Hop til indhold

Stimuli til en hund uden interesser..

Gæst Fyrnaal
 Share

Recommended Posts

Jeg vil også spørge til allergien, hvad konkret er han allergisk overfor?

Jeg vil også sige, at jeg aldrig har brugt at rose mine hvalpe for at rense sig, lige så lidt som jeg har brugt at rose dem for at spise, begge dele er helt naturlig adfærd og det er ikke min oplevelse at ros ændrer på forståelsen hvad renlighed angår.

Til gengæld har jeg sagt "tisse" i en rolig tone straks jeg så intentionen. På den måde kan man lære sin hund at tisse på signal.

Når din hund tisser inde, letter han så ben eller tisser han som en hvalp?

Til det andet: Alle hunde har interesser. De skal bare findes og dyrkes.

Forsigtige hunde, som CKC ofte er, skal heppes og peppes op i stedet for at blive håndteret forsigtigt Hvis du er for forsigtig/rolig ved ham fodrer du hans egen usikkerhed/forsigtighed og det har indflydelse på alt han gør.

Har du prøvet at få ham til at lege med en klud du holder i og bevæger fra side til side i små ryk? En let jagthund som ham burde, måske efter nogle gange, tænde på det og der har du så en belønning.

Hvordan har han det med løbske tæver?

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er med på at ros og renlighedstræning hænger sammen, men jeg roser altså ikke en hund for hverken at lave bimmelim eller bummelum, udenfor, når det er indlært. Skal man det ene eller det andet er følelsen, af at komme af med det der trykker jo positivt nok, til at være en forstærkning i sig selv. I min verden skal ros betyde noget for hunden og det ødelægger man hvis man roser for småting der er ligegyldige.

Nu siger du at din hund har foderallergi, men hvordan ved du det?. Vil bare lige komme med et pip om at dyrlæger har en tendens til at tro at alle hudproblemer er forårsaget af intolerans overfor en ingrediens (som oftest en proteinkilde) i foderet,.. og det er det sjældent. Som regel er det miderne i foderet de ikke kan tåle og det finder man ikke i rent kød. Tænker lidt at allergifoder er noget af det der smager og lugter mindst i en hundenæse og at verden jo ville se anderledes ud for din hund, hvis han tålte noget der virkelig lugtede og smagte af noget.

Du skriver om noget du tydeligvis ikke ved noget om: Silke er nemlig fuldstændig vild med sit allergitørfoder. Mere begejstret end hun nogensinde har været for mad før. Og selv jeg kan blive helt sulten når jeg snuser til det..... :roll:

Og her taler jeg om nok det mest udskældte mærke, nemlig Royal Canin. Jeg kender kun det ene af deres produkter, Anallergenic, men det får absolut topkarakter fra både mig, --og fra Silke.

Jeg synes det er træls, at hunde med allergi skal overtales til at lægge krop til at afprøve BARF, som sikkert er rigtig godt for mange hunde. Men ikke for alle.

Og en hund med alvorlig allergi skal man altså ikke eksperimentere med fodermæssigt, hvis man har fundet noget, der virker. Uanset hvad der står i ingredienslisten.

For Silke er det sådan, at hvis hun bliver udsat for noget, hun ikke kan tåle, så starter en reaktion i huden. Det kløer og hun kløer sig og bider sig. Og så får hun hudbetændelse. Hvis du kender hotspots, så forestil dig en trediedel af din hunds krop dækket af sådanne hårløse væskende pletter..

SELV OM jeg stopper med at give Silke det, jeg tror har fået hende til at slå ud, så går der alligevel dage før reaktionen er væk igen. Og selv da står jeg så med en hund med alvorlig antibiotikakrævende hudbetændelse.

Sådan et lille forsøg med en ny ingrediens eller barf, kommer nemt til at koste både prednisolon og antibiotika inden Silke er rask og tilbage på allergi-tørfoderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Du skriver om noget du tydeligvis ikke ved noget om: Silke er nemlig fuldstændig vild med sit allergitørfoder. Mere begejstret end hun nogensinde har været for mad før. Og selv jeg kan blive helt sulten når jeg snuser til det..... :roll:

Og her taler jeg om nok det mest udskældte mærke, nemlig Royal Canin. Jeg kender kun det ene af deres produkter, Anallergenic, men det får absolut topkarakter fra både mig, --og fra Silke.

Jeg synes det er træls, at hunde med allergi skal overtales til at lægge krop til at afprøve BARF, som sikkert er rigtig godt for mange hunde. Men ikke for alle.

Og en hund med alvorlig allergi skal man altså ikke eksperimentere med fodermæssigt, hvis man har fundet noget, der virker. Uanset hvad der står i ingredienslisten.

For Silke er det sådan, at hvis hun bliver udsat for noget, hun ikke kan tåle, så starter en reaktion i huden. Det kløer og hun kløer sig og bider sig. Og så får hun hudbetændelse. Hvis du kender hotspots, så forestil dig en trediedel af din hunds krop dækket af sådanne hårløse væskende pletter..

SELV OM jeg stopper med at give Silke det, jeg tror har fået hende til at slå ud, så går der alligevel dage før reaktionen er væk igen. Og selv da står jeg så med en hund med alvorlig antibiotikakrævende hudbetændelse.

Sådan et lille forsøg med en ny ingrediens eller barf, kommer nemt til at koste både prednisolon og antibiotika inden Silke er rask og tilbage på allergi-tørfoderet.

Jeg har selv en mad-allergi hund (Walther) ham kører vi konstant med det samme foder, vi forsøger os ikke med andet - det er HILLS han får og det kan han fint tåle og trives meget meget godt på det... så jeg er da enig med dig.. den lille (Zeus) elsker at snuse til Walthers mad og sommetider er det det jeg har med når jeg træner den lille - jo jo allergitørfoder det dufter rigtig godt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke er nemlig fuldstændig vild med sit allergitørfoder. Mere begejstret end hun nogensinde har været for mad før.

Faktisk er Hypoallergenic også det eneste tørfoder Pelle nogensinde har gidet spise i længere tid. Alt andet tørfoder slår han fra på efter max. 3 dage og utallige er de poser foder min søsters hund har fået på den konto.

RC Hypoallergenic spiser Pelle nu på 3 - 4 år, hvilket går helt imod min holdning til foder, men min hund er bare ikke med mig der :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver om noget du tydeligvis ikke ved noget om: Silke er nemlig fuldstændig vild med sit allergitørfoder.

Slap lige lidt af hva`?. Nej jeg ved selvfølgelig ikke noget om din hund, hvorfra skulle jeg have den viden, men min egen hund var med i et foderforsøg med hypoallergent foder og hun nægtede at så meget som snuse til det. Men jeg mangler altså at se den hund der vælger tørfoder over almindelige råvarer og så må du meget undskylde.

Har jeg nævnt barf?. Jeg skrev: noget der lugter og smager af noget, alt tørfoder smager af grisefoder (jeg smager altid på et nyt tørfoder).

Men hvad nu hvis hunden slet ikke er allergisk overfor en ingredient, men lagermider istedet?. Altså, jeg spørger jo netop om hvordan man har fundet frem til at det er foderallergi, der som sagt er et forholdsvist sjældent fænomen.

Du behøver ikke belære mig om det at have allergihund, jeg har haft to af slagsen. Jeg havde det bare bedre med at finde årsagen til det, så jeg ikke behøvede at frarøve dem den livskvalitet som rigtig mad er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha:

Jeg taler jo ikke om foderallergi? Hvor har du DET fra?? :hmm:

Jeg taler om krydsreaktion på f.eks. mideallergi eller pollenallergi.

Lagermideallergi i sig selv kan føre til reaktioner overfor en lang række fødevarer.

Og nu ved jeg ikke, hvordan grisefoder smager, men det foder, som Silke får i dag smager ganske anderledes end Olivers, som hun fik før.

Og som sagt, så dufter det ganske forrygende. Det er fantastisk til fodersøg. Og hun levner ikke en krumme når hun får det i sin foderskål.

OG: jeg ville også have det bedst med at give Silke sammensat mad som hun kan tåle. Men det bliver ikke varieret nok. Og så bliver hun syg af DET.

Men når hun får sit allergifoder, så kan jeg lade hende prøve ting, som jeg TROR hun kan tåle, og som hun kan have gavn af at spise. F.eks. får hun lov til at spise mirabeller, som hun elsker og som ligger i tykke lag under træerne i øjeblikket. Det er jo også livskvalitet.

DET kunne jeg ikke lade hende gøre da hun var midt i et kontrolleret foderforsøg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha:

Jeg taler jo ikke om foderallergi? Hvor har du DET fra?? :hmm:

Jeg taler om krydsreaktion på f.eks. mideallergi eller pollenallergi.

Lagermideallergi i sig selv kan føre til reaktioner overfor en lang række fødevarer.

Og nu ved jeg ikke, hvordan grisefoder smager, men det foder, som Silke får i dag smager ganske anderledes end Olivers, som hun fik før.

Og som sagt, så dufter det ganske forrygende. Det er fantastisk til fodersøg. Og hun levner ikke en krumme når hun får det i sin foderskål.

OG: jeg ville også have det bedst med at give Silke sammensat mad som hun kan tåle. Men det bliver ikke varieret nok. Og så bliver hun syg af DET.

Men når hun får sit allergifoder, så kan jeg lade hende prøve ting, som jeg TROR hun kan tåle, og som hun kan have gavn af at spise. F.eks. får hun lov til at spise mirabeller, som hun elsker og som ligger i tykke lag under træerne i øjeblikket. Det er jo også livskvalitet.

DET kunne jeg ikke lade hende gøre da hun var midt i et kontrolleret foderforsøg...

Birgitta, jeg diskuterer ikke din hund, men trådstarters. Og han er åbenbart allergisk overfor foder.

Link til indlæg
Del på andre sites