Hop til indhold

Gode klubber omkring århus


luckyluna
 Share

Recommended Posts

hejsa,

 

jeg har en kursist med en dygtig hund, som trænger til flere udfordringer. De vil gerne konkurrencer, så noget klub træning vil jo være godt at komme ind i. Tænker at dch programmet vil passe godt til dem, da hunden er rigtig glad for at bruge næsen og til spor. Eller evt det nordiske program.

 

Kan i anbefale nogle gode afdelinger, gerne steder med gode trænere der måske har forstand på klikkertræning?

Og en god klub ånd:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes hun skal ringe rundt til dem der er aktuelle - dvs. dem hun gider kører til,

- og høre om hvorvidt de har plads og på hvad hold etc. og så tage ud og møde træneren og stedet...

De fleste klubber går dog på juleferie her om en uge til tre, så det bliver nok først med opstart pr. januar.

 

I DCH regi er det jo rene frivillige trænere, og kvaliteten kan derfor svinge rigtig meget - og også træningsmetoderne, selvom jeg heldigvis har indtryk af, at der er meget meget langt mellem dem der bruger de "grove" metoder.

Men også forskelligt hvor meget de forskellige trænere kan tænke ud af deres egen boks, hvilket jo kan være lidt en kunst....

Link til indlæg
Del på andre sites

Klubben i silkeborg (dch) har et par dygtige klikkertrænere, om der er plads på holdene ved jeg ikke.

Det self et stykke væk!

 

så der risskov, jeg synes at fornemme der er en god ånd derude, men tror ikke de har nogle klikkere, men man kunne ringe og høre :)

 

jeg selv træner i bording, på klikker, men så afstanden ved at være stor :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, du får lige mit klubsladder også - for ja klubsladder for det er alt hvad det er....

Jep skanderborg har jeg også hørt godt om.

Min egen klub(aarhus) er lidt blandet tror jeg, kommer lidt an på hvad træner man får, men der er flere gode/dygtige klikker mennesker der.

Odder tror jeg også er en god klub, den er i hvert fald rar at være på besøg i. Men hvordan de træner ved jeg ikke.

Kaløvig ved jeg nogen har hørt godt om, andre knap så godt - men hvad præcis det drejer sig om (det gode og det knap så gode), ved jeg ikke - sladder igen.

PH der træner/ligger ved moesgård, har jeg ikke hørt godt om - altså i hvert fald ikke hvis man har en lidt vild, ukoncenteret, ung hund, og man går ind for positive og klikker træningsmetoder. Men igen det er sladder(kan ikke understreges nok), og det var kun om et hold og en træner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom endelig med flere bud:)

 

Skanderborg er ikke utænkeligt at køre til, men lidt langt til viborg/silkeborg i forhold til hvor ejer bor.

 

Det behøver ikke være 100% canis klikker agtigt, men opdaterede træningsmetoder med individuel tilpasning til enkelt hund kan jeg jo bedst stå inde for at anbefale;)

 

Det tror jeg kan findes i langt de fleste klubber her i århus, men kommer bestemt an på hvad hold man kommer på...

 

Men se evt. pb fra mig også

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker min klub, DcH Risskov! Men der er ikke deciderede klikkerhold, men langt de fleste trænere er bekendt med konceptet:-) Dertil kommer at klubben er i rivende udvikling, hvilket giver mulighed for at oprette nye hold med særlige ønsker.

 

Flere af vores hundetrænere er tillige uddannede adfærdsbehandlere. Ikke at de arbejder som det, men de har nogle virkelig gode og positive træningsmetoder.

 

Skulle det ikke være vores egen klub, ville jeg bruge Skanderborg (Stilling). De har mange hold, herunder hold for spor, rundering m.v. Og er det nordisk man går efter, vil det nok være en fordel at komme i en klub med hold med særlig fokus på hovedområderne i nordisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker min klub, DcH Risskov! Men der er ikke deciderede klikkerhold, men langt de fleste trænere er bekendt med konceptet:-) Dertil kommer at klubben er i rivende udvikling, hvilket giver mulighed for at oprette nye hold med særlige ønsker.

 

Flere af vores hundetrænere er tillige uddannede adfærdsbehandlere. Ikke at de arbejder som det, men de har nogle virkelig gode og positive træningsmetoder.

 

Skulle det ikke være vores egen klub, ville jeg bruge Skanderborg (Stilling). De har mange hold, herunder hold for spor, rundering m.v. Og er det nordisk man går efter, vil det nok være en fordel at komme i en klub med hold med særlig fokus på hovedområderne i nordisk.

 

Hvorfor lige skannerborg og ikke århus eller nogle andre klubber tættere på?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

DKK Hadsten :mrgreen: som godt nok ikke træner efter DCH's program.

Vi er to klikkeruddannede, der efterfølgende har stået for at oplære 2 hvalpeinstruktører og 1 lydighedsinstruktør. Der bliver brugt klikker på mine hold (efter lyst, ikke tvang), men klikkertilgangen går igen hos næsten hele instruktørstaben.

 

Klubånd og konkurrencer kan vi byde på masser af - men intet i DCH program :lol:

 

Hvad med DCH Risskov?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...