Hop til indhold

Hvilke racer tror i der er i mit gadekryds?


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Lucca er en tidligere gadehund fra Rumænien, så hun kan jo være en blanding af alt muligt. Dog er jeg ikke i tvivl om at der er tibetansk spaniel i hende. Derudover noget gravhund da hun er lang i det. Men så alligevel er hun slank og har lange ben. Og hendes sind er lidt som en større hund der har brug for en del udfordringer motion og stimulans. Hun piber og gør også som en større hund (med en lys stemme) Hvad tror i umiddelbart der kan være i hende? :vedikke:

Hun vejer 8 kg og er 35 cm høj.

SL384062.jpg

SL384081.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ligner mange af de såkaldte æselhunde, der også findes i det græske. Også samme farve som er almindelig for mixhunde.

Altså lille handy hund, der virker som mus/rottefanger og alarmhund på smågårde. Samme arbejde, som vor dansk/svenske opfyldte herhjemme. Og så er de gode til at holde balancen på ryggen af et æsel, siges der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et rigtigt godt spørgsmål hvad hn er blandet af - men sød er hun :)

Jeg tror dog umiddelbart ikke der er gravhund i hende - de korte ben slår ret kraftigt igennem i de gravhunde blandinger jeg har set :)

Den sjoveste jeg er stødt på er forresten en rottweiler x gravhunde blanding, med krop som en rotte og ben som en gravbasse :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen :vinke:

 

Og tak for jeres svar og bud. Og ja hun er bare så dejlig - er ikke sikker på jeg kunne finde en bedre hund herhjemme.

Ja hun er sikkert blanding af blandinger, men dem som havde hende på internatet havde også små tibetanske spaniels blaninger de havde fået ind fra en kennel som avlede den race. Og hun ligner dem meget, så hun er måske også derfra.. Hun har mange af lighederne i hvertfald.

Jeg synes bare ikke jeg oplever det samme sind på nogle af de små hunde, men de er jo også forskellige.

Mht. gravhund, så er det også bare noget jeg tænker fordi hun er så lang i det og så tænker jeg bare 'gravhund'. Men det kan selvfølgelig også være anden race.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
De lavbenede hunde er yderst almindelige i det græske , så sikkert også i tilsvarende lande. I Grækenland er 2 af disse racer godkendt som racer med papirer, men endnu ikke i FCI.

 

Som Ulla også skriver, så er det ret almindeligt især i det græske (mon ikke også i det rumænske?) med gadehunde af netop den størrelse og statur. Har selv haft et par stykker i pleje, der ligner din ret meget. Har hun også underbid? Det havde dem jeg havde i pleje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ser virkelig også charmerende ud! De to jeg havde som lignede slog begge benene helt væk under mig! Hold op hvor var de skønne og nuttede! Savner stadig især hende her

 

 

Ja der er da en smule lighed :) Men hun har også slået benene væk under mig - hun er SÅ glad og venlig og nem. Kunne ikke ønske mig en bedre hund, selvom jeg faktisk først gik efter en dansk hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...