Gæst Vi5 Skrevet Juni 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 Så har vi endelig fundet vores lille nye familiemedlem. En dejlig lille Cavalier. Godt nok har vi ikke valgt hvilken hvalp vi skal have. Men vi har valgt hvor vi vil have den fra og venter nu bare på de små pus bliver lidt større, så vi kan se deres små personligheder. Så må de næste 5 uger gerne gå meget hurtigt. For vi glæder os alle 5 Det bliver en dejlig sommerferie. Og så lige et billed af min søn og en af de små babyer <3 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gittemus Besvaret Juni 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2013 Nuuuuhhh Til begge på billedet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Juni 2, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2013 Tillykke med jeres kommende nye familiemedlem og så har i jo også valgt en helt fantastisk race :banan: Hvor får i jeres lille skønhed fra? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vi5 Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Vi får hende fra en privat dame :)Så ikke nogen kennel eller opfræt som sådan. Det er hendes og hendes hunds første kuld hvalpe og hun er simpelthen så sød. Vi var hos hende længe og drak kaffe og det var bare et dejligt sted. Så vi er bare helt trygge ved det her hvalpekøb. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Tillykke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Spændende - så må tiden gerne gå hurtigt :banan: og de søvnløse nætter tager I bare i stiv arm:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Hvad ved du så om forældredyrenes sundhedscheck??? Det skal ikke forståes som kritik, for en privat med 1 ste kuld kan jo også gå med livrem og seler mht sundhed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vi5 Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Hun siger jeg må se alt på forældrene hvis jeg vil Jeg må endda ringe til hendes dyrlæge. Jeg kan selvfølgelig aldrig være 100 % sikker. Men jeg håber og tror jeg kan stole på hende! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Er der stamtavle på hvalpene? Hvis der er, er der jo en række sundhedskrav, der skal være opfyldt. Cavalieren er en af de racer, som jeg ikke ville turde købe uden stamtavle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Hvad ved du så om forældredyrenes sundhedscheck???Det skal ikke forståes som kritik, for en privat med 1 ste kuld kan jo også gå med livrem og seler mht sundhed. Hvor er det synd og skam at folk ikke kan få lov bare at være glade for deres køb, men straks skal mistænkes for ikke at have tænkt sig om før de valgte hvor de ville købe deres hvalp. --- Kæmpe tillykke med hvalpen, det er så dejligt når man kan få lov at følge den helt fra baby 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Jeg vil også bare sige kæmpe tillykke med hundehvalpen og sød unge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Christina Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Herlige hvalpe-ventetid Glæd jer og forbered jer på lidt "ammetåge-tid" :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Vekommen til og glædelig hvalp Dejligt at se at din lille søn ikke krammer hvalpen, men holder blødt om den :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ovamor Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Tillykke med den kommende hvalp. Det bliver en spændende sommer! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vi5 Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Nej der er ikke stamtavle på dem Så måske gemmer der sig i virkeligheden en stor uvl i dem! Eller måske er den blandet med mastiff! Ej, det er bare pjat. Jeg bruger min gode sunde fornuft og så er jeg måske nok dum og naiv. Men jeg stoler på hende. Og det gør dem jo ikke til mindre gode hunde fordi de ikke har en tavle. Deres mor og far har og jeg har set dem, men ved ærligtalt ikke hvad jeg skal kigge efter på den... vi vil bare gerne have en familie hund! Og tak. Det bliver en dejlig sommer. Og ja, vi har gjort meget ud af at fortælle hvordan man skal være over for en hvalp og hunde generalt. Så det er dejligt at se at det virker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Tillykke med din nye hvalp - årh hundehvalpe altså Her kan du se lidt om, hvad du skal spørge ind til ift. forældredyrenes sundhed: Frivillige undersgelser - Cavalierklubben Cavalier og Hunde - Cavalierklubben Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vi5 Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Tillykke med din nye hvalp - årh hundehvalpe altså Her kan du se lidt om, hvad du skal spørge ind til ift. forældredyrenes sundhed: Frivillige undersgelser - Cavalierklubben Cavalier og Hunde - Cavalierklubben Tak! Det vil jeg starks kigge på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 TILLYKKE, sikke et sødt billede, både til knægten og hvalpen og ja hvor er han blid ved den lille vaps Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 Nej der er ikke stamtavle på dem Så måske gemmer der sig i virkeligheden en stor uvl i dem! Eller måske er den blandet med mastiff! Ej, det er bare pjat. Jeg bruger min gode sunde fornuft og så er jeg måske nok dum og naiv. Men jeg stoler på hende. Og det gør dem jo ikke til mindre gode hunde fordi de ikke har en tavle. Deres mor og far har og jeg har set dem, men ved ærligtalt ikke hvad jeg skal kigge efter på den... vi vil bare gerne have en familie hund! Og tak. Det bliver en dejlig sommer. Og ja, vi har gjort meget ud af at fortælle hvordan man skal være over for en hvalp og hunde generalt. Så det er dejligt at se at det virker Hvis forældredyrene er tjekkede (og særligt hjertescannede), er det jo også fint nok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vi5 Besvaret Juni 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2013 ^Det er de Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juni 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2013 tillykke & velkommen til ! glæder os til flere billeder af en skøn hvalp & sød knægt ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mou Besvaret Juni 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2013 Tillykke også herfra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Brunosmor Besvaret Juni 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2013 Hjertelig tillykke med den lille nye. Det er bare så skønt at få hundehvalp. Vi har Bruno, som er fem måneder nu. Ham har vi også købt af en privat dame. Vi har set både hans mor og far, som begge har stamtavle, som vi også har set. Bruno har dog ikke, da han er en blanding. Moren er Shih-tzu og faren er dværgpuddel. Glæd jer :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2013 Til Shii Jeg vil hellere advare en gang for meget end en gang for lidt.Mine egne cavalier var jo født i 80erne før racen blev så populær og havde så begge kun hjertefejl.Nu avles der på alt, både i klubregi og udenfør.De blev henholdsvis 12 og 14 1/2 år ved KVL ´s hjælp.(Universitetet) Og selv DKK opdrætterer ryger i fælden med hvad der parres og hvad kommer der ud af det. Alt for meget skidt af syg kvalitet. Jeg kender så mange dårlige cavalier at jeg ikke engang turde tage en gratis. Havde ellers troet det blev mit hjertes race som gammel. Så derfor vil jeg advare. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret Juni 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2013 Stort tillykke med den lille nuttethed Som andre har været inde på, tjek endelig at forældrene er hjertescannede. Ikke bare lyttet på af en dyrlæge, hvis opdrætteren prøver at forklare dig at det er nok, skal du ikke lytte. For det er det ikke. Jeg har selv cavalier, og man skal virkelig se sig godt for. Når man gang på gang læser/hører om syge cavalierer, bliver man virkelig opsat på at udbrede kendskabet til dårlig avl. Jeg skriver ikke dette for at skræmme dig, slet ikke, men det er hjerteskærende så meget sygdom der er i racen. Hjertescanning er vigtig, men test for syringomyeli og curly coat syndrome/episodic falling syndrome (CCS/EFS) er mindst lige så vigtig. Især syringomyeli er rigtig slem for hunden. En hund med stamtavle er ikke kun noget udstillere og avlere skal bruge. Det er en bedre garanti for at opdrætteren ved hvilke sygdomme racen har og hvordan man tjekker for dem. Dansk Kennel Klub gentester bl.a. for visse af sygdommene, hvilket betyder at man er 100% garanteret for at hvalpen aldrig kan få sygdommen. Håber du ikke læser mit indlæg som negativt, men derimod hjælpsomt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts