Dina Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Suk, hverken balsam eller kinky spray hjalp, nyloner ryger af, håbløst [ATTACH=CONFIG]100979[/ATTACH] Sådan ser Sofus også ud efter en tur over markerne. Her ville jeg uden tøven anvende en kam. De fleste snekugler ryger nemt og smertefrit af på den måde. Og så skal fusserne bare frotteres med et håndklæde og....voila! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Sådan ser Sofus også ud efter en tur over markerne. Her ville jeg uden tøven anvende en kam. De fleste snekugler ryger nemt og smertefrit af på den måde. Og så skal fusserne bare frotteres med et håndklæde og....voila! Du må jo være vanvittig - selv uden snebolde er en kam ren tortur (forøvrigt sidder de rigtigt godt fast sneboldene, på vej hjem i bilen prøver jeg at få dem af, men pelsen er æltet ind i sneen. Fantaserer om olie, det på spray til når man bager, må afprøves! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Du må jo være vanvittig - Tjoooo, lidt vanvittig er man vel altid. Men en kam med gode mellemrum mellem tænderne er faktisk ikke tortur, i hvert fald ikke for mit store schwiiin af en hanhund. Men han er måske også lidt mere rå i det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 jeg får også lidt akut ondt i pelsen ved tanken om at redde dem ud - dem halfdan får sidder vanvittigt godt fast i hvert fald. jeg hepper stadig på total kortklipning, det hjælper i hvert fald. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Bare husk, når man sætter sine fingre på sne der sidder fast i pelsen, bliver det jo til is - det gør det ikke med en kam (men har ikke selv prøvet det, mine må have et... naturligt fedtet lag på alle poter?) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Bare husk, når man sætter sine fingre på sne der sidder fast i pelsen, bliver det jo til is - det gør det ikke med en kam (men har ikke selv prøvet det, mine må have et... naturligt fedtet lag på alle poter?) Jeg har ret varme hænder, så jeg smelter sneboldene - ved ikke om jeg tør kortklippe, så fryser hun jo bare. Nå, nu slutter sneen på lørdag, så problem løst helt af sig selv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Du skal hvertfald passe på med at pøse olie på hende..Dem af mine som får olie i maden og bliver fedtede i pelsen (eller som er i gang med en pelskur) fryser meget meget hurtigere end de andre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Jeg har ret varme hænder, så jeg smelter sneboldene - ved ikke om jeg tør kortklippe, så fryser hun jo bare. Nå, nu slutter sneen på lørdag, så problem løst helt af sig selv Neeeeeeeeeeeeeeej! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Hvis man nu antager jeg kun har læst overskriften, vil jeg mene det er på høje tid Petrinemor får barberet sine ben:D Hvis man antager jeg har læst det hele, så synes jeg ikke de ser rare ud de snebolde i pelsen der på de små hundeben:( kan man lave endnu kortere pels, bare på benene, og så lade det gro når sneen er væk? Lave en eller anden saltholdig geleblanding og smøre på den lange pels? Som selvfølgelig skylles af når i kommer hjem. Men sneen er væk på mandag så.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 sådan noget show shine til heste? Bruges vist også til hunde , til at rede filtret pels ud..Men aner ikke om det virker på sne kugler..det virker bare mod skidt hehe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 sådan noget show shine til heste? Bruges vist også til hunde , til at rede filtret pels ud..Men aner ikke om det virker på sne kugler..det virker bare mod skidt hehe Rigtig godt forslag, er jo selv fortaler for showshine. Men havde ikke lige tænkt det i den her anledning, men kunne sikkert godt virke for de forskellige hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Altså må indrømme at de med kammen hellere ikke virker her. Bare at forsøge at fjerne det med fingerne gør ondt på sorte slyngel. Teitur tøede jeg op under bruseren, nemt og smertefri, men ikke ti vilde heste får Tjaldur under vandet. Så her er det optøning , langsom optøning i hele huset, så det sejler, sorte slyngel tolorere ikke lukkede døre. Brugte 8 håndklæder for leden til at tørre vand op med bagefter. Det er også træls for ham på gåturen, han kunne næsten ikke gå hjem, kan ikke bære ham og kunne ikke få de der 234 snebolde på ud af hans pels igen. Så skriv endelig når i finder en super løsning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret December 14, 2012 Rapporter Share Besvaret December 14, 2012 Selvom glatbarbering i mange andre situationer har tiltrækkende effekt, er jeg overbevist om at det kan være løsningen i dette tilfælde :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret December 14, 2012 Rapporter Share Besvaret December 14, 2012 Hej Lillefod - tillykke med de nye vidundere! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2012 Det havde jeg ikke lige troet om SMM - nu prøver vi lige showshine (hvis jeg når at finde og spraye, før sneen er væk) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret December 14, 2012 Rapporter Share Besvaret December 14, 2012 Her bruger vi et varmt håndklæde, men har indeset at der er akut behov for en heldragt... Den afskyelige sneSaga: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2012 hik? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret December 14, 2012 Rapporter Share Besvaret December 14, 2012 Er det fordi jeres hunde ikke har pels, men mere noget hår-agtigt ligesom løverne?! Forstår ikke de kan se sådan der ud, mine går også i dyb sne nogle steder men der hænger ikke noget fast Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2012 Er det fordi jeres hunde ikke har pels, men mere noget hår-agtigt ligesom løverne?! Forstår ikke de kan se sådan der ud, mine går også i dyb sne nogle steder men der hænger ikke noget fast Buller har menneskehår og det bliver fedtet ligesom på mennesker, ydrk, de andre har silkeagtig pels og har slet ikke den slags snebolde i pelsen, så klart noget med pelsstrukturen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret December 14, 2012 Rapporter Share Besvaret December 14, 2012 Buller har menneskehår og det bliver fedtet ligesom på mennesker, ydrk, de andre har silkeagtig pels og har slet ikke den slags snebolde i pelsen, så klart noget med pelsstrukturen. Ah ok. Så forstår jeg. Nå men så må i jo bære dem og lige holde dem ud i strakt arm når de skal tisse på noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret December 14, 2012 Rapporter Share Besvaret December 14, 2012 Hov! Hvad med elastikbind eller lignende til mennesker? Rulle rulle rundt om ben. Man kan få noget "selvklæbende", altså klæber kun på sig selv, det er lavet til hunde fordi man jo ikke rigtigt har lyst til at stikke en sikkerhedsnål i dem. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2012 Ah ok. Så forstår jeg. Nå men så må i jo bære dem og lige holde dem ud i strakt arm når de skal tisse på noget. Arj altså! Buller skal have et par timer i skoven, hun er jo en hund og ikke en sippet en (selvom hun både har kjoler og taske og bliver løftet, hver gang vi møder andre hunde) 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 14, 2012 Rapporter Share Besvaret December 14, 2012 den afskyelige halfemand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 14, 2012 Rapporter Share Besvaret December 14, 2012 Er det fordi jeres hunde ikke har pels, men mere noget hår-agtigt ligesom løverne?! Forstår ikke de kan se sådan der ud, mine går også i dyb sne nogle steder men der hænger ikke noget fast Tyson får også sådan nogle kæmpe snebolde i den lange pels på maven/brystet, og hans pels er helt anderledes end løvernes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret December 14, 2012 Rapporter Share Besvaret December 14, 2012 Tyson får også sådan nogle kæmpe snebolde i den lange pels på maven/brystet, og hans pels er helt anderledes end løvernes. Ja det burde den da være, underligt. JA Petrine, bandage i farver, vi havde engang noget med flotte røde syge-kors på Hunde Bandage PetFlex elastisk med Poter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts