Franziska Skrevet September 12, 2013 Rapporter Share Skrevet September 12, 2013 For dem der ikke kender historien/forløbet. Maya er nu en 2 ½ år gammel Alaskan Malamute og var for lidt over en måned igennem sin 5 løbetid. I hver løbetid fik hun en eller anden form for allergi, kunne ikke være alene hjemme, ledbåndene blev for slappe så hendes bækken og ryghviler røg gang på gang. Efter hver løbetid gik der så cirka to måneder og så var hun falsk drægtig (dog ikke voldsom slemt). Her de sidste løbetider er der så også blevet korter og korter mellem dem. (5½ mdr og 3mdr til sidst). Så derfor sagde vi stop nu. Pga. manglende tid mellem løbetiderne besluttede vi at det skulle gøre 4 uger efter endt løbetid. Og det var den helt rigtige beslutning, Maya havde flere cyster på æggestokkene og hendes dårlige ånde skyldes nogle ret hævede mandler/ halsbetændelse, hvor dyrlægen mener at det også skyldes Maya´s løbetider. Han ment faktisk at hvis vi ikke ville have fået hende steriliseret ville det på den korte eller lange sigt være løbet ud i en livmoderbetændelse og han mener at hver løbetid havde medført dyrlægebesøg fordi hendes immunsystem bare blev nedsat så meget. Så jeg er rigtig glad for vi fik gjort det i dag. Lige nu har hun ondt og virker ret forvirret, men vi krydser fingre for at hun hurtigt får det bedre. Heldigvis har vi været ved en dyrlæge der er super dygtig og sød og så var vi så heldige at søde Missing var med. :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 12, 2013 Rapporter Share Besvaret September 12, 2013 Ja det var vist det bedste for Maya Rigtig god bedring:-D Hun har det snart godt igen:-D Luna var frisk næste morgen:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret September 12, 2013 Rapporter Share Besvaret September 12, 2013 Hun var bare så dygtig og sød :hjerte: Gode Maya. Rigtig mange kys og kram til hende :kys: Og god bedring. Hun bliver snart så frisk, at du døjer med at holde hende i ro :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret September 12, 2013 Rapporter Share Besvaret September 12, 2013 Nååå, søde Maya :ae:...rigtig god bedring til hende ...og tillykke med hendes "nye" livskvalitet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret September 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 12, 2013 Hun var bare så dygtig og sød :hjerte: Gode Maya. Rigtig mange kys og kram til hende :kys: Og god bedring. Hun bliver snart så frisk, at du døjer med at holde hende i ro :blink: :bighug:det fordi vi havde dig med, tænk hvis mit stress havde smittede hende. Hihih så havde dyrlægen vidst ikke haft noget klinik tilbage. :blink: Men ja håber virkelig det går hurtigt. Heldigvis sover hun lidt nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret September 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 12, 2013 Nååå, søde Maya :ae:...rigtig god bedring til hende ...og tillykke med hendes "nye" livskvalitet Tak. Ja jeg/vi blev enig om at ulemperne ved en intakt tæve i Maya´s tilfælde bare var for mange i forhold de bivirkninger en sterilisation kan have. Men øv det bare ikke sjovt at se sin elskede hund at have ondt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret September 12, 2013 Rapporter Share Besvaret September 12, 2013 Det lyder bestemt som den eneste rigtige beslutning. Missing har ret, lige om straks har du svært ved at holde hende i ro! Det er imponerende så hurtigt hunde kommer sig. God bedring til hende - og til dine nerver. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 12, 2013 Rapporter Share Besvaret September 12, 2013 Ja, det var vist den helt rigtige beslutning. God bedring til hende :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret September 12, 2013 Rapporter Share Besvaret September 12, 2013 Tak. Ja jeg/vi blev enig om at ulemperne ved en intakt tæve i Maya´s tilfælde bare var for mange i forhold de bivirkninger en sterilisation kan have. Men øv det bare ikke sjovt at se sin elskede hund at have ondt. Nej, det er ikke sjovt, når de har ondt og man ikke kan gøre noget. Da vores gamle hund, blev steriliseret, kunne hun heller ikke finde hvile og stod op i 3-4 timer, mens hun halsede og peb, inden hun langt om længe lagde sig ned. Dyrlægen sagde, at det godt kunne skyldes narkosen, men det virkede som om, hun havde ondt, selv om hun skulle være smertedækket. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret September 12, 2013 Rapporter Share Besvaret September 12, 2013 Rigtig god bedring til Maya :ae: men det lyder som den helt rigtige beslutning I har truffet. Godt I fik det gjort nu :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 12, 2013 Rapporter Share Besvaret September 12, 2013 God bedring til verdens smukkeste Mayamut:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret September 12, 2013 Rapporter Share Besvaret September 12, 2013 Det var helt sikkert den rigtige beslutning - og Alto glæder sig til hun må lege igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 12, 2013 Rapporter Share Besvaret September 12, 2013 TIllykke med den helt rigtige beslutning og Maya er garanteret allerede frisk som normalt om senest et par dage:) DE har sjældent ondt efter operationen, men kan have det dagen efter. INdtil en ny pille virker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret September 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 13, 2013 Lille update her fra.. Vi har haft en forfærdelig nat. Vi startede med skærm på (Maya kan slet ikke lade såret være i fred:damn: ) det duede ikke. Så klippede jeg en T-shirt i stykker som hun fik på, men ja det gad hun ikke og så tog hun den da bare af :damn: - på med skærmen igen.. Det resulteret i at hverken jeg eller Maya har fået sovet i nat. Hun stod op indtil bene svigtede, så lå hun ned men stadig med hovedet op.. (først i de tidlige morgentimer lagde hun hovedet af og til lidt ned) Og så har hun pivet en del natten igennem.. Og det der med at de skulle have det bedre dagen efter - ja det har Maya vidst ikke hørt om før. Hun nægter at spise, ikke en gang leverpostej gider hun og hun virker i det hele taget bare rigtig ØV. Her til morgen har hun fået metacam - antibiotika - og zylkene, så håber vi at hun i løbet af dagen får det lidt bedre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 13, 2013 Rapporter Share Besvaret September 13, 2013 Hej Franziska Hvor det glæder mig for jer at det nu er overstået. Jeg husker godt da du skrev vedr. de løbetider og jeg advarede dig, for det lød virkelig sygt. Ingen tæve er rigtig rask med sådanne intervaller. Det er vist noget forskelligt, hvordan de virker lige efter operationen, men min sidste af 7 af disse operationer var Debbie, og hun havde det heller ikke særlig godt før efter et par dage. Og hun behøvede så heller ikke skærm på, men adlød ved en NEJ , ikke pille. Og nu kan det kun gå fremad for jer, ingen immunsvigt pga hormonkuller. Knus til Maya fra Ulla Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret September 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 13, 2013 Hej FranziskaHvor det glæder mig for jer at det nu er overstået. Jeg husker godt da du skrev vedr. de løbetider og jeg advarede dig, for det lød virkelig sygt. Ingen tæve er rigtig rask med sådanne intervaller. Det er vist noget forskelligt, hvordan de virker lige efter operationen, men min sidste af 7 af disse operationer var Debbie, og hun havde det heller ikke særlig godt før efter et par dage. Og hun behøvede så heller ikke skærm på, men adlød ved en NEJ , ikke pille. Og nu kan det kun gå fremad for jer, ingen immunsvigt pga hormonkuller. Knus til Maya fra Ulla Tak søde Ulla Og ja du havde jo helt ret, og på en måde er det rart at dyrlægen kunne bekræfte at det var det helt rigtige at gør. Det hårdt lige nu, men ja, vi skal bare igennem og så håber vi at det slut med at bliv syg i tide og utide pga. de dumme hormoner. Hun sover faktisk lige nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret September 13, 2013 Rapporter Share Besvaret September 13, 2013 Uf, godt i fik det gjort. Håber hun slipper for alle de irriterende gener med løbetid. Nu skal hun bare blive frisk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret September 13, 2013 Rapporter Share Besvaret September 13, 2013 Hvordan går det med smukke maya? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret September 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 13, 2013 Hvordan går det med smukke maya? Bedre tror jeg. Hun virker MEGET træt, men har faktisk ligget i sofaen hele dagen og sovet. Så det vel godt. Men har en noget varm og tør næse og har en hurtig vejrtrækning, overvejer om det tid til en ny zylkene. Største problem er nu at hun nægter at spise og drikke Overvejer at lave lidt sukker-saltvand bare så hun ikke ender med at dehydrer. Så har jeg syede en lap stof med lidt snor på som jeg håber hun kan passe så hun ikke behøver den dumme skærm i nat, men har ikke haft mulighed for at prøve den på hende så den er lavet på "jeg tror ca. så stor" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 13, 2013 Rapporter Share Besvaret September 13, 2013 JEG har jo lavet hjemmelavet skærm af en 5 liter spand/urtepotte og Det er meget nemmere for hunden end en rigtig skærm at sove med. Vi har også en bodystocking, der har overlevet 4 operationer. KØbt ved dyrlægen. GOd nat til jer! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret September 13, 2013 Rapporter Share Besvaret September 13, 2013 Jeg vil lade være med at fortælle om hvor hæsligt min gamle hund havde det efter sin sterilisering, men bare ønske god bedring. Håber lillepigen kommer sig hurtigt. Jeg har købt en oppustelig krave som jeg skal have i brug når Shandie skal under kniven, den virkede langt mindre generende end de store åndsvage plastikskærme man ellers sætter på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 14, 2013 Rapporter Share Besvaret September 14, 2013 Jeg lånte også en oppustelig krave til Nana, og selvom den sad stramt nok, krængede hun den af, så snart jeg vente ryggen til hende. Omkredsen af hendes hals er for stor i forhold til hovedformen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret September 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 14, 2013 Hun har det bedre :banan: Hun sov i nat med den hjemmelavede dragt på, og det synes hun meget bedre om en den dumme skærm. Hun har så sovet mellem os helle natten og har faktisk ladet såret ret fint være i fred. Her til morgen var vi på vore første "tur" på cirka 75meter i alt. Det ikke meget, men i forhold til de 5 - 10 meter de to andre dage er det da fremad. Hun har nu også dragten på når hun går tur, da hun ellers klør sig til blods med bagpoterne (ikke ved såret men længere oppe hvor hun er barberet). Og selvom vi stopper hende med det samme så ja - men det fungere fint at hun har dragten på. Men er det normalt at hundene nægter at gå/stå? Jeg godt klar over hun har ondt, men altså når jeg siger at vi skal ud og gå/ i haven så lægger hun sig på ryggen og nægter at rejse sig:vedikke: Mad, det spiste hun to skefuld her til morgen, vand er jeg begyndt at sprøjte i munden på hende og det synes hun egenlig er meget sjovt og drik at et alm glas kan hun også. Det kun vandskålen der er dum. :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 14, 2013 Rapporter Share Besvaret September 14, 2013 et sår der heler op, kan godt stramme lidt, så hvis man er en pivet tøs, kan det nok genere at bevæge sig :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret September 14, 2013 Rapporter Share Besvaret September 14, 2013 Ved ikke hvad der er "normalt", for har kun været igennem det en gang- men der fik jeg af vide at det oftest ikke er nødvendig med en skærm eller body - hvis ellers såret er i orden og hunden er ordentligt smertedækket, så lader de fleste det åbenbart være. Jeg ville nok ringe til dr. Dyr og høre om hendes opførsel er ok - sådan bare for at være sikker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts