Gæst MetteG Skrevet Februar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 Min 6mdr gamle hvalp (tæve) har et par gange den sidste uges tid forsøgt at "humpe" min arm? Er det normalt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bankov Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Ja, det er i hvert fald ikke unormalt Mange hunde gør det, når de bliver opkørte eller af hormonelle årsager (løbetid) Lad være med at skælde ud hvis hun humper, men prøv i stedet at få hende til at falde lidt til ro og tænke på noget andet Den gamle myte om at hunden forsøger at dominerer sin ejer, når den humper, kan man godt glemme... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bankov Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Forresten, er det din hund på det lille billede? Hun ser skøn ud :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MetteG Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Nåh det er godt at vide. Blev noget overrasket første gang det skete, men sjovt nok gør hun det slet ikke ved min kæreste. Ja det er min lille Lolo på billedet, hun er en rigtig charmer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Perschke Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Jeg har hørt at det kan være tegn på, at den gerne vil dominere dig. Det er således vigtigt at DU bestemmer hvilken vej I går når I går tur, at DU går først ud af døren, at DU spiser før den etc. Den skal fra starten kende sin plads. Som er nederst i hirakiet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Perschke Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 hehe....jamen så se bort fra mit indlæg....sorry Men det havde jeg altså hørt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Jeg har hørt at det kan være tegn på, at den gerne vil dominere dig. Det er således vigtigt at DU bestemmer hvilken vej I går når I går tur, at DU går først ud af døren, at DU spiser før den etc. Den skal fra starten kende sin plads. Som er nederst i hirakiet. Nej, nej og atter nej... Det er en meget gammeldags måde at tænke hund på, og i dag ved man at det er helt forkert. Hunde prøver ikke på at overtage verdensherredømmet, og de indgår ikke i noget hierarki med os mennesker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MetteG Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Det havde jeg også selv hørt... men jeg har også hørt at det ikke skulle have noget på sig. Jeg synes nu på igen måde hun ellers er dominerende, så håber det bare er hormoner... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Nej, nej og atter nej... Det er en meget gammeldags måde at tænke hund på, og i dag ved man at det er helt forkert. Hunde prøver ikke på at overtage verdensherredømmet, og de indgår ikke i noget hierarki med os mennesker. Jeg kommer altid til at tænke på Pinky & Brain, når folk skriver som dig Hvor sejt kunne det ikke være, hvis hundene lå i deres kurve og lagde skumleplaner for hvordan de kunne overtage verden! nårh ja og så er jeg da forresten rørende enig med dig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Jeg kommer altid til at tænke på Pinky & Brain, når folk skriver som dig Hvor sejt kunne det ikke være, hvis hundene lå i deres kurve og lagde skumleplaner for hvordan de kunne overtage verden!nårh ja og så er jeg da forresten rørende enig med dig! Siri de ligger ikke skumle planer, de overtager lederposten og begynder at handle, gøre rent, lave mad, vaske op osv. Jeg venter stadig med længsel efter at retrieveren skal overtage mine opgaver Jeg har endda gjort alt det rigtige og lader ham sove i sengen, sofaen, spise før os, få mad ved bordet, sidde ved min sidde mens vi spiser, gå først ud af døren... er der noget jeg har glemt? vil så gerne snart selv slippe for alle de opgaver Perschke: Det er helt rigtigt at mange mente at det var dominans før i tiden, men ikke mange tror på den teori idag. Der er flere teorier, og nogle af dem er nævnt herover, så dem vil jeg ikke komme nærmere ind på. Og ang. hieraki, så ved man idag at det ikke har noget formål (andet end det kan være praktisk), om hunden går først ud af døren, sover i sengen osv. Hvis du har lyst til at læse mere om det TROR jeg nok at anders hallgren beskriver noget om det i "alfasyndromet" men er ikke sikker. Måske nogle andre kan be/af-kræfte det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Februar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2013 6 måneder gammel, så nærmer første løbetid sig sikkert. ALLE teenagere humper. Også menneske-teenagere. Prøv lige at skælde en 14 årig knægt ud for den slags tendenser og se, hvor gode resultater dét giver. Man kan bare sige nej og aflede, der er ingen grund til at skælde ud, når hunden ikke kan gøre for det, men bare er hormonkulret. Og i øvrigt rose den opførsel, man synes er ok, f.eks. hvis den i stedet bøller sit legetøj eller tygger meget og længe, i sit tyggelegetøj eller kødben. Den har jo måske nogle fornemmelser og frustrationer, den har behov for at få ud - så tyggedimser kan være lige så nødvendige nu, som da den skiftede tænder som hvalp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 28, 2013 Siri de ligger ikke skumle planer, de overtager lederposten og begynder at handle, gøre rent, lave mad, vaske op osv. Jeg venter stadig med længsel efter at retrieveren skal overtage mine opgaver Jeg har endda gjort alt det rigtige og lader ham sove i sengen, sofaen, spise før os, få mad ved bordet, sidde ved min sidde mens vi spiser, gå først ud af døren... er der noget jeg har glemt? vil så gerne snart selv slippe for alle de opgaver Perschke: Det er helt rigtigt at mange mente at det var dominans før i tiden, men ikke mange tror på den teori idag. Der er flere teorier, og nogle af dem er nævnt herover, så dem vil jeg ikke komme nærmere ind på. Og ang. hieraki, så ved man idag at det ikke har noget formål (andet end det kan være praktisk), om hunden går først ud af døren, sover i sengen osv. Hvis du har lyst til at læse mere om det TROR jeg nok at anders hallgren beskriver noget om det i "alfasyndromet" men er ikke sikker. Måske nogle andre kan be/af-kræfte det? 6 måneder gammel, så nærmer første løbetid sig sikkert. ALLE teenagere humper. Også menneske-teenagere. Prøv lige at skælde en 14 årig knægt ud for den slags tendenser og se, hvor gode resultater dét giver. Man kan bare sige nej og aflede, der er ingen grund til at skælde ud, når hunden ikke kan gøre for det, men bare er hormonkulret. Og i øvrigt rose den opførsel, man synes er ok, f.eks. hvis den i stedet bøller sit legetøj eller tygger meget og længe, i sit tyggelegetøj eller kødben. Den har jo måske nogle fornemmelser og frustrationer, den har behov for at få ud - så tyggedimser kan være lige så nødvendige nu, som da den skiftede tænder som hvalp. Du vil blive forbavset over hvor mange der stadig tror på den gamle teori.. For nylig var jeg på et opdrætter seminar hvor der blev "undervist" i at sådan er det..Og da jeg spurgte hvor mange der dog stadig troede på det nonsens, så var vi 3 der ikke rakte hånden op..Det er altså opdrættere! Er nej ikke en form for skældud? Jeg ville bare aflede hvis det var mig..Og ellers er jeg enig i at ingen forsøger at overtage noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MetteG Besvaret Februar 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 28, 2013 Mange tak for jeres svar hold da op der er meget at lærer når man er ny i det her "fag". kan det virkelig passe hun allerede er ved at komme i løbetid? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Februar 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 28, 2013 Er nej ikke en form for skældud? Jeg ville bare aflede hvis det var mig..Og ellers er jeg enig i at ingen forsøger at overtage noget Det kommer an på hvordan du bruger det. Hos os betyder Nej bare, "Det du gør nu, skal du holde op med". Altså en regulerende kommando og den skal derfor helst følges op med en anden, hvor han så får at vide, hvad han GERNE må. Det er her, vi afleder, giver tyggelegetøj eller deslige og roser ham for at tage det. "Det her vil vi ikke have - men det andet her vil vi gerne have!". Det kommer jo an på hvordan man siger det. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Februar 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 28, 2013 Mange tak for jeres svar hold da op der er meget at lærer når man er ny i det her "fag".kan det virkelig passe hun allerede er ved at komme i løbetid? Det vil tiden jo vise, men kroppen bruger jo gerne lidt tilløb inden, hvor der kommer gang i hormonproduktionen m.m. De fleste hunde begynder altså derfor stille og roligt på deres unghunde-adfærd, et stykke tid inden at de går i løb eller, for hanhundes vedkommende, rigtig opdager glæden ved tæver. Det er en proces. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bankov Besvaret Februar 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 28, 2013 Mange tak for jeres svar hold da op der er meget at lærer når man er ny i det her "fag".kan det virkelig passe hun allerede er ved at komme i løbetid? Jep! De små racer kommer generelt tidligere i løbetid end de store racer. Så det passer fint med at din hund (som vist er af en mindre race) kommer i løbetid omkring 6 mdr.-alderen. En af mine tæver kom i løbetid første gang allerede da hun var 5 mdr., så man skal passe på de små piger (og de frække drenge) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts