Hop til indhold

hund klør sig hele tiden


CBK
 Share

Recommended Posts

Da jeg hentede Zeus ved mine forældre hvor han blev passet et par dage mellem jul og nytår. Var han begyndt at klø sig helt vildt.

 

Vi kunne ikke se nogle lopper, og deres egen hund kløede sig ikke.

Vi behandlede alligevel for lopper (noget mine forældre havde, frontline til at sprøjte), og synes det hjalp en del i nogle dage (behandlede den 28ende).

 

Nu er det dog igen taget til. Kan det stadigvæk være lopper? Sådan at han "bare" skal have en tur til, skulle han jo alligevel efter 14 dage i hvert fald.

Tænkte også det kunne være lidt kornallergi, mine forældre fodre med rugbrød og makrel til deres egen hund. Og nogen gange "glemmer" de at give Zeus hans eget, men fodre ham med det andet i stedet.

Men så synes jeg bare det burde være gået væk nu? det har været helt slemt i nat.

 

Tænkte nemlig på om det kunne være stress over fyrværkeriet? De dage han var ved mine forældre havde han nemlig ikke fået Zylkene med, og han er kommet helt af det igen nu her også. Og i går skød de rigtig meget af. Både under aftenturen udenfor, i løbet af aften, og også i nat et par gange.

 

Skal lige nævnes at der er intet at se noget sted på kroppen, hverken rødme, udslæt, sår eller lignende

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær obs på ræveskab, det har min ene hund lige haft. Jeg prøvede også med loppekur først, det havde ingen virkning. Jeg tog til dyrlæge og der blev taget skrab på huden og hun havde ræveskab.

 

Ja det har jeg også i tankerne, da jeg ved det er i østjylland. Og een af hans legekammerater har haft det, det er dog noget tid siden. Men ved ikke om de kan bærer rundt på det inden det går i udbrud. Men tænker jeg giver det weekenden over, og så må vi til dyrlæge hvis det ikke er blevet bedre

Link til indlæg
Del på andre sites

Den gang Iso havde lopper kunne jeg heller ikke se noget. Jeg kiggede og pillede, konstant og over det hele - ingen lopper og ingen rødmen eller andet. Men jeg havde lige glemt den lille tingest der hedder tættekam... Da vi så kom til dyrlæge var det jo det første hun gjorde, og vupti fandt hun loppelort, og senere en enkelt loppe. Der kunne jeg ha' sparet nogle hundrede kroner... :evil: Så jeg vil da anbefale at du lige kører igennem med en tættekam før du ta'r til dyrlæge! :lol:

 

Hvis det har været lopper fra start af, så er det for det første muligt at Frontline ikke virker, og for det andet kan der gå måneder at komme af med et loppeangreb. Hvis hunden har lopper så skal hunden behandles, plus at alt hunden har været i kontakt med skal vaskes, og der skal støvsuges viiiirkelig grundigt. Mange oplever for tiden at Frontline ikke virker, så måske skal man prøve en anden slags, jeg valgte selv Bayvantic til Iso, selv om der også er mange hunde der reagerer negativt på det, heldigvis gjorde Iso ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella: det har jeg bestemt også tænkte på... Men kan ikke se på hvad?

 

LL: faktisk over det hele... ja det er synd for ham, han fik jo bl.a. ikke sovet ordentligt i nat.

 

Tænker jeg vil prøve at vaske ham i morgen. Og give ham loppekur igen. Og virker det ikke, må vi nok til dyrlæge, og se om de kan opdage noget jeg ikke kan se...

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella: det har jeg bestemt også tænkte på... Men kan ikke se på hvad?

 

LL: faktisk over det hele... ja det er synd for ham, han fik jo bl.a. ikke sovet ordentligt i nat.

 

Tænker jeg vil prøve at vaske ham i morgen. Og give ham loppekur igen. Og virker det ikke, må vi nok til dyrlæge, og se om de kan opdage noget jeg ikke kan se...

 

Lyder nu lidt som Freja .Hun tåler ikke loppemidler - men skal have det som dyrlægen laver recepet på apotek - koster næsten det samme som avantic.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker ræveskab? Det kan (så vidt ejg ved) godt ligge lidt, inden det bryder ud :S

 

Nu har jeg selv haft to hunde med ræveskab og det helt kataristiske ved det er at de bider og napper og klør sig rigtig meget på forbenene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella: det har jeg bestemt også tænkte på... Men kan ikke se på hvad?

 

LL: faktisk over det hele... ja det er synd for ham, han fik jo bl.a. ikke sovet ordentligt i nat.

 

Tænker jeg vil prøve at vaske ham i morgen. Og give ham loppekur igen. Og virker det ikke, må vi nok til dyrlæge, og se om de kan opdage noget jeg ikke kan se...

Kan det ikke " bare " være tør hud ?

vand & sæbe udtørrer huden - det klør jo også på os andre hvis vi har tør hud og ikke bruger feks lotion efter bad. Har hørt om en skotte der fik udslet fordi den blev skyllet når den havde tisset , udslettet forsvant først efter at ejerne var stoppet med dette.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det ikke " bare " være tør hud ?

vand & sæbe udtørrer huden - det klør jo også på os andre hvis vi har tør hud og ikke bruger feks lotion efter bad. Har hørt om en skotte der fik udslet fordi den blev skyllet når den havde tisset , udslettet forsvant først efter at ejerne var stoppet med dette.

 

Han har endnu aldrig været vasket med sæbe. Og bliver skyllet meget meget sjældent.

Og synes alligevel han klør sig for meget til at det kan være det.

Tror nok stadig mest på i hærdige lopper, jeg ikke kan se. Måske en ninja loppe...

Han fik bayvantic pipette i går, og synes det er en del bedre i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...