Hop til indhold

Barf-hund spiser afføring


Gæst LuiseN
 Share

Recommended Posts

Hej Folkens :-D

Det er cirka halvanden til 2 måneder siden at Stella blev skiftet over på Barf og faktisk lige siden dér, har hun spist afføring på vores gåture. Førhen blev hun fodret med tørfoder og har aldrig udvist interesse for andre hundes afføring eller katteafføring for den sags skyld. Når vi går tur nu kan jeg tage hende flere gange med afføring i munden (jeg går udfra at det er fra katte, men selvfølgelig kan det også være fra små hunde). Jeg beder hende stoppe og hun spytter det ud, men hvis jeg ikke opdager det (fordi at det ser ud som om at hun bare snuser, eller jeg ikke lige er opmærksom, så spiser hun afføringen og har ind imellem kastet det op igen, når vi kommer hjem).

Altså er der noget hun mangler i kosten, (når hun bliver barfet) siden denne store interesse for afføring og hvad evt.?

 

Det er ret frustrerende, specielt også når hun så kaster det op igen.

Er der nogle, som barfer og som har prøvet noget lignende. Kom gerne med jeres tanker og historier.

God weekend derude!

Hilsen Luise og Stella :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund æder lort i perioder, og så er det lige meget om hun er på råt eller tørt.

 

Som andre, der skriver, nok også vil sige, så er det ikke så meget Stella's foder, der er årsagen, men nok nærmere de dyr, hvis afføring hun spiser, der er problemet

 

Der er ikke så meget andet at gøre end at træne "Nej", "Spyt ud", eller lignende og have snor på. Desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund æder lort i perioder, og så er det lige meget om hun er på råt eller tørt.

 

Som andre, der skriver, nok også vil sige, så er det ikke så meget Stella's foder, der er årsagen, men nok nærmere de dyr, hvis afføring hun spiser, der er problemet

 

Der er ikke så meget andet at gøre end at træne "Nej", "Spyt ud", eller lignende og have snor på. Desværre

 

Umiddelbart tænkte jeg også at det var lidt mærkeligt, hvis det var pga. foderet. Men jeg kunne nu ikke lade være med at tænke sådan, når hun aldrig har gjort det før. Vi går de samme steder, som vi altid har gået og derfor virker det lidt mærkværdigt at det lige skulle starte samtidig med at hun bliver kørt over på barf.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min springer var også på råt kød en overgang, og nu jeg tænker over det, havde han faktisk også en vinter hvor han kastede sig over lort (dog ikke fra hund) men jeg tænker at der måske er for lidt fiber i kosten, hvis man fodrer på råt og at hundene så selv orsøger at tilføre det. :vedikke:

 

Det var også lidt min tanke, at hun simpelthen mangler noget i kosten. Men det burde de jo ikke, ifølge barf-forhandlere. Hvorfor gik du væk fra barf igen, hvis man må spørge? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to gange haft en hund der i perioder kunne finde på at æde afføring, osse sin egen nylagte......

Jeg spurgte selvfølgelig dyrlægen om der manglede noget i kosten, men ingen har ment/erfaret at dette var tilfældet. Man kan jo osse mene det ville være et underligt sted at få dækket sit behov, i sådan en bunke udskilt affald.

 

Jeg tænker egentlig at enten så er din hund sulten eller osse er der en lugt i de pøller den tager i munden, som minder om det foder den tilbydes til dagligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også lidt min tanke, at hun simpelthen mangler noget i kosten. Men det burde de jo ikke, ifølge barf-forhandlere. Hvorfor gik du væk fra barf igen, hvis man må spørge? :-)

 

Så snart man hører ordet forhandler, skal man være lidt skeptisk. :genert: Det er min erfaring at alle der sælger hundefoder lyver stærkere end ti heste kan løbe. :vedikke:

 

Jeg tog Thailo af råfodring fordi han tilsidst havde tynd mave 2-3 gange om ugen, og han havde ellers en stålmave der tålte alt. Efter at han kom på hjemmelavet + en lille smule tørfoder igen, havde han ingen problemer med maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er faktisk forsket en hel del i emnet (koprofogi) og ingen har indtil videre kunnet komme med en entydig forklaring på fænomenet udover en del læring fra mor til hvalp, hvis tæven f.eks. æder ort og nurser hvalpene med denne lugt far sig, da vil de senere kunne forbinde lortelugten som noget særlig rart.

 

Jeg tænker at når adfærden er opstået samtidig med foderskiftet, så må det være foderet der er årsagen. Om det så er for lidt fiber, mangel på andet eller decideret sult må du kunne prøve dig frem til.

Hundes ernæringsbehov er individuelle, så et foder der passer til den ene hund i familien kan være utilstrækkeligt/for meget til den anden hund, uanset hvor meget producenterne råber op om "balanceret" foder der dækker alle hundens ernæringsbehov.

 

Hvis du fodrer med færdige BARF produkter er der mulighed for at købe reelt kød i stedet og se om dette har en effekt.

 

Pelle interesserer sig for kattelort i perioder og det er altid i perioder hvor jeg ikke har givet ham hjemmelavet og kun fodret tørt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to gange haft en hund der i perioder kunne finde på at æde afføring, osse sin egen nylagte......

Jeg spurgte selvfølgelig dyrlægen om der manglede noget i kosten, men ingen har ment/erfaret at dette var tilfældet. Man kan jo osse mene det ville være et underligt sted at få dækket sit behov, i sådan en bunke udskilt affald.

 

Jeg tænker egentlig at enten så er din hund sulten eller osse er der en lugt i de pøller den tager i munden, som minder om det foder den tilbydes til dagligt.

 

Jeg tænker også sult, Samson er kommet på råfodring ( barf uden grønt ) og har dog kun været det i 3 dage, men i de 3 dage har han på ingen måde vist interesse i andres afføring, det gik han ellers meget op i at finde da han var på tørfoder.

 

Ved ikke om der er en sammenhæng, men det virker påfaldende :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har hørt at grunde til at de KUNNE æde lort var pga. de smagsstoffer de tilfører foderet som stadig sidder i lorten? f.eks. i kattefoder som får tilføjet ekstremt mange smagstoffer så kattene vil æde det. dette sidder stadig i lorten, og det er derfor at der er så mange hunde der gerne vil æde kattelort.

Thor har også i perioder ædt lort. og jeg lagde mærke til at de fleste af de lorte han åd var orange (frolic lorte). men det er kun en teori jeg har:) har også læst et andet sted at grunden kunne være protein mangel.. men det skulle forhåbentlig ikke være gældende for en hund på barf:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad giver du af tilskud?

 

Hvis du har en idé om at hun mangler eks. fibre, giver du så noget fiberrigt?

 

Jeg giver kun vitamin og mineral tilskud (noget pulver), men jeg kan ikke huske hvad det hedder. Altså jeg ved jo ikke reelt om hun mangler noget, det "burde" hun jo ikke, hvis man skal tro forhandleren. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er faktisk forsket en hel del i emnet (koprofogi) og ingen har indtil videre kunnet komme med en entydig forklaring på fænomenet udover en del læring fra mor til hvalp, hvis tæven f.eks. æder ort og nurser hvalpene med denne lugt far sig, da vil de senere kunne forbinde lortelugten som noget særlig rart.

 

Jeg tænker at når adfærden er opstået samtidig med foderskiftet, så må det være foderet der er årsagen. Om det så er for lidt fiber, mangel på andet eller decideret sult må du kunne prøve dig frem til.

Hundes ernæringsbehov er individuelle, så et foder der passer til den ene hund i familien kan være utilstrækkeligt/for meget til den anden hund, uanset hvor meget producenterne råber op om "balanceret" foder der dækker alle hundens ernæringsbehov.

 

Hvis du fodrer med færdige BARF produkter er der mulighed for at købe reelt kød i stedet og se om dette har en effekt.

 

Pelle interesserer sig for kattelort i perioder og det er altid i perioder hvor jeg ikke har givet ham hjemmelavet og kun fodret tørt.

 

Jeg hælder lidt til teorien om at hun er sulten, men for at skifte lidt emne, er jeg ikke helt sikker på hvad jeg skal stille op. Hun vejer 16 kg. og får 500 g. kød om dagen. Umiddelbart synes jeg at det er meget, men hun er selvfølgelig også ret aktiv. "Lad ikke barf-eksperterne høre det", men jeg overvejer lidt at begynde at blande noget tørfoder ved, da jeg efterhånden synes at det er ved at være lidt pebret at skulle betale 800 kr. til hundemad om måneden til en hund på 16 kg. Hvad gør folk, som barfer deres GD? :vedikke:

Lidt et andet emne, men netop fordi at jeg også tror at hun er sulten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hælder lidt til teorien om at hun er sulten, men for at skifte lidt emne, er jeg ikke helt sikker på hvad jeg skal stille op. Hun vejer 16 kg. og får 500 g. kød om dagen. Umiddelbart synes jeg at det er meget, men hun er selvfølgelig også ret aktiv. "Lad ikke barf-eksperterne høre det", men jeg overvejer lidt at begynde at blande noget tørfoder ved, da jeg efterhånden synes at det er ved at være lidt pebret at skulle betale 800 kr. til hundemad om måneden til en hund på 16 kg. Hvad gør folk, som barfer deres GD? :vedikke:

Lidt et andet emne, men netop fordi at jeg også tror at hun er sulten.

 

Køber kød et andet sted end dig vil jeg tro ;-)

Og så betyder det jo noget hvad det er man fodrer med, hvis det indeholder store mængder lunge, strube og andet uden noget videre kalorieindhold, så skal der jo en større mængde til end hvis hunden tilbydes hele fede fisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville tilsætte noget mere grønt til kosten, det giver mere fiber og fylde til kosten, og det stopper min egen hund i at være overdrevet sulten. (Og ja, når hun er sulten spiser hun lort).

Vi bruger gulerødder, æbler (ingen kernehus!), og lidt blandet af hvad der lige er i køleskabet som hunde kan tåle. Det hele bliver blendet godt og frosset ned i passende portioner.

 

Desuden har vi helt droppet fastedage, for tea blev alt for fokuseret på hvad der kunne spises rundt omkring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...