Hop til indhold

god handsker til brug ved træning

CBK
 Share

Recommended Posts

Hvilke handsker bruger I til træningen i denne kolde tid?

Jeg har handsker der er okay varme - men mit problem er tit at de hurtigt bliver våde (belønner med bold - der jo så bliver våd i sneen og i Zeus' mund ;)), og så bliver mine fingre hurtigt kolde.

Så er der nogen der kan anbefale et godt handske mærke? Varme, vindafvisende, vandtætte og som man kan bevæge fingrene i? Så klikker, godbidder, bold etc etc kan styres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Hestra-handsker....i butikken sagde de at de bliver brugt en del til fiskeri :mrgreen:

Det er med 4 af fingrene som halve, og sådan en klap der kan slåes ud over fingrene igen når man ikke skal have dem fri....(giver det mening? :hmm:) de er vindtætte og rimelig vandtætte, koster dog omkring 500 kr., men indtil videre har jeg været glad for dem!

Har også deres skihandsker og de er efterhånden en del år gamle og fantastiske...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Hestra-handsker....i butikken sagde de at de bliver brugt en del til fiskeri :mrgreen:

Det er med 4 af fingrene som halve, og sådan en klap der kan slåes ud over fingrene igen når man ikke skal have dem fri....(giver det mening? :hmm:) de er vindtætte og rimelig vandtætte, koster dog omkring 500 kr., men indtil videre har jeg været glad for dem!

Har også deres skihandsker og de er efterhånden en del år gamle og fantastiske...

giver fint mening - men ja handsker brugt af fiskere er nok ikke en helt skidt at kigge efter

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte dem kun selv da jeg arbejde hos landmand, men de er da smidige nok, måske en tynd bomuldshandske indenunder kan gøre det ud for varme, uden at smidigheden går tabt?

ja må lige prøve dem på... Kan egentlig fint holde varmen til træning i ikke så tygge handsker, da jeg jo laver en del - men bare ikke hvis de bliver våde. Så det er vigtigste at de er vandtætte. Men har nogle BOT jeg kan tage på indenunder hvis det skulle være...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger disse, kan slet ikke finde ud af at træne uden :genert: - der er ikke megen varme i dem, og de bliver hurtigt gennemblødte, men de er perfekte til hundetræning :5up: - på de helt kolde dage har jeg et par fingerløse merinould handsker inden under - mellem træningsseancerne har jeg et par varmere handsker på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har investeret i et par North Face handsker i neopren med blødt foer (købt i sport master i storcenter nord) for den nette sum af 400 kr. De er ok varme og kan holde til ret meget vand. Og så kan de jo bare sprøjtes lidt når de ikke er så vandtætte mere. Der er i øvrigt gummidutter på håndfladen og fingrene. Og synes SÅ meget de er pengene værd!

Link til indlæg
Del på andre sites