Hop til indhold

Midtjylland, Kjellerup : Ejermand til påkørt hund efterlyses.

Tullemus
 Share

Recommended Posts

Arh hva'...... Skal HF nu blandes ind i forsikringssager? Billisten kan bare kontakte sit forsikringsselskab, og så får han skam skaderne dækket selvom han ikke har kasko - hvis ellers det er påvist at det er en hund der har påført skaderne....

Næææ...jeg tænkte nu mere på den stakkels hund, der efter al sandsynlighed løber skadet rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er faktisk hunde, der bliver fundet og fremlyste, uden, at der er nogen ejer, der henvender sig, så jo, det forekommer.

Det er bare, at du tjekker de forskellige politikredse.

Da fronten på bilen er blevet skadet, går jeg ud fra, at der også er sket skader på hunden, men ja, det kan da godt være, at den er rendt hjem, men det kan ligeså godt være, at den i en choktilstand bare er rendt sin vej.

...og egentlig er det vel ganske normalt, at bilejeren gerne vil, have styr på det forsikringsmæssige, så det kan jeg slet ikke forstå, at du hidser dig op over...men som skrevet, var det ikke derfor, jeg postede indlægget.

Redigeret af Tullemus
Tilføjelse.
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg ved godt, at jeg tit poster efterlysninger af hunde, men hvis det var min hund, der var løbet væk, ville jeg da være glad for, at så mange som muligt så efterlysningen og måske kunne hjælpe med, at finde den igen.

Jamen, vi skal da heller ikke blandes ind i det forsikringsmæssige. Der står også nederst i artiklen, at hunden muligvis er skadet, så artiklen fokusere ikke kun på det forsikringsmæssige.

Jeg påpeger kun, at der kan rende en skadet hund rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

I know, og det var heller ikke en kritik af dig.

Men jeg har faktisk tænkt på i noget tid om vi ikke burde have en skuffe til efterlysninger? Jeg mener, det kunne egentlig være rart at de havde deres egen kategori. Også så folk selv bliver opmærksom på at de kan efterlyse hunde herinde?! Måske man skulle spørge admin om det kunne lade sig gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

I know, og det var heller ikke en kritik af dig.

Men jeg har faktisk tænkt på i noget tid om vi ikke burde have en skuffe til efterlysninger? Jeg mener, det kunne egentlig være rart at de havde deres egen kategori. Også så folk selv bliver opmærksom på at de kan efterlyse hunde herinde?! Måske man skulle spørge admin om det kunne lade sig gøre?

Jo, har selv tænkt samme tanke. Det ville være en god ide, for efterlysningerne hører jo ikke ligefrem under Debat, men da det er hunderelateret og der ikke er andre "skuffer", at putte dem ind under, ja, så kommer de ind under Debat.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 weeks later...

Jeg vil lige blande mig en gang her. Jeg er ny, men jeg har været ude for at se på en schæfer hvalp og jeg skal love for at jeg kom til at se et hjem og mark som var en losseplads med skidt og møj alle veje. Der var jo ikke et sted at træde. Nå men jeg nåede døren og i den stod en mand med hovedet bøjet ned for at prøve på at holde 9 hunde inde. Da jeg kom ind så jeg at manden stod i t-shirt og underbukser og hundene gøede og sprang op og ned ad alt og alle. De beskidte aviser flød over alt og lugten var ikke til at holde ud.

Under samtalen gik det op for mig at ingen hvalpe havde fået ormekur, vaccineret eller var chippet til trods for de var 15 uger gamle. Som tiden gik var jeg klar over det var hunde som løb frie på marken og kun fik i ny og næ smidt lidt mad ud. Ellers levede de af det som de kunne finde.

Da jeg kom hjem slog jeg op på nettet og fandt ved et tilfælde efterlysningen af hunden. Jeg er helt sikker på det er denne ejer der efterlyses.

Så jeg tror ikke på en billist som ikke vil betale selv for skaden.

Noget andet er, hvad fanden laver ens hund på en kørebane uden opsyn..... Ja jeg spørger bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt det er dyr, men som jeg forstod det på ejeren, så har de et meget stort stykke jord, som de bare kunne rende rundt på.

Man kan nu en gang ikke forlange af et dyr at det skal holde sig inden for 5 hektar jord når de går som en flok uopdragne hunde, så er de jo vilde og går deres egne veje.

Hvis jeg ikke har mine dyr under opsyn sørger jeg da for de ikke kan komme til skade og løbe ud på en vej, men trods alle forholds regler skulle det da slå fejl, så må man da erkende det er ens hund.

Her er der tale om brud på ansvar fra ejerens side mener jeg. Jeg er selv bilist og jeg synes jo at har man en hund, så er det ens ansvar når den gør skade og ens pligt til at have en hundeforsikring som kun koster et par hundrede kroner pr. år.

Jeg har skrevet til Dyreværnet og den avis som artiklen var i, men intet hørt fra dem. Det kunne godt være jeg skulle kontakte politiet i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu lød det som om du skrev om hunde generelt og vejbaner.

jeg tror bare at er uheldet ude så kan de ske for den bedste hundeejer -desværre..

og det med ansvarsforsikring er lovpligt.

om de hunde du har besøgt har noget med sagen at gøre er egentlig underordnet, hvis ikke de er mærket mv er det en sag for politiet. Hvilket nok også vil være bedst for hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites