Hop til indhold

En lille tyran

Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Har jo to hunde -en berner på 3 3/4 og en aussie på 2 1/4. Sagen er den at min aussie er meget "jaloux" og hvis han kunne bestemme snakkede vi helst ikke med vores store hund:stupid:. Han er altid meget kontaktsøgende og følger mig altid rundt i huset.

For det meste går det fint og begge hunde er glade for hinanden-de leger og de spiser deres mad ved siden af hinanden uden problemer.

Men når vi om aftenen sidder i sofaen og hygger, så vil min aussie ikke have at vores berner også er der og han knurrer voldsomt og snapper lidt efter den store (en slags småbiden omkring hovedet?), hvilket er rigtig irriterende og synd for den store.

Det hjælper ikke at bede min aussie om at stoppe el. lignende for han går lidt i selvsving.

Har tænkt på om det ville hjælpe at sætte ham ud i køkkenet hver gang han gør det for at vise at et ikke er ok???

Nogle gode forslag til at løse det ;-) .

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan gjorde Flo også lige inden hun kom i løbetid. Når hun sad hos en af os i sofaen, så kunne hun finde på at snappe efter de andre, når de kom for tæt på. Vi satte hende konsekvent ned og fortalte hende at det var fy, når hun gjorde det. Jeg ved ikke om det er pædagogisk korrekt, men synes ligesom at vi måtte markere, at det ikke var ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klassisk for racen. Min venindes har vi arbejdet meget med, da vi er sammen afsted til konkurrencer og sådan en opførsel er ret uheldig, når der er mange hunde på et lille værelse. Hun bliver sendt væk/smidt ned af seng/sofa i samme sekund hun begynder at udvise forsvar. Det har virkelig hjulpet og hun er meget bedre i dag.

Dog tror jeg aldrig at det ændrer hvordan hun i virkeligheden har det. Aussier elsker dem de elsker og deler helst ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klassisk for racen. Min venindes har vi arbejdet meget med, da vi er sammen afsted til konkurrencer og sådan en opførsel er ret uheldig, når der er mange hunde på et lille værelse. Hun bliver sendt væk/smidt ned af seng/sofa i samme sekund hun begynder at udvise forsvar. Det har virkelig hjulpet og hun er meget bedre i dag.

Dog tror jeg aldrig at det ændrer hvordan hun i virkeligheden har det. Aussier elsker dem de elsker og deler helst ikke.

Hej,

Havde det lidt på fornemmelsen :blink: at det nok var en aussie ting, men dejligt at høre at det kan trænes nogenlunde væk ;-) , så må vi jo bare i gang.

Tak for alle svar :-).

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

100% enig! Vores er også et "jaloux lille bæst", heldigvis kan det i nogle tilfælde trænes næsten helt væk, eller i hvert fald hjælpe hunden til at takle det bedre.

Penny har også rigtig meget forsvar, af os, og sine ting, og vi stopper hende så snart hun begynder, og vi kan nu se at det er blevet meget bedre i forhold til hende og Dexter. Men vi er så også så heldige at vi har en Husky, som jo ikke egentlig er specielt "social", og f.eks. gider han hverken være i vores sofa eller seng, så der er hun "dronning" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites