Julbert Skrevet Januar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2013 Vi har fået en skøn skøn westie dreng - vi fik ham i lørdags og der er nu et spørgsmål der presser sig på. Han tisser konstant, og når jeg skriver konstant mener jeg konstant! Idag præsterede han at tisse 3 gange på 2 minutter og vi snakker indenfor. Vi kan ikke nå at reagere når han tisser, men tager ham ud når han har gjort det og ellers ca. hver 20-30 min. Selvom vi lige kommer udefra, hvor han har tisset, tisser han 2 min. igen efter vi er kommet indenfor, så synes nærmest ikke vi laver andet end at tørre op efter ham. Vi er godt klar over hvalpe tisser meget og vi skælder selvfølgelig ikke ud efter han har gjort det, men vi leder måske efter et godt råd eller andre der har oplevet det samme og hvad man så gjore i denne situation? Andre der har et bud på, hvorfor han tisser så meget? Han har oplevet meget siden lørdag. Selvfølgelig selve flytningen fra mor og søskende, hvalpetræning, besøg fra familie hvor der var børn, trafikken, bustur osv. Idag har der dog været ro på og vi har været hjemme hele dagen og uden besøg. Håber at høre fra nogen med samme oplevelse eller bare et godt råd og fif - på forhånd tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Hvis han tisser så ofte, så tænker jeg at det kunne være blærebetændelse/urinvejsinfektion? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 jeg ville helt sikkert få ham tjekket for blærebetændelse, der har været flere brugere herinde med samme oplevelser som jer, hvor det har vist sig at være årsagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Julbert Besvaret Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Ok, mange tak for jeres svar. Vi må prøve at snakke med dyrlægen imorgen tidlig så Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Januar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2013 Tillykke med den lille hvalp Jeg ville også forhøre mig hos dyrlægen. Jeg skal dog lige spørge har han adgang til vand hele dagen lang? Jeg spørger fordi jeg har en lab på snart 7 år og han har altid haft adgang til vand hele døgnet rundt. Jeg fik så en lille hvalp også en lab (han er nu ½ år gammel) men han gik og slubrede af den vandskål hele tiden, så tja han skulle også tisse hele tiden og det var hele tiden Jeg har nu sat den væk, selvfølgelig får de begge vand efter gå ture og efter måltider, men fra aftensturen får man lige en tår vand, så bliver skålen sat væk. Sådan har vi faktisk kørt et par måneder og han har ikke engang tisset indefor heller ikke hele dagen han er alene hjemme Men nu begynder jeg at lade skålen stå med vand, og nu er det ikke så sjovt at slubre vand hele tiden. Det var bare min lille "historie". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Januar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2013 Tillykke med den lille hvalp Jeg ville også forhøre mig hos dyrlægen. Jeg skal dog lige spørge har han adgang til vand hele dagen lang? Jeg spørger fordi jeg har en lab på snart 7 år og han har altid haft adgang til vand hele døgnet rundt. Jeg fik så en lille hvalp også en lab (han er nu ½ år gammel) men han gik og slubrede af den vandskål hele tiden, så tja han skulle også tisse hele tiden og det var hele tiden Jeg har nu sat den væk, selvfølgelig får de begge vand efter gå ture og efter måltider, men fra aftensturen får man lige en tår vand, så bliver skålen sat væk. Sådan har vi faktisk kørt et par måneder og han har ikke engang tisset indefor heller ikke hele dagen han er alene hjemme Men nu begynder jeg at lade skålen stå med vand, og nu er det ikke så sjovt at slubre vand hele tiden. Det var bare min lille "historie". Hvad har du så gjort når hvalpen var alene hjemme under dit "eksperiment"? Har den så måtte klare sig en dag uden vand, så du kunne undgå at den havde nogle uheld? Jeg synes bestemt ikke, at det er en metode som du bør "videreformidle" til andre - især grønne - hundeejere! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Julbert Besvaret Januar 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2013 Tillykke med den lille hvalp Jeg ville også forhøre mig hos dyrlægen. Jeg skal dog lige spørge har han adgang til vand hele dagen lang? Jeg spørger fordi jeg har en lab på snart 7 år og han har altid haft adgang til vand hele døgnet rundt. Jeg fik så en lille hvalp også en lab (han er nu ½ år gammel) men han gik og slubrede af den vandskål hele tiden, så tja han skulle også tisse hele tiden og det var hele tiden Jeg har nu sat den væk, selvfølgelig får de begge vand efter gå ture og efter måltider, men fra aftensturen får man lige en tår vand, så bliver skålen sat væk. Sådan har vi faktisk kørt et par måneder og han har ikke engang tisset indefor heller ikke hele dagen han er alene hjemme Men nu begynder jeg at lade skålen stå med vand, og nu er det ikke så sjovt at slubre vand hele tiden. Det var bare min lille "historie". Tak for din "historie", det kan være rigtigt fint at høre hvordan andre har tacklet det på, så kan man jo altid vurdere om det er noget man selv vil prøve eller hva' Ja, han har adgang til vand hele dagen, men synes nu ikke han drikker specielt meget, det har vi jo selvfølgelig også prøvet at holde øje med - det der kommer ind skal selvfølgelig ud igen. Vi har her til morgen snakket med dyrlægen, og han troede umiddelbart ikke vi skulle være nervøse for noget endnu, da han stadig er så lille. Vi kunne prøve at komme med en urinprøve, så kunne de tjekke den om der var noget, så det tror jeg vi gør og så må vi se om der er noget. Han sagde det for det meste var tæver der blev ramt at blærebetændelse, men selvfølgelig kunne hanner også blive ramt. I hvert fald, så synes han ikke vi skulle "panikke" endnu og vi kunne altid komme med en urinprøve, hvis vi følte for det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2013 synes bestemt heller ikke, at i skal panikke, måske har han simpelthen slet ikke forstået renlighedskonceptet overhovedet endnu - det er jo også et spørgsmål om fysisk modenhed og blærekontrol. men jeg ville helt sikkert lige stikke en grydeske under maven på ham og prøve at fange en stråle og få den tjekket. en af de hvalpe jeg kan huske herinde fra med blærebetændelse, er humle, han er jo en han. prøv evt at søge på ham herinde, så kan du finde de bekymrede tissetråde fra ejer og se, om du kan genkende noget. og så vil jeg absolut ikke anbefale at nogensinde tage vandet fra en hvalp, det mener jeg ikke er vejen frem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Januar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2013 OK det var måske forkert skrevet mht vandskålen, nu er det ikke sådan at han ikke har adgang til vand hele dagen. Begge vovser har adgang til vand under hele vores arbejdsdag, når de er alene hjemme. Det jeg mente var efter aftensmaden og aften gåturen når man har drukket vand, så tog vi skålen væk, vi fandt ud af at han ikke var tørstig men det "bare" var sjovt at slubre og drikke af skålen. Så det betød han gik og tissede hele aftenen. Lige netop med vand bliver der nok 3-4 gange om dagen hældt frisk op til vovserne - de har to skåle indenfor og to udenfor og der er altid frisk vand. Så beklager hvis jeg ikke fik det forklaret korrekt. Dog holdt de mange tisserier altså op efter vi tog vandskålen væk om aftenen..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Januar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2013 Men hvad så hvis hunden er tørstig om natten? Hunde bør altid have adgang til frisk vand efter min mening. Måske kunne der bare ikke være så meget vand i, eller man kunne lægge en sten i skålen ,så hunden ikke bare kan slubre helt vanvittigt. Det var et råd dyrlægen gav os da cookie i en periode både drak og spiste ekstremt hurtigt og fik mavepine. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Januar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2013 Der er altid en skål frisk vand i badeværelset - specielt til om natten - hvis de skulle blive tørstige... men vi fandt ud af om aftenen var det ren leg - derfor kom skålen væk - men når vi gik i seng kom skålen frem igen, netop hvis de nu skulle blive tørstige om natten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst zucco Besvaret Februar 11, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2013 Hej Jeg har sendt dig en privat besked. Jeg tror, vi har handlet hvalp fra samme kuld. Mvh Zucco Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts