Gæst Dorthe's dog Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Mine hunde "elsker" havfisk, og kan sagtens spise de store foderpiller, men hvorfor diskriminerer Kingsmoor små hunderacer? De har ændret sit foder, små poser til små hunderacer og store poser til mellem og store hunde, fint nok. Men Feks. koster 4 kg havfisk 249,- (og føres kun i 4 kg) pris pr. kg=62,25 12 kg havfisk 529,- (og føres kun i 12 kg) pris pr. kg=44,08 Det er altså 41% dyrere!!! Normalt er større køb feks 12 kg billigere end 4 kg, men Kingsmoor sælger ikke større emballege end 4 kg til små hunderacer (det gælder for alle typer af deres foder) det er diskriminerende synes jeg. Kilde. Kingsmoors hjemmeside (har skrevet til dem, men ikke fået svar, måske kan forum debat få dem at....) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Sådan er det da alle steder? Det er altid dyrere pr. kg. i de små poser - uagtet hvilken slags foder vi taler om. Olivers fx? 12 kg hvalpefoder til mellem og store hunde leveret i 3x4 kg poser = 499 kr. Samme foder i en 13,5 kg pose = 469 kr. og hvis dine sagtens kan kværne en 12 kg's pose, så køber du da bare det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg forstår godt du føler det er diskriminerende - men small breed foder er af en eller anden grund dyrere - men noget fås da op i cirka 8 kg poser alt efter mærke - men stadig med en dyrere kilopris. Det er også dyrere at købe mindre poser til den størrelse hunde jeg har - man vælger jo selv hvad man vil Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dorthe's dog Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Hej BassilBerner Tror du har misforstået pointen:hmm: fordi fodret du skriver om "...samme foder..." kan køber i feks. 13,5 kg, Kingsmoor gir dig ikke muligheden at købe andet end små poser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Hej BassilBerner Tror du har misforstået pointen:hmm: fordi fodret du skriver om "...samme foder..." kan køber i feks. 13' date='5 kg, Kingsmoor gir dig ikke muligheden at købe andet end små poser[/quote'] Okay? Du skriver: Feks. koster 4 kg havfisk 249,- (og føres kun i 4 kg) pris pr. kg=62,25 12 kg havfisk 529,- (og føres kun i 12 kg) pris pr. kg=44,08 dvs. der er ikke tale om samme foder? Jeg er måske mærkelig, men kan nogen fortælle mig hvad forskellen er på de der small/medium/large varianter - altså samme foder til forskellige størrelser hunde? Ud over størrelsen på pillerne, er der så egentlig en forskel i sammensætningen. Sådan har jeg det også lidt med de der race-varianter - er det et stunt eller hvad? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dorthe's dog Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 hej Beaglepack du har ret, selvfølgelig vælger vi selv, men tænk hvis vi kunne få producenterne i tale? Hvis indehold i foderet er ens kan det næppe være dyrere at producere til små hunderacer. Og ikke mindst, hvorfor skal de som har små hunderacer ikke få muligheden at købe større emballage? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dorthe's dog Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jepper det gør jeg... MEN Jeg skriver også "...små poser til små hunderacer og store poser til mellem og store hunde...":slem: Producenten skriver at indeholdet er ens, så pillerne er forskellen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jepper det gør jeg... MEN Jeg skriver også "...små poser til små hunderacer og store poser til mellem og store hunde...":slem: Producenten skriver at indeholdet er ens' date=' så pillerne er forskellen[/quote'] Jeg har kigget lidt på det.. På petfoodnord er der samme deklaration og samme pillestørrelse på de to 'varianter' af Havfisk... Desuden står der samme fodervejledning på begge produkter? [TABLE=class: sortramme] I min verden er det et stunt... [TR] [TD=width: 149] Hundens vægt [/TD] [TD=width: 265] Vejl. fodermængde pr. dag [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 149] 1 - 5 kg [/TD] [TD=width: 265] 25 - 85 g [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 149] 6 - 15 kg [/TD] [TD=width: 265] 100 - 195 g [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 149] 16 - 25 kg [/TD] [TD=width: 265] 200 - 285 g [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 149] 26 - 45 kg [/TD] [TD=width: 265] 290 - 440 g [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 149] 46 - 70 kg [/TD] [TD=width: 265] 450 - 620 g [/TD] [/TR] [/TABLE] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Så vidt jeg ved er pillestørrelsen da den samme i 12 kg og 4 kg poser hos Kingsmoor :hmm: det er den ihvertfald i alle deres andre varianter... har kun haft havfisk hjemme i 4 kg's godt nok... Men de andre Pure varianter har jeg haft i både 4 og 12 kg og der er pillestørrelsen ens... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Og faktisk hedder den ene bare pure havfisk og den anden pure havfisk til små hunde - dvs. den første giver intet praj om hundens størrelse? Det er et stunt! Køb mindre - betal mere? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 99 ud af 100 foderproducenter laver alle deres produkter med en pillestørrelse som mine hunde kan inhalere uden at gøre sig den ulejlighed at tygge det. Men jeg klager ikke - jeg vælger bare at bruge et af de 3 mærker jeg kender, der laver foder til store hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Vil iøvrigt lige sige, at mine små kræ sagtens kan knase sig igennem de store piller uden problemer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hogan Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Det er noget nyt at de har lavet forskel på pillerne Men ja den eneste forskel skulle være størrelsen på pillerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dorthe's dog Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg har kigget lidt på det.. På petfoodnord er der samme deklaration og samme pillestørrelse på de to 'varianter' af Havfisk... Desuden står der samme fodervejledning på begge produkter? [TABLE=class: sortramme] [TR] [TD]Hundens vægt[/TD] [TD=width: 265]Vejl. fodermængde pr. dag[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 149]1 - 5 kg[/TD] [TD=width: 265]25 - 85 g[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 149]6 - 15 kg[/TD] [TD=width: 265]100 - 195 g[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 149]16 - 25 kg[/TD] [TD=width: 265]200 - 285 g[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 149]26 - 45 kg[/TD] [TD=width: 265]290 - 440 g[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 149]46 - 70 kg[/TD] [TD=width: 265]450 - 620 g[/TD] [/TR] [/TABLE] Du forstår nok ikke pointen og fred var med det! Jeg kan af naturlige grunde ikke forholde mig til oplysningerne på div. forhandler sites... Hvis du læser det jeg skrev fra begyndelsen, oplyser jeg producentens hjemmeside som kilde. Man må vel håbe de bedst ved hvad og hvordan deres produkter bliver produceret, ikke...?:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dorthe's dog Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Min "foder pusher" siger ændringen kom ved årsskiftet, men der har ikke været meget reklame om ændringen. Næsten som om det skulle ske ubemærket... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Du forstår nok ikke pointen og fred var med det! Jeg kan af naturlige grunde ikke forholde mig til oplysningerne på div. forhandler sites... Hvis du læser det jeg skrev fra begyndelsen' date=' oplyser jeg producentens hjemmeside som kilde. Man må vel håbe de bedst ved hvad og hvordan deres produkter bliver produceret, ikke...?:slem:[/quote'] bevares.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Noget af det foder mine får bliver lavet til små, mellem og store hunde og forskellen er udover pillernes størrelse at der er lidt mere protein/fedt i small breed poserne. Udover det fås det foder i 2-7,5-10-15 kg poser. Derudover er der all stager foderet som kan være ret små piller fordi det også skal passe til små hunde og det er jo noget møg hvis man så har store hunde. Jeg kender til en beagleopdrætter der fodre med Kingsmoor og han siger der er forskel i størrelsen på pillerne -at de er mindre i 4 kg poserne og større i 12 kg poserne - jeg har dog ikke selv set det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg kan se inde på Kingsmoor at der ikke er nogen forskel i sammensætningen på almindelig Pure havfisk og den til små racer - så må det jo være et salgs trick - går den så går den. Men hvis dine hunde kan spise de almindelige piller er der jo ingen grund til at bruge de små? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Hvordan kan man kalde det for diskriminering, når de rent faktisk har valgt at lave mindre bider til de små hunde:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg er ret sikker på, at Kingsmoor (ligesom så mange andre foderproducenter) laver foder i de portioner, som folk køber flest af - ellers ville deres lagre vokse sig store, foderprisen ville stige og det foder, vi ender med at få med hjem ville blive af ældre dato. Det er vel rimelig kendt, at de fleste med helt små hunde (her tænker jeg under 5 kg. hunde) ikke køber 12 kg foder af gangen - da det simpelthen bliver for gammelt, før det bliver spist - ligesom Maxi foder oftest ikke bliver købt i 4 kgs poser - der er jo til under en uges fodring. Jeg tænker, at de store producenter kan tilbyde disse småtsælgende varianter, fordi deres distributionsnet er meget, meget større end små lokale producenter som f.eks. Kingsmoor. Kan i øvrigt oplyse (efter at have ledt efter det i går) at RC f.eks. kun laver Chihuahua foder i 3 kgs sækker - jeg kan så godt bestille 12 kg, men får det leveret som 4x3 kg til rabatpris. Måske du også kan få en rabataftale på Kingsmoor ved en af deres forhandlere? Jeg får da i hvert fald rabat på mine store sække, hvis jeg køber flere af gangen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Diskrimination mod små hunde ligefrem? Handler det ikke bare om, at der gives mængderabat på foder, ligesom der gør på alt muligt andet? I formiddag betalte jeg fx. mindre pr agurk fordi jeg købte 3 på en gang. Er det så diskrimination mod singler? Hvis du gerne vil have rabat på dit hundefoder, kan du måske aftale en mængderabat på de små sække? Eller finde et par stykker du kan købe sammen med, og derved dele en eller to af de store? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Kan i øvrigt oplyse (efter at have ledt efter det i går) at RC f.eks. kun laver Chihuahua foder i 3 kgs sækker - jeg kan så godt bestille 12 kg, men får det leveret som 4x3 kg til rabatpris. Måske du også kan få en rabataftale på Kingsmoor ved en af deres forhandlere? Jeg får da i hvert fald rabat på mine store sække, hvis jeg køber flere af gangen. Øøhh Chihuahau foder????? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Øøhh Chihuahau foder????? Haha.... det var til Dolph Skulle lige tjekke lidt priser for T Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Nu er det jo sådan, at er du utilfreds med prisen på en vare, så lad dog vær at købe den - køb en billigere;) Og noget helt andet er, der er rent faktisk større omkostninger forbundet med at emballere i små poser vs store. Så den højere pris er helt fair synes jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Tænk, jeg synes faktisk det var på tide at nogen begynder at diskriminere små hunde! De to mellemstore hunde vi har, ondulerer tilsammen knap 30 kg foder i måneden (!) Har ind imellem lidt svært ved at forholde mig til ejere af småhundes grubler over foderpriser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts