AnneMangetal Skrevet Oktober 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2012 Jeg har jo fået en masse kogte, brune ris på mit arbejde, og fandt så lige noget kyllingefilet i fryseren der vist ikke længere er egnet til menneskeføde. Så jeg overvejer at eksperimentere lidt. Jeg forestiller mig udkogt ris der blendes. Blandes med kogt, blendet kylling (eller ikke kogt????). Et æg og evt. lidt mel (jo jo, glutenfri, selvfølgelig) for at holde sammen på det hele. Konsistensen skulle gerne ende sådan lidt dej-agtig, så jeg kan rulle det ud i en pølse og skære i små bidder. Jeg forestiller mig at koge dem et par minutter. Mon det vil lykkes? Er der nogen der har forslag til forbedring? Håber i øvrigt at melet bliver overflødigt:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Oktober 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2012 Ville koge kylling og ris sammen, så risen får smag af kyllingen (men måske er din hund ikke så god til at sortere og spytte ris ud ), i stedet for den sidste kogning, ville jeg bage dem i ovnen, for jeg tror de går i opløsning. Venter spændt på resultatet af dit eksperiment! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2012 Jo, noget æg skal der nok til, for at holde sammen på det hele. Ville så nok også bage det i ovnen frem for at koge det..? Når jeg indimellem laver leverguffer er der majsmel i opskriften, ved ikke om det kunne være en idé? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Oktober 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2012 Ville koge kylling og ris sammen, så risen får smag af kyllingen (men måske er din hund ikke så god til at sortere og spytte ris ud ), i stedet for den sidste kogning, ville jeg bage dem i ovnen, for jeg tror de går i opløsning. Venter spændt på resultatet af dit eksperiment! Ville også være min fremgangsmåde :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2012 Har nu lavet forskellige udgaver, og Bella har stemt! Den godkendte udgave er: I kogt kyllingefilet (kogt med en bullionterning), 2 dl kogte brune ris, 2 dåser tun i vand (uden vand), 3 æg og en slat olie. Det blendes og smides i en skål, hvor der tilsættes kartoffelmel indtil konsistensen er tilpas (som marcipan). Trilles i pølser og skæres i små bidder, der bages ved 180 grader i 12-13 minutter. Resultatet er små, puffede godbidder som er tørre udenpå og let bløde indeni. Bella er helt vild:-) Jeg smider dem i fryseren og tager op til et par dage ad gangen. Næste gang bliver de med tun i olie, og så bruger jeg olien derfra. Og mindre ris. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts