AnneMangetal Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 Bella har aldrig fældet, og har ikke rigtig noget underuld. Det underuld hun har, fælder hun 2 gange om året, og det tager et par dage med børsten, så er det overstået. Men den sidste måneds tid har hun fældet. Det er så overpelsen (hedder det det????) hun fælder. Ikke noget vildt, men MEGET mere end hun plejer. Hun blev steriliseret i januar, og det kan være det der sætter ind nu. Men den sidste måneds tid er hun også begyndt at få RC til hvert andet eller tredje måltid. Hun får ellers Orijen Adult og Acana Ranchlands (kornfri) og Grizzley lakseolie. Jeg tænker at den nemme løsning er at skrue ned for RC og op for hendes almindelige foder og se om det hjælper. Overvejer om det kan hjælpe at give hende noget ekstra tilskud i en periode - nogle forslag? Andre ideer til hvad det kan være der gør at hun fælder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Hmm, jeg tænker det nok bare er steriliseringen... der gik også et års tid her før Sheila smed pelsen, men så skal jeg også love for at den kom og hun fælder i meget længere tid og oftere end før...Men sådan er det. tror ikke fodring så hurtigt når at gøre den store forskel, fældning er jo generelt hormonelt og tidsbestemt:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Cinta Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Det hedder dækhår. Alle hårtyper fældes, men dem vi normalt kalder "fæld" er underulden. Det er ikke normalt, at de som sådan "fælder" dækhårene. De falder bare ligesom af hist og her. Så tror ikke det bare er helt normalt i hvert fald... Så ja foderet ville nok også være mit første-valg (medmindre der er tegn på allergi-udbrud). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Hov, med hensyn til tilskud, så Kan bvitaminer gøre pelsen godt;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mou Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Fælder hun kun - eller klør og ryster sig også ? Freja har lige fået blodprøve som viste ræveskab. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Hun fælder kun, ingen kløe eller ubehag. Og hun fælder stadig laaaaangt mindre end min gamle hund. Sådan, hvis jeg stryger hende "hårdt" ned at ryggen, kan jeg trække 10-15 hår af. Jeg skruer i første omgang op for det gode foder, og nøjes med RC et par gange om ugen. Hvis ikke det hjælper, må jeg nok erkende at det er sterilisationen der er årsagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Cody plejer at fælde sine dæk-hår, inden han går i rigtig fæld Men det er kun til hans sommerfældning Lige nu har han smidt al sin underuld 2 mdr før normalt. Ved ikke om hans system er gået gakkelak. irriterende er det i hvert fald. Har meldt 5 udstillingsdage denne måned, hvor jeg bare kan sige By by money Ingen grund til at stille en hund, der ikke er i pels Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Ninja er også igang med at smide underulden på 'bukserne' og ellers baglår + hale. (Når jeg er færdig med furminatoren, ligner det seriøst at jeg har kæmmet en halv Grønlandshund ) Var til dyrlægen med hende angående noget udslæt på næsen, og spurgte ind til om det måske kunne være hårsækmider (som hun har haft én gang før). Dyrlægen hev en tot underuld ud, og konstaterede at hun blot var igang med at skifte pels. Synes så godt nok ikke det er den mest egnede tid på året at få tyndet ud i pelsen, men ikke alting Ninja gør giver mening Når det så er sagt, kan det jo sagtens være foderet, som får Bella til at smide pels ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Hun smed underulden for halvanden måneds tid siden. Synes ikke der er meget logik i at få tyndere pels til denne årstid, men der er så meget kvinder ikke forstår:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 8, 2012 Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Der var engang en, der mente at det var fordi vi skruede op for varmen indenfor, at hunden fældede om vinteren... Jeg gav nemlig også udtryk for at det var underligt at fælde på den årstid Men det gav egentligt meget god mening Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
HNP Besvaret November 8, 2012 Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Min fælder også sindsygt nu... Begyndte 1 uge efter vi satte varme på indendørs. Der går kuk i det når vi sætter varme på tror jeg :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 8, 2012 Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Mine fælder også på den tid om efteråret, hvor havedøren lukkes, fordi der sættes varme på huset.Og så har jeg det også rigelig varm i soveværelset pga gigt. Mange fertile tæver vil også fælde en del i 1-2 mdr efter løbetidsstart.Uanset årstid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret November 8, 2012 Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Taiki fælder som en sindssyg for tiden, men får tykkere og tykkere pels. Jeg troede bare, at vinterpels = MERE pels, men åbenbart skal den gamle pels af, så den tykke vinterpels kan komme frem. Jeg så i et program om nogle damer, der spandt garn af folks kattes hår og syede tasker af det, som folk så kunne købe (altså en taske lavet af deres egen kats hår). Jeg overvejer, om man burde lave en sweater af Taikis hår, så hvis han fryser når det bliver rigtig koldt, kan han få sig selv på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret November 8, 2012 Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Ja mine fælder også 2 gange årligt, gamle pels skal væk og sommer/vinterpelsen kommer i stedet. De smider en del dækhår men ikke sådan så de 'mangler' - ser Bella bar ud nogle steder eller kan du se om hun er ved at gro vinterpels? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret November 11, 2012 Rapporter Share Besvaret November 11, 2012 Ved nogen om hunde er lige som heste og producere mere/hurtigere pels, når det bliver koldere? Jeg har nemlig klippet Cody med maskine, nu hvor han fældede alligevel. Han havde så mange gule hår ned af siderne og på hovedet Han har fået det fineste BOT-vinterdækken, men indtil videre nægter han at tisse med det på. Så opgiver lidt at bruge det til gå-ture Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Cinta Besvaret November 12, 2012 Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 Ved nogen om hunde er lige som heste og producere mere/hurtigere pels, når det bliver koldere? Jeg har nemlig klippet Cody med maskine, nu hvor han fældede alligevel. Han havde så mange gule hår ned af siderne og på hovedet Han har fået det fineste BOT-vinterdækken, men indtil videre nægter han at tisse med det på. Så opgiver lidt at bruge det til gå-ture Ja, det gør de. Så når de går med dækken, bliver det jo så også lidt langsommere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 Ja mine fælder også 2 gange årligt, gamle pels skal væk og sommer/vinterpelsen kommer i stedet. De smider en del dækhår men ikke sådan så de 'mangler' - ser Bella bar ud nogle steder eller kan du se om hun er ved at gro vinterpels? Hun er bestemt ikke bar, men nok bare ved at sætte vinterpels:-) Det mystiske er så, at hun ikke får underuld om vinteren:stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Mollys pels er blevet helt vild efter hun blev stereliseret. Den hvide pels er stiv og fælder helt ekstremt ALTID. Den sorte er så blød man næsten ikke kan mærke den. Så har hun også fået Hvalros skæg Dyrlægen plejer at grine af hende og siger hun ligner en gammel mand med hvalpepels... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts