Hop til indhold

analkirtel betændelse

Gæst NBL
 Share

Recommended Posts

Hej :vinken:

Jeg er nu inde på denne side, men det virker som et hyggeligt hjemsted for mange hundelskere.

Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med. Min 6. årige cocker spaniel har de sidste par måneder døjet meget med overfyldte analkirtler og vi var i fredags igen afsted fordi han længe havde slikket sig og kørt på halen trods vi havde behandlet ham med en kløestillende sprøjte vi fik med i januar. I fredags blev han så diagnosticeret med analkirtelbetændelse og dyrlægen foreslog vi kommer igen om ti dage og får det kigget på igen. Hvis de igen er overfyldte rådede han os til at få dem opereret ud. Han spurgte om vi havde sygeforsikring for så ville de dække det.

Så nu har jeg taget kontakt til vores forsikringsselskab alm. brand. Men de siger de ikke dækker operation og fjernelse af analkirtler, da de ser det som forebyggende behandling så betændelsen ikke kommer igen. De dækker kun den medicinske behandling af sådanne tilfælde. Så nu er jeg meget forvirret.

Er der nogle der har nogle erfaringer indenfor dette ?

Mvh. N

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Træls - har selv en beagle der får dem tømt hver måned. Hvorfor ikke lære at tømme dem selv - det gør vi og det bliver de hurtigt vant til. Min Charlie har ekstra store anal sække, men vi har valgt operation fra, ved at tømme dem selv. Han fik det lige gjort i går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :vinken:

Jeg er nu inde på denne side, men det virker som et hyggeligt hjemsted for mange hundelskere.

Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med. Min 6. årige cocker spaniel har de sidste par måneder døjet meget med overfyldte analkirtler og vi var i fredags igen afsted fordi han længe havde slikket sig og kørt på halen trods vi havde behandlet ham med en kløestillende sprøjte vi fik med i januar. I fredags blev han så diagnosticeret med analkirtelbetændelse og dyrlægen foreslog vi kommer igen om ti dage og får det kigget på igen. Hvis de igen er overfyldte rådede han os til at få dem opereret ud. Han spurgte om vi havde sygeforsikring for så ville de dække det.

Så nu har jeg taget kontakt til vores forsikringsselskab alm. brand. Men de siger de ikke dækker operation og fjernelse af analkirtler, da de ser det som forebyggende behandling så betændelsen ikke kommer igen. De dækker kun den medicinske behandling af sådanne tilfælde. Så nu er jeg meget forvirret.

Er der nogle der har nogle erfaringer indenfor dette ?

Mvh. N

Det er lidt ligesom forsikringen heller ikke dækker sterilisation af en ældre tæve, selv om der er stor risiko for livmoderbetændelse..

Operationen er forebyggende. Og det dækker forsikringen ikke.

Hvad får din hund at spise? Der er nogen, der mener, at analsækbetændelse hænger sammen med kosten.

Hvordan er din hunds afføring?

Link til indlæg
Del på andre sites

Din dyrlæge skal fjerne dem i forbindelse med et betændelsesanfald og skrive på fakturaen, at det var i forbindelse med en betændelsestilstand, der ikke kunne slåes ned med antibiotika.

Min allergihund fik fjernet sine i forbindelse med et betændelsesanfald (hendes anfald kom nok månedligt eller to gange om måneden og kirtlerne kunne ikke tåle de hyppige tømningerne, der gjorde det sværere og sværere at få dem tømt ordentligt) og dyrlægen skrev sådan på fakturaen, hvilket forsikringen godtog.

Der var dog en risiko for, at de ville afvise fakturaen, men det var faktura nr. 4 på to måneder, der henviste til analkirtelbetændelse (så det var ikke forsikringssvindel).

Vi fortrød ikke at få dem fjernet og indgrebet gav hende et bedre livskvalitet.

Mit selskab var naturligvis også vandt til at få regninger på tømning samt antibiotika, da tømning ikke var nok.

Hendes analkirtler var dobbelt så store som normalt og helt slappe, da de blev fjernet, så heller ikke kostomlægning ville have hjulpet hende.

Link til indlæg
Del på andre sites