Gæst Sitto Skrevet Maj 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Maj 31, 2013 Er det Magtor der er den bedste? Det er til Liva. Hun halter ikke, og jeg tror ikke det er hendes opererede ben der er noget galt med - men når linen bliver stram på gåture, og hun skal ligge vægt i for at trække fremad, så ser det ud til at hun ikke belaster alle ben ligevægtigt - umiddelbart ser det for mig ud som om det er hendes venstre forben (det var venstre knæ der er opereret) der ikke er fuld vægt på. Men jeg er oftest en klovn til at se hvilket ben det egentlig lige præcis er konklusionen er dog uanset, at når linen strammes og hun ligger ekstra kræfter i for at komme fremad, så går hun mærkeligt og ikke ligevægtigt på alle fire ben. Men det er også det eneste tidspunkt jeg bemærker en ændring hos hende. Hun virker overhovedet ikke til at have ondt ellers - hun springer, løber og leger som hun plejer. Spiser og drikker uændret. Ej heller nogen ændring i hendes humør. Og hun trækker aldrig nogle af benene op under sig eller nægter at støtte på dem - jeg kan bare se at hun ikke ligger fuld vægt på alle fire ben, når linen strammes - ellers går hun normalt. Derfor tænker jeg umiddelbart at kiropraktor vil være et godt sted at starte, eller hvad? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2013 Jeg har hørt rigtigt mange gode ting om magtor, har dog aldrig selv brugt ham (Karla er lidt sær mht behandlere og går i panik hvis det er mænd i den rolle ) jeg bruger Regitze Rising Velkommen til McTimoney Dyrekiropraktik v/ Regitze Rising og er meget glad for hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Maj 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2013 Amocca skrev: Jeg har hørt rigtigt mange gode ting om magtor, har dog aldrig selv brugt ham (Karla er lidt sær mht behandlere og går i panik hvis det er mænd i den rolle ) jeg bruger Regitze Rising Velkommen til McTimoney Dyrekiropraktik v/ Regitze Rising og er meget glad for hende Hmm, nu du siger det - så kunne det umiddelbart også godt ske at en kvindelig behandler vil være at fortrække. Ellers også skal Christian fra Magtor nok i hvert fald have god tid - Liva er også noget mere usikker overfor fremmede mænd ifht kvinder. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kalokagathia Besvaret Maj 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2013 Jeg bruger McTimoney dyrekiropraktor Rikke Andersen fra www.ryet.dk og jeg er meget glad for hendes arbejde. Hun er dygtig og grundig, og der er altid tid til at nusse med hunden og fortælle ejer om eventuelle problemer, genoptræning etc. Hvis hun bliver i tvivl om noget, henviser hun også til fx røntgen ved dyrlæge, hvilket jeg synes er meget professionelt og sympatisk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trinek Besvaret Maj 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2013 Christian har en pige arbejdende der hedder Rikke. Hende gik Trille ved Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Maj 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2013 Tak for jeres svar :5up: Jeg har snakket med Christian - og vi kommer et godt stykke hen førend vi kan få det til at gå op med tider. Så vi blev enige om at jeg kontaktede egen dyrlæge, og fik en tid hos den fysioterapeut som har genoptrænet Liva - som Christian så også kender, viste det sig - og så må hun lige vurdere sagen. Hende har vi en tid hos på torsdag - og har hun ikke guldkornene, så kontakter jeg Christian igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Maj 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2013 Hvis I ender med at skulle til Christian, er han super god til at tage sig tid til hunden. Pajko er heller ikke ret glad for mænd, men Christian får da lov at rører ham - efter lang tid med guffer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Maj 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2013 Super. Vi går også hos Christian og han er meget dygtig og stille og rolig omkring hundene og der er absolut igen stress omkring ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Maj 31, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2013 Sitto skrev: Hmm, nu du siger det - så kunne det umiddelbart også godt ske at en kvindelig behandler vil være at fortrække. Ellers også skal Christian fra Magtor nok i hvert fald have god tid - Liva er også noget mere usikker overfor fremmede mænd ifht kvinder. :hmm: Han tager sig altid god tid. Og især den første behandling er der sat lang tid af til. Jeg er meget begejstret for ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Juni 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2013 Vi er begyndt at bruge hende her: Velkommen, og hun giver sig virkelig god tid. I modsætning til Regitze Rising, hvor jeg betalte 750kr for 20 min, så bruger Kirsten 1 time på hver af mine for en lidt mindre pris. De får lov at få mange pauser undervejs, og alt bliver lavet i deres tempo. Hun er rigtig god til at sige, om der er noget - der var intet på Martha sidst, Cleo havde lidt ømhed men ingen skævhed. Og så er hun uddannet dyrlæge også. Kan varmt anbefale hende! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2013 Uh, Odder, det var dejligt tæt på.... både Karla og jeg er dog glade nok for Regitze... Men det er jo altid rart at have et alternativ.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juni 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2013 Jeg har haft Tjaldur ved regitze en gang og var ikke imponeret. Hun var flink, bestemt, men synes det hun gjorde på ham var meget overfladisk og hun er dyr. Har siden brug johanne Hviid som er dyrlæge og kiropraktor på heste og hunde og hold da op en forskel, det rykkede virkelig, hun gik meget meget mere i dybden og man kunne ligefrem SE en forskel. Han fik det mærkbart bedre. Samtidig er hun dyrlæge og spottede hurtig at Tjaldur var varmt og hævet på sit forben og at han skulle have medicin, samt at det ikke var et kiropraktisk problem, hvorimod regitze mente at det snildt kunne ordnes ved en kiropraktor. Johanne kostet 500 kr første gang og der var sat en halv time af Dyrlæge Johanne Hvid +45 31 32 05 51 Skal afsted med ham igen i næste uge. Håber du finder en god behandling til liva. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Jeg vil da lige komme med en opdatering på besøget hos Livas egen fysioterapeut i dag. Hele venstre side, både for- og bagben, ser super fine ud og mærkes ligedan. Super god muskulatur og ingen spændinger. Helt igennem perfekt - og knæet (som jo er det opererede knæ) var også lige som det skulle være. Alt føltes som det skulle, og den lille metalpind som Liva stadig har inde i knæet, den kan heller ikke mærkes overhovedet. Så alt i alt helt perfekt og ikke det mindste at sætte en finger på! Pheeew.. Dét var en god nyhed! Hvor bliver man dog total hønemor og halvparanoid så snart der er det mindste med hende, og man ved hun har et opereret knæ. Det er jo det første man er ræd for den er gal med igen! Men heldigvis ikke! Til gengæld har hun en del spændinger i højre side. Både foran og bagtil. Det er ikke til at vide hvorfor nødvendigvis - men bedste bud vil være hvis hun har trådt forkert/skvattet el.lign. (Liva er meget klodset..!) og hun så måske har fået lidt ondt i sit opererede knæ, og derfor har aflastet det lidt - uden dog at være så meget at det har været noget vi har kunnet se - så har det måske givet en overbelastning i højre side - som nu kommer til udtryk, som det eneste tidspunkt, når vi går ture og linen strammes, og hun ligger ekstra kræfter i for at komme fremad. Fyssen gennemgik Liva fra top til tå og fandt "kun" disse spændinger i højre side. Disse løsnede hun op for så godt som hun kunne idag - og så blev Liva bagefter mærket efter af en nyansat (men ikke nyuddannet) vet. sygeplejerske som udfører kranio sakral terapi og osteopati. Hun fandt også lidt spændinger hos Liva, sådan længere inde i dybden - omkring organerne. Og uden at vide noget som helst omkring Liva, fortalte hun at disse spændinger typisk ses hos hunde som er lidt usikre/forsigtige, og derfor trækker sig sammen/spænder, når de er i utrygge situationer. Her kunne jeg jo så fortælle at Liva jo er en utryg/tilbageholdende hund i nye situationer, så det passer ganske godt. Disse problemer skal der naturligvis tages hånd om - så på mandag har vi en kombitid, først skal vi ind forbi fyssen og have mærket musklerne efter igen/løsnet lidt op, hvis det i dag ikke har været nok - og så skal hun ind til kranio sakral terapi efterfølgende. Er meget spændt på forløbet, og synes det er ganske fantastisk og imponerende at man kan mærke sådan nogle ting her, og vi har så gode muligheder for at hjælpe vores hunde i dag med al den viden og behandling til gengænglig! Men priser mig lykkelig for at det "kun" er spændinger, og knæet ser perfekt ud!! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 Tillykke, det var en dejlig opdatering :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts