Hop til indhold

Dansk dyrlæge om barf..


Eris
 Share

Recommended Posts

Og så synes jeg man skal se på om ens hund virker til at trives, havde mine hunde kedelig, tør pels, har de tit dårlig mave - whatever, og var det grundet kosten, så ville jeg da skifte.

 

Lige præcis den synes jeg er svær, for vi ved jo fra os selv, at vi kan gå med en ubalance i lang tid før den kommer til udtryk. Når depoterne/overskuddet er brugt, bliver ubalancen synlig, derfor er et lige her og nu billede ikke nok til at vurdere et produkt okay, men jeg indrømmer gerne, vi ikke har så meget andet at gå efter - udover f.eks. blodprøver

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Miss_menelli

Synes jo heller ikke der er ret meget nyt under solen.

 

Selvfølgelig skal man via foderet tilføre det hunden har behov for - Uanset hvad man fodre med.

 

Tilføre man hunden det den har behov for og trives hunden, så er alt jo godt.

 

Det er jo uanset om man fodre med råt eller med tørfoder.

Der findes skrammel forhandlere indenfor begge dele og det er jo håbløst umuligt som alm. menneske at gennemskue markedet hvis man ikke vil sætte sig grundigt ind i det.

 

Jeg råfodre ikke, fordi jeg hverken har tiden eller lysten til at sætte mig fuldstændig ind i det og så tror jeg nemt det kan gå som de skrækeksempler dyrlægen fortæller.

 

Ville så godt have den anden side af sagen også.

F.eks min egen hund, som mistede al pels på maven, have diarre, kløede sig til blods osv. på samtlige af de mærker dyrlægen kunne finde til min sensitive hund.

Det høre man bare aldrig om fra dyrlægerne.

 

Han fugnere i stedet på en del andre mærker, som dyrlægen ikke forhandler og seneste blodprøve var rigtig, rigtig fin.

Så vi fortsætter sådan her indtil noget indikere at vi skal ændre det.

 

Havde det nu været råt han fungerede på - Jamen så havde det været det jeg fodrede med.

Eller dyrlægens mærker for den sags skyld.

 

Og gad godt der blev lavet statstik over hvad blodprøverne viser og hvad hundene fodres med... Sådan en RIGTIG statestik og ikke bare over "barfblodprøverne"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Æv! Det lyder íkke ret sjovt!

Har du overvejet at sætte dem på et let fordøjeligt foder, der har højt energiindhold?

Da min græker flyttede ind havde hun konstant dårlig mave. Pga. hendes levertal kom hun på RC Hepatic og siden har der aldrig været noget. Deri er alt jo spaltet, for at det ikke skal belaste leveren. Samtidig er der meget energi i. Mon noget i den stil kunne virke??

 

Nej der sgu heller ikke sjovt, for at sige det på pænt dansk :mrgreen:

 

Jeg har lige til formiddag været i kontakt med min dyrlæge og han bad mig overveje typer a la Hills og RC som du også foreslår. Jeg fortalte at jeg havde overvejet Hills I/D - da det her handler om maven først og fremmest. De har jo noget colitis relateret sygdom i deres mave/tarm system. Min dyrlæge har sagt at jeg godt kan prøve I/D af - så det vil jeg nok gøre og se hvad det fører med sig - alternativt må jeg overveje en type foder indenfor Hills eller RC (hvad det nu ender med) i fremtiden - det er vigtig for beaglerne at der kommer ro på deres mave problem - så vil vægten også komme på, siger min dyrlæge. Det vælger jeg lige nu at have tillid til :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej der sgu heller ikke sjovt, for at sige det på pænt dansk :mrgreen:

 

Jeg har lige til formiddag været i kontakt med min dyrlæge og han bad mig overveje typer a la Hills og RC som du også foreslår. Jeg fortalte at jeg havde overvejet Hills I/D - da det her handler om maven først og fremmest. De har jo noget colitis relateret sygdom i deres mave/tarm system. Min dyrlæge har sagt at jeg godt kan prøve I/D af - så det vil jeg nok gøre og se hvad det fører med sig - alternativt må jeg overveje en type foder indenfor Hills eller RC (hvad det nu ender med) i fremtiden - det er vigtig for beaglerne at der kommer ro på deres mave problem - så vil vægten også komme på, siger min dyrlæge. Det vælger jeg lige nu at have tillid til :-)

 

 

Det lyder fornuftigt! Håber der er bedring i en vældig fart - det er da ikke til at holde ud, at se på at de trives så dårligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige læst artiklen, og synes den beskriver rigtig mange af mine egne bekymringer i forhold til barf.

Tea er blevet fodret efter en rhm foderplan et par måneder nu, og ser ud til at trives rigtigt godt på det rå.Det har løst vores problem med at hun er overdrevet sulten, og hun holder vægten fint (hun får dog ikke 2% af kropsvægten, og fastedage er helt udelukkede)

 

Men... Jeg har altså lidt et problem med at foderplanerne ikke er analyseret på indhold. Hele ideen er jo at man kan tilpasse diæten til den enkelte hund, men for at gøre det, skal man jo have en mindre uddannelse i ernæring.:vedikke: Selv den dyrlæge som er tilknyttet min lokale kødpusher, bruger argumentet at man ikke analyserer sin egen kost, fremfor at indrømme at der er forskel på at fodre lam og laks... Jeg forstår det ikke.

 

Lige nu synes jeg det er forvirrende at finde rundt i teorier og overbevisninger om hvordan man dækker hundens behov - jeg er ikke interesseret i religion, men bare at samensætte et sundt, nærende måltid af friske råvarer. (jeg køber kun kallun og hjort hos RHM, har hjemmeopdrættet øko får og ged i fryseren hos mine forældre, kylling fra supermarkedet, og hest fra slagteren)

Jeg har efterhånden læst rigtig meget om hundefoder, barf og ernæring, eftersom det helt tydeligt at Tea stortrives på det, men hold op hvor kunne det være meget nemmere hvis barf forhandlerne gjorde mere ud af foder og indholdsanalyser af deres foderplaner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej der sgu heller ikke sjovt, for at sige det på pænt dansk :mrgreen:

 

Jeg har lige til formiddag været i kontakt med min dyrlæge og han bad mig overveje typer a la Hills og RC som du også foreslår. Jeg fortalte at jeg havde overvejet Hills I/D - da det her handler om maven først og fremmest. De har jo noget colitis relateret sygdom i deres mave/tarm system. Min dyrlæge har sagt at jeg godt kan prøve I/D af - så det vil jeg nok gøre og se hvad det fører med sig - alternativt må jeg overveje en type foder indenfor Hills eller RC (hvad det nu ender med) i fremtiden - det er vigtig for beaglerne at der kommer ro på deres mave problem - så vil vægten også komme på, siger min dyrlæge. Det vælger jeg lige nu at have tillid til :-)

 

Puha jeg håber altså snart at du finder noget som dine hunde bare trives på.

Vil lige advare i forhold til hills, så er det faktisk det værste foder vi har givet tea- efter 14 dage på id havde hun taget over 1 kg på, og efter endnu 14 dage på r/d fik hun de første tegn på mulig proteinmangel (det var i hvert fald dyrlægens bud på hvorfor hun kløede, fik skæl og adfærdsændringer (ingen energi, meget mere sult end normalt etc.)) Et skift til RC fik hende helt på toppen igen. Hun har aldrig vist tegn på allergi, eller foderfølsomhed før, så det var altså lidt mystisk:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Puha jeg håber altså snart at du finder noget som dine hunde bare trives på.

Vil lige advare i forhold til hills, så er det faktisk det værste foder vi har givet tea- efter 14 dage på id havde hun taget over 1 kg på, og efter endnu 14 dage på r/d fik hun de første tegn på mulig proteinmangel (det var i hvert fald dyrlægens bud på hvorfor hun kløede, fik skæl og adfærdsændringer (ingen energi, meget mere sult end normalt etc.)) Et skift til RC fik hende helt på toppen igen. Hun har aldrig vist tegn på allergi, eller foderfølsomhed før, så det var altså lidt mystisk:hmm:

 

 

Tak for advarslen :mrgreen: - men det kan nok ikke blive meget værre. Jeg har haft Oscar på Hills sensible stromach for nogle år siden, med et godt resultat - men I/D har jeg ikke prøvet. Det er jo kun Darwin der skal have det og da det er tvingende nødvendig han tager på - så gør det ikke noget i dette tilfælde. Han danser allerede stepdans nu om morgenen fordi han ikke kan holde varmen:lol:

 

 

Ja alt det her lyder jo som om jeg ikke kan finde ud af en skid - der har også været en del rod i det hele - men nu er det jo så sådan at to af beaglerne har mave/tarm problemer - Charlie er den der er stærk i maven og at han reagerede sådan på Wolfsblut går ud over min forstand - men jeg ved han ikke kan tage for mange kødproteiner - det har han vist tydeligt flere gange - så det skal man passe på med til ham.

 

Men nok om det - nu vil jeg ikke spamme denne tråd længere med mine genvordigheder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for advarslen :mrgreen: - men det kan nok ikke blive meget værre. Jeg har haft Oscar på Hills sensible stromach for nogle år siden, med et godt resultat - men I/D har jeg ikke prøvet. Det er jo kun Darwin der skal have det og da det er tvingende nødvendig han tager på - så gør det ikke noget i dette tilfælde. Han danser allerede stepdans nu om morgenen fordi han ikke kan holde varmen:lol:

 

 

Ja alt det her lyder jo som om jeg ikke kan finde ud af en skid - der har også været en del rod i det hele - men nu er det jo så sådan at to af beaglerne har mave/tarm problemer - Charlie er den der er stærk i maven og at han reagerede sådan på Wolfsblut går ud over min forstand - men jeg ved han ikke kan tage for mange kødproteiner - det har han vist tydeligt flere gange - så det skal man passe på med til ham.

 

Men nok om det - nu vil jeg ikke spamme denne tråd længere med mine genvordigheder :mrgreen:

 

Nej, det kan der være noget om, tror heller ikke det er gældende for foderet generelt, men efter den oplevelse har jeg mistet al tillid til hills. Håber det virker - det er jo det som er hovedsagen:mrgreen:

 

Ps. Har fulgt dine fodertråde, her og på din hjemmeside, og tror bestemt ikke dine problemer bunder i at du ikke har sat dig ind i tingene - tvært imod! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh, det har da vel ikke noget at gøre med, om hundene får BARF eller ej? Man skal ikke give sin hund vindruer, løg eller chokolade, nej, men det har da heller ikke noget med BARF at gøre? De forgiftninger ses da også hos ikke-råfordrede hunde, det skyldes jo enten uvidenhed eller uheld. Jeg har i hvert fald aldrig hørt nogle BARF-folk opfordre til, at man giver hunden en stor plade chokolade som tilskud. ;-)

 

Det var den jeg havde glemt, den syntes jeg også var rimelig underlig :lol:

 

Jeg har personligt aldrig været helt fan af barf. Der er bare noget utrolig ikke-naturligt i det, mener jeg.

For det første har vi ikke ulve - vi har hunde. De har i flere tusinde år levet sammen med os mennesker og deres føde har primært været rester.

Hvis vi så endelig lader som om, at det er ulve vi har og de derfor skal fodres derefter, så kan jeg stadig ikke forstå det. De har ikke noget der bare minder om samme måde at bevæge sig på og bruge kroppen. Samtidig spiser de hele byttedyr, hvor vi giver underlige sampakninger af hakket affaldskød. Og for det så skal være rigtig godt, så er meget af det kød, der sælges til BARF importeret fra Polen og er af ringe kvalitet.

 

Altså jeg fodrer jo ikke råt fordi jeg tror min hund er en ulv - jeg gør det bare fordi jeg kan. Der er tørfoder, hjemmelavet og råt, og så vælger man vel den man synes om i øjeblikket, kan jo altid ændres hvis man føler for det. Men er ellers enig, man bør fodre med noget af kvalitet, men det er jo det samme med tørt - og her kan foder med korn sagtens være af kvalitet for nogle hunde, for fungerer de ikke på kornfrit, jamen så fungerer de bare ikke på det. Imo.

 

 

Taiki giver mange shibakys, så det er utænkeligt at han skulle råfodres eller barfes. Vi ville dø inden for en måned og jeg tillader mig arrogant at tænke, at dét ikke er i hans bedste interesse. :blink:

 

Mine hunde kysser også og vi er ikke døde endnu ;-)

 

Lige præcis den synes jeg er svær, for vi ved jo fra os selv, at vi kan gå med en ubalance i lang tid før den kommer til udtryk. Når depoterne/overskuddet er brugt, bliver ubalancen synlig, derfor er et lige her og nu billede ikke nok til at vurdere et produkt okay, men jeg indrømmer gerne, vi ikke har så meget andet at gå efter - udover f.eks. blodprøver

 

Jo kan godt følge dig med visse ting som måske sker over længere tid, men grundlæggende er tør hud, kløe, dårlig mave, træthed osv jo noget man opdager rimelig hurtigt, om det så er på tørt eller råt.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Taiki giver mange shibakys, så det er utænkeligt at han skulle råfodres eller barfes. Vi ville dø inden for en måned og jeg tillader mig arrogant at tænke, at dét ikke er i hans bedste interesse. :blink:

 

Hvad mener du? Luna kysser også og jeg er ikke død. OG hvis det er ånden, så har hun langt bedre ånde på det rå end på tørfoder:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg glad for at denne tråd med denne artikel er blevet lavet. Vi har nemlig BARF'et i ca 1 mdr nu, og har fra første dag været nervøs for om Freja nu fik det hun skulle... -men nu er jeg desværre og kendt for (og er selv klar over) at jeg er mere skeptisk end normaliteten... :redface:

 

Har dog efter at læst artiklen samt jer andres svar og respons tænkt mig at vi går tilbage til RC specielt til FBer...

Grunden: min skræk for at Freja ikk får de vitaminer osv som hun skal.. Hendes afføring er SLET ikk som den skal være. Det var den heller ikk da vi var på tørkost- hun sked mere end foreskrevet, men med BARF er det enten meget flydende eller stenhårdt sådan at hun kæmper med at komme af med det... -så af 2 onder vil jeg hellere at hun skider meget, men at det er af alm konsistens... Hun er blevet testet for allergi, og den var heldigvis negativ...

 

Vi har pt BARF i fryseren til 14 dage, så tænker at vi bruger BARF som ekstra bonus nogle dage SAMMEN med tørkosten som fx, "nu er det lørdag og vi skal ekstra hygge"...

 

Lyder det helt dumt???

Link til indlæg
Del på andre sites

Taiki giver mange shibakys, så det er utænkeligt at han skulle råfodres eller barfes. Vi ville dø inden for en måned og jeg tillader mig arrogant at tænke, at dét ikke er i hans bedste interesse. :blink:

 

Vi er ikke døde endnu og vi kysser til den helt store guldmedalje ;-)

 

 

hvor vi giver underlige sampakninger af hakket affaldskød. Og for det så skal være rigtig godt, så er meget af det kød, der sælges til BARF importeret fra Polen og er af ringe kvalitet.

 

Petrine & Co får hovedsageligt nyslagtet halalkød fra menneskeslagter med elite-smiley, at nogle vælger affaldskød svarer vel til at jeg tænker tørkost = frolic?

 

Vi har pt BARF i fryseren til 14 dage, så tænker at vi bruger BARF som ekstra bonus nogle dage SAMMEN med tørkosten som fx, "nu er det lørdag og vi skal ekstra hygge"...

 

Lyder det helt dumt???

 

 

Du siger næsten præcis, hvorfor mine får barf - fordi det ER ekstra bonus, lørdagshygge, smagfuldt, spændende, interessant, afvekslende.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tror faktisk jeg vil prøve at lave et forsøg i morgen, når Luna skal have mad. Om hun vil vælge sin foderbold med tørfoder eller det rå.

 

Pt har jeg en ide om, at hun vil vælge foderbolden.

 

Sådan her kommer hun hver dag (med enten bolden eller hendes leo) efter hun har fået aftensmad:

 

 

[ATTACH=CONFIG]97964[/ATTACH]

Hvis du skal lave the "ultimate test", så skal du nok ikke tage tørfoderet i bolden.. Det kan jo være hun vælger tørfoderet fordi hun synes bolden er sjov men egentlig bedst kan lide det rå. :slem: Måske elsker hun tørfoderet mere. :slem:

 

Jeg venter med at give kys til et par timer efter hun har spist. Har tit fået kys nogle timer efter hun har spist kylling. Der er aldrig sket noget med mig. :oops: Hvis jeg havde børn ville jeg nok give tørkost i stedet. Eller hjemmelavet. Men jeg er alt for ung til at få et barn. :genert:

 

Har bestilt bogen, så nu venter jeg bare.. Og jeg skal vente lææænge, da den kommer fra USA. :megaked:

Når nu hendes opskrift er godkendt af de samme som godkender tørkost, så har det jo en standard. Og så ved jeg, hvad min hund spiser. Så helt galt kan det jo heller ikke være. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi lavede så forsøget her til aften... Først serverede vi tørkost (første gang i 1 mdr ca) og da hun havde spist i 2 min kiggede på hun mig som om jeg var idiot og gik... Så blandede jeg det halv/halv, tørkost/BARF og i starten spiste hun udenom tørkosten, men til sidst blev det hele spist...

- så nærer håb om at vi godt kan få hende på tørkost, dog med bestikkelse og snyd i ny og næ... Bare det at jeg VED at hun i aften har fået det hun burde, så er jeg godt tilfreds. Nu er afføringen så det næste spændende at se om det har nogen ændring. Lige pt ligger hun og ligner en der har trummerum syge :eek: - men en god gåtur hjalp ikk, så håber der sker lidt her næste gang vi skal ud... Ligger også selv med trummerum syge, så godt vi kan holde hinanden med selskab :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo kan godt følge dig med visse ting som måske sker over længere tid, men grundlæggende er tør hud, kløe, dårlig mave, træthed osv jo noget man opdager rimelig hurtigt, om det så er på tørt eller råt.

 

Lige netop kløe mv. ser vi straks, men vi ved ikke hvor længe hunden har gået med den ubalance der giver de synlige symptomer, det er det jeg mener.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige netop kløe mv. ser vi straks, men vi ved ikke hvor længe hunden har gået med den ubalance der giver de synlige symptomer, det er det jeg mener.

 

Det er rigtigt. Men når jeg tænker på de forskellige typer tørfoder, Tyson har prøvet, er der i hvert fald max gået et par måneder, før jeg har kunnet set det, hvis han ikke har fungeret optimalt på et nyt foder (manglende energi, mat pels). :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan man jo også stille sig selv det spørgsmål, hvad er egentligt den "rigtige" mængde jern/jod osv, som hunden skal have. :hmm:Hvordan VED de det?

Jeg har så nemt ved at være pushover.

 

Det rigtige mængde af alle næringsstoffer er der forsket i og er kendt fra udlandet (læs USA) i National Research Council hvor der laves forskning, undersøgelser og anbefalingerne om næringsstoffer som er nødvendige i hundens kost. Disse anbefalinger er meget præcise og bruges på forskellige måder af industrien når de laver et foder der sælges til hunde og katte da de skal kunne dokumentere at foderet ikke kan forårsage mangelsygdomme og det der er værre. Det er ikke sådan at man i et tabel bare kan slå op og se lige netop hvad din hund skal have, man skal lave lidt udregninger ud fra hundens vægt og det har industrien gjort for dig. Hvis man vil fodre med almindelig mad, da er det hensigtsmæssigt at tjekke at det man fodre med faktisk indeholder det hunden har brug for. Det er den korte version. På min egen hj. side har jeg efterhånden skrevet en del om fodring af hunde og opstillet et skema så enhver der vil selv kan undersøge om et hjemmelavet foder dækker hundens behov.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Men... Jeg har altså lidt et problem med at foderplanerne ikke er analyseret på indhold. Hele ideen er jo at man kan tilpasse diæten til den enkelte hund, men for at gøre det, skal man jo have en mindre uddannelse i ernæring.:vedikke:

 

Jeg har i efterhånden mange år efterlyst analyser på de forskellige barf produkter og spurt forskellige barf-forhandlerne hvordan de kan garantere at deres foderplaner opfylder den enkelte hunds behov. Indtil videre har jeg ingen saglige og dokumenterede svar fået desværre.

 

Selv den dyrlæge som er tilknyttet min lokale kødpusher, bruger argumentet at man ikke analyserer sin egen kost, fremfor at indrømme at der er forskel på at fodre lam og laks... Jeg forstår det ikke.

 

Ja, det svar har jeg også fået så mange gange - som om det er garanti for noget som helst. For der er forskel på hvilken slags kød man fodrer med og hvor meget den enkelte har brug for. Også den floskel at bare foderet er varieret behøver man ikke tænke på indholdet holder jo ikke en meter. Hvis man kigger dybere og analysere foderplaner (og det har jeg gjort rigtig mange gange) finder man hurtig ud af at det som artiklen skriver om over- og underskud i forskellige planer faktisk er rigtigt. Det har jeg set gang på gang - for meget eller for lidt kalk, manglende zink, selen, D-vitamin - det er skræmmende så skæve nogle foderplaner kan være trods en forundringsværdi variation.

 

Lige nu synes jeg det er forvirrende at finde rundt i teorier og overbevisninger om hvordan man dækker hundens behov - jeg er ikke interesseret i religion, men bare at samensætte et sundt, nærende måltid af friske råvarer. (jeg køber kun kallun og hjort hos RHM, har hjemmeopdrættet øko får og ged i fryseren hos mine forældre, kylling fra supermarkedet, og hest fra slagteren)

Jeg har efterhånden læst rigtig meget om hundefoder, barf og ernæring, eftersom det helt tydeligt at Tea stortrives på det, men hold op hvor kunne det være meget nemmere hvis barf forhandlerne gjorde mere ud af foder og indholdsanalyser af deres foderplaner.

 

Er kun enig med dig - det vil gøre det så meget lettere og mere troværdig hvis de havde analyser på produkterne. Men det er muligt at opdrive informationen hvis man kigger rundt i forskellige fødevarer databaser og andre steder. Jeg har efterhånden samlet en hel del analyser om forskellige produkter som der råfodres med. Jeg har også lagt en del ting op på min egen hj.side som er ment som en informationskilde for os gør-det-selv mennesker så et evt. foder(plan) indholder hvad der er nødvendigt for ens hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du? Luna kysser også og jeg er ikke død. OG hvis det er ånden, så har hun langt bedre ånde på det rå end på tørfoder:-D

 

Salmonella og klammonella. Haha, ej vi mennesker kan jo ikke tåle bakterierne i råt kød og det betyder ikke, at vi falder døde om af et hundekys, men risiken er forhøjet. Jeg har en mave-tarm sygdom som er on/off, og når den er on så er jeg ekstra udsat. I disse perioder kunne en mavesyge som ville give andre et par dages fri, sende mig på hospitalet fordi min tarm er så sart. Derfor skal jeg tænke mig ekstra om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt. Men når jeg tænker på de forskellige typer tørfoder, Tyson har prøvet, er der i hvert fald max gået et par måneder, før jeg har kunnet set det, hvis han ikke har fungeret optimalt på et nyt foder (manglende energi, mat pels). :hmm:

 

Det opdager man jo også på råt, men Ninjamor mener nok ting der tager lang tid om at blive ja, synligt, og det er jo rigtigt nok - men der er også historier om hunde der er opvokset på hvalpefoder og har fået for meget kalk, så ja, jeg ser det lidt som tomat-tomat (men stadig, læs selvfølgelig lidt op på råfodring, ligesom man også ret ofte undersøger forskellige tørfodermærker).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bakterie forskrækket, og ville aldrig fodre med råt af frygt for virus og bakterier, der rammer både os og børnene, og ikke mindst hunden. Ville simpelthen opfatte foderskålen som radioaktiv.:stupid:

Men jeg er også meget tilfreds med varedeklaretionen på tørfoderet. Har lært nogle tips og tricks af dr. Dyr, da Trille tabte pelsen og havde kløe i sin tid, og hun anbefaler, som i artiklen, protein under 30% og et tilskud af fiskeolie, for led og hjerne. Hun anbefaler at holde øje med det samme uanset hvordan man fodrer, da for højt protein kan have negativ effekt på muskler, samt give kløe. Og jeg labber det i mig.

Men jeg tror altså ikke Barf er direkte farligt, men alt skal vel gøres med omtanke.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ellyn :-)

Jeg har kigget på din hjemmeside (vidste ikke du havde en :hjerte:), og jeg vil bestemt gerne sende dig opskrift mod betaling, når jeg har modtaget min nye bog :-) Du virker virkelig til at have styr på mange ting, og jeg tror det ville være alt for svært for mig, at skulle sætte mig ind i alt det.. Men jeg vil hjertens gerne betale for, at du gør det, og samtidig få min dyrlæge til at tjekke tal en gang imellem. :genert:

Du hører fra mig, når jeg har modtaget min bog. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...