Gæst Caligo Besvaret Januar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2013 Ah ok, ja allergi, altså det har jeg også hørt lidt om men kender ikke selv samojeder med allergi. Der er dog mange hunde, synes jeg, som reagerer på forskellige slags tørfoder, men det er alle racer. Det har du ret i, det var Agria. Så var det noget andet jeg syntes om med Dyrekassen. Men tror nu bare vi beholder Alm Brand, det er så nemt. Angående HD, selv vil jeg ikke betale en masse ekstra for det, men ja en operation er dyr, men man så også sige - hvis det er meget slemt, er det slet ikke sikkert en operation vil hjælpe nok, dvs hunden vil alligevel få slidgigt i en forholdsvis ung alder, og så synes jeg man skal overveje det grundigt, om det er det hele værd - for hunden altså. Men det tror jeg nu slet ikke du skal bekymre dig om, du har jo tjekket op på linierne på forhånd :5up: Det har du ret i, det er en god pointe. Men jo, linierne er i orden så jeg tror heller ikke at der skulle ske noget. Det er bare det der med at man nogle gange bliver bekymret for "hvad nu hvis....". Jeg må lige gå i tænkeboks igen, og evt. også lige undersøge Alm. Brand. Bliver forsikringsummen der reduceret når hunden er fyldt 8 år, eller er det den samme sum i hele hundens liv? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Januar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2013 Det har du ret i, det er en god pointe. Men jo, linierne er i orden så jeg tror heller ikke at der skulle ske noget. Det er bare det der med at man nogle gange bliver bekymret for "hvad nu hvis....". Jeg må lige gå i tænkeboks igen, og evt. også lige undersøge Alm. Brand. Bliver forsikringsummen der reduceret når hunden er fyldt 8 år, eller er det den samme sum i hele hundens liv? Det kan jeg faktisk ikke huske, det med summen når hunden bliver ældre?! Synes virkelig ikke du skal være så nervøs, se på ham nu - går han ikke med fine lige strakte ben? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret Januar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2013 Det kan jeg faktisk ikke huske, det med summen når hunden bliver ældre?! Synes virkelig ikke du skal være så nervøs, se på ham nu - går han ikke med fine lige strakte ben? Jo han går fint, jeg kan i hvert fald ikke se noget galt Hmm, jeg tror at jeg vælger Agria bare uden alle de der tillægsting for der kan jeg få rabat med nogle forskellige ting Og så må jeg bare pakke mine bekymringer væk og lære at lade være med at være så pylret I går legede Lupo forresten for første gang med en fremmed hund, og var nærmest ikke til at stoppe igen Det gik rigtig godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Januar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2013 super! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret Januar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2013 Hej Alle Lupo er begyndt at blive meget hyperaktiv når vi kommer tilbage fra at have været udenfor. Når vi træder ind i lejligheden kan han godt sætte sig ned et par sekunder, men så begynder han at bide fast i buksebenene på os og knurre mens han gør det, og det går ikke over før en halv times tid efter. Kan det være fordi han er overstimuleret, eller evt. understimuleret? Eller kan der lægge andre ting bag? Vi prøver at have noget legetøj samt tyggeben parat når vi kommer indenfor, men selvom han godt kan finde det interessant (og får ros), så går der kort tid og så vil han hellere bide i bukseben igen. Når han bider så prøver vi at gå væk fra ham og ignorere ham indtil han kommer hen stille og roligt og stikker snuden hen til os. Så bliver han selvfølgelig nusset med, så han ved at det hele er i orden. Er der nogen der har nogle gode råd? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Januar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2013 I den alder, som regel for mange indtryk end for lidt. Hvordan er jeres ture? Og hvor gammel er det nu at han er nu? Sid og kig på ting, vær et sted hvor han kan gå og snuse sig igennem et lille område og falde til ro osv, hellere lidt men godt. Nu har vi en have, men min yngste var kun på tur 1 gang dagligt indtil han var omkring 4 mdr, nogle gange også aftenturen som var kort og kun på den lille vej omkring os. Ved godt man skal oftere ud med hvalp i lejlighed, men pas på at alle gangene ikke bliver reelle gåture, for så bliver det hurtigt lidt meget for sådan et lille hovede. Og - husk han er en hvalp, det ville være underligt hvis han IKKE bed i bukseben og farede rundt i lykkerus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret Januar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2013 I den alder, som regel for mange indtryk end for lidt. Hvordan er jeres ture? Og hvor gammel er det nu at han er nu? Sid og kig på ting, vær et sted hvor han kan gå og snuse sig igennem et lille område og falde til ro osv, hellere lidt men godt. Nu har vi en have, men min yngste var kun på tur 1 gang dagligt indtil han var omkring 4 mdr, nogle gange også aftenturen som var kort og kun på den lille vej omkring os. Ved godt man skal oftere ud med hvalp i lejlighed, men pas på at alle gangene ikke bliver reelle gåture, for så bliver det hurtigt lidt meget for sådan et lille hovede. Og - husk han er en hvalp, det ville være underligt hvis han IKKE bed i bukseben og farede rundt i lykkerus Vores ture er bare ned bag vores bygning hvor der er en parkeringsplads og lidt grønt område. Vi går ikke deciderede ture endnu, men mest bare ned og tisse og så får han selvfølgelig lov til at gå og snuse, bide i pinde, osv. Og om morgenen er der tit et par mennesker når vi er dernede fordi der også ligger en kiropraktor, så der får han hilst på forskellige slags mennesker. Nogle gange kommer der også en hund eller to forbi om aftenen. Han er lidt over 9 uger, så han er selvfølgelig stadig bare en "baby" Og ja hvalpe bider, det er jo meget naturligt, men det ville bare være fedt hvis vi gradvist kunne vænne ham af med det. Men til tider er han bare helt udenfor pædagogisk rækkevidde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Januar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2013 Kan ikke engang huske hvornår de får de rigtige tænder, men det plejer at hjælpe på det. Kan ikke engang huske hvad jeg gjorde, tror bare jeg legede med noget legetøj, så bed hvalpen i det i stedet for i mig. Lokkede den væk fra mig med godbidder. Måske vil han gerne ud og se lidt mere? Svært at sige når man ikke kender ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret Januar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2013 Kan ikke engang huske hvornår de får de rigtige tænder, men det plejer at hjælpe på det. Kan ikke engang huske hvad jeg gjorde, tror bare jeg legede med noget legetøj, så bed hvalpen i det i stedet for i mig. Lokkede den væk fra mig med godbidder. Måske vil han gerne ud og se lidt mere? Svært at sige når man ikke kender ham. Såvidt jeg husker er det omkring 4 måneder at de begynder at skifte tænder? Men ja, lige nu der prøver jeg også bare at lokke ham med noget legetøj eller en godbid og så roser ham når han bider i det i stedet for mig, heh. Det kan godt tænkes at han måske vil se lidt mere. Det kunne være jeg skulle bære ham hen i parken en af dagene og så sidde på en bænk og se hunde og mennesker passere forbi, og evt. hilse på nogle af dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Januar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2013 Det kan godt tænkes at han måske vil se lidt mere. Det kunne være jeg skulle bære ham hen i parken en af dagene og så sidde på en bænk og se hunde og mennesker passere forbi, og evt. hilse på nogle af dem. Ja sådan noget, lade ham snuse rundt og sådan, det gør ham sikkert dejligt træt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret Januar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2013 Ja sådan noget, lade ham snuse rundt og sådan, det gør ham sikkert dejligt træt. Det vil jeg prøve her en af dagene Buddha, har du egentlig nogle råd til hvordan man bedst kan køre samojedehvalpe trætte, f.eks. med mental stimulering? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Januar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2013 Det vil jeg prøve her en af dagene Buddha, har du egentlig nogle råd til hvordan man bedst kan køre samojedehvalpe trætte, f.eks. med mental stimulering? Små nemme søge øvelser, godbidder du vikler et viskestykke lidt om, bare sørg for at det er nemt i starten, det kan altid gøres sværere. Gemme godbidder i en kasse hvor alt hans legetøj f.eks. ligger i, så han skal rode rundt mellem det. Bøtter hvor du lægger godbid under kun 1 af dem og så skal han finde den rigtige bøtte (lugte sig frem). Godbidder smidt ud på græsplænen - i starten nemt, som han bliver bedre til det, så over et større areal. Super til at få dem rolige efter en gåtur, vi smider næsten altid en lille håndfuld når vi kommer hjem fra tur. - Og hvalpeleg. Hvis i kan finde en han leger godt med, er hvalpeleg seriøst noget der gør dem trætte Vi er hjemme om nogle uger, så vil jeg super gerne mødes. Selvom jeg desværre ikke har en hvalp.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret Januar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2013 Små nemme søge øvelser, godbidder du vikler et viskestykke lidt om, bare sørg for at det er nemt i starten, det kan altid gøres sværere. Gemme godbidder i en kasse hvor alt hans legetøj f.eks. ligger i, så han skal rode rundt mellem det. Bøtter hvor du lægger godbid under kun 1 af dem og så skal han finde den rigtige bøtte (lugte sig frem). Godbidder smidt ud på græsplænen - i starten nemt, som han bliver bedre til det, så over et større areal. Super til at få dem rolige efter en gåtur, vi smider næsten altid en lille håndfuld når vi kommer hjem fra tur. - Og hvalpeleg. Hvis i kan finde en han leger godt med, er hvalpeleg seriøst noget der gør dem trætte Vi er hjemme om nogle uger, så vil jeg super gerne mødes. Selvom jeg desværre ikke har en hvalp.. Fedt, tak for forslagene, dem vil jeg prøve Ja, det kunne godt være at jeg skulle prøve at finde nogen med hvalpe som vi kunne mødes med I dag fik Lupo leget med en af naboernes chihuahua-blanding, og det fik ham sgu til at blive træt Vi vil meget gerne mødes med dig når du kommer hjem, tror at Lupo ville blive glad for at møde andre samojeder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Januar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2013 Fedt, tak for forslagene, dem vil jeg prøve Ja, det kunne godt være at jeg skulle prøve at finde nogen med hvalpe som vi kunne mødes med I dag fik Lupo leget med en af naboernes chihuahua-blanding, og det fik ham sgu til at blive træt Vi vil meget gerne mødes med dig når du kommer hjem, tror at Lupo ville blive glad for at møde andre samojeder. Dejligt med sådan en chihuahua! Også godt at de lærer at lege med helt små hunde og at man skal være lidt forsigtig. Egon havde en verdens bedste ven engang, en chihuahua, den var sååå sød og totalt frygtløs. Deres leg var at Egon lå på maven og gøede og så løb den i cirkler om ham og endte altid helt inde i munden på ham Den var plaskvåd når vi sagde farvel. Går det ok med ikke at gø? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret Januar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2013 Dejligt med sådan en chihuahua! Også godt at de lærer at lege med helt små hunde og at man skal være lidt forsigtig. Egon havde en verdens bedste ven engang, en chihuahua, den var sååå sød og totalt frygtløs. Deres leg var at Egon lå på maven og gøede og så løb den i cirkler om ham og endte altid helt inde i munden på ham Den var plaskvåd når vi sagde farvel. Går det ok med ikke at gø? Ha ha, det lyder som en skøn leg Ja, jeg vil i hvert fald helst have at Lupo lærer både at lege med små og store hunde. Han har også leget med en stor labradorblanding, som dog ikke gad hans hvalpe-hyperaktivitet til sidst, he he. Nej han gør desværre stadig en del. Vi prøver fortsat at ignorere ham når han gør, og så rose ham når han bliver stille, men ja....Det går lidt langsomt med det. Det går dog bedre end det gør med at få ham til at stoppe med at bide....Han kan stadig godt lide at bide sig fast i vores bukser og knurre. Vi prøver at gøre det at personen han bider går ind i et andet rum og lukker døren, mens den anden så ignorerer ham men selvfølgelig stadig er til stede så han ikke er alene. Men ja....det går også lidt langsomt med det, desværre. Han har rigtig meget energi og elsker at bide i alting, men er du gal hvor gør det ondt at få et par sylespidse hvalpetænder i benet, heh. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Januar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2013 Er det nu jeg skal sige, at der gik 5 mdr. før jeg kunne nusse med Møffe, uden at blive tygget igennem (dvs. han var 7mdr)? Ok, han var slem, men det ligger vist lidt til familien - opdrætter beholdt en af hans halvsøskende og hun har aldrig haft en hvalp, der var så svært at lære at holde op med at bide... Så følte jeg mig knap så meget som en fiasko, hehe Mødte den som 8mdrs, hvor den stadig gnavede lidt i folk Det tager tid med hvalpe - jeg ville personligt være meget overrasket, hvis I allerede havde oplevet en forbedring - han skal jo først lære, at hans handlinger har konsekvenser. Og så skal han lige kode sammen, hvilke handlinger, der har konsekvenser. Og derudover, så er han jo bare en hvalp, der skal undersøge og lære og bare vil ha' det sjovt Så op med modet, det skal nok komme Men det tager tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret Januar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2013 Er det nu jeg skal sige, at der gik 5 mdr. før jeg kunne nusse med Møffe, uden at blive tygget igennem (dvs. han var 7mdr)? Ok, han var slem, men det ligger vist lidt til familien - opdrætter beholdt en af hans halvsøskende og hun har aldrig haft en hvalp, der var så svært at lære at holde op med at bide... Så følte jeg mig knap så meget som en fiasko, hehe Mødte den som 8mdrs, hvor den stadig gnavede lidt i folk Det tager tid med hvalpe - jeg ville personligt være meget overrasket, hvis I allerede havde oplevet en forbedring - han skal jo først lære, at hans handlinger har konsekvenser. Og så skal han lige kode sammen, hvilke handlinger, der har konsekvenser. Og derudover, så er han jo bare en hvalp, der skal undersøge og lære og bare vil ha' det sjovt Så op med modet, det skal nok komme Men det tager tid. Wow 5 måneder er ret lang tid Ja jeg forstår også godt at han bare er en hvalp og han forstår ikke endnu at han ikke må bide, så der kommer sgu nok til at gå en del tid med det, he he Forhåbentlig dog ikke 5 måneder Det er også fint nok, det er bare....uf det kan gøre ondt at blive bidt Hvordan vænnede du Møffe af med at bide? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Januar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2013 Wow 5 måneder er ret lang tid Ja jeg forstår også godt at han bare er en hvalp og han forstår ikke endnu at han ikke må bide, så der kommer sgu nok til at gå en del tid med det, he he Forhåbentlig dog ikke 5 måneder Det er også fint nok, det er bare....uf det kan gøre ondt at blive bidt Hvordan vænnede du Møffe af med at bide? Totalt ustruktureret blanding af nej, afledning, ignorering. Alt efter situationen. Hvis vi sad og nussede og han var nogenlunde stille, kunne et roligt nej gøre det. Men ellers, så var det en af de andre metoder. Skal siges, at han selvfølgelig ikke var slem de sidste måender, som da han var lille - han kunne bare ikke helt modstå lysten til at gnave lidt i en, hehe - lige inden han blev fire måneder bed han faktisk næsten ikke. Så skiftede han tænder... Nå, det blev lidt hurtigt - skal møde på arbejde 23, så skal ud af døren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Januar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2013 Det gør instant mindre ondt når de har skiftet tænderne! De er syyyylespidse, de der hvalpetænder. Bernerazuro har sikkert helt ret i 5 mdrs alderen. Husk på at han er hvalp i mange måneder, omkring 8-10 måneders alderen bliver han så unghund vel (og det er værre end hvalp ) - du kan faktisk først regne med at han begynder at være voksen i hovedet et sted mellem 2 og 3 år. Der sker rigtig meget fra 2,5 års alderen, synes jeg. Bare bliv ved med det anti-gø træning, så skal det nok betale sig en skønne dag. Ellers skal jeg forklare dig et trick vi brugte engang, men det er umuligt på skrift.. Dog gav jeg op på et tidspunkt, min ældste er den vildeste gø-djævel, han har en (højlydt) mening om det meste hehe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret Januar 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 28, 2013 Totalt ustruktureret blanding af nej, afledning, ignorering. Alt efter situationen. Hvis vi sad og nussede og han var nogenlunde stille, kunne et roligt nej gøre det. Men ellers, så var det en af de andre metoder. Skal siges, at han selvfølgelig ikke var slem de sidste måender, som da han var lille - han kunne bare ikke helt modstå lysten til at gnave lidt i en, hehe - lige inden han blev fire måneder bed han faktisk næsten ikke. Så skiftede han tænder... Nå, det blev lidt hurtigt - skal møde på arbejde 23, så skal ud af døren Okay, jeg må bare klø på så Det gør instant mindre ondt når de har skiftet tænderne! De er syyyylespidse, de der hvalpetænder. Bernerazuro har sikkert helt ret i 5 mdrs alderen. Husk på at han er hvalp i mange måneder, omkring 8-10 måneders alderen bliver han så unghund vel (og det er værre end hvalp ) - du kan faktisk først regne med at han begynder at være voksen i hovedet et sted mellem 2 og 3 år. Der sker rigtig meget fra 2,5 års alderen, synes jeg. Bare bliv ved med det anti-gø træning, så skal det nok betale sig en skønne dag. Ellers skal jeg forklare dig et trick vi brugte engang, men det er umuligt på skrift.. Dog gav jeg op på et tidspunkt, min ældste er den vildeste gø-djævel, han har en (højlydt) mening om det meste hehe. Ha ha, jamen så vil jeg glæde mig til han har fået skiftet tænder, så det gør lidt mindre ondt. Jeps, jeg må bare blive ved med det, indtil han en dag forstår hvad det er jeg vil Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret Januar 29, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2013 Dejligt at du hygger med lille Lupo Men ja, skift af tænder er dejligt....i hvert fald når det er overstået Frosne ting var et hit her ( dentastix, gummi-bide-legetøj der havde ligget i fryseren og lignende), men skulle også kunne bruge gulerødder med det gider Ludwig ikke. Ludwig fik også flip når vi kom op af og til, vi brugte en kombination af at han fik lidt fodersøg inden vi gik op (især hvis han havde leget med andre hunde, og måske var oppe at køre) og så små opgaver når han kom op så vi kunne rose ham.... "Sit" kommer ret hurtigt. HVornår starter i hvalpetræning? Ellers så tvangsnusning....men ja, han skal også bare have lov at være hvalp Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret Januar 29, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2013 Dejligt at du hygger med lille Lupo Men ja, skift af tænder er dejligt....i hvert fald når det er overstået Frosne ting var et hit her ( dentastix, gummi-bide-legetøj der havde ligget i fryseren og lignende), men skulle også kunne bruge gulerødder med det gider Ludwig ikke. Ludwig fik også flip når vi kom op af og til, vi brugte en kombination af at han fik lidt fodersøg inden vi gik op (især hvis han havde leget med andre hunde, og måske var oppe at køre) og så små opgaver når han kom op så vi kunne rose ham.... "Sit" kommer ret hurtigt. HVornår starter i hvalpetræning? Ellers så tvangsnusning....men ja, han skal også bare have lov at være hvalp Tak for rådene Ja han skal selvfølgelig også have lov til at være hvalp, det er klart Men han er allerede ret god til basale kommandoer som "sit", "dæk", osv. så det kunne være at vi skulle fokusere lidt på det når vi kommer op fra tur Jeg ved ikke helt hvornår vi starter hvalpetræning endnu, jeg skal lige have fundet ud af hvor vi skal gøre det henne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret Januar 29, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2013 Tak for rådene Ja han skal selvfølgelig også have lov til at være hvalp, det er klart Men han er allerede ret god til basale kommandoer som "sit", "dæk", osv. så det kunne være at vi skulle fokusere lidt på det når vi kommer op fra tur Jeg ved ikke helt hvornår vi starter hvalpetræning endnu, jeg skal lige have fundet ud af hvor vi skal gøre det henne He he, ja det er selvfølgelig en fordel at vide hvor man skal hvalpetræne henne :blink: Men som sagt, vi har god erfaring med at bede ham tage kontakt, sitte, dække og lign. når han er oppe at køre, så får vi mulighed for at rose ham for at gøre det rigtige... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret Januar 30, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 30, 2013 He he, ja det er selvfølgelig en fordel at vide hvor man skal hvalpetræne henne :blink: Men som sagt, vi har god erfaring med at bede ham tage kontakt, sitte, dække og lign. når han er oppe at køre, så får vi mulighed for at rose ham for at gøre det rigtige... Jeg har prøvet at bruge dine forslag et par gange i dag, men det lader ikke rigtig til at have nogen effekt på Lupo. Jeg kan se på ham at han bliver overtræt og at han egentlig trænger til at sove, men han er bare så langt oppe at køre at han ikke kan slappe af. Gid jeg vidste hvad der ville hjælpe ham med det. Jeg har prøvet "tvangsnusning", fodersøg, tyggeben, legetøj og at lave kommandoer med ham. Jeg har også prøvet at ligge mig ind i seng hvor han sover ved siden af mig, men han ligger sig bare i 2 min. og så rejser han sig igen og er stadig oppe at køre. Nu prøver jeg at lave burtræning med ham, så han måske kan vænne sig til at komme ind i buret og falde i søvn der efter en gåtur. Så må vi se om det har nogen effekt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Januar 30, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 30, 2013 Jeg må indrømme, at jeg brugte meget af Taikis hvalpetid på at sidde i sofaen efter gå-tur, og holde hans skide tyggeben for ham, mens han gnaskede. Ellers mistede han interessen og bissede op igen. Til gengæld blev det så meget rutine for ham, at jeg i dag ved, at jeg lige skal bruge 5-10 minutter på det, så er han helt rolig. Det er rigtig rart om morgenen hvor han nogle gange skal være alene et par timer indtil min kæreste kommer hjem fra nattevagt, at jeg så véd at jeg efterlader en helt rolig hund - som også har fået en god dosis mor-kontakt/nus. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts