Gæst MarianneLH Skrevet August 12, 2013 Rapporter Share Skrevet August 12, 2013 Hej alle. Om 10 dage for vi vores lille nye hvalp. Vi har haft hund i 12 år, men for 2 måneder siden måtte vi aflive vores lille pus. Nu skal vi så have en ny lille hvalp. Vi glæder os helt vild. Selv om det ikke er første gang virker det næsten sådan. Det er ikke meget vi kan huske fra den gang vi fik Bella hjem. Så dette forum har allerede været en stor hjælp. Nu sidder jeg så og tænker. Hvad gjorder i da i skulle hjem med jeres nye familie medlem? Jeg tænker på om i brugte transport bur på første køretur. Vi skal køre ca en halv time. Vi har købt et bur til hende, men det skal hun gerne forbinde med noget rat, da vi også skal bruge det hjemme som hendes "fri for mennesker" sted. mvh Marianne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Velkommen til. Vi sidder med dem på skødet, nå vi tager vores første tur. Første eneste og sidste gang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Jeg sad også med Katla på skødet. Det er en stor omvæltning for de små pus, at blive taget væk fra deres mor og vandte omgivelser. Du har tid nok til at lære hende, at buret er et rart sted. Fx. kan ét eller flere af hendes måltider blive serveret derinde. Hvad er det for en lille ny i skal hente? Har du billeder? Og trist med den gamle hund. Det er altid sørgeligt, da vi jo ser dem som et familiemedlem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Velkommen til - jeg sad også med ham på skødet i et håndklæde, de kan godt pive lidt på vejen til et nyt hjem - så jeg havde et håndklæde han sad på og havde en lille tyggeting med i bilen og sad ellers og krammede ham så han følte sig tryg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Vi skulle køre to timer. Der blev slumret trygt på bagsædet hele vejen hjem. Tæppet var et stykke fra hvalpekassen, der lugtede godt af mor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Jeg sad på bagsædet med en skrigeballon hele vejen fra Sverige, mens Nollike forsøgte at koncentrere sig om at få os helskindet hjem igen. Kræet kartede rundt på et tæppe jeg havde fået af opdrætteren, men det havde overhovedet ingen effekt. Heller ikke alverdens tyggeting var interessante, hun ville bare ud!!!! og det varede egentlig mange måneder før hun begyndte at finde sig i at være inde i en bil. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 sassy hentede vi i sønderjylland og bor selv i nordjylland. Hun puttede i bunden af bilen ved mine fødder og blev nusset lidt af mig. ca halvvejs var hun lige ude og tisse men derudover sov hun hele vejen hjem. Luna hentede vi i kalundborg også denne gang var hvalpen ved mine fødder på sit tæppe (denne gang et fra avler der duftede af flokken) og vi var ude og få menneske frokost efter lidt tid og så holdt vi vist 4 tissepauser på vejen hjem og hun havde hendes lille tyggeben og puttede bare og ville nogle gange nusse lidt. Men ikke en masse uro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Jeg sad på bagsædet med en skrigeballon hele vejen fra Sverige, mens Nollike forsøgte at koncentrere sig om at få os helskindet hjem igen. Kræet kartede rundt på et tæppe jeg havde fået af opdrætteren, men det havde overhovedet ingen effekt. Heller ikke alverdens tyggeting var interessante, hun ville bare ud!!!! og det varede egentlig mange måneder før hun begyndte at finde sig i at være inde i en bil. Ja undskyld men Jeg kan lige se det for mig Med min mors hvalp skulle vi køre omkring 3 timer, og han blev køresyg og brækkede sig i stride strømme, så det er ikke altid det går lige smertefrit. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Kommer i øvrigt lige i tanker om noget mht. det der med at sidde med hvalpen på skødet. Det gjorde jeg da vi hentede min første hund. Og det var lige netop i det øjeblik, et eller andet sted på den fynske motorvej, at den hvalp blev mit livs kærlighed. Det er en bonding-oplevelse, man ikke skal undervurdere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Jeg har brugt en gammel hunde-bære-taske, som jeg havde fra min første hund. Den har vi hentet mange af familiens hvalpe i. Jeg synes det har været rart at ha' sådan et lidt "begrænset område", hvis hvalpen bli'r lidt vild eller vel nysgerrig undervejs. Man kunne gøre det samme med en papkasse, som man "forer" med håndklæder. Tasken har jeg så haft på skødet, har det lidt som Umulia dér, med den aller første bonding... Et tip er at ha' en køkkenrulle, nogle plasticposer og godt med håndklæder med i bilen! Selv om det er en kort tur på en halv time ved man aldrig om hvalpen bli'r køresyg, og så er det rart at kunne tørre op, og gi' hvalpen et nyt tørt håndklæde at ligge på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Brunosmor Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Jeg sad også med Bruno på skødet, da vi hentede ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Vi havde sådan et stofbur med til vores hvalpe - her lå tæpper og legetøj og duft af mor og søskende. Så de bestemte selv om de ville være i "kassen" eller sidde i mine arme - så det var sådan lidt det ene eller andet de valgte - noget af turen foregik i mine arme ved at kigge ud af vinduet i bilen med 10.000 rynker i panden når trætheden indfandt sig sov de i "kassen" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Jeg har været alene om at hente mine to som hvalpe. Med Liva skulle jeg kun køre et par kilometre, så hun sad på forsædet ved siden af mig. Maggie sad i buret sammen med Liva på vej hjem fra Ringkøbing. Vi var knap nået ud af grusvejen ved opdrætter, før Liva lige måtte fortælle Maggie (med STORE bogstaver), at man altså ikke leger, når man kører bil. Resten af turen foregik stille og roligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MarianneLH Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 (rettet) Tusinde tak for alle jeres svar. Det er sjovt så forskellige oplevelser i har haft med den første køretur. Jeg tror vi vil prøve som de fleste af jer. Med tæppet vi for med somdufter godt af mor og søskende. Redigeret August 12, 2013 af MarianneLH Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MarianneLH Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Hov noget af min tekst forsvandt. Rosas mor er en blanding mellem islandsk fårehund og japansk spids. Far er ren japansk spids. Billeder En træt Rosa. det næste billeder er af Rosa til højre og hendes søster. De har "fundet" noget garn. Hi hi de har da ikke gjord noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MarianneLH Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Også prøver jeg lige om det lykkedes med billeder denne gang Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MarianneLH Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Beklager så fik i da lige billederne hele 2 gange. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Sikke en smuk lille vaps i skal have. Aya sad på mit skød, vi havde godt nok kun lige 10 min. i bil, så det var meget nemt, men det var 10 skønne minutter, sådan at sidde med "sin" hvalp for den første gang efter at man rigtig har overtaget den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Hold da op, hvor ser hun nuser ud! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MarianneLH Besvaret August 13, 2013 Rapporter Share Besvaret August 13, 2013 Hold da op, hvor ser hun nuser ud! Tak vi glæder os også helt vild. Nu skal vi kun sove 8 gange. :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts