Gæst karina3105 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Men hvis du ikke vil have hvalpen i soveværelset, så kan du ikke bruge bur og den fremgangsmåde de andre skriver. For jeg nægter at tro på at man hører en lille hvalp rumstere rundt og nå at vågne i et andet rum inden det er for sent. Det er godt nok mange timer din hund skal være "alene", hvis den både skal sove alene, være alene i rum i løbet af dagen og evt alene når I er på arbejde. Jeg ved ikke om du har tænkt på det, men de timer som hunden er alene om natten skal også lægges til de timer den er alene om dagen. nej det kan jeg kun give dig ret i, skal dog lige siges at jeg ikke arbejder så jeg er hjemme ved ham hver dag, selvfølgelig kan der være en dag eller to hvor jeg er væk i et par timer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Hvor længer er han ude? du skal være opmærksom på at i den her kulde bliver de let kolde og så småtisser de meget..Det bliver ikke til rigtig blærebetændelse men bare sådan noget sjat tisseri. Og der kan sagtens gå mange måneder før han er renlig. Han er jo kun en lille baby.. hvis du gerne vil bruge bur så synes jeg du skal flytte ham ind i soveværelset (det synes jeg alligevel). Hvis I er bange for han kommer i sengen er buret en god løsning.. Han har jo været sammen med sin mor og søskende siden han blev født. Og nu skal han pludselig være helt alene om natten? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina3105 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 takker for alle jeres synspunkter, rart med lidt feed back når man nu er på herrens mark hvad angår renlighedstræning. Jeg vil fortsat benytte transportkassen (åben) som dens foretrukne sove/hyggeplads og så kæmper jeg videre med at lære og aflæse ham Har lige været ude med ham hvor han både fik gjort det ene og det andet, og uret er sat til at ringe kl 02:30 og så passer det igen med når jeg står op kl 6:30 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Jeg står som udgangspunkt op om natten og går ud med ham (der og nogle nætter, hvor jeg falder i søvn igen uden at være kommet ud med ham), og så er der med garanti lavet pølser og tisset indendørs når jeg står op og det er jo fair nok Jo flere gange det der sker, jo længere tid tager det for hvalpen at blive renlig. Hvorfor sover du ikke der hvor hvalpen sover så den har mulighed for at vække dig? Det er fair nok ikke at ville have hund i soveværelset, men en del af det at gøre en hvalp tryg ved nye omgivelser er netop at vise den tilrette der hvor den skal føle sig tryg når den er alene, og det gør man ved selv at være det sted og hygge sig med hunden. I stedet for at lukke døre og bure, så prøv med en børnelåge. Så kan hunden fornemme du er til stede i lejligheden og oplever at den ikke bliver forladt bare fordi den ikke følger efter dig. Men altså, du må forfra med det renlighedstræning der - hvor gammel er hvalpen? Når jeg har hvalpe her kommer de ud ca. hver tredje time fra de er 3 uger. De sidste var 4 uger da de begyndte at give lyd ved døren og det skete kun så hurtigt fordi jeg var der til at lukke dem ud hver gang. Hvis jeg hver nat var gået i seng og havde sovet 7 timer, så havde jeg kunne starte dagen med at gøre rent og det havde så taget meget længere tid før hvalpene var renlige. En hvalp der ikke lukkes ud den finder et sted at tisse eller skide, og dette sted vil her efter opfattes som en mulighed næste gang. Så jo flere muligheder der opstår inde i huset, jo mere sandsynligt er det at hunden benytter en af dem, frem for at klare det ude, specielt når det er koldt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Okay, kan se at jeg ikke havde fået med at du ikke har hvalpen i soveværelset... Det ville jeg helt klart ha', hvis jeg bruger bur. Eller selv sove dér hvor hvalpens bur står. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret December 12, 2012 Rapporter Share Besvaret December 12, 2012 Jeg står som udgangspunkt op om natten og går ud med ham (der og nogle nætter, hvor jeg falder i søvn igen uden at være kommet ud med ham), og så er der med garanti lavet pølser og tisset indendørs når jeg står op og det er jo fair nok Lige den der må ikke ske - at man falder i søvn igen. Det er "hårdt" at have vinterhvalpe (dem har jeg haft to af) jeg var i søvn underskud med Oscar for han er sådan en type der bare ikke skulle ud og dyppe numsen i den våde sne - det tog laaang tid - og det kostede søvn fordi jeg var så stædig at han bare skulle lære det. Ofte var jeg ude både 3-4 gange om natten i bidende frost. Og når du så går hjemme i øjeblikket - så kunne du jo som mig snuppe en morfar når hvalpen alligevel skal sove til middag. renligheds træning med bur virker KUN hvis du lader din hvalp sove ved siden af dig, så du hører det mindste pip - ellers kan du ligeså godt lade være at bruge det. Og så er jeg jo en af dem som ikke forstår hvorfor hunden ikke må være i soveværelset - alle mine beagler sover i soveværelset hos os - i hver deres kurv - ermm det vil så sige at jeg altid vågner med Darwin liggende under dynen om morgenen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret December 12, 2012 Rapporter Share Besvaret December 12, 2012 jeg har brugt at have min sidste hund i en stor transportkasse når de var alene og om natten - da han havde den dårlige vane at gø midt på natten når naboen fik sin avis leveret - da ingen af os synes det var så sjovt at blive vækket bare på grund af et avisbud, så han tilbragte natten et par år i kassen, han var der også når de en meget sjælden gang var alene hjemme , jeg er - og var - arbejdsløs , så det var ikke så tit de var alene, så jeg har HELT undgået ødelæggelser - meget rart ! man kan købe en drikkeflaske der kan sættes på buret, som hunden hurtigt lærer at drikke af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts