Hop til indhold

Lupos alene-hjemme træning

Gæst Caligo
 Share

Recommended Posts

Gæst Caligo

Hej allesammen :-)

Jeg træner alene-hjemme med Lupo og har gjort det i et stykke tid, men jeg synes ikke at det går helt godt. Hver gang vi går så får han noget lækkert (f.eks. et tørret griseøre), og så længe han sidder og gnasker i det så går det helt fint, og han siger ikke en lyd. Men lige så snart han er færdig med at spise det (som regel efter en 10-15 mins tid) så begynder han at pive og lave nogle hyl. Det ved jeg fordi vi har prøvet at optage ham mens vi er gået hjemmefra, for at se hvordan han reagerede. Lige nu har han prøvet at være alene hjemme i en halv times tid, men vi vil selvfølgelig gerne kunne øge tiden, men på en måde som også er tryg for Lupo. Jeg ved dog ikke helt hvordan vi skal gribe det an.

Generelt er han ikke en vildt klæbende hund. Tit så ligger han sig f.eks. og sover inde i soveværelset, mens vi er inde i stuen, så han render ikke i hælene på os hele tiden. På den måde burde det vel ikke være pga. angst at han piver/hyler? Han er generelt ikke bange for at være i et andet rum uden os, f.eks. Kan det være fordi han ikke ved hvad han skal lave, at han begynder at pive? For som sagt sker det først når han er færdig med at ligge og gnaske i den ting han har fået.

Er der nogen der har nogle gode råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han piver /hyler er I gået for hurtigt frem og må tilbage til før hyleriet begyndte . I kan også prøve at begrænse hans plads lidt - nogle hvalpe bliver utrygge af for stor plads , men nøjes med at give ham køkken /entre eller lign .

Jeg har med fordel brugt at lade Tot være i en STOR transportkasse da han var hvalp - så stor at han kunne vende & dreje sig samt naturligvis stå oprejst i den, men det forudsætter at han er vant til kassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo

Tak for de gode råd :-) Jeg har egentlig også prøvet at gå langsomt frem, men det er åbenbart gået for hurtigt for ham her til sidst. Jeg må prøve at mindske tiden igen, indtil han føler sig tryg ved det.

Jeg begrænser hans plads når han er alene hjemme til at være i gangen, køkkenet og soveværelset. Dvs. badeværelset og vores stue er lukket af. Men det kan være at det stadig er for meget plads til ham når han er alene, det ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites