Gæst ChiDreams Skrevet December 8, 2012 Rapporter Share Skrevet December 8, 2012 Hej Vi har jo en lille chi hvalp på 18 uger og han er jo bare fantastisk. En virkelig god lille fyr. Idag havde han så været alene om formiddagen, og vi kom hjem og tog ham derefter med på besøg, hvilket der selvfølgelig ikke var problemer i. Da vi er kommet hjem igen sidder vores søn og tegner lidt ved spisebordet i køkkenet og jeg er lige ved at ordne nogle småting i køkkenet. Vores lille hund leger med en bamse ude i gangen og har været ved at spise sådan en tørret kyllinge stykke, og pludselig står han bare og skriger helt vildt (VIRKELIG skriger ligesom i smerte) Jeg panikker helt og ved slet ikke hvad jeg skal gøre og jeg tænker bare at nu mister vi ham sikkert, fordi det netop lyder så voldsomt. hvilket måske også kan have været medvirkende til at han et blevet bange. jeg kan jo slet ikke forstå at han pludselig skulle have ondt da han jo bare legede. Jeg kalder på min mand som selvfølgelig kommer med det samme, vores hund humper ligesom indtil sin pude (skriger stadig) og kaster hvidt skum op, min mand tager ham op og jeg finder lidt honning som han slikker af min fingre samt slikker han vand af mine fingre. Han er helt rolig nu og vi prøver at sætte ham ned og nu er han helt frisk igen.. Han spiser en ordentlig portion af sit foder, og tonser rundt og leger igen og han har været frisk helt siden dette? Vi snakkede med et familiemedlem som har været opdrætter og hun var også helt på bar bund især det med at han bare var så hurtigt frisk igen? Hun mente dog lige at vi skulle se tiden an inden vi kontaktede dyrlægen. Netop fordi at han bare var frisk igen så hurtigt. Vi har selvfølgelig holdt godt øje med ham, men der har bare slet ikke været noget underligt i hans adfærd siden.. Jeg tænker jo måske at han har spist et stort stykke af det tørrede kylling og det måske kan have gjort ondt at sluge, men jeg ved det ikke? Han spiste jo en ordentlig portion mad bagefter hvor vi så gik med ham hvor han havde helt almindelig afføring. Vores nabo ringede kort efter episoden og spurgte hvad der var sket fordi hun kunne jo sagtens høre hvordan han skreg.. Jeg tænker lidt, at så længe at han ikke gør det igen og er frisk, spiser, har afføring m.m. Som normalt, er det vel ok? Ville i kontakte dyrlægen nu? Eller evt. På mandag og lige vende den med dem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret December 8, 2012 Rapporter Share Besvaret December 8, 2012 Hvis han ellers er frisk og spiser og drikker som han plejer, så ser jeg ingen grund til, at ringe til dyrlægen, men selvfølgelig hvis det gentager sig, er det nok en god ide lige, at vende det med dyrlægen, om hvad det kan være. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChiDreams Besvaret December 8, 2012 Rapporter Share Besvaret December 8, 2012 Hvis han ellers er frisk og spiser og drikker som han plejer, så ser jeg ingen grund til, at ringe til dyrlægen, men selvfølgelig hvis det gentager sig, er det nok en god ide lige, at vende det med dyrlægen, om hvad det kan være. Det er han jo heldigvis Lige nu sover han, men vi har også leget og hygget det meste af aftenen, så det er jo klart. Vi har haft ham under opsyn siden og han spiser, drikker og leger som han plejer. Så umiddelbart tænker jeg også at hvis der var noget galt, så ville han jo ikke være som han plejer. For søren, vi blev bare så bange! Jeg kan slet ikke have tanken om at der skulle være noget galt med ham, han er jo blevet en del af vores familie, så det skar godt nok lige i hjertet da han skreg sådan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret December 8, 2012 Rapporter Share Besvaret December 8, 2012 Det er han jo heldigvis Lige nu sover han, men vi har også leget og hygget det meste af aftenen, så det er jo klart. Vi har haft ham under opsyn siden og han spiser, drikker og leger som han plejer. Så umiddelbart tænker jeg også at hvis der var noget galt, så ville han jo ikke være som han plejer.For søren, vi blev bare så bange! Jeg kan slet ikke have tanken om at der skulle være noget galt med ham, han er jo blevet en del af vores familie, så det skar godt nok lige i hjertet da han skreg sådan. Kan godt forstå, at I blev bange, det gør man jo, når de giver udtryk for, at der er noget i vejen, de små kræ. Krydser fingre for, at det bare var noget harmløst og en engangs forestilling Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 9, 2012 Rapporter Share Besvaret December 9, 2012 Vi krydser lige med her . Den lyd er bare noget af det værste. Jeg får lyst til at sætte mig ned og græde med. Det gør virkelig ondt helt ind i hjertet. Bare han har det godt igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret December 9, 2012 Rapporter Share Besvaret December 9, 2012 Hvidt skum i opkast er gerne tegn på noget forkert hunden har spist. De skiller sig af med det dårlige kan man sige. Opkast er noget hunde ofte har - fordi de den vej renser ud. Er der gult galde/slim kan det tyde på at maven er tom. Så hvis hunden kaster op en enkelt gang eller to og ellers virker frisk, spiser og drikker, så bør man ikke være så bekymret. Håber han er ok igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret December 9, 2012 Rapporter Share Besvaret December 9, 2012 min hvalp gjorde det også da han var omkring 18 uger faktisk! han gjorde det midt om natten. altså skreg, og jeg vågnede med et SÆT og var helt rundt på gulvet. ha lå trods alt bare og sov. det stod på i ti sekunder, og bagefter lagde han sig til at sove igen.. han kan godt pive og spjætte lidt i søvne, men det var altså ikke tilfældet her.. ved heller ikke hvad faen der lige skete:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChiDreams Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Hej igen. Tak for alle jeres svar. Der har intet været med ham siden og han er helt som normal, så jeg ved sørme ikke hvad der lige skete, om han måske havde spist et eller andet, selvom jeg ikke helt ved hvad det skulle være, men for søren det var hjerteskærende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 HejVi har jo en lille chi hvalp på 18 uger og han er jo bare fantastisk. En virkelig god lille fyr. Idag havde han så været alene om formiddagen, og vi kom hjem og tog ham derefter med på besøg, hvilket der selvfølgelig ikke var problemer i. Da vi er kommet hjem igen sidder vores søn og tegner lidt ved spisebordet i køkkenet og jeg er lige ved at ordne nogle småting i køkkenet. Vores lille hund leger med en bamse ude i gangen og har været ved at spise sådan en tørret kyllinge stykke, og pludselig står han bare og skriger helt vildt (VIRKELIG skriger ligesom i smerte) Jeg panikker helt og ved slet ikke hvad jeg skal gøre og jeg tænker bare at nu mister vi ham sikkert, fordi det netop lyder så voldsomt. hvilket måske også kan have været medvirkende til at han et blevet bange. jeg kan jo slet ikke forstå at han pludselig skulle have ondt da han jo bare legede. Jeg kalder på min mand som selvfølgelig kommer med det samme, vores hund humper ligesom indtil sin pude (skriger stadig) og kaster hvidt skum op, min mand tager ham op og jeg finder lidt honning som han slikker af min fingre samt slikker han vand af mine fingre. Han er helt rolig nu og vi prøver at sætte ham ned og nu er han helt frisk igen.. Han spiser en ordentlig portion af sit foder, og tonser rundt og leger igen og han har været frisk helt siden dette? Vi snakkede med et familiemedlem som har været opdrætter og hun var også helt på bar bund især det med at han bare var så hurtigt frisk igen? Hun mente dog lige at vi skulle se tiden an inden vi kontaktede dyrlægen. Netop fordi at han bare var frisk igen så hurtigt. Vi har selvfølgelig holdt godt øje med ham, men der har bare slet ikke været noget underligt i hans adfærd siden.. Jeg tænker jo måske at han har spist et stort stykke af det tørrede kylling og det måske kan have gjort ondt at sluge, men jeg ved det ikke? Han spiste jo en ordentlig portion mad bagefter hvor vi så gik med ham hvor han havde helt almindelig afføring. Vores nabo ringede kort efter episoden og spurgte hvad der var sket fordi hun kunne jo sagtens høre hvordan han skreg.. Jeg tænker lidt, at så længe at han ikke gør det igen og er frisk, spiser, har afføring m.m. Som normalt, er det vel ok? Ville i kontakte dyrlægen nu? Eller evt. På mandag og lige vende den med dem? Jeg synes det lyder som engang hvor en af mine hvalpe slugte et for stort stykke tørt gnavehalløjsa og det sad fast et kort øjeblik i halsen, selvom det føltes som timer..Det sad for langt nede til at jeg kunne fiske det op, men pludselig gled det videre.. Og han holdt op med at skrige, men kastede derefter lidt skum op og var så ellers totalt frisk igen.. Men jeg glemmer aldrig hans dødsskrig, troede seriøst hans sidste minut var kommet:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChiDreams Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Jeg synes det lyder som engang hvor en af mine hvalpe slugte et for stort stykke tørt gnavehalløjsa og det sad fast et kort øjeblik i halsen, selvom det føltes som timer..Det sad for langt nede til at jeg kunne fiske det op, men pludselig gled det videre.. Og han holdt op med at skrige, men kastede derefter lidt skum op og var så ellers totalt frisk igen.. Men jeg glemmer aldrig hans dødsskrig, troede seriøst hans sidste minut var kommet:shock: Ja, det var akkurat det samme her. Jeg troede virkelig også, at nu mistede vi ham. Og jeg panikkede jo helt vildt, hvilket han selvfølgelig også kunne mærke og jeg turde slet ikke tage ham op hvis han havde ondt et sted, men det gjorde manden jo så efter han kastede op, også var der jo helt ro på ham. Det gjorde bare helt ondt i hjertet sådan som han skreg.. Pyha.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret December 12, 2012 Rapporter Share Besvaret December 12, 2012 Han kan jo have bidt sig i tunge eller læbe og det gør jo ondt, ligesom på os andre , så jeg ville tage det helt roligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 12, 2012 Rapporter Share Besvaret December 12, 2012 Pyha, jeg har også hørt det skrig, da min første hund var lille bitte hvalp. Jeg troede hun var ved at dø, det var forærdeligt! Men det viste sig heldigvis at hun bare var kommet til at stikke poten ind under en låge, og ikke kunne få den fri igen... Så små hvalpe kan skrige forfærdeligt, selv om det ikke gør voldsomt ondt, men fordi de bli'r bange. Men nøj, hvor bli'r man bange... Håber det fortsat går godt med jeres lille hvalp! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Pyha, jeg har også hørt det skrig, da min første hund var lille bitte hvalp. Jeg troede hun var ved at dø, det var forærdeligt! Men det viste sig heldigvis at hun bare var kommet til at stikke poten ind under en låge, og ikke kunne få den fri igen... Så små hvalpe kan skrige forfærdeligt, selv om det ikke gør voldsomt ondt, men fordi de bli'r bange. Men nøj, hvor bli'r man bange... Håber det fortsat går godt med jeres lille hvalp! Ja det kan det, - altså lyde forfærdeligt når en hvalp skriger! Så det er nemt at gå i panik over sådan noget. til TS: godt at høre den har det fint igen! Og håber ikke der har været mere siden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts