Gæst SashaGabrielle Skrevet December 17, 2012 Rapporter Share Skrevet December 17, 2012 Hej alle, mit navn er Sasha og jeg er ny herinde jeg skriver da jeg utrolig godt kunne tænke mig en hund, og har overvejet det i utrolig lang tid. Jeg kunne derfor godt bruge noget hjælp til at finde en hund der passer til mig og som jeg kan passe på og give en masse kærlighed! Jeg læser på universitetet, så jeg er væk ca. 3-4 timer om dagen 4 dage om ugen, og arbejder hver anden weekend 6 timer ad gangen. Jeg bor i lejlighed, så det skulle helst ikke være en alt for stor hund, da jeg ikke har voldsomt meget plads. Er der nogle der kan hjælpe mig? Jeg er jo helt forelsket i pomeranian-racen, og har læst en del om den, men tænkte det var bedst at snakke med nogen med lidt erfaring Har også set på en bichon havanais. Håber i kan hjælpe!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
lilleraev Besvaret December 17, 2012 Rapporter Share Besvaret December 17, 2012 Hvordan ser din hverdag ud? Hvad kan du lide at lave i din fritid? Er du aktiv eller mere afslappet? Kan du lide hunde der er selvstændige eller vil du helst have en puttefis? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SashaGabrielle Besvaret December 17, 2012 Rapporter Share Besvaret December 17, 2012 Jamen, jeg læser som sagt nogle timer hver dag og arbejder lidt, men ellers er jeg meget hjemme og nyder specielt at være sammen med venner og veninder. I min fritid arbejder jeg faktisk kun og laver lidt frivilligt... Jeg er både aktiv og afslappet vil jeg sige. Elsker en god gåtur, men er også rigtig meget til at dovne den på sofaen. Jeg søger nok mest en rigtig puttefis, der er hyggelig og selskabelig, men også kan være alene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret December 17, 2012 Rapporter Share Besvaret December 17, 2012 Hvad med aktivering, træning osv? Hvad kan du tilbyde hunden på det område - udover hygge i sofaen og en gå-tur? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SashaGabrielle Besvaret December 17, 2012 Rapporter Share Besvaret December 17, 2012 Jamen det kommer selvfølgelig helt an på hvad hunden har brug for, jeg er ret åben for hvad det indebære jeg er utrolig ny med hunde, så det er selvfølgelig også noget jeg skal undersøge og måske have nogle gode råd til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret December 17, 2012 Rapporter Share Besvaret December 17, 2012 Men det er vel relevant at få afklaret inden du får hunden hjem, så I passer sammen aktivitets/temperaments-mæssigt. Har du allerede nu overvejet fx lydighedstræning eller hvad ved jeg - eller har du kun overvejet hvalpehold? Hvor meget tid regner du med at ville bruge på aktivering af din tur hver dag? De pommeranere jeg kender er meget aktive og kræver en del aktivering og træning. Min egen hund er også blandet med pommeraner, og hun er meget arbejdsvillig, tændt, aktiv, selvstændig, modig - og glad for sin egen stemme (gø-maskine). Jeg tænker nok, at set mere lyder som om, at en cavalier king charles spaniel, eller som du selv skriver en bichon ville passe til dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SashaGabrielle Besvaret December 18, 2012 Rapporter Share Besvaret December 18, 2012 Så det ville måske være en lidt for stor mundfuld som førstegangshundeejer med en pommeraner, hvis jeg forstår dig ret? De to andre racer du nævner, de bliver da alligevel lidt store, gør de ikke? Og har du nogle råd til når jeg skal købe en?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 18, 2012 Rapporter Share Besvaret December 18, 2012 Jeg tror såmænd en pomeraner er et udemærket valg som sådan - du skal bare være opmærksom på, at de er meget glade for deres egne stemmer, så ikke altid ideelle lejlighedshunde. En del vil kunne trænes væk, men lydløs vil en sådan hund nok aldrig blive. Bichon'erne er generelt mindre vokale i min erfaring. Ellers er en Cavalier King Charles måske også en mulighed? De siger meget lidt og er enormt tilpasningsdygtige. Dvs. er du meget aktiv, bliver den aktiv og vice versa... Desværre er det en race der er meget plaget af forskellige lidelser, så man skal se sig meget meget godt for når man søger hvalp. Ellers er der også mops eller fransk bulldog, sjov intelligente små hunde, som igen kan holde til en masse, om man gider, men også kan være tilfreds med mindre. Men igen, også racer der er plaget af lidelser, så man skal være meget meget varsom med valg af opdrætter. Endnu værre er det, at den franske har været uhyre populær i de sidste par år, så markedet har været oversvømmet af skrammelhvalpe fra hundehandlere i østlandene.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SashaGabrielle Besvaret December 18, 2012 Rapporter Share Besvaret December 18, 2012 Okay, er der nogen der kan anbefale en god opdrætter eller lignende? Jeg synes det er lidt svært at finde, og har svært ved hvad jeg skal kigge efter... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 18, 2012 Rapporter Share Besvaret December 18, 2012 Det kommer jo an på hvilken race du søger cavalierer tør jeg ikke udtale mig om... Men hvis du kigger indenfor bichonerne, så var en løwchen måske noget for dig... Der er en kennel her, hvor de fleste herindefra har deres løwchens fra index Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret December 18, 2012 Rapporter Share Besvaret December 18, 2012 Okay, er der nogen der kan anbefale en god opdrætter eller lignende? Jeg synes det er lidt svært at finde, og har svært ved hvad jeg skal kigge efter... jeg ville søge oplysninger på Dansk kennelklubs hjemmeside , når jeg havde fundet den race jeg synes bedst om ville jeg besøge så mange hundeudstillinger som muligt og tale med alle de udstillere jeg kunne komme inærheden af og bagefter ville jeg besøge så mange kenneler jeg overhovedet kunne og samtidig søge så mange oplysninger jeg kunne i racens specialklub, samt besøge et bibliotek og låne bøger om racen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SashaGabrielle Besvaret December 18, 2012 Rapporter Share Besvaret December 18, 2012 Okay, tusind tak jeg vil prøve at se lidt på det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst KB4220-Molly Besvaret December 19, 2012 Rapporter Share Besvaret December 19, 2012 Heej Sasha Vi har selv fået en sød dejlig hvalp for nogle måneder siden, og det var vores første hund som voksne. (Vi begge har haft hunde i vores forældre hjem og opvokset med dem, men det jo ikke det samme). Vi ledte efter en halv lille hund, der var lege syg, putte syg, god lejlighedshund, lærenem og madglad Til sidst fandt vi vores lille Molly, og blev forelsket i hende med det samme Hun er Dansk/Svensk Gårdhund + Dværg Pinscher - og hun er simpelthen sådan en dejlig hund Hun larmer sådanset kun når vi leger, eller hvis vi driller hende og hun så skælder os ud hehe Hun er lige blevet 6 måneder og kan være alene hjemme i næsten 8 timer. Uden nogen uheld Ved ikke om alle af den race er sådan, men hun har været dejlig nem og læredygtig og hun tilpasser sig med det samme Skal dog siges, at hun er strid i sin løbetid, men måske det fordi hun er en engel ellers hehe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 20, 2012 Rapporter Share Besvaret December 20, 2012 Heej Sasha Til sidst fandt vi vores lille Molly, og blev forelsket i hende med det samme Hun er Dansk/Svensk Gårdhund + Dværg Pinscher - og hun er simpelthen sådan en dejlig hund Hun larmer sådanset kun når vi leger, eller hvis vi driller hende og hun så skælder os ud hehe Hun er lige blevet 6 måneder og kan være alene hjemme i næsten 8 timer. Uden nogen uheld Ved ikke om alle af den race er sådan, men hun har været dejlig nem og læredygtig og hun tilpasser sig med det samme Skal dog siges, at hun er strid i sin løbetid, men måske det fordi hun er en engel ellers hehe Som ejer af 2 smukke ansk/svenske blandinger, vil jeg liiiiige nævne, at det kan tænkes at det markeree ændrer sig drastisk... Min den ældste sagde fx ikke et pip indtil hun var omkring 6-7 måneder og selvfed første gangs hundeejer som jeg var, tænkte ved mig selv "hvor svært kan det være, at lære sin hund ikke at gø" Indtil den morgen, hvor Karla rømmede sig *mi-mi-mi-miiiiii* sagde VUF for første gang og faldt pladask for lyden af hendes egen smukke stemme Siden da har vi haft jævnlige diskussioner om hvad man må gø af, hvornår man må gø og hvor længe man må gø Vi er sjældent enige! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret December 20, 2012 Rapporter Share Besvaret December 20, 2012 Tja jeg anskaffede mig også en bette hund(blandig af Foxterrier/F.Bulldog/Pekingeser), mhp han skulle blive en rigtig hygge og familie hund. I dag hvor han snart er 10 mdr, er han delvis hyggehund. Familiehund?! Hmm jo han acceptere min datter, gider at lege med hende, meeen han vil helst gø-snerre og små snappe i hende. Du lyder til at være en ung studerende? Vælg en mindre hunderace, som er sociale, glad for hygge og lettere aktivering. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret December 20, 2012 Rapporter Share Besvaret December 20, 2012 Og hav for tanke hvad der skal ske når du er færdig med at læse. Hvordan regner du med at hverdagen så kommer til at foregå? Mange unge glemmer at tænke over fremtiden når de får hund.. nu ved jeg ikke om du har husket at tænke på sådan noget, men det er ihvertfald et af de gode råd jeg vil give. Jeg var nemlig selv ung og studerende da jeg fik hund og var f.eks. ikke forberedt på hvor svært det er at få en ny lejlighed hvor man må holde hund.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret December 20, 2012 Rapporter Share Besvaret December 20, 2012 Jeg ville også anbefale en af bichon'erne, eller en cavalier king charles spaniel. Jeg har selv en cavalier og som studerende (uden bil), som bor i lejlighed, har fået sin første hund, elsker at slappe af men samtidig har et meget aktivt liv som hunden skal være en del af kunne jeg ikke vælge en bedre race. Hun kan snildt være alene de lange dage, og har jeg en dag hvor jeg ikke gider noget som helt ligger hun også med største glæde og bobler en hel dag, modsat skal jeg ud, så kan hun følge med overalt, også med hjem til vennerne, netop fordi at racen er så social at hun passer ind overalt med andre hunde, dyr og mennesker. Kan snildt have hende med i bussen eller cyklen. (hun skal have en cykeltrailer når hun bliver for stor til cykelkurven) Og hun klarer hvalpetræning osv. super fint, ligesom de andre cavaliers jeg møder til træning. Self. racen er en del større end en pomeranier men det er jo op til dig. Og du skal uden tvivl være opmærksom på at en cavalier SKAL købes med tavle, det er simpelthen alt for risikabelt at købe uden. opdrætter skal have DNA testet og hjertescannet sine avlsdyr, og du skal kunne se de test inden du foretager et køb. Der er så mange forfærdelige sygdomme der plager racen. Jeg har DRU tavle på min, og ville enten anbefale DRU eller DKK, men vigtigst er at du finder en opdrætter du kan stole på. Hvor bor du henne i landet? i forhold til opdrættere af de forskellige racer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bodeval Besvaret December 20, 2012 Rapporter Share Besvaret December 20, 2012 Hvad med en fransk bulldog Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst KB4220-Molly Besvaret December 20, 2012 Rapporter Share Besvaret December 20, 2012 Som ejer af 2 smukke ansk/svenske blandinger, vil jeg liiiiige nævne, at det kan tænkes at det markeree ændrer sig drastisk... Min den ældste sagde fx ikke et pip indtil hun var omkring 6-7 måneder og selvfed første gangs hundeejer som jeg var, tænkte ved mig selv "hvor svært kan det være, at lære sin hund ikke at gø" Indtil den morgen, hvor Karla rømmede sig *mi-mi-mi-miiiiii* sagde VUF for første gang og faldt pladask for lyden af hendes egen smukke stemme Siden da har vi haft jævnlige diskussioner om hvad man må gø af, hvornår man må gø og hvor længe man må gø Vi er sjældent enige! Orh ja det håber jeg da ikke sker Hehe .. Altså hun har da bestemt gøet af ting, f.eks var der nogen der havde lavet en snemand på græsplænen foran vores blok. og det passede lige med hun kunne se den, gennem altan døren og altanens "udkigs hul", og så da det blev aften gik hun lidt amok og gøede, min vi sagde hurtigt NEJ! så stoppede hun og så var der faktisk ikke mere i det Der er nogle gange hvor hun lige gøre hvis det er mørkt om hun ser noget, men så snart vi siger NEJ så stopper hun med det samme - Men hun elsker bestemt ikke sin egen stemme, hun stopper hurtigt med at gø når vi leger, tror hun får ondt i ørene. for hun stopper hurtigt ! hehe Men må da lige holde øje med om hun går i selvsving når hun når den alder Hun er så 6 måneder nu, men vi ser hehe Tak for det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts