpelthen så mange der ikke kan komme af med deres hvalpe. Beslutter I jer for at få et kuld, vil jeg stærkt anbefale at I får hende undersøgt for patella luxation og prcd/PRA, ligesom en given hanhund bør være det. Hvordan I så finder frem til hanhunden, har jeg ikke en idé om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Oktober 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2012 Jeg er også enig med Tonks. Ikke for at være lyseslukker og jeg forstår også godt det charmerende og hyggelige i at få en hvalp efter sin egen hund, men som hun også siger, så er der så mange hvalpe i forvejen, at det kan være svært at komme af med dem. Bare kig på den blå avis eller gul&gratis - det bugner simpelthen med hvalpe. Så hvis du vil gøre det, synes jeg du allerførst skal teste din hund for arvelige sygdomme. Du kan læse lidt om dem her: Sygdomme Og som det også blev nævnt, så forlang at hanhunden er det også. Når du så finder en egnet hanhund (som jeg faktisk ikke lige ved hvor du finder henne, men måske ved lave nogle annoncer på diverse hundesider?) så kan du begynde at finde købere. Eller gøre op med dig selv, at hvalpene bliver hos dig, indtil de er solgt. For det er bare slet, slet ikke sjovt at skulle stå og aflive x antal hvalpe, fordi man enten ikke har kunne finde hjem til dem og heller ikke har fået dem solgt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Oktober 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2012 Enig med de andre i at der ikke skal være hvalpe indmdit hus, og slet ikke når hun ikke har stamtavle, for så støtter du ikke avlen af din race. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Oktober 7, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2012 Jeg synes I skal lade være. Desværre er der et nogle arvelig sygdomme hos Pudler, ingen ved om din hund eller hundes forældre lider af dem. Jeg skriver af bitter erfaring, har selv en Pudel uden papirer. Er lidt nysgerrig på hvor I har købt jeres lille charmetrold. Vores er købt nær Børkop. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Oktober 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 Jeg er også enig med Tonks. Ikke for at være lyseslukker og jeg forstår også godt det charmerende og hyggelige i at få en hvalp efter sin egen hund, men som hun også siger, så er der så mange hvalpe i forvejen, at det kan være svært at komme af med dem. Bare kig på den blå avis eller gul&gratis - det bugner simpelthen med hvalpe. Så hvis du vil gøre det, synes jeg du allerførst skal teste din hund for arvelige sygdomme. Du kan læse lidt om dem her: Sygdomme Og som det også blev nævnt, så forlang at hanhunden er det også. Når du så finder en egnet hanhund (som jeg faktisk ikke lige ved hvor du finder henne, men måske ved lave nogle annoncer på diverse hundesider?) så kan du begynde at finde købere. Eller gøre op med dig selv, at hvalpene bliver hos dig, indtil de er solgt. For det er bare slet, slet ikke sjovt at skulle stå og aflive x antal hvalpe, fordi man enten ikke har kunne finde hjem til dem og heller ikke har fået dem solgt. Haha, det er sgu da det samme... Godmorgen, altså :stupid: Nå, jeg mente selvfølgelig, at det ikke er sjovt at aflive hvalpe, fordi man enten ikke har fundet hjem til dem eller ikke selv kan beholde dem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts