AnneMangetal Besvaret Maj 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2013 Ninjamor, allergi kan såmænd også komme ud af den blå luft. Jeg har ikke været syg eller andet, og alligevel er jeg ramt af en allergi der lovmæssigt gør mig handicappet. Ingen i familien har i øvrigt sygdommen. Jeg ved at min allergi kan spores mange mange hundrede år tilbage, og indtil for ganske nyligt, var det noget man døde af - for man vidste ikke hvad allergien skyldtes. Og hvorfor skulle det være anderledes med hunde? I øvrigt tror jeg at et godt tørfoder kan være nøjagtig lige så godt som hjemmelavet eller råt. Lad os erkende, at med mindre vi fodrer os selv og vores dyr med øko-frilandskød, er det bare ikke god kvalitet. Det er protein uden nogen form for vitaminer - sandsynligvis fedet op på foder lavet af affaldskød fra egen art. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Maj 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2013 Ninjamor, allergi kan såmænd også komme ud af den blå luft. Jeg har ikke været syg eller andet, og alligevel er jeg ramt af en allergi der lovmæssigt gør mig handicappet. Ingen i familien har i øvrigt sygdommen. Jeg ved at min allergi kan spores mange mange hundrede år tilbage, og indtil for ganske nyligt, var det noget man døde af - for man vidste ikke hvad allergien skyldtes. Og hvorfor skulle det være anderledes med hunde? I øvrigt tror jeg at et godt tørfoder kan være nøjagtig lige så godt som hjemmelavet eller råt. Lad os erkende, at med mindre vi fodrer os selv og vores dyr med øko-frilandskød, er det bare ikke god kvalitet. Det er protein uden nogen form for vitaminer - sandsynligvis fedet op på foder lavet af affaldskød fra egen art. I bogen jeg omtalte blev det netop anbefalet at fodre med et rent tørfoder. Jeg bruger økokød til Pelle når jeg kan, altid øko ris og for det meste også øko grøntsager, selv spiser jeg mest økologisk og har det fint med det. Det er ikke fordi jeg vil lyde hellig eller frelst Pele spiser store mængder og det er ikke altid han kan få økokød, men uanset så har jeg en formodning om hvad jeg propper i ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Maj 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2013 Tusind tak Har lige bestilt bogen Jeg har modtaget bogen og er i gang med at læse. Har ikke nået så meget - læst det hele til side 24 tror jeg - men også bladret lidt løst rundt i bogen. Jeg må sige at jeg allerede før jeg læste det jeg har til nu - har tænkt rigtig meget - på forskellige episoder eksvis både med Oscar og Darwin deres ører, mave/tarm og senest Darwins betændte øje - der kom lige før hans seneste mave sygdom, som han lige knap er ovre nu. At alt det her handler om immunforsvaret - der sker noget forudgående (det betændte øje f.eks.), før stormen for alvor bryder løs. Det er set flere gange og hvor jeg har undret mig rigtig meget. Jeg har jo forlængst gjort op med mig selv, at jeg ikke længere vil lade Charlie vaccinere (kun hvis der opstår et absolut nødstilfælde) Nu hvor jeg har læst lidt i bogen må jeg sige at mine alarmklokker ringer mere og mere - ligesom mine tanker bliver lagt på plads og man ser helheden sort på hvidt i den her bog. Jeg er både chokeret, men også lettet fordi jeg har fået den her bog i hænderne Jeg vil sige tusind tak Ninjamor fordi du delte det link - det er som om det er den brik jeg har ledt efter og jeg glæder mig til at blive klogere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Maj 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2013 Jeg har modtaget bogen og er i gang med at læse. Har ikke nået så meget - læst det hele til side 24 tror jeg - men også bladret lidt løst rundt i bogen.Jeg må sige at jeg allerede før jeg læste det jeg har til nu - har tænkt rigtig meget - på forskellige episoder eksvis både med Oscar og Darwin deres ører, mave/tarm og senest Darwins betændte øje - der kom lige før hans seneste mave sygdom, som han lige knap er ovre nu. At alt det her handler om immunforsvaret - der sker noget forudgående (det betændte øje f.eks.), før stormen for alvor bryder løs. Det er set flere gange og hvor jeg har undret mig rigtig meget. Jeg har jo forlængst gjort op med mig selv, at jeg ikke længere vil lade Charlie vaccinere (kun hvis der opstår et absolut nødstilfælde) Nu hvor jeg har læst lidt i bogen må jeg sige at mine alarmklokker ringer mere og mere - ligesom mine tanker bliver lagt på plads og man ser helheden sort på hvidt i den her bog. Jeg er både chokeret, men også lettet fordi jeg har fået den her bog i hænderne Jeg vil sige tusind tak Ninjamor fordi du delte det link - det er som om det er den brik jeg har ledt efter og jeg glæder mig til at blive klogere Du skal være så velkommen! Da jeg læste bogen i midten af halvfemserne fik jeg også mange aha oplevelser og jeg blev endnu mere kritisk med hundefoder end jeg var i forvejen. Jeg tror den bog du har købt, er en revideret udgave og den har jeg ikke fulgt op med endnu. Immunforsvaret har en vigtig funktion og det er jo logisk, når man ser det forklaret på skrift, at immunforsvaret hænger sammen med mange dårligdomme hos både mennesker og dyr og derfor er maden/foderet så vigtig. Jeg håber du kan bruge bogen til noget konstruktivt til hundebasserne... Jeg vaccinerer også kun det allernødvendigste, det kan jeg tillade mig fordi jeg ikke går til træning mv. Jeg bruger også at give ekstra vitaminer efter en antibiotikakur for da er immunforsvaret i bund, det kan det også være efter en løbetid, skal man lige tænke på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Maj 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2013 Du skal være så velkommen! Da jeg læste bogen i midten af halvfemserne fik jeg også mange aha oplevelser og jeg blev endnu mere kritisk med hundefoder end jeg var i forvejen. Jeg tror den bog du har købt, er en revideret udgave og den har jeg ikke fulgt op med endnu. Immunforsvaret har en vigtig funktion og det er jo logisk, når man ser det forklaret på skrift, at immunforsvaret hænger sammen med mange dårligdomme hos både mennesker og dyr og derfor er maden/foderet så vigtig. Jeg håber du kan bruge bogen til noget konstruktivt til hundebasserne... Jeg vaccinerer også kun det allernødvendigste, det kan jeg tillade mig fordi jeg ikke går til træning mv. Jeg bruger også at give ekstra vitaminer efter en antibiotikakur for da er immunforsvaret i bund, det kan det også være efter en løbetid, skal man lige tænke på. Jeg har en stærk fornemmelse for at jeg kan bruge bogen i forhold til beaglerne. Jeg føler at jeg vil få sat en masse tanker i gang og begynde at kunne tænke mere logisk efterhånden som jeg får læst videre. Darwin er lige nu i gang med ekstra vitaminer - det har han ganske givet brug for Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts