Hop til indhold

To hunde problemer


Gæst Frejahusky
 Share

Recommended Posts

Gæst Frejahusky

Hej vil gerne have lidt gode råd...

 

Har en tæve der udviser underlig adfærd, hun er begyndt at krave ind under sengen og søge ly ude i haven og grave store huller for derefter at ligge sig.

 

Har to hunde og de sidste to tre måneder godt kunne sammen og pludeslig kan jeg mærke at deres kemi ikke er så god merer...pludselig slåsser de....de har dog ikke slåsset siden i torsdags..er lidt bekrymret...den ene er ca 1 år og den anden er knap to....er startet på arbejde efter ferie og ved ikke om det er det det har gjort at de ikke er så glade for hinanden ....de er ude i hunde gård og der har de tidliger godt kunne enes...Vil bare lige høre om andre oplever at sine hunde pludslig er mærklige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej vil gerne have lidt gode råd...

 

Har en tæve der udviser underlig adfærd, hun er begyndt at krave ind under sengen og søge ly ude i haven og grave store huller for derefter at ligge sig.

 

Har to hunde og de sidste to tre måneder godt kunne sammen og pludeslig kan jeg mærke at deres kemi ikke er så god merer...pludselig slåsser de....de har dog ikke slåsset siden i torsdags..er lidt bekrymret...den ene er ca 1 år og den anden er knap to....er startet på arbejde efter ferie og ved ikke om det er det det har gjort at de ikke er så glade for hinanden ....de er ude i hunde gård og der har de tidliger godt kunne enes...Vil bare lige høre om andre oplever at sine hunde pludslig er mærklige...

 

Hvornår var de sidst i løbetid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det begge huskys?

 

Huskys ELSKER at grave, og de elsker at gemme sig, specielt hvis det er varmt (Det er varmt for dem når det er 10-15+ grader).

 

Vores elsker at grave et kææææmpe hul, og så ligge på den kolde, dejlig jord. Så holder han sig bedst kold.

 

Med hensyn til slåskampene, ville jeg tro det var løbetiderne, og det faktum at den yngste nu er ved at blive voksen. Dermed kan der godt opstå nogle gnidninger omkring hvem det nu liiiige er der er den "mest voksne og bestemmende".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg har to labber og de graver også store huller i jorden i haven hvorefter de ligger sig i det, det er fordi de har det varmt... enten efter en lang gå tur eller hvis der er en 20+ grader så får de det også varmt... især den lille men han står heller aldrig stille ;-)

De har også slås kamp som jeg stopper eller når at stoppe hvis jeg kan se der er optræk til det - det er helt sikkert i mit tilfælde den lilles hormoner som bare raser derud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg vil da også tilføje at vores to altså også har haft et par sammenstød, ret voldsomme på et tidspunkt faktisk... Hvis du kan se at de generelt bare ikke kan sammen over en længere periode, eller hvis det bliver meget slemt, ville jeg vælge at få en adfærdsbehandler på, og eventuelt omplacere den ene.

 

Jeg tror alle hunde kan komme op og skændes, og det synes jeg er okay. Det skal bare ikke være sådan at en af dem er bange for den anden, eller at det sker på et dagligt basis... Vores slåes måske en gang om måneden maks... Men jeg er på forkant med langt flere episoder der kan fremkalde det.

 

Prøv at holde øje med om det sker i bestemte situationer. Vores hunde kommer op og skændes hvis kæresten og jeg sidder i sofaen, og vi f.eks. har en skål chips, og hundene får en chips hver... Så bliver de super anspændte fordi de vil have mere, og så kommer den ene til at træde på den anden eller lignende, og så kan man stille mærke (og se) hvordan deres kropssprog (specielt vores Aussie), spænder og bliver alt for opmærksom omkring maden... Og hvis ikke hun stoppes så ender hun med at starte en kamp med vores anden hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...