Hop til indhold

Nytårs-panik!!!


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Rolin*at produceres af Drogeriet

Hver pille indeholder 270 mg baldrian rod 4:1 svarende til 1080 mg tørret baldrian rod

64 mg humleekstrakt 7,5:1 og 52 mg humleknopper svarer tilsammen til 530 mg humleknopper

 

Ved 17 tiden giver jeg 1 pille pr. hund - og ved 21-22 tiden 1 pille igen.

Forud for det har de fået almindelige Vitalia 1-2 styk fra om formiddagen

PS: Rolin*at har en søvndryssende effekt

 

[ATTACH=CONFIG]100986[/ATTACH]

 

Spørger muligvis lidt dumt, men hvorfor to forskellige baldrianprodukter :oops:

 

Synes det lyder interessant, da jeg gerne vil undgå medicin nytårsaften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Spørger muligvis lidt dumt, men hvorfor to forskellige baldrianprodukter :oops:

 

Synes det lyder interessant, da jeg gerne vil undgå medicin nytårsaften.

 

Fordi Vitalia er mildere og gør at de "bare" slapper af - Vitalia indeholder ikke så meget baldrian/humle som rolin*at gør. Det er om aftenen jeg vil have den største effekt så de så vidt muligt sover fra det meste skyderi.

Baldrian har jo den effekt at det ikke er vanedannede og at det er ude af kroppen dagen efter i modsætning til de midler dyrlægerne skriver ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi Vitalia er mildere og gør at de "bare" slapper af - Vitalia indeholder ikke så meget baldrian/humle som rolin*at gør. Det er om aftenen jeg vil have den største effekt så de så vidt muligt sover fra det meste skyderi.

Baldrian har jo den effekt at det ikke er vanedannede og at det er ude af kroppen dagen efter i modsætning til de midler dyrlægerne skriver ud.

 

Ok, når man læser om produkterne lyder Vitalia ellers som den heftige med advarsler osv., mens der ikke står så meget om Rolin:

 

Vitalia: I starten af behandlingen og ved dosisøgning frarådes indtagelse op til 2 timer forinden brug af motorkøretøj. Døsighed, hovedpine samt let mavetarmbesvær kan forekomme. Bør ikke indtages ved samtidig brug af antidepressiv, epilepsimedicin eller anden beroligende medicin. Læs informationerne på emballagen inden brug.

 

Rolin: Sov godt og sundt og vær i balance døgnet rundt! Rolin*at er sammensat af aktive stoffer fra baldrian og humle – i århundreder kendte for deres afspændende og beroligende virkning.

 

Mon ikke Buster skal have mindre dosis end dine - han vejer 10 kg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ok, når man læser om produkterne lyder Vitalia ellers som den heftige med advarsler osv., mens der ikke står så meget om Rolin:

 

Vitalia: I starten af behandlingen og ved dosisøgning frarådes indtagelse op til 2 timer forinden brug af motorkøretøj. Døsighed, hovedpine samt let mavetarmbesvær kan forekomme. Bør ikke indtages ved samtidig brug af antidepressiv, epilepsimedicin eller anden beroligende medicin. Læs informationerne på emballagen inden brug.

 

Rolin: Sov godt og sundt og vær i balance døgnet rundt! Rolin*at er sammensat af aktive stoffer fra baldrian og humle – i århundreder kendte for deres afspændende og beroligende virkning.

 

Mon ikke Buster skal have mindre dosis end dine - han vejer 10 kg?

 

Mon det er den samme Vitalia :hmm:

På min står der: "Vitalia baldrian med humle indeholder extrakt af planten Valerina Officinalis samt humleknopper og blomst. Valeriana Officinalis bliver også kaldt Læge baldrian'Vitalia med humle er et naturligt kosttilskud, som kan indtages af alle der gerne vil slappe af og være fri for rastløshed"

 

Min søn som har autisme tager gerne de piller hvis han har behov - de andre bruger han kun ved sengetid da de er for kraftige - siger han. Hvis han bruger dem om dagen sover han hele tiden.

 

Jo jeg tror Buster skal have lidt mindre - det er lidt svært helt med doseringen da hundene reagerer vidt forskelligt - så prøv dig frem og se hvordan han reagere

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon det er den samme Vitalia :hmm:

På min står der: "Vitalia baldrian med humle indeholder extrakt af planten Valerina Officinalis samt humleknopper og blomst. Valeriana Officinalis bliver også kaldt Læge baldrian'Vitalia med humle er et naturligt kosttilskud, som kan indtages af alle der gerne vil slappe af og være fri for rastløshed"

 

Min søn som har autisme tager gerne de piller hvis han har behov - de andre bruger han kun ved sengetid da de er for kraftige - siger han. Hvis han bruger dem om dagen sover han hele tiden.

 

Jo jeg tror Buster skal have lidt mindre - det er lidt svært helt med doseringen da hundene reagerer vidt forskelligt - så prøv dig frem og se hvordan han reagere

 

Denne jeg har fundet og citeret fra:

Vitalia Baldrian m. citronmellise 40 tab - Matas Webshop

 

Men kan så se, at der også er denne - vist den du taler om?:

alternativinfo.dk: Vitalia Baldrian + Humle

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv med bella!

 

Vi hørte også fyrværkeri udefor for første gang denne december idag og det først brag langt væk, fik bare sheila til lige at skæve til mig. Næsten hjemme hører vi så noget tættere på og sheila sprang fremad hjem mod lågen og skulle bare ind!

Jeg fik hende så til at fokusere på leverpostejtube og øevsler først, da jeg ved det er vigtigt hun ikke bare "får lov" at flygte.

 

De havde fået zylkene de sidste par dage, men så fik de lige en baldrian pille hver da vi kom ind og der soves tung nu.

 

Jeg har købt valeriana forte, da den er ret stærk, hvilket betyder jeg ikke skal give så mange piller. Mysla skal faktisk kun have 1,5 om dagen max.

Så brug den dosis som CBK har skrevet så skal i bare regne ud på det produkt i har, hvor mange piller det svarer til i skal give. Men hudne reagerer forskelligt, så start med lav dosis.

Jeg regner med at jeg nu vil give begge zylkene morgen og aften og så baldrian til aften, inden vi går tur. Når vi nærmer os mere skyderi, så får de begge dele begge gange og mest baldrian til aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi Vitalia er mildere og gør at de "bare" slapper af - Vitalia indeholder ikke så meget baldrian/humle som rolin*at gør. Det er om aftenen jeg vil have den største effekt så de så vidt muligt sover fra det meste skyderi.

Baldrian har jo den effekt at det ikke er vanedannede og at det er ude af kroppen dagen efter i modsætning til de midler dyrlægerne skriver ud.

 

Hvorfor så ikke "bare" give flere piller af den anden når du har brug for en stærkere effekt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er selvfølgelig muligt det bare er mig og Tjaldur der er total uimodtagelig over for naturmedicin. MEN om jeg så tager 6 baldrian piller eller gonat inden jeg skal sove, så kan jeg INTET mærke.

 

På tjaldur har jeg forsøgt med store doser Baldrian og var i tvivl om det var vand der var i flasken, så ingen effekt. Han har fået Gonat og Baldrian på samme tid, ingen effekt.

 

Serene Um og baldrian og gonat på samme tid = ingen effekt.

 

Zylkene, SereneUM og gonat samtidig = ingen effekt.

 

Det var mod hans gennerelle utryghed og stress.

 

Det eneste jeg har set effekt ved er DAP halsbåndet. Men det er forbandet dyrt, men det virker i op til en måned, så måske var det en løsning til Bella, køb det feks en uge før nytår, hvor mange skyder af og så virker det jo også efter nytårsaften hvor mange stadig skyder af.

 

Udover det kan du jo så prøve med baldrian, men hvis jeg var dig ville jeg ikke sætte min lid til det. Ville sørge for at have stesolid i huset.

 

 

 

Sjovt nok har jeg ingen angst set hos ham når de skød af. Er ret spændt på nytårs aften, Teitur var kold i røven og ville med ud at kigge på. Gik med Tjaldur på fodboldbanen i går da der blev skudt to kanonslag af lige i nærheden, fik sku selv et chok, men Tjaldur snuste bare videre og kiggede lige på mig da braget kom anden gang, mens han tænke " kan man dog ikke få noget ro til at læse dagens avis " .

 

 

 

Synd at Bella er blevet så forskrækket. Hvordan gik det sidste år med hende ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville være på den sikre side og køre stesolid fra nu af med afvænning efter nytår, når hun viste så stærk forskrækkelse.

 

Naturmidlerne kan muligvis være nok, men hvis ikke er der risiko for at Bella indlærer en reel frygt for lydene.

 

Husk at hun ovenpå sådanne forskrækkelser skal ud at afreagere frygt/stress gennem fysisk aktivitet, gerne løb eller vild leg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Stakkels Bella :ae:

 

Det er bare virkelig skidt med alt dét fyrværkeri :( Jeg synes det skulle forbydes, for at være ærlig, for det skader sgu' mere end det gavner!

 

Sonne har været meget bange for fyrværkeri, men er blevet hjulpet af baldrian og så en virkelig lang (som i dobbelt så lang som det er sjovt) gåtur.

Sidste år var der nogle %(#¤=)#"#¤)=#)"#¤?"#&¤((#/)"#)"#/ børn, der smed knaldperler PÅ HAM! Derfor har jeg allerede nu købt baldrian og jeg håber det vil være nok. Jeg overvejer dog noget DAP spray i hans kurv/vores seng og så i hans trøje, når han er ude at gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvorfor så ikke "bare" give flere piller af den anden når du har brug for en stærkere effekt?

 

Ja det er jo et godt spørgsmål? - hmm nu er pillerne så ikke købt af hensyn til beaglerne, men af hensyn til mine to sønner. Jeg har førhen kun brugt DAP med et meget godt resultat - har stadig spray til nødstilfælde, både ude i bilen og i huset -

Jeg har så eksperimenteret med de to forskellige baldrian typer og fundet at rolin*at virker for sløvende til dags brug - men det er så på mine hunde, hvordan de virker eks.vis på Bella eller din hund ved jeg af gode grunde ikke.

 

Stesolid og andet stærkt medicin kunne jeg aldrig finde på at give mine hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er jo et godt spørgsmål? - hmm nu er pillerne så ikke købt af hensyn til beaglerne, men af hensyn til mine to sønner. Jeg har førhen kun brugt DAP med et meget godt resultat - har stadig spray til nødstilfælde, både ude i bilen og i huset -

Jeg har så eksperimenteret med de to forskellige baldrian typer og fundet at rolin*at virker for sløvende til dags brug - men det er så på mine hunde, hvordan de virker eks.vis på Bella eller din hund ved jeg af gode grunde ikke.

 

Stesolid og andet stærkt medicin kunne jeg aldrig finde på at give mine hunde.

 

Ville nok heller ikke bruge rolin* til dagligdagsbrug, det har jo en meget høj mængde baldrian i hver pille. Mener det var lige over 1000 mg pr pille?

Men dvs at der er ingen konkret grund til, at du så ikke bare giver fx 4-5 af de andre piller for at nå på samme dosis som der er i rolin*, det er mere bare en vane?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke ligefrem man får dårlig lever af piller til nytår, og mine fik eksplosiv diarre af baldrian (står nævnt som bivirkning på pillerne jeg brugte) efter bare en enkelt pille.

Nej det kan jo godt være, men hvis der er tale om en periode op til nytår som der jo er her, så er der en mulighed for at der kan opstå leverskader, da disse kan opstå over en kortere periode med denne type medicin, og man undgår faktisk helst at give det til katte da de har endnu større chance for at tilrage sig en leverskade...

 

Og det er ikke en chance jeg vil lege med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville nok heller ikke bruge rolin* til dagligdagsbrug, det har jo en meget høj mængde baldrian i hver pille. Mener det var lige over 1000 mg pr pille?

Men dvs at der er ingen konkret grund til, at du så ikke bare giver fx 4-5 af de andre piller for at nå på samme dosis som der er i rolin*, det er mere bare en vane?

 

Rolin'at fra Naturdrogeriet indeholder 270 mg baldrian pr. pille

 

Vitalia Baldrian m citronmelisse indeholder pr. pille: "120 mg tørekstrakt af valeriana officinalis L.s.l. radix svarende til 540 mg valerianerod. 80 mg tørekstrakt af Melissa officinalis L. folium svarende til 400 mg citronmelisseblad"

Valerina Forte indeholder pr. pille: Valeriana officinalis radix ekstrakt (6:1) 200 mg. Mælkesukker 125 mg, Hjælpestoffer.

 

Vil foretrække, hvis Buster kan klare sig med et af disse præparater i kombi med DAP, men hvis ikke så tvivler jeg på, at han tager skade af at være bedøvet nytårsaften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Man må opveje bivirkninger af kortvarigt brug af medicin op mod en potentiel længerevarende periode med angstreaktioner og så træffe sin valg.

 

Ja det har du ret i - det er også det jeg har gjort!

Jeg har valgt ud fra de symptomer/adfærd mine hunde viser og vurderet at det er bedre de er lidt bange end de bliver totalt bedøvet. Oscar f.eks. er jo blevet meget bedre til at takle det - jeg tror på at jo mere nærværende hunden er - i dette tilfælde nytårsskyderi - jo større er chancen for at det bliver bedre gang for gang. Hvis man vælger at dæmpe angst med bedøvende medicin, så kommer hunden jo aldrig længere og vil blive i den angst hele livet

Men det er så kun min mening

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun fik som sagt en postafen igår, og havde en rar aften selvom der blev fyren kanonslag af udenfor. Hun er helt tryg og glad i haven igen:-)

 

Vi er begyndt på go'nat, og det får hun frem til nytår. Vi ved endnu ikke hvad der skal ske nytårsaften, men jeg ved ST jeg er hvor Bella er. Om det så ender med at vi bare sidder hende og mig, så skal vi rigtig hygge os:hjerte:

 

Her til aften er der fest i forsamlingshuset, og de har åbenbart flere kasser heksehyl og kanonslag med. Det rører hende ikke det mindste. Hun ligger bare og snorker i sofaen med mig:lun: Det er tit sådan at hun er mere tryg når jeg er der. Hun ved at jeg altid passer på hende og ikke får hende til farlige ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow! Igår omkring midnat stod jeg i køkkenet og var ved at rydde op, og nogen fyrede raketter af ret tæt på. Bellas første reaktion var at løbe hen til terrassedøren (der vender den modsatte vej). Først "gemte" hun sig, så kiggede hun ud i haven og uf'ede lidt. Jeg snakkede med glad stemme og flåede køleskabet op. Fandt en bøtte kattemad, og kaldte Bella hen og stak kattemaden op i snuden på hende. Hun spiste, først lidt stresser men så slappede hun af. Stak hende et stykke tørret kylling og roste hende til skyerne. Og så gik hun sgu ind og smed sig i kurven:-) 5 minutter senere ville hun i haven og nattisse, og jeg gik selvfølgelig med ud. Ingen utryghed - hun snuste lidt rundt, tissede og kom glad løbende hen til mig. Og så gik hun ellers i seng:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...