Hop til indhold

Løb med dværgpuddel

Kalokagathia
 Share

Recommended Posts

Jeg endelig efter mange mislykkede forsøg kommet godt i gang med løbetræning, yay! :banan:

Jeg vil gerne have Dr. Crusher med og vores nye hund, Mr. Chekov, som vi henter på næste søndag :lun: Crusher er i ok form, kommer ud minimum 1 time om dagen (typisk noget mere, men der kan jo være travle dage), hvor en stor del er uden snor, så han kan løbe alt det han vil.

Pt. løber jeg kun 4 km og jeg tænker ikke at det er et problem for en slank hund på to år. Jeg har haft ham med et par gange og han har i hvert fald masser af energi også til sidst på ruten (modsat mig :oops:). Jeg ved dog ikke hvor meget Chekov er vant til at komme ud, så måske skal han lige trænes lidt op først, det skal jeg lige have spurgt ind til.

Hvor langt vil I mene, at det på længere sigt er ok at løbe med to dværgpudler? De er omkring 31-32 cm høje, så det er jo hverken store eller helt bittesmå hunde. Underlaget veksler med grussti, græsrabat og asfalt.

Jeg vil selvfølgelig stadig gå "snuseture", så løbetræningen er mere tænkt som et supplement til den daglige motion end en erstatning for gåturene.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kendte engang en der " kørte cykelløb " med en westie - han cyklede og hunden løb - det fungerede fint - måske kan du købe sådan en " hundeklapvogn " som jeg har set på flere udstillinger og som du så kan løbe med, også hvis du efterhånden udvider strækningen du løber - jeg mener sådan en vogn koster ca 600 - 700 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites