Gæst karina3105 Skrevet December 11, 2012 Rapporter Share Skrevet December 11, 2012 Ved at nogen bruger bur til deres hund/hvalp til natten/alene hjemme, vi har både et bur (hvor dens hundekurv ligger indni i) og en transportkasse hvor den ligger på et hundetæppe, den foretrækker helt klart at ligge inde i transportkassen når den sover, så mit spørgsmål er om transportkassen kan bruges til natten/alene hjemme (altså med lågen lukket), der er jo ikke alverdens plads i den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MieJ Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Er der en årsag til at du synes at den skal lukkes inde om natten og når den er alene? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina3105 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 har søgt lidt omkring på nettet og kan se at nogen bruger det til renlighedstræning og ikke laver "ulykker" når man ikke er hjemme. Som sagt så er jeg helt grøn på området, da det er den første hund jeg har. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Jeg ville foretrække at bruge den tid hvalpen har brug for, sammen med den i det nye hjem, så den føler sig tryg ved osse at være der alene og så den er klar over at man går ud når man skal tisse. En hvalp får ikke større blære af at være lukket inde og den får ikke mere tillid til sit miljø ved at befinde sig i en kasse. Gør dig selv, men specielt din nye bedste ven, den tjeneste at springe de råd over der anbefaler at gøre hvad der er lettest for hundeejeren, og fordyb dig i stedet i de råd der forklarer hvordan man modtager en lille hvalp i sit hjem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina3105 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 vil også helst have at transportkassen fortsat er et hyggested for min vovse. Han er vant til at jeg er hjemme hver dag, men jeg går meget frem og tilbage ( altså ud af køkken/alrummet og lukker døren efter mig) og kan se at han står og kigger efter mig men går efterfølgende hen i transportkassen og lægger sig Men suk nogle dage er jeg ved at få pip over hans tisseri mm indendørs Idag har han stort set kun skidt og tisset indendørs.............hver gang jeg er gået ud med ham, så gør han absolut ingenting, men når vi så er kommet ind igen, ja så efter 10 min så skider han og tisser indenfor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 vil også helst have at transportkassen fortsat er et hyggested for min vovse. Han er vant til at jeg er hjemme hver dag, men jeg går meget frem og tilbage ( altså ud af køkken/alrummet og lukker døren efter mig) og kan se at han står og kigger efter mig men går efterfølgende hen i transportkassen og lægger sig Men suk nogle dage er jeg ved at få pip over hans tisseri mm indendørs Idag har han stort set kun skidt og tisset indendørs.............hver gang jeg er gået ud med ham, så gør han absolut ingenting, men når vi så er kommet ind igen, ja så efter 10 min så skider han og tisser indenfor Jeg kunne godt tænke mig at høre om du tænker at hvis du lukker ham inde i en lille kasse, så begynder han at besørge når han kommer ud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina3105 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 altså har bare læst mig frem til at, hunde ikke besørger hvor de sover og når man så står op, tager man hunden ud og på den måde skulle de så finde ud af at man besørger udenfor. Men som sagt, så har jeg ingen erfaring og prøver bare at finde ud af hvad der er bedst <3 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Løb udendøre INDEN du tror han skal.....har lige været det igennem fra 2. sal, og i starten var vi nede hver anden time.... Det er hårdt, men nødvendigt! Og masser af ros (og hos os guffer) når man tisser ude! Og ja, det får man stadig 4 mdr gammel... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Besørger den ude og derefter inde, 10 minutter efter? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina3105 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 han får masser af ros og en godbid når han har besørget udenfor, når han gør det indenfor siger jeg ingenting, men tører bare op efter ham. Altså normalt besørger han udenfor men idag, har han stort set kun besørget indendørs, efter vi er kommet ind Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Mine hvalpe har sovet i bur om natten. Det var for det første fordi vi sover ovenpå og vores lille vaps ikke skulle dratte ned af trappen i nattens mulm og mørke. For det andet fordi vi hørte ham med det samme hvis han gav tegn på at skulle noget. Buret stod placeret op af min seng så jeg kunne tage ham ud straks han sagde noget. Om dagen har buret været anvendt når mine hvalpe alligevel skulle sove og jeg skulle i køkkenet og lave mad - her blev de lukket inde af sikkerheds hensyn. Jeg har kun anvendt buret til renligheds træning om natten - om dagen må man bare lære at aflæse signalerne når det er tiden og eller tage hvalpen ud hvis man syntes at nu er det nu. Jeg har brugt meget at lave skema så alle de gode vaner blev kørt ind fra start - det er "hårdt" mens det står på - men belønner sig i den sidste ende, når der er hul igennem. Alle mine beagler bruger bur i dag - de spiser, sover og slapper af i deres bure - lågen står åben - så de bestemmer selv farten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 ..... - om dagen må man bare lære at aflæse signalerne når det er tiden og eller tage hvalpen ud hvis man syntes at nu er det nu. Jeg har brugt meget at lave skema så alle de gode vaner blev kørt ind fra start - det er "hårdt" mens det står på - men belønner sig i den sidste ende, når der er hul igennem. Ja, vi skrev faktisk også ned når Ludwig havde fået mad, tisset og pøllet....hurtigt kunne vi se et mønster og så var det lettere at vide nogenlunde hvornår han skal ned og så få en fast rytme.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Jeg kan så lige tilføje her at det med at hunde ikke besørger hvor de sover ikke altid holder stik... Det problem har vi nemlig haft få gange (kan tælles på 1 hånd) - men det er sket, og uden forklaring... Jeg syntes du bare skal bide i det sure æble og så holde fast i det renlighedstræning. Evt gå en tur- og så 5 min efter gå en tur igen, indtil den har besørget... - og når uheldet så sker inde, så bare tør op og gør rent efter den uden at reagere (husk at tørre efter med rodalon)... Og så tænk at den ca er renlig når den er 6 mdr, så det er bare med at holde fast. Her skete det næsten fra dag til dag at hun skrabte på døren og holder sig til vi går ud. At det så er den forkerte dør er hvad det er- og vi oplever også nogle gange at skal ud 10-20 min efter at vi har været ude at gå. Det skal nok siges at Freja er godt 7 mdr... At hun går i buret selv er kæmpe plus og måske noget der kan komme til nytte når hun er alene hjemme - men at lukke lågen er jeg modstander af, og eneste tidspunkt vi bruger lågen er når Freja er med i bilen og sidder i buret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 han får masser af ros og en godbid når han har besørget udenfor, når han gør det indenfor siger jeg ingenting, men tører bare op efter ham. Altså normalt besørger han udenfor men idag, har han stort set kun besørget indendørs, efter vi er kommet ind Det kan evt skyldes alt den sne? Duffy er SÅ omstændig. Hun elsker sne, men den anden aften gik vi en tur på 1 1/2 uden at finde et "passende" sted... Og hun sku altså virkelig på toilettet! :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina3105 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Mine hvalpe har sovet i bur om natten. Det var for det første fordi vi sover ovenpå og vores lille vaps ikke skulle dratte ned af trappen i nattens mulm og mørke. For det andet fordi vi hørte ham med det samme hvis han gav tegn på at skulle noget. Buret stod placeret op af min seng så jeg kunne tage ham ud straks han sagde noget. Om dagen har buret været anvendt når mine hvalpe alligevel skulle sove og jeg skulle i køkkenet og lave mad - her blev de lukket inde af sikkerheds hensyn. Jeg har kun anvendt buret til renligheds træning om natten - om dagen må man bare lære at aflæse signalerne når det er tiden og eller tage hvalpen ud hvis man syntes at nu er det nu. Jeg har brugt meget at lave skema så alle de gode vaner blev kørt ind fra start - det er "hårdt" mens det står på - men belønner sig i den sidste ende, når der er hul igennem. Alle mine beagler bruger bur i dag - de spiser, sover og slapper af i deres bure - lågen står åben - så de bestemmer selv farten. Transportkassen skulle også kun bruges om natten, om dagen prøver jeg at aflæse hans signaler. Jeg vil kun det bedste for vores nye familiemedlem Han bruger sin transportkasse om dagen når han sover og fx hygger med et tyggeben så der går han ind og ud som det passer ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Det er godt at have en plan - den kan indeholde hvornår hvalpen spiser, besørger, leger, sover, træner, går tur osv. hermed får man hurtig opbygget en god rutine - kan kun anbefales Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Undskyld sidespringet, men hvorfor lukker du døren imellem hunden og dig i hverdagen, og hvorfor skal den sove alene? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina3105 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Det kan evt skyldes alt den sne? Duffy er SÅ omstændig. Hun elsker sne, men den anden aften gik vi en tur på 1 1/2 uden at finde et "passende" sted... Og hun sku altså virkelig på toilettet! :stupid: hmmm tror ikke det skyldes sneen, for det har ikke været noget problem de andre dage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Transportkassen skulle også kun bruges om natten, om dagen prøver jeg at aflæse hans signaler. Jeg vil kun det bedste for vores nye familiemedlem Han bruger sin transportkasse om dagen når han sover og fx hygger med et tyggeben så der går han ind og ud som det passer ham Hvis han er vant til transportkassen syntes jeg da du skal prøve at have ham i den om natten - lad ham stå ved siden af din seng så vidt muligt - evt kan kassen løftes op i øjenhøjde så han kan se dig. Lige så snart han siger til går du ud med ham og når han har besørget bringer du ham tilbage til kassen og så sover I videre. Hermed opbygges døgnrytme og han lærer at man sover om natten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina3105 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Undskyld sidespringet, men hvorfor lukker du døren imellem hunden og dig i hverdagen, og hvorfor skal den sove alene? tjahhh hvorfor lukker jeg køkkendøren når jeg fx skal ned i kælderen eller på toilettet, måske bare vane fra inden vi fik hund og den sover i køkken/alrum da vi ikke ønsker hund i soveværelset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 altså har bare læst mig frem til at, hunde ikke besørger hvor de sover og når man så står op, tager man hunden ud og på den måde skulle de så finde ud af at man besørger udenfor. Men som sagt, så har jeg ingen erfaring og prøver bare at finde ud af hvad der er bedst <3 Jeg har brugt bur om natten til mine 3 hunde. Med de to første gik det fint, de sagde til hvis de havde brug for at komme ud at tisse om natten, og så gik vi ind og sov videre. Med hende jeg har nu - hun tissede da bare i buret... Så der er vist ingen faste regler for hvordan sådan noget foregår! Hvis det fungerer med bur, dvs. at hunden vågner og selv siger til hvis den skal ud (OG du selv vågner af det!) så synes jeg at bur om natten er en rigtig god idé. Og det er nu gået helt fint med min bur-tisser også... Men små hvalpe er tit ikke færdigudviklet rent fysisk, til at de kan holde sig en hel nat, så det fungerer ikke sådan at man bare lægger hunden i et bur, og så holder de sig indtil man selv synes det er tid til at stå op. Næ, man må være parat til at bli' vækket midt om natten, for at spæne ud med hvalpen, så den kan få lov at besørge udenfor. Idéen er at hvalpen nok ikke synes det er rart at tisse i buret, og derfor piber for at komme ud, så man kan ta' den ud for at vise at "vi tisser altså udenfor". Ja, lige med undtagelse af min egen burtisser, så... Mht. alene hjemme træning og bur, så synes jeg ikke det er en god idé... Hvalpen kan som sagt ikke holde sig, og så bli'r den nødt til at tisse i buret. Hvilket dels ikke er en særlig pæn måde at holde dyr på, men som også ødelægger hele idéen med bur om natten, da hvalpen jo "vænner sig til" at tisse i buret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Men hvis du ikke vil have hvalpen i soveværelset, så kan du ikke bruge bur og den fremgangsmåde de andre skriver. For jeg nægter at tro på at man hører en lille hvalp rumstere rundt og nå at vågne i et andet rum inden det er for sent. Det er godt nok mange timer din hund skal være "alene", hvis den både skal sove alene, være alene i rum i løbet af dagen og evt alene når I er på arbejde. Jeg ved ikke om du har tænkt på det, men de timer som hunden er alene om natten skal også lægges til de timer den er alene om dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 altså har bare læst mig frem til at, hunde ikke besørger hvor de sover og når man så står op, tager man hunden ud og på den måde skulle de så finde ud af at man besørger udenfor. Men som sagt, så har jeg ingen erfaring og prøver bare at finde ud af hvad der er bedst <3 hvis man skal så skal man, og så må man jo ligge i sit eget tis og lort hvis man er lukket inde... ikke en rar tanke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina3105 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Hvis han er vant til transportkassen syntes jeg da du skal prøve at have ham i den om natten - lad ham stå ved siden af din seng så vidt muligt - evt kan kassen løftes op i øjenhøjde så han kan se dig. Lige så snart han siger til går du ud med ham og når han har besørget bringer du ham tilbage til kassen og så sover I videre. Hermed opbygges døgnrytme og han lærer at man sover om natten. Jeg står som udgangspunkt op om natten og går ud med ham (der og nogle nætter, hvor jeg falder i søvn igen uden at være kommet ud med ham), og så er der med garanti lavet pølser og tisset indendørs når jeg står op og det er jo fair nok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina3105 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 hvis man skal så skal man, og så må man jo ligge i sit eget tis og lort hvis man er lukket inde... ikke en rar tanke... helt enig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts