AnneMangetal Skrevet Januar 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2013 Så, nu skal det sgu være! I morgen starter vi træning "man må ikke fiksere på dyr der løber, og SLET ikke løbe efter dem"! Almindelige spurteture/stikke af ture går det ret godt med - langlinen har hjulpet rigtig meget. Men efter en snak med en vis hundetræner (kvinde som går meget op i jagt, rallytræner i klubben) har jeg besluttet mig for at gå igang. Så i morgen kører vi med til dyrehaven og en røvfuld culottesteg. Planen er at stå i behørig afstand, få kontakt med hund, hund belønnes til skyerne. Næste skridt er at hund sætter sig. Det skulle så gerne blive til, med tiden, at hund sætter sig ved synet af dyr. Gode råd modtages gerne! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Januar 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2013 Hvordan er du nået til hvor du er nu? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2013 God fornøjelse:) Skal du på kursus med Irene Jarnved så til februar eller er det fyldt op? Der skal nok lang tid træning til også hvor hun ikke derimellem får chancen for at jage. Hvis du ikke allerede har, så kan et fløjteindkald virkelig anbefales:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret Januar 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2013 Jeg synes at culottesteg lyder som en god plan. Jeg vil sgu også sidde stille for sådan en godbid :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret Januar 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2013 Kender du kinder-æg-øvelsen? Ellers kan du finde den beskrevet her Kinderegg velsen Jeg synes det er en super øvelse til at lære hunden fokus på dig uden at du skal have culotten med til at lokke med hver gang. Den virker på på ting hunden gerne vil hen til og på ting den er lidt utryg ved. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts