Bailey_f1 Skrevet December 7, 2012 Rapporter Share Skrevet December 7, 2012 Er der en der er god til madlavning der kan komme med et tip ? Jeg har købt en juleskinke - sådan en der uden på er smurt i i brun farin. Varmede halvdelen i ovnen i går på 160-170° i 45 minutter som der stod på pakken. (1 time pr. kilo. Halvdelen vejede ca. 750 g. Altså = 45 min.) Den var helt tør uden på og ikke med den søde kant som jeg forventede. Hvad gjorde jeg forkert ? Ville det have hjulpet at pakke den ind i staniol ? (Så skal den vel også have lidt længere tid ?) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret December 7, 2012 Rapporter Share Besvaret December 7, 2012 Jeg smører altid i sennep og brun farin... Brugte du varmluft? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret December 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 7, 2012 Jeg smører altid i sennep og brun farin... Brugte du varmluft? Ja den er smurt i sennep og farin. Bare almindelig ovn, der var ikke sat luft til. Så bliver det vel alt for meget ? Det er i hvert fald min erfaring af når det er varmluft, skal der mindre varme til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret December 7, 2012 Rapporter Share Besvaret December 7, 2012 Jeg plejer altid at koge skinken færdig, og så bare give den med sennep/farin til det er lækkert:D det giver dog lidt væde i bunden af fadet, men skinken er dejlig saftig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret December 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 7, 2012 Altså - den er "færdiglavet".... er smurt ind. "Kan serveres kold eller varmes på 160-170° i 1 time pr. kilo" står der på den. Så den er vel kogt ! Men det søde stads var altså helt indtørret :-( Lidt tamt når man forventer noget andet. Jeg må have gjort noget forkert siden den blev så tør udenpå. Jeg tænkte staniol ville holde på fugten. Selve skinken var fin nok ! Jeg kunne selvfølgelig smøre noget mere på - hvis jeg havde haft noget farin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret December 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 7, 2012 Jeg prøver at pakke den ind i staniol og ser om det ikke hjælper. Jeg skal jo ha' noget at spise... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret December 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 7, 2012 Den blev da bedre, men næste gang skal jeg vist selv lave noget at smøre på ! Der var en knivspids tilbage..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts