Ninkamus Skrevet August 4, 2013 Rapporter Share Skrevet August 4, 2013 Jah et kort og præcist spørgsmål, er der nogen der kender til denne race, mere end de korte racebeskrivelser jeg lige kan finde på en enkelt dansk hjemmeside? Gerne hvilken type anden hyrdehund den minder mest om, så der er lidt at sammenligne med nej jeg står ikke og skal have hund hverken nu eller om et år, hvis alt ellers går som det skal. Men er faldet over denne race, og den har fanget min interesse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret August 4, 2013 Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Har mødt en for nogle år siden, kort, social og venlig Du må da på besøg her chodsky-pes.dk Studser dog over hvorfor 2 af deres 4 hunde er døde så unge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret August 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Jeg har været inde på den side og kigge men et besøg er nok lige alt for tideligt da jeg ikke står og skal have hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret August 4, 2013 Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Jeg har været inde på den side og kigge men et besøg er nok lige alt for tideligt da jeg ikke står og skal have hund. Hvorfor, man kan kigge lige så tosset man vil, det kan være du ser dem og hader dem, så er du ovre dette Min erfaring med de folk der har er de lidt ualm. racer er, at de elsker at vise frem og fortælle, så afsti afsted med dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst S'eren Besvaret August 4, 2013 Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Hvor er den smuk Det ligner lidt en "Nissan" hund, pga. de trekantede ører Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret August 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Hvor er den smuk Det ligner lidt en "Nissan" hund' date=' pga. de trekantede ører [/quote'] Den må du lige forklare nissan din hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret August 4, 2013 Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Er du gal hvor er de lækre Sikker på Darko gerne vil have en lillesøster/lillebror Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret August 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Det kunne jeg lige forestille mig vil passe ham glimragende! Men det har jeg ganske enkelt ikke tid til, så der skal ikke være to til at dele min sparsomme tid så en hund af gangen, i hvertfald så længe der både er fuldtidsjob, kaniner og gård! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst S'eren Besvaret August 4, 2013 Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Den må du lige forklare nissan din hund? Ja, hvis han havde været lidt mørkere i pelsen tror jeg det havde lignet meget godt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 4, 2013 Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Er helt solgt:hjerte: Hvor er det bare en smuk hund!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret August 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Er helt solgt:hjerte: Hvor er det bare en smuk hund!!! Den er virkelig smuk, og ved første læsning af racen lyder den også til at indeholde en god hund, men vi ved jo også at en ting er en "reklame" for hunden, noget andet er hvordan recen reelt er Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst S'eren Besvaret August 4, 2013 Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Er helt solgt:hjerte: Hvor er det bare en smuk hund!!! Nu har du set Nissan med et par andre øjne i dag. Er det kun mig der synes det ligner? :hmm: bohemian shepherd: Nissan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret August 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Hvor har du nissan fra? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst S'eren Besvaret August 4, 2013 Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 slettet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst S'eren Besvaret August 4, 2013 Rapporter Share Besvaret August 4, 2013 Hvor har du nissan fra? Han er en blandingshund fra nordjylland, så tvivler stærkt på der er noget eksotisk over ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret August 5, 2013 Rapporter Share Besvaret August 5, 2013 Hvor er den smuk Det ligner lidt en "Nissan" hund' date=' pga. de trekantede ører [/quote'] Jeg tænkte også Nissan med det samme jeg kom ind på siden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 5, 2013 Rapporter Share Besvaret August 5, 2013 Uden at vide en skid om det, tror (håber:engel:) jeg, at den af sind minder om tysk, schweizisk og belgisk hyrdehund. Den bør ihvertfald være tæt på den tyske, da den tilsyneladende er brugt ved den tyske grænse. Udseendemæssigt er der også en del lighed med den oprindelige schæfer. Dog synes jeg at de østeuropæiske racer brugt til vagthunde, ofte har et ehm..... specielt temperament:vedikke: Overvejer seriøst at skrive en mail til den opdrætter og spørge! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret August 5, 2013 Rapporter Share Besvaret August 5, 2013 Har mødt to - de er ret specielle. Arbejder ok, men jeg synes de er meget udadrettede og de var nærmest ved at vælte bilen, da jeg gik forbi! Det er jo så svært at bedømme udfra de to individer, men det er i hvert tilfælde hvad jeg har set. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret August 5, 2013 Rapporter Share Besvaret August 5, 2013 Er helt solgt:hjerte: Hvor er det bare en smuk hund!!! Jeg trænede engang med et hav af schæferfolk. De gik efterhånden over til andre racer gr. den elendige sundhedstilstand. For dem må en lille langhåret tjekke da lige være sagen. Det lyder som en dejlig (sund!) race. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret August 5, 2013 Rapporter Share Besvaret August 5, 2013 En fra klubben har luge været i Tjekkiet for at se dem dernede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 5, 2013 Rapporter Share Besvaret August 5, 2013 En fra klubben har luge været i Tjekkiet for at se dem dernede. Kan du spørge hende om hvordan de var? Er rasende nysgerrig:ivrig: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret August 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 5, 2013 Uden at vide en skid om det, tror (håber:engel:) jeg, at den af sind minder om tysk, schweizisk og belgisk hyrdehund. Den bør ihvertfald være tæt på den tyske, da den tilsyneladende er brugt ved den tyske grænse. Udseendemæssigt er der også en del lighed med den oprindelige schæfer. Dog synes jeg at de østeuropæiske racer brugt til vagthunde, ofte har et ehm..... specielt temperament:vedikke: Overvejer seriøst at skrive en mail til den opdrætter og spørge! denne du snakker om med de østeuropæiske? east-european shepherd jeg elsker schæferen! Men det en stor hund, og sundheden er nemlig elendig, jeg følger mig heldig med mit eget eksemplar hvad sundhed angår! Så denne race kunne jo hurtig falde i ens smag! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 5, 2013 Rapporter Share Besvaret August 5, 2013 denne du snakker om med de østeuropæiske? east-european shepherd jeg elsker schæferen! Men det en stor hund, og sundheden er nemlig elendig, jeg følger mig heldig med mit eget eksemplar hvad sundhed angår! Så denne race kunne jo hurtig falde i ens smag! Hører tjekkiet ikke under østeuropa:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret August 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 5, 2013 Hører tjekkiet ikke under østeuropa:hmm: Ahh troede det var øst europæiske schæfere du snakkede om, prøv at slå den sidste nævnte "race" op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 5, 2013 Rapporter Share Besvaret August 5, 2013 Ahh troede det var øst europæiske schæfere du snakkede om, prøv at slå den sidste nævnte "race" op Det er generelt at jeg synes de østeuropæiske racer er specielle i temperament:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts