luckyluna Skrevet Oktober 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2012 Mysla skal tabe sig en smule og jeg leder derfor efter et foder med få kalorier. Jeg er bekendt med royal canins obesity og satiety, men er der andre tilsvarende, måske knap så dyre alternativer, som nogen af jer brugere har gode erfaringer med? Kort sagt, hvad virker? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 Det eneste Luna har kunne tabe sig på, er Wolfsblut's Cold River. Hun tabte sig ikke på RC's Obesity og Satiety Support. Det gjorde min venindes gårdhunde dog. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MieJ Besvaret Oktober 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 Jeg har gode erfaringer med Franks Pro Golds light/senior-foder. Det har 8 % fedt og 17 % protein og er det eneste min fede græker har tabt sig på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 MieJ, det var godt nok et meget lavt protein indhold..fik hun det længe? Jeg er sådan lidt bange for om mysla taber muskler. Det må hun helst ikke nu hun har hd..Men jeg kigger lige på det:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 JeanetteH skrev: Det eneste Luna har kunne tabe sig på, er Wolfsblut's Cold River. Hun tabte sig ikke på RC's Obesity og Satiety Support. Det gjorde min venindes gårdhunde dog. er wolfsblut store eller små piller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MieJ Besvaret Oktober 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 Ja, det har hun fået igennem en længere periode. Hun tabte sig fint, men bevarede sin muskulatur og sin gode form. Min ene GD-tæve får det nu og har fået det i en periode også uden at miste muskel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Oktober 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 luckyluna skrev: MieJ, det var godt nok et meget lavt protein indhold..fik hun det længe? Jeg er sådan lidt bange for om mysla taber muskler. Det må hun helst ikke nu hun har hd..Men jeg kigger lige på det:) Hvis det er noget du er bekymret for kan du jo evt. selv tilsætte en kalorielet proteinkilde. Hytteost eller tun i vand f.eks. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 MieJ skrev: Ja, det har hun fået igennem en længere periode. Hun tabte sig fint, men bevarede sin muskulatur og sin gode form. Min ene GD-tæve får det nu og har fået det i en periode også uden at miste muskel. Det ser faktisk rigtig fint ud Mie og ovenikøbet kan sheila tåle det også! En fodel med 15 kg, så hun kan hjælpe med at spise det, da 15 kg holder i over et halvt år til mysla, hehe Hvor store er pillerne ca.? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MieJ Besvaret Oktober 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 luckyluna skrev: Det ser faktisk rigtig fint ud Mie og ovenikøbet kan sheila tåle det også! En fodel med 15 kg, så hun kan hjælpe med at spise det, da 15 kg holder i over et halvt år til mysla, heheHvor store er pillerne ca.? De er ikke ret store. 7-8 mm i diameter vil jeg tro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Oktober 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 Cody taber sig på alt.. Jeg laver bare portionerne mindre. Vupti.. -3 kg Nu holder vi så bare nøje øje med vægten med næsten ugentlige vejninger. Lige nu har der sneget sig ½ kg på. Så får han bare halv aftensmad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Oktober 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2012 På et tidspunkt anbefalede Gudrun at Pelle fik RC Labrador Retriever. Hun syntes konceptet med racespecifikt foder var godt. Jeg gik imod min vilje og købte en sæk til Pelle. Nøj hvor han kunne lide det! Han gad endda at søge efter det, hvilket han normalt kun gider de første par dage på et nyt produkt. Det viste sig så, at han faktisk sultede på foderet og tabte sig på almindelig portion, så jeg postede skidtet i ham for at bevare hans huld. Dette var i en periode hvor jeg havde det så skidt at jeg ikke orkede lave hjemmelavet mad til ham, så han levede på RC. Da jeg begyndte at lave mad til ham igen, gad han ikke have noget med RC at gøre, så den stakkels hund har virkelig været sulten. Normalt spiser han jo sit tørfoder også selvom han får hjemmelavet. Efterfølgende fortalte Gudrun, at hun havde fået mange dårlige tilbagemeldinger på dette racespecifikke foder og hun anbefalede det ikke længere. Ellers har jeg ikke oplevet tørfoder Pelle taber sig af Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2012 Lab-lover skrev: Cody taber sig på alt..Jeg laver bare portionerne mindre. Vupti.. -3 kg Nu holder vi så bare nøje øje med vægten med næsten ugentlige vejninger. Lige nu har der sneget sig ½ kg på. Så får han bare halv aftensmad Jeg skærer også i mængden og giver gulerødder i store mængder i stedet for tyggeben, dentastiks osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2012 Lab-lover skrev: Cody taber sig på alt..Jeg laver bare portionerne mindre. Vupti.. -3 kg Nu holder vi så bare nøje øje med vægten med næsten ugentlige vejninger. Lige nu har der sneget sig ½ kg på. Så får han bare halv aftensmad Ja det er lidt nemmere med de større hunde på den måde..i hvertfald kan jeg gøre det samme med sheila. Først fedede jeg sheila et kilo op til operation, og så slankede jeg hende igen..Og hun er endda steriliseret, men gik super nemt, dog ikke som da hun var ung, der kunne vægten rasle af på få dage.. Men mysla får kun 100 gr mad serveret. Dertil ca 50 gr som "godbidder" og andet løst. Og hun burde have 180-200 gr i følge de fleste vejledninger, så jeg kan ikke skære mere uden at hun får for lidt. Så derfor må det mad hun får have et lavere kalorieindhold:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2012 Hopsa skrev: Hvis det er noget du er bekymret for kan du jo evt. selv tilsætte en kalorielet proteinkilde. Hytteost eller tun i vand f.eks. Den tager jeg da lige til mig. Luna taber nemlig muskelmasse pt:genert: Okay det er jo nok også alderen. luckyluna skrev: er wolfsblut store eller små piller? Det er forskelligt fra variant til variant. Men du kan se det her: Wolfsblut Cold River - Fragtfri levering lige til dren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2012 Ninjamor skrev: På et tidspunkt anbefalede Gudrun at Pelle fik RC Labrador Retriever. Hun syntes konceptet med racespecifikt foder var godt. Jeg gik imod min vilje og købte en sæk til Pelle. Nøj hvor han kunne lide det!Han gad endda at søge efter det, hvilket han normalt kun gider de første par dage på et nyt produkt. Det viste sig så, at han faktisk sultede på foderet og tabte sig på almindelig portion, så jeg postede skidtet i ham for at bevare hans huld. Dette var i en periode hvor jeg havde det så skidt at jeg ikke orkede lave hjemmelavet mad til ham, så han levede på RC. Da jeg begyndte at lave mad til ham igen, gad han ikke have noget med RC at gøre, så den stakkels hund har virkelig været sulten. Normalt spiser han jo sit tørfoder også selvom han får hjemmelavet. Efterfølgende fortalte Gudrun, at hun havde fået mange dårlige tilbagemeldinger på dette racespecifikke foder og hun anbefalede det ikke længere. Ellers har jeg ikke oplevet tørfoder Pelle taber sig af Stakkels Pelle at sulte, måske hans forbrænding bare har været højere end mange andre labber. I hvertfald har vi mange kunder der er super glade for præcis labfoderet. Og jeg synes nemlig ikke de skal sulte bare fordi de skal tabe sig. Mysla gider ikke spise gulerødder, så hendes foder må simpelthen ned i kalorie indhold. Faktisk lavede jeg et regnestykke den anden dag, for at finde ud af om det kunne betale sig at give et light foder. Og jeg fandt ud af at i et normalt hundefoder til voksne hunde var der et energiindhold på omkring 3900 kcal. I lightversionen jeg kiggede på 3100 kcal. Ved samme mængde mad ville hun få knap 100 kcal mindre om dagen, hvilket ville svare til at hun på en måned slet ikke spiste 7 dage!! Det er ret vildt, og beviser at de der kalorier et eller andet sted betyder noget.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2012 Nå men ellers kom jeg forbi dyrlægen idag og sørme om ikke de havde en pose specifik senior/light der lige kunne passe til mysla, på tilbud;) Og da jeg ved fra tidligere at maven har det fint med det og hun elsker fiskesmagen, så købte jeg glad denne. Så må jeg se om det bærer frugt, i hvertfald er fedt indholdet meget lavere end den hun spiser nu Men tak for hjælpen , jeg husker de gode forslag til næste gang der skal indkøbes mad:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts