Hop til indhold

Plastiktråde i Platinum

AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg har brugt Platinum som godbidder i et godt stykke tid, og Bella har også fået det som måltid af og til.

Nu har jeg netop taget hul på en pose købt for et par måneder siden, og har fået plastik i flere af bidderne:shock: Det er plastikstykker på tykkelse med fiskesnøre, og 1-2 mm lange.

Efter lidt søgen på tyske hundefora, fandt jeg ud af at det er et tilbagevendende problem i produktionen, og at dem der kaver foderet er helt klar over det. Angiveligt stammer plastikken fra øremærker/hønseringe, som ikke lige bliver fjernet inden dyrene tilberedes.

Er der andre der har oplevet det? Alternativt, jer der fodrer med det, prøv at tage en håndfuld eller to og kig grundigt på det. I mit tilfælde er der både gennemsigtig og sort plastik i.

Link til indlæg
Del på andre sites

HAr aldrig mødt det, men gad vide om det er et generelt problem i foder og kun kan ses i blødt foder som platinium?

JEg mener hønsene bliver jo kørt i en hakke maskine hele og ud kommer fjerkræmel...eller noget i den stil?

Jeg ved det faktisk ikke, men jeg tænker at det vel beror på deres kvalitetsprincippet. Jeg synes at jeg fik mig stavet frem til at Platinum er lavet af spanske råvarer, dvs. at det hele nok er kværnet inden det endelige produkt bliver samlet. Og spaniere har bare et andet forhold til dyr og kvalitet:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også været heldig at finde plastik i dyrefoder - men her var der tale om råt kød fra en rigtig hundemad forhandler - ikke tørfoder!

Er forarget over begge dele, men tror desværre det forekommer oftere end man lige regner med.

Forklaringen fra rhm var iøvrigt, at dyrene spiser plastik, hvis de har mulighed for det - og når de så hakkes til hundemad rub og stub... :( det er bare ikke iorden

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I kan finde denne episode af Dirty jobs (kun et klip her):

- kan I se hvordan man i USA forarbejder selvdøde dyr til dyrefoder. Ved ikke om det foregår på samme måde i Europa, men det kan tage appetitten fra enhver. Det skulle ikke undre mig om øremærker og andet spændende ryger med i gryden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Plastik i fødevarer er virkelig ulækkert, især når man, ved at næsten alle plastiktyper indeholder phaptalater ?? (blødgørerer) af forskellig kemisk sammensætning. Og man ved at de på alle dyr har en indvirkning på kroppen, da de i opbygning minder meget om hunkønshormon.

Det var af denne grund at plasticsnipper til bomuldsbleer og fabriksbleer blev forbudt i DK, da molekylestørrelsen vist var så lille at den kunne diffunderer gennem yderhuden på babyer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst S'eren
Nej, det er ikke den. Den var faktisk ikke specielt ulækker.

Ok. så også klip fra den, og det var til at overkomme.. de stod da i det mindste og lugtede til hvert enkelt stykke kød før det røg i poser.

puh.. skulle ikke lugte til kød hvis jeg kom hjem fra sådan en arbejdsdag :P

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det er et generelt problem med foder fra udlandet at der er plastik i foderet, men tit er det bare så småt at det ikke er til at se, da de bare kværner hele kyllinger med Næb og klør og mærker og det hele. Kingsmoor og UniQ ved jeg har gjort meget ud af kun at få produceret med kødet og ikke al det andet skrammel. sikkert også andre, men ved fra fabrikken hvor Kingsmoor og UniQ bliver produceret at det er de der går mest op i at få et ordentligt foder. Mange andre er komplet ligeglade. Sørgeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites