Hop til indhold

Og så faldt saltet..


Gæst presaio
 Share

Recommended Posts

Gæst presaio

Ja tak, så skete det. Sidder her og nyder min te og læser nyheder, mens traktoren nu har kørt 5-8 gange forbi køkkenvinduet, og ganske vist, pænt og hvidt uden for, men det er sandelig ikke rent sne alt sammen. Vejen er godt nok ryddet for sne, men istedet for at være pæn hvid af sne, er den helt afdækket og hvid af salt.

 

Nok om det.. har en meget pyllet hund nu som piver hele tiden pga. hun ikke for lov til at rende ind og ud i haven til alt sneen. Så nu må hun vente til jeg finder det varme tøj frem, så vi kan komme ud på en lang tur i det gode snevejr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, her faldt det får et par dage siden, på den asfalterede sti, hvor vi plejer, at gå, så nu har vi fundet alternative ruter, så vi kan undgå det så længe som muligt.

Men der burde kunne findes bedre alternativer i stedet for salt. Det er ikke godt for vores hunde`s poter og andre dyr`s, men bestemt heller ikke for miljøet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Taiki klarer det med potevoks og så salter de heldigvis kun midt på fortovet, så der er som regel altid en lille stribe enten inderst imod husmurene eller yderst imod vejen, hvor han kan gå.

 

Taiki splitter sko ad til konfetti, så det er ikke en mulighed her. Går det helt galt låner jeg en gammel barnevogn og kører ham til og fra parken. Men jeg satser på, at det ikke kommer så vidt. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte nogle tørrede oksepølser hos Dr. Dyr og klippede i små hapser og så har jeg trænet Taiki i at gå i sneen ude i siden af fortovet, i stedet for der hvor der er salt.

 

Efter én gang hvor han fik ondt på saltet og mange gange hvor han fik lækre pølsestykker inde i sneen, vælger han nu selv at gå derud. Pølserne er så småt udfaset allerede, han får på hvert gadehjørne og for enden af hver vej, det er ca. 4 gange ud og 4 gange hjem, så det er til at leve med og vi slipper for salten. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er så glad for, at jeg bor som jeg gør... Har 50 meter til en park og folk er ikke alle lige gode til at salte her, så det er sjældent et stort problem. Derudover rører det ikke Møffe det mindste, han traver ufortrødeligt videre. Så vi klarer den ved at gå i parken, når der er saltet og så får Møffe vasket poterne for salt i sneen når vi kommer hjem... Godt nok reagerer han ikke på det, men han behøver jo ikke ligefrem at gå rundt med det på poterne...

 

Men hvor har jeg ondt af de hunde, som lider under det :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Barney er meget plaget af salt i år :-( vi bor i en boligforening som synes det er århundredets bedste ide at salte vores fortorv. Så barney skal igennem det for at komme ud :-/

 

Når han så træder i sne så gør det rigtig ondt på ham fordi en kemisk reaktion gør det ekstra koldt for fusserne. Så her er lufteturene rigtig øv lige for tiden :-( 350 meter til friløbsted er pludselig langt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også håbe at ens hund er så hjælpeafhængig som Ozzie... når hun rammer for meget salt starter hun med at gå gakkede gangarter, så slår det over i VOLDSOM halten og til sidst standser hun op - løfter den eller de poter, det er galt med (ser ret sjovt ud når det er 2-3 poter hun prøver at løfte samtidigt). Og hendes søde moar børster så grundigt poten af og Ozzie kan glad gå videre. Godt hun ikke skal klare sig alene derude i vinteren. :mrgreen: Heldigvis kan vi gå mange steder, hvor der ikke er så meget salt også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har også virkelig fået problemer - hidtil er det gået fint nok. Ved ikke om saltet er mere aggressiv i år - men de seneste dage har været slemme for beaglerne - i sær Charlie og Darwin. Charlie måtte jeg bære på 4 gange de seneste dage fordi han fik salt op og så kom til at gå i sne bagefter - han skreg som en stukken gris og folk gloede efter mig - de troede vel jeg var ond ved ham - Darwin har også hoppet rundt og hans mellemrum mellem trædepuderne er hårdt angrebet - desuden er pigmenteringen slidt af hans trædepuder - Oscars trædepuder bærer også tegn på frost skader - jeg smører og smører med B&B creme samt skyller poterne i hibi skrub. Nu er jeg begyndt( i dag) at have en microfiber klud med i lommen - den syntes jeg har hjulpet en del så jeg kan rage sneen ud med den. Kulden gør desværre at turen er kortet en del af så derfor er vi nød til at gå på steder hvor der bliver saltet. Beaglerne har alle fået frakker på nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

så begyndte problemerne også her i dag, har ellers gået i skoven med Aya i stedet men vi skulle ind til byen, det endte med en tur frem og tilbage fra dyrlægen for at hente noget til poterne, med en hylende hund der var sikker på hun skulle dø hvert femte minut, men alligevel var for tøset til at ville gå ude i snekanten -_-

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen:)

 

Tænkte lige jeg ville smide min første kommentar, og se om det lykkes.

 

Det er mit første år med en dejlig brun lab. på lige godt 9 måneder, som nu har løbet rundt i sneen sammen med legekammerater, men kan jo så se, at det går ud over poterne, så tror jeg må ud og have fat i noget potevoks;)

Og JeanetteH, hvor er det bare en smuk labrador du har, har en svaghed for de brune lab.:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen:)

 

Tænkte lige jeg ville smide min første kommentar, og se om det lykkes.

 

Det er mit første år med en dejlig brun lab. på lige godt 9 måneder, som nu har løbet rundt i sneen sammen med legekammerater, men kan jo så se, at det går ud over poterne, så tror jeg må ud og have fat i noget potevoks;)

Og JeanetteH, hvor er det bare en smuk labrador du har, har en svaghed for de brune lab.:)

Årh tusind tak:-D Hun er mit lille hjertebarn:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi bor heldigvis på landet og vi skal gå 1 km for vi rammer vores første salt, og vi kan sagtens udgå dette. Jeg måtte dog aflevere en hund på Århus Dyrehospital i dag og gæt en gang, den var 3 benet får vi kom ind, salt over alt. Hvor fjollet er det lige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor køber I ballonsko? Barney er voldsom generet i år :-( Men det er også ret ekstremt med salt i år synes jeg. Jeg har ellers skrevet til boligforeningen om ikke det var muligt at bruge sand i stedet, men har intet hørt fra dem.

 

Spilop: det var sgi da ikke særlig genialt at sprede salt ved dyrlægen :stupid:

 

Porcani Hundeartikler og Hundefoder har dem blandt andet

 

Vi går også meget alternative ture i øjeblikket:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

I går fik vi nøglen til vores nye lejlighed. :mrgreen:

Den ligger i udkantsbyen, så vi skal stadig passere en del salt. Så i går måtte vi et smut forbi dyrehandleren og købe ballonsko.

Utroligt nok så fandt hun sig i at få dem på! Altså næsten.. :mrgreen: Hun gik som en skadet hund på vej ud af dyrehandleren, efterfulgt af mig og min kæreste der var ved at DØ af grin. :sjov:

Da vi kom ud på gaden igen, så var alting glemt og hun gik så fint. :klap:Dygtige Eris. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sif virker på ingen måde generet af salt på vejen, og har heller ingenting at se på poterne. Vi går meget på græs mv., men lidt vej kan hun ikke rigtig undgå, at komme ud på. Skal man så stadig bruge potevoks?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...