Gæst Fitte Skrevet November 11, 2012 Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 Hej hej. Jeg har en yorkshire terrier som jeg har haft i 5 måneder. Hun er 4 1/2 år og hun har boet med en familie i en 1 1/2 værelses lejlighed. Nu bor hun alene sammen med mig i en to-værelses. Det er en skrøbelig hund og er meget nervøs anlagt selvom om hun ikke er bange for at sætte sig i respekt over for andre dyr er hun helt anderledes i forhold til mennesker. Mit problem er at hun virker til at være bange for sin madskål som hun ellers altid har haft og hun får ikke spist meget, men hun kan godt spise fra min hånd så det er ikke fordi hun ikke kan lide foderet. Kan det virkelig passe at hun er bange for sin madskål? Det virker som om hun bliver rigtig rigtig forskrækket en gang imellem og hun er meget tøvende. Hun bliver aldrig forstyrret når hun spiser for der er kun mig og det er også selv om der er bom-stille. Det virker ret ret underligt :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 11, 2012 Rapporter Share Besvaret November 11, 2012 Har du prøvet bare at strø måltidet ud på gulvet? Altså væk fra skålen. Så får hun også lov til at arbejde for maden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Fitte Besvaret November 11, 2012 Rapporter Share Besvaret November 11, 2012 Nej det har jeg ikke. Men det må jeg lige prøve tak tak ^^ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret November 11, 2012 Rapporter Share Besvaret November 11, 2012 Min mor har en Yorkshire-blanding, som også er bange for sin madskål. Han har altid forsigtigt fisket mad ud af skålen, og taget det med ind på tæppet i stuen for at spise det. For nylig fik han ny skål, og det varede flere dage før han ville spise. Skåle af rustfrit stål dur slet ikke, for hvis hundetegnet i halsbåndet rammer kanten, er han ved at dø af skræk. Mit forslag er at servere maden på en flad tallerken/underkop evt. med et stykke køkkenrulle el. lign. under maden, så der ikke er noget blankt og glat, der kan skræmme hunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts