AnneMangetal Skrevet Juli 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2013 Jeg har brugt Platinum som godbidder i et godt stykke tid, og Bella har også fået det som måltid af og til. Nu har jeg netop taget hul på en pose købt for et par måneder siden, og har fået plastik i flere af bidderne:shock: Det er plastikstykker på tykkelse med fiskesnøre, og 1-2 mm lange. Efter lidt søgen på tyske hundefora, fandt jeg ud af at det er et tilbagevendende problem i produktionen, og at dem der kaver foderet er helt klar over det. Angiveligt stammer plastikken fra øremærker/hønseringe, som ikke lige bliver fjernet inden dyrene tilberedes. Er der andre der har oplevet det? Alternativt, jer der fodrer med det, prøv at tage en håndfuld eller to og kig grundigt på det. I mit tilfælde er der både gennemsigtig og sort plastik i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Juli 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2013 Føj!! Ved slet ikke hvad jeg skal sige... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juli 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2013 HAr aldrig mødt det, men gad vide om det er et generelt problem i foder og kun kan ses i blødt foder som platinium? JEg mener hønsene bliver jo kørt i en hakke maskine hele og ud kommer fjerkræmel...eller noget i den stil? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2013 HAr aldrig mødt det, men gad vide om det er et generelt problem i foder og kun kan ses i blødt foder som platinium? JEg mener hønsene bliver jo kørt i en hakke maskine hele og ud kommer fjerkræmel...eller noget i den stil? Jeg ved det faktisk ikke, men jeg tænker at det vel beror på deres kvalitetsprincippet. Jeg synes at jeg fik mig stavet frem til at Platinum er lavet af spanske råvarer, dvs. at det hele nok er kværnet inden det endelige produkt bliver samlet. Og spaniere har bare et andet forhold til dyr og kvalitet:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 er det inde i foderpillerne eller? - og hvilken slags? altså kylling - lam - gris eller i dem alle?? Jeg foder jo med det (har lige lidt under 10kg tilbage, så må jeg finde på noget nyt da den tyske hjemmeside desværre ikke lever til DK i øjeblikket) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 Jeg har også været heldig at finde plastik i dyrefoder - men her var der tale om råt kød fra en rigtig hundemad forhandler - ikke tørfoder! Er forarget over begge dele, men tror desværre det forekommer oftere end man lige regner med. Forklaringen fra rhm var iøvrigt, at dyrene spiser plastik, hvis de har mulighed for det - og når de så hakkes til hundemad rub og stub... det er bare ikke iorden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 Æv, det er da lidt skræmmende:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 PÅ mange tyske forums kan man læse flere der har haft problemet med plastik i foderet - der er også fundet ben splinter og hår i foderet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 Nej, hvor ulækkert og hvor er det dog typisk, at fordi det er dyrefoder, så mener folk åbenbart, at alt er tilladt ...og ikke for det, men tror heller ikke jeg vil vide, hvordan meget af vores menneskemad, bliver tilberedt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 Hvis I kan finde denne episode af Dirty jobs (kun et klip her): - kan I se hvordan man i USA forarbejder selvdøde dyr til dyrefoder. Ved ikke om det foregår på samme måde i Europa, men det kan tage appetitten fra enhver. Det skulle ikke undre mig om øremærker og andet spændende ryger med i gryden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 Føj for den lede skid :badr: Men vi må jo nok erkende, at en del af forarbejdningen foregår sådan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 Plastik i fødevarer er virkelig ulækkert, især når man, ved at næsten alle plastiktyper indeholder phaptalater ?? (blødgørerer) af forskellig kemisk sammensætning. Og man ved at de på alle dyr har en indvirkning på kroppen, da de i opbygning minder meget om hunkønshormon. Det var af denne grund at plasticsnipper til bomuldsbleer og fabriksbleer blev forbudt i DK, da molekylestørrelsen vist var så lille at den kunne diffunderer gennem yderhuden på babyer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst S'eren Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 Kunne forestille mig episoden er den der hedder "Barf"? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 Kunne forestille mig episoden er den der hedder "Barf"? Nej, det er ikke den. Den var faktisk ikke specielt ulækker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst S'eren Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 Nej, det er ikke den. Den var faktisk ikke specielt ulækker. Ok. så også klip fra den, og det var til at overkomme.. de stod da i det mindste og lugtede til hvert enkelt stykke kød før det røg i poser. puh.. skulle ikke lugte til kød hvis jeg kom hjem fra sådan en arbejdsdag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 Har fundet den! Den hedder "Animal Rendering" og er fra sæson 4, episode 14. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst S'eren Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 Har fundet den! Den hedder "Animal Rendering" og er fra sæson 4, episode 14. Hvor kan man se den? på discovery channel kunne jeg kun finde klip :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2013 Hvor kan man se den? på discovery channel kunne jeg kun finde klip :hmm: Det ved jeg desværre ikke. Tror måske Viaplay har Discovery programmer, men jeg har ikke abonnement længere, så jeg er ikke sikker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst S'eren Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Den kan ses på den amerikanske netflix. sæson 5 - episode 1. Kan i ikke se amerikansk netflix, så kan det unblockes med Hola unblocker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarstenW Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Det er et generelt problem med foder fra udlandet at der er plastik i foderet, men tit er det bare så småt at det ikke er til at se, da de bare kværner hele kyllinger med Næb og klør og mærker og det hele. Kingsmoor og UniQ ved jeg har gjort meget ud af kun at få produceret med kødet og ikke al det andet skrammel. sikkert også andre, men ved fra fabrikken hvor Kingsmoor og UniQ bliver produceret at det er de der går mest op i at få et ordentligt foder. Mange andre er komplet ligeglade. Sørgeligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts