Hop til indhold

Spise spørgsmål

Aslan
 Share

Recommended Posts

Lad os nu antage at Aslan ville DØ af at få spredt sin mad på græs, gulv osv. Det eneste der kunne holde ham i live, var at spise af hans skål!

1) Hvordan ville man så lærer en hund at spise lidt langsommere?

2) Kan en B-hund (sover gerne længe) have problemer med at spise kl 6 fordi han måske mangler at sove 2 timer mere?

Jeg ved godt det lyder underligt, men da jeg går hjemme, har jeg lagt mærke til forskellen mellem kl 6 og kl 8.

Er det nu noget jeg tillægger hunden, eller har det været et tilfælde disse gange, eller er der vitterligt noget om sagen?

3) Hvor meget kogt kød, ville i mene at en hund måtte få, inden man begynder at blande grøntsager og andre vitaminer i?

(ville halvt tørt og halvt kød (ca 150 g af hver)kun om morgenen være frygteligt og hvor stort ville vitamin manglen blive??)

4) Kan det være uoverskueligt for en hund at spise 3 gange om dagen og derfor spiser den mere når den kun bliver fodret 2 gange om dagen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Lad os nu antage at Aslan ville DØ af at få spredt sin mad på græs, gulv osv. Det eneste der kunne holde ham i live, var at spise af hans skål!

2) Kan en B-hund (sover gerne længe) have problemer med at spise kl 6 fordi han måske mangler at sove 2 timer mere?

Jeg ved godt det lyder underligt, men da jeg går hjemme, har jeg lagt mærke til forskellen mellem kl 6 og kl 8.

Er det nu noget jeg tillægger hunden, eller har det været et tilfælde disse gange, eller er der vitterligt noget om sagen?

3) Hvor meget kogt kød, ville i mene at en hund måtte få, inden man begynder at blande grøntsager og andre vitaminer i?

(ville halvt tørt og halvt kød (ca 150 g af hver)kun om morgenen være frygteligt og hvor stort ville vitamin manglen blive??)

4) Kan det være uoverskueligt for en hund at spise 3 gange om dagen og derfor spiser den mere når den kun bliver fodret 2 gange om dagen?

min mening

jeg ser ikke noget problem i at en hund spiser hurtigt det er en naturlig ting da den skal nå og spise så meget så muligt i naturen inden der er andre der tager byttet så det er ikke forkert at hunde spiser hurtigt og heller ikke skadeligt det er menneskabt :5up:

mine hunde er B hunde og jeg mærker tydelig forskel på deres friskhed om det er kl 6 eller kl 8,eller kl 10 de spiser dog med glæde uanset tidspunkt

jeg ville blande 80% kød og 20% grøntsager da det ikke er så naturligt for hunde og spiser grøntsager og de trives godt på kød

jeg synes hunde bør spise 1 gang daglig og ikke hverken 2-3 gange da deres maver har bedst af 1 solidt måltid og deres depot maver har godt af ro især hvis de skal bevæge sig mere eller mindre i løbet af dagen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

jeg ser ikke noget problem i at en hund spiser hurtigt det er en naturlig ting da den skal nå og spise så meget så muligt i naturen inden der er andre der tager byttet så det er ikke forkert at hunde spiser hurtigt og heller ikke skadeligt det er menneskabt

:5up:

Det kan være et problem hvis hunden forsluger sig og evt brækker foderet op igen - eller hvis forslugenheden er tegn på for stor sult

mine hunde er B hunde og jeg mærker tydelig forskel på deres friskhed om det er kl 6 eller kl 8,eller kl 10 de spiser dog med glæde uanset tidspunkt

Ja man kan mærke forskel, jeg har dog heller aldrig behøvet servere et måltid forgæves for "en sen vågner"

jeg ville blande 80% kød og 20% grøntsager da det ikke er så naturligt for hunde og spiser grøntsager og de trives godt på kød

jeg synes hunde bør spise 1 gang daglig og ikke hverken 2-3 gange da deres maver har bedst af 1 solidt måltid og deres depot maver har godt af ro især hvis de skal bevæge sig mere eller mindre i løbet af dagen

Jeg mener at det må være individuelt.

Har du noget dokumentation for det markerede?

Muligvis kan hundes mave have bedst af et stort måltid, det er jeg nu slet ikke så sikker på, men hundens hjerne og øvrige system kan sagtens have behov for flere måltider dagligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Skyd hunden, hvis det da er en hund! ;-)

Hunde er skabt til at arbejde for sine måltider

Gøre det vanskeligt at komme til foderet f.eks. en tørkugle af gangen fra en flaske, foderbold eller lignende.

Eller fodre i en vandskål med bred kant på, en antispild skål. Der er kun et lille hul i.

Eller læg en stor sten i skålen så han kun kan tage lidt af gangen.

Hvis han ikke er rigtigt vågen mærker han ikke sulten

Jeg mener helt klart dette er individuelt

Prøv at regne på det udfra fodertabeller du kan google.

Og igen, det vil være individuelt fordi hunde optager og dermed udnytter deres foder forskelligt.

Det mener jeg afgjort ikke. UOVERSKUELIGT?

Det lyder jo som en pligt...

Men den kan føle den ikke er sulten, muligvis på grund af mellemliggende småmåltider i form af godbidder?

Link til indlæg
Del på andre sites

:stupid: jeg glemte at skrive at grunden til at jeg spørger er at det NOGEN gange går så hurtigt at han kløjes i det, og det kommer op igen, og jeg har en formodning om at DEN dårlige oplevelse MÅSKE kan have noget at gøre med at han ikke vil spise..........bare en teori!

Det har hjulpet at han spiser 2 gange dagligt frem for 3, han er faktisk sulten når maden bliver serveret :blink: (største delen af gangene)

Dog spiser han kun 500g ud af de 900 på posen (som KUUUUUUN er vejledning)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

Det kan være et problem hvis hunden forsluger sig og evt brækker foderet op igen - eller hvis forslugenheden er tegn på for stor sult

Ja man kan mærke forskel, jeg har dog heller aldrig behøvet servere et måltid forgæves for "en sen vågner"

Jeg mener at det må være individuelt.

Har du noget dokumentation for det markerede?

Muligvis kan hundes mave have bedst af et stort måltid, det er jeg nu slet ikke så sikker på, men hundens hjerne og øvrige system kan sagtens have behov for flere måltider dagligt.

at hunde kaster op grundet de spiser for hurtigt er ikke unaturligt men helt normalt for en vildtlevende hund de spiser som regel det igen som de lige har kastet op

de fleste rovdyr er dyr som spiser store portioner og ikke små måltider i løbet af en dag desamme er det med vore hunde jeg tror det er mere mennskeskabt at de skal have mad flere gange end det er nødvendigt desuden bliver de fleste hunde mætte af et stort måltid fremfor et lille da det ikke mætter hunden på samme måde som det store

Link til indlæg
Del på andre sites

:stupid: jeg glemte at skrive at grunden til at jeg spørger er at det NOGEN gange går så hurtigt at han kløjes i det, og det kommer op igen, og jeg har en formodning om at DEN dårlige oplevelse MÅSKE kan have noget at gøre med at han ikke vil spise..........bare en teori!

Det har hjulpet at han spiser 2 gange dagligt frem for 3, han er faktisk sulten når maden bliver serveret :blink: (største delen af gangene)

Dog spiser han kun 500g ud af de 900 på posen (som KUUUUUUN er vejledning)

Det ville ikke bekymre mig, Tacco får kun ca lidt over halvdelen af hvad foderproducenter anbefaler og han er bestemt ikke for tynd :-D

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville ikke bekymre mig, Tacco får kun ca lidt over halvdelen af hvad foderproducenter anbefaler og han er bestemt ikke for tynd :-D

Aslan er slank (ja det er langt om længe gået op for mig) og glad og energi fyldt osv. Men det virker bare af meget, men måske aslan optager maden bedre end dem der faktisk spiser 900g?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

kunne det ikke være forbrændingen som er bedre hos visse hunde end andre mine kan sagtens spise langt over de 2% man anbefaler til voksne hunde e spiser næsten som hvis de var hvalpe og de forbrænder det igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan, jeg "låner" lige din tråd til et bispørgsmål :oops::engel:

Skyd hunden, hvis det da er en hund! ;-)

Hunde er skabt til at arbejde for sine måltider

Gøre det vanskeligt at komme til foderet f.eks. en tørkugle af gangen fra en flaske, foderbold eller lignende.

Hvad hvis hunden nægter at spise sin mad så? :oops: Nu er AutoNoomi jo en lille bestemt dame og hun gider OVERHOVEDET ikke at arbejde for sin mad på den måde, så spiser hun bare ikke og ser nogenlunde sådan her ud e025.gif og det er uanset om det bliver spredt på græs, lagt i flasker osv. osv. :roll: Faktisk så er hun så ligeglad med mad at hun lige har nægtet at spise i 1,5 døgn fordi jeg blev træt af at smide det dyre tørfoder ud når hun ikke spiser op (hun får 200 g x 2 dagligt og nogle gange vil hun ikke engang spise det, men levner - andre gange glider det ned) så jeg stoppede med at komme noget "spændende" i og gav hende kun tørfoderet... Og ja, Noomi vandt :oops::oops: her til aften syntes jeg ikke at jeg ville trække den længere, så hun fik en af morfars frikadeller i :oops::cry:

Hvor længe kan man trække den? Og hvad f.... gør man for at få hunden til at arbejde for maden :confused:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan, jeg "låner" lige din tråd til et bispørgsmål :oops::engel:

Hvad hvis hunden nægter at spise sin mad så? :oops: Nu er AutoNoomi jo en lille bestemt dame og hun gider OVERHOVEDET ikke at arbejde for sin mad på den måde, så spiser hun bare ikke og ser nogenlunde sådan her ud e025.gif og det er uanset om det bliver spredt på græs, lagt i flasker osv. osv. :roll: Faktisk så er hun så ligeglad med mad at hun lige har nægtet at spise i 1,5 døgn fordi jeg blev træt af at smide det dyre tørfoder ud når hun ikke spiser op (hun får 200 g x 2 dagligt og nogle gange vil hun ikke engang spise det, men levner - andre gange glider det ned) så jeg stoppede med at komme noget "spændende" i og gav hende kun tørfoderet... Og ja, Noomi vandt :oops::oops: her til aften syntes jeg ikke at jeg ville trække den længere, så hun fik en af morfars frikadeller i :oops::cry:

Hvor længe kan man trække den? Og hvad f.... gør man for at få hunden til at arbejde for maden :confused:

Man er aldrig alene (som jeg skrev i en anden tråd) og hvor er det dejligt, ikke ment på en ond måde, men så ved man at der er EN der forstår ens frustrationer.

For F**k hvor er det frustrerende at hunden ikke spiser op, Men igen, vi er ikke alene, linda-hvids hund spiser heller det den skal :mrgreen:

Jeg er hende evigt taknemelig for den information (underligt nok har jeg fået en helt anden ro i kroppen efter den information - seriøst).

Og når nu det er sådan en god ide at sprede maden, og hunden bliver rigtig trræt og chancerne for at hunden sover imens den er alene er meget større :klap2:

Jeg kan med lidt held - lidt held - få aslan til at snuse efter lever ude i haven, jeg kan så også gå ud og samle halvdelen op bag efter og smide ud :rolleyes:

Vi brugte en årgang at opbevare maden i køleskabet, og så genbruge det en gang, for ellers kunne vi smide for vildt meget tørfodder ud.

Lidt moralsk støtte.....

Jeg ser det ikke som at Noomi vaáaaaaaaaaandt, hun har bare en mor der gider at gøre maden LIDT interessant :blink:

Det er en ting jeg ikke har dårlig samvittighed over at jeg gør!

Så kan alle de kloge mennesker sige hvad de vil.:-P (ud over det, så sætter jeg pris på jer kloge hoveder :lun: )

Nogle skifter mad hver 6 mdr, andre siger "jeg kan godt forstå at maden keder min hund når det altid er det samme" osv osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man er aldrig alene (som jeg skrev i en anden tråd) og hvor er det dejligt, ikke ment på en ond måde, men så ved man at der er EN der forstår ens frustrationer.

For F**k hvor er det frustrerende at hunden ikke spiser op, Men igen, vi er ikke alene, linda-hvids hund spiser heller det den skal :mrgreen:

Jeg er hende evigt taknemelig for den information (underligt nok har jeg fået en helt anden ro i kroppen efter den information - seriøst).

Og når nu det er sådan en god ide at sprede maden, og hunden bliver rigtig trræt og chancerne for at hunden sover imens den er alene er meget større :klap2:

Jeg kan med lidt held - lidt held - få aslan til at snuse efter lever ude i haven, jeg kan så også gå ud og samle halvdelen op bag efter og smide ud :rolleyes:

Vi brugte en årgang at opbevare maden i køleskabet, og så genbruge det en gang, for ellers kunne vi smide for vildt meget tørfodder ud.

Lidt moralsk støtte.....

Jeg ser det ikke som at Noomi vaáaaaaaaaaandt, hun har bare en mor der gider at gøre maden LIDT interessant :blink:

Det er en ting jeg ikke har dårlig samvittighed over at jeg gør!

Så kan alle de kloge mennesker sige hvad de vil.:-P (ud over det, så sætter jeg pris på jer kloge hoveder :lun: )

Nogle skifter mad hver 6 mdr, andre siger "jeg kan godt forstå at maden keder min hund når det altid er det samme" osv osv.

JEG ser det som at Noomi vandt :cry::oops: Nu har jeg nok ødelagt det lidt for mig selv, i forhold til at hun nu ved, at hvis hun nægter længe nok, så giver jeg op :oops: (Orv, jeg får på puklen af Irene for denne her :megaked::oops:)

Havde hun været en voksen hund havde jeg nok ikke taget det så tungt, men hun vokser jo stadig så jeg synes jo at hun skal have sin mad :oops:

Møghund! :evil::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

JEG ser det som at Noomi vandt :cry::oops: Nu har jeg nok ødelagt det lidt for mig selv, i forhold til at hun nu ved, at hvis hun nægter længe nok, så giver jeg op :oops: (Orv, jeg får på puklen af Irene for denne her :megaked::oops:)

Havde hun været en voksen hund havde jeg nok ikke taget det så tungt, men hun vokser jo stadig så jeg synes jo at hun skal have sin mad :oops:

Møghund! :evil::mrgreen:

Men hvorfor må hun ikke få lidt lækkert i?

Hvis det da bare får en skefuld tørfodder i en hende er det jo super?

Det var sådan vi blev overtalt til at ødelægge vores hund med menneskemad :-P Hvis han bare fik lidt vitaminer ned, var det jo fint.

Jeg læste om en labradore der selv ville bestemme om den skulle spise op eller ej. Der blev ejere så tosset på hunden at den kun fik halvt mad :mrgreen: og hunden blev så pigefornærmet. Da så hunden spiste op, fik den normal potion igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

hos mig tolereres kræsenhed ikke de må spise hvad der bliver serveret ellers får de det bare næste dag indtil de spiser op og de får ikke andet det lyder hårdt men det virker

det er dog ikke brugt herhjemme da der spises op med desamme

min venindes hund er en kræsenpind hun gjorde netop denne fejl med at ptøve at lokke maden i hunden samt at købe en masse andre ting den blev mere og mere kræsen nmu får den ikke lov til dette mere men må spise det der bliver serveret indenfor kort tid og får ikke andet om det så tager 3 dage

hunden er blevet meget bedre idag til at spise da han ved at hun ikke pylre ham når han skal spise

Link til indlæg
Del på andre sites

hos mig tolereres kræsenhed ikke de må spise hvad der bliver serveret ellers får de det bare næste dag indtil de spiser op og de får ikke andet det lyder hårdt men det virker

det er dog ikke brugt herhjemme da der spises op med desamme

min venindes hund er en kræsenpind hun gjorde netop denne fejl med at ptøve at lokke maden i hunden samt at købe en masse andre ting den blev mere og mere kræsen nmu får den ikke lov til dette mere men må spise det der bliver serveret indenfor kort tid og får ikke andet om det så tager 3 dage

hunden er blevet meget bedre idag til at spise da han ved at hun ikke pylre ham når han skal spise

Hvilket vi kan snakke om når aslan er fuldt udvokset og kan tåle at miste vitaminer og andre ting i 5 dage, samt den dag vi får grønt lys til at hunde kan TÅLE at tabe vægt, det kan han ikke nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
at hunde kaster op grundet de spiser for hurtigt er ikke unaturligt men helt normalt for en vildtlevende hund de spiser som regel det igen som de lige har kastet op

de fleste rovdyr er dyr som spiser store portioner og ikke små måltider i løbet af en dag desamme er det med vore hunde jeg tror det er mere mennskeskabt at de skal have mad flere gange end det er nødvendigt desuden bliver de fleste hunde mætte af et stort måltid fremfor et lille da det ikke mætter hunden på samme måde som det store

Jeg har erfaring for at urolige hunde finder langt større ro ved at blive fodret flere gange dagligt.

Naturligt eller ej.

Hvis vi skal blive ved det naturlige så er en vild hunds/ulvs foder noget anderledes sammensat end det foder vi propper i vore hunde.

Noget tørfoder indeholder skjult sukker som giver øget sult hurtigt efter fodringen.

Derfor synes jeg ikke, man altid kan henvise til naturen, når vi taler fodring.

Ligesådan har jeg god erfaring med at hunde som ikke vil spise kan "lære" at spise gennem et struktureret fodringsprogram inspireret at hundepsykolog David Selin.

Dette program er netop fodring tre gange dagligt med gradvis øget mængde efter et bestemt skema, det fik blandt andet min cairn til at ville spise og ikke ligne den radmagre jagthund hun gjorde i flere år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvad hvis hunden nægter at spise sin mad så? :oops: Nu er AutoNoomi jo en lille bestemt dame og hun gider OVERHOVEDET ikke at arbejde for sin mad på den måde, så spiser hun bare ikke og ser nogenlunde sådan her ud e025.gif

Jeg har haft spiseværgrende hunde og tidligere kørte jeg den hårde linie: Spis eller sult...

Dette mener jeg NU er forkert idet det er min opfattelse, at langt de fleste hvalpe vitterloigt har et instinkt for hvorvidt et foder er godt eller skidt for dem.

Jeg lytter langt mere til mine hunde nu.

Fordi jeg har oplevet at opdage efter spiseværgning at der faktisk var noget galt med foderet.

Flere fodertyper og flere mærker.

Min datters madøre af en labrador spiseværgrede selvom han tydeligvis var hundesulten.

Hver gang viste det sig at der var noget i foderet, som han ikke havde godt af.

Nu vil jeg gå langt for at finde et foder mine hunde vil spise.

En dygtig hundeernæringsekspert, Helen Grue, fremkom engang med den teori at hunderacer bedst tolererer det foder de som race var blevet fodret med deres oprindelsesland.

Da vi afprøvede dette på Lobo labrador og gav ham foder lavet på fisk, så kørte det for ham!

Har du prøvet at tænke i de baner med Noom'sen?

Det eneste tørfoder jeg til dato har fundet Pelle gider er OGSÅ et fiskeprodukt, nemlig Olivers.

og det er uanset om det bliver spredt på græs, lagt i flasker osv. osv. :roll:

Jae, og du ved jeg har enteori omkring hendes "selvstændighedsdemonstrationer"

Faktisk så er hun så ligeglad med mad at hun lige har nægtet at spise i 1,5 døgn fordi jeg blev træt af at smide det dyre tørfoder ud når hun ikke spiser op (hun får 200 g x 2 dagligt og nogle gange vil hun ikke engang spise det, men levner - andre gange glider det ned) så jeg stoppede med at komme noget "spændende" i og gav hende kun tørfoderet...

Jeg ville give bittesmå portioner også fordi der er noget psykologisk i at en hund erfarer at foderskålen "skal" tømmes

Og ja, Noomi vandt :oops::oops: her til aften syntes jeg ikke at jeg ville trække den længere, så hun fik en af morfars frikadeller i :oops::cry:

Tjah...

Hvor længe kan man trække den? Og hvad f.... gør man for at få hunden til at arbejde for maden
:confused:

Hvis min hund SKULLE have et bestemt foder af helbredsmæssige årsager ville jeg være hård som granit - UDENPÅ og kun give dette foder uanset...

Hvis hun var min ville jeg afprøve en uges til - 10 dage overhovedet ikke at give hende foder i skål eller som aktivering og udelukkende fodre hende fra hånd - altså give noget for hendes ydelser = samarbejde. Der er jo noget hun ikke helt har fattet dér.

Jeg ville give lækre kødgodbidder og evt. lidt af foderet som har ligget sammen med de lækre godbidder, men altså kun fra hånd og KUN efter fortjeneste.

Og ikke op til det optimale, men altså sulte hende et bette nøk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Men hvorfor må hun ikke få lidt lækkert i?

Hvis det da bare får en skefuld tørfodder i en hende er det jo super?

Det var sådan vi blev overtalt til at ødelægge vores hund med menneskemad :-P Hvis han bare fik lidt vitaminer ned, var det jo fint.

Jeg har aldrig oplevet spiseproblemer pga. lidt lækkert i foderet, medmindre det har været et møgfoder som hunden bare ikke ville spise uanset hvad.

Jeg læste om en labradore der selv ville bestemme om den skulle spise op eller ej.

Det må sgu da være ethvert individs ret at bestemme hvordidt det vil spise op eller ej?

Der blev ejere så tosset på hunden at den kun fik halvt mad :mrgreen:

Vorherrebevares... Det kan man da kalde en kontrolfreak..

og hunden blev så pigefornærmet.

Ej, menneskeliggørelse så det basker

Da så hunden spiste op, fik den normal potion igen
:mrgreen:

Hvorfor er det vi mennesker partout vil bestemme alt?

Link til indlæg
Del på andre sites

puha, jeg er glad for vi ikke drøjer med de problemer, cujo spiser jo alt, i går spise han flere stk. optændnings blokke :rolleyes:

Da vi fik ham slugte han maden i sig så han næsten blev kvalt, tror han fik for lidt mad der hvor han kom fra.

Så vi puttede vand i i starten så han skulle bruge lidt flere kræfter på at spise sin tørkost.

Nu fordre vi ham 2 gange om dagen ude på græsplænen. Om morgen efter morgen gå turen og om aften når vi andre spiser mad.

Han kunne sikkert spise mere end vi giver ham, men han holder en fin form så det holder vi os til.

Men som vores kære "hunde-mor" siger så kan det sagtens være fodret, mængden af foderet pr. gang.

Så bestil en masse prøve poser af fodrer :mrgreen:

evt.

http://www.henne-pet-food.dk/vareprove.htm

Hvis du er rigtig sød kan jeg sende et par 100 gram af chipocee til vejen

http://www.yes-si.dk/group.asp?group=1

Ellres sprøg rundt omkring mht. vareprøver..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hvilket vi kan snakke om når aslan er fuldt udvokset og kan tåle at miste vitaminer og andre ting i 5 dage, samt den dag vi får grønt lys til at hunde kan TÅLE at tabe vægt, det kan han ikke nu.

ja det er forståeligt nok :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

puha, jeg er glad for vi ikke drøjer med de problemer, cujo spiser jo alt, i går spise han flere stk. optændnings blokke :rolleyes:

Da vi fik ham slugte han maden i sig så han næsten blev kvalt, tror han fik for lidt mad der hvor han kom fra.

Så vi puttede vand i i starten så han skulle bruge lidt flere kræfter på at spise sin tørkost.

Nu fordre vi ham 2 gange om dagen ude på græsplænen. Om morgen efter morgen gå turen og om aften når vi andre spiser mad.

Han kunne sikkert spise mere end vi giver ham, men han holder en fin form så det holder vi os til.

Men som vores kære "hunde-mor" siger så kan det sagtens være fodret, mængden af foderet pr. gang.

Så bestil en masse prøve poser af fodrer :mrgreen:

evt.

http://www.henne-pet-food.dk/vareprove.htm

Hvis du er rigtig sød kan jeg sende et par 100 gram af chipocee til vejen

http://www.yes-si.dk/group.asp?group=1

Ellres sprøg rundt omkring mht. vareprøver..

Mind mig lige om næste gang vi skal have hund, and den max må være large breed!!!!! :mrgreen:

Kæresten snakkede om at at få en GD, når aslan er blevet ældre.....jeg tror vi burde holde os til en eller anden micro hund! Så er vi da sikre på at vi kan vælge og vrage imellem maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg har haft spiseværgrende hunde og tidligere kørte jeg den hårde linie: Spis eller sult...

Dette mener jeg NU er forkert idet det er min opfattelse, at langt de fleste hvalpe vitterloigt har et instinkt for hvorvidt et foder er godt eller skidt for dem.

Jeg lytter langt mere til mine hunde nu.

Fordi jeg har oplevet at opdage efter spiseværgning at der faktisk var noget galt med foderet.

Flere fodertyper og flere mærker.

Min datters madøre af en labrador spiseværgrede selvom han tydeligvis var hundesulten.

Hver gang viste det sig at der var noget i foderet, som han ikke havde godt af.

Nu vil jeg gå langt for at finde et foder mine hunde vil spise.

En dygtig hundeernæringsekspert, Helen Grue, fremkom engang med den teori at hunderacer bedst tolererer det foder de som race var blevet fodret med deres oprindelsesland.

Da vi afprøvede dette på Lobo labrador og gav ham foder lavet på fisk, så kørte det for ham!

Har du prøvet at tænke i de baner med Noom'sen?

Det eneste tørfoder jeg til dato har fundet Pelle gider er OGSÅ et fiskeprodukt, nemlig Olivers.

Jae, og du ved jeg har enteori omkring hendes "selvstændighedsdemonstrationer"

Jeg ville give bittesmå portioner også fordi der er noget psykologisk i at en hund erfarer at foderskålen "skal" tømmes

Tjah...

:confused:

Hvis min hund SKULLE have et bestemt foder af helbredsmæssige årsager ville jeg være hård som granit - UDENPÅ og kun give dette foder uanset...

Hvis hun var min ville jeg afprøve en uges til - 10 dage overhovedet ikke at give hende foder i skål eller som aktivering og udelukkende fodre hende fra hånd - altså give noget for hendes ydelser = samarbejde. Der er jo noget hun ikke helt har fattet dér.

Jeg ville give lækre kødgodbidder og evt. lidt af foderet som har ligget sammen med de lækre godbidder, men altså kun fra hånd og KUN efter fortjeneste.

Og ikke op til det optimale, men altså sulte hende et bette nøk...

jeg synes det er dybt tragisk for hunden at man er nået så vidt idag med hunde at de bliver mere og mere kræsne hvilket ikke burde kendetegne en hund men mere en kat som overvære mere hvad den kommer i munden eller at de ikke ville spise synes det er meget underligt man må ikke håbe disse hunde kommer i avl da jeg tror dette muligvis kan gives videre

Link til indlæg
Del på andre sites