Hop til indhold

Så gik det galt igen..

Gæst Priceman
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman

Kamphund angreb kvinde

Egebjerg/ Odsherred

En kamphund fra Egebjerg angreb og skambed en tilfældigt forbipasserende kvinde. Ejeren har ellers forsikret, at hunden er fredelig

http://www.nordvestnyt.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081023/HAV/916079628/1014&ExpNodes=1002

Og det er pågældende hund der er afbilledet i artiklen.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, jeg har postet min mening på bladets debat side.

Men som skrevet, havde det været min hund så havde det været slut.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 295
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
  DKWiechert skrev:
Skambed og skambed......... :roll:

Artiklen siger den bed sig fast i armen, ikke andet.

Hvad ville du råde Nanna til?

Hun vil jo for alt i verden beholde hunden på trods af dens,, hmmmmmm ,,,,specielle temperament.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
  DKWiechert skrev:
Afliv lortet.

Længere er den ikke. :blink:

Vil hun beholde den, så kremer den og stop den i en urne til kaminhylden.

[ATTACH]3242[/ATTACH]

oooookaaaaayyyy. Det var nok ikke lige det svar jeg havde ventet og mit eget ordvalg havde nok været noget anderledes. Men ok. Vi er grundlæggende enige.

Det er bare ikke det hun vil. Hun vil hellere bruge Mundkurv fra nu af.

Jeg er sgu bange for at der er en båtnakke eller to der finder på noget grimt deroppe i Egebjerg. ( 5-7 km herfra)

Link til indlæg
Del på andre sites

Priceman skrev:
[ATTACH]3242[/ATTACH]

oooookaaaaayyyy. Det var nok ikke lige det svar jeg havde ventet og mit eget ordvalg havde nok været noget anderledes. Men ok. Vi er grundlæggende enige.

:mrgreen:

Citat
Det er bare ikke det hun vil. Hun vil hellere bruge Mundkurv fra nu af.

Jeg er sgu bange for at der er en båtnakke eller to der finder på noget grimt deroppe i Egebjerg. ( 5-7 km herfra)

For at fortsætte min sædvanlige ligefremme stil:

....så vil jeg ekskrementere på hvad hun vil. Der er lovmæssigt grundlag for at tvinge hende til det.

At en hund markerer ser jeg kun sjældent noget galt i. Man kunne jo FFS bare have holdt nallerne for sig selv, og forstå hundens advarsler INDEN det gik galt.

Men hunden her beskrives som at den havde bidt sig FAST, og BLEV dér.

Hent den, skyd den, brænd den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
  DKWiechert skrev:
:mrgreen:

For at fortsætte min sædvanlige ligefremme stil:

....så vil jeg ekskrementere på hvad hun vil. Der er lovmæssigt grundlag for at tvinge hende til det.

At en hund markerer ser jeg kun sjældent noget galt i. Man kunne jo FFS bare have holdt nallerne for sig selv, og forstå hundens advarsler INDEN det gik galt.

Men hunden her beskrives som at den havde bidt sig FAST, og BLEV dér.

Hent den, skyd den, brænd den.

Jeg er bange for at dine metoder ikke er helt stuerene . hehe.

Men jeg er bange for at ejeren er uden for pedagogisk rækkevidde.Og måske også hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå at man kan have svært ved at aflive sin hund, men man må jo tage konsekvenserne af at man åbenbart har en hund man ikke kan styre...

Enten må hun aflive den, eller også må hun flytte til et mere afsondret sted hvor der ikke færdes mennesker lige uden for hendes dør. Her kan hun så som ønsket arbejde med hundens adfærd.

Men man kan ikke forlange (som nævnt i et af debatindlæggende på den pågældende avis) at andre mennesker skal lære hundesprog, for ikke at havne i en farlig situation!

Og som priceman nævner i sit indlæg, så bør man slet ikke have en hund man ikke fysisk kan holde...

Jeg forstår desuden slet ikke, at hun ikke forlængst har gjort noget ved situationen, hvis folk igennem længere tid havde klaget over at min hund skræmte dem fordi den virker aggrasiv hver gang nogen går forbi haven, så havde jeg nok valgt at gøre noget ved situationen for længe siden...

Jeg kan som sagt sagtens forstå, at det kan være svært at skulle aflive sit kæreste eje, men så burde man have sørget for at man ikke blev bragt i en situation hvor man blever nødt til at overveje dette valg...

Link til indlæg
Del på andre sites

DKWiechert skrev:
Afliv lortet.

Længere er den ikke. :blink:

Vil hun beholde den, så kremer den og stop den i en urne til kaminhylden.

Hehe, nogen gange syntes jeg at jeg støder på poste hvor jeg ikke ved om jeg skal græde eller grine....i det her tilfælde er jeg altså færdig af grin.....hvor er den velskrevne og formulerede post som du altid plejer at lave????

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu et trist tilfælde, som der desværre bliver flere og flere af.

Jeg kan altså godt forstå at følelserne siger at hun ikke vil aflive den, ikke at det nødvendigvis er det rigtige valg, men jeg kan godt følge det.

Lad os nu antage at hunden forbliver i live.....

Hvad ville i mene ejeren skulle gøre nu?

(nej man må ikke svare aflive den!):mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

tja, altså min mors nabos amerikanke bulldog ville jeg også nødigt møde i løs tilstand.. Og jeg er sikker på, at gjorde jeg som "nanna" beskriver denne dame gjorde, gav et forskrækket hop og skreg, så tror jeg også han sad i armen på mig..

Det er nemlig kommet meget bagpå ejer, at hans hund kan knurre af folk, men det kan han. Og hvorfor? Ganske simplet fordi han associere os med at der går hunde forbi han ikke kan lide..

"nannas" hund i artiklen tillades dagligt at skælde ud på folk der passerer. Dette er en meget dårlig ide med at vagthunderace. Han laver jo ikke andet end at øve sig i at "fremmede folk udenfor hækken er dumme".:(

Og det kan ikke undskylde med at det er der også mange andre hunde der gør. Andre hunde er ANDRES ansvar, egen hund er EGET ansvar.

Derud over er der mange meget mere sociale racer, der langt bedre kan "tåle" at lege vagthund i haven, hunde som så snart der bliver mælet et venligt ord til dem, straks overgiver sig til fremmede.

Om han skal aflives vil jeg ikke tage stilling til, men var det mig der var Nanna, ville jeg få et erfarent hundemennsker, der bruger positive metoder ud og vurdere hunden og hvad hun kan gøre i hverdagen for at mindske risikoen for at det sker igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan skrev:
Lad os nu antage at hunden forbliver i live.....

Hvad ville i mene ejeren skulle gøre nu?

(nej man må ikke svare aflive den!):mrgreen:

Omplacering til en kompetent ejer (med jagttegn) der trækker den med ud bagved og skyder den......??? :mrgreen:

Aslan skrev:
Jo, men nu tænker jeg på de her lange post, med laaaaaange forklaringer osv...Ikk en gangske normal post :mrgreen:

cussing.gifrant.gifBlueTeamEnforcer.gifThinkingof_.giftogo.gifAR15firing.gifsoapbox.gifcensored.gif

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en dybt ulykkelig situation for offeret såvel som for hunden, der jo tydeligt er et meget utilpasset væsen, hvadenten det så skyldes dens race eller dens opvækst eller begge dele.

Synes egentlig ikke det er sjovt at snakke om, hvordan den skal aflives osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan alle lave en fejl :engel:

Og som jeg læser ejerens indlæg i den efterfølgende debat - så har hun lært lektien og blevet virkelig obs på hvad det er for en hund hun har mellem fingrene. Det er selvfølgelig brand-ærgeligt at der skal sådan en situation til inden folket tager deres forholdsregler og erkender hvad det er de har anskaffet sig (på både godt og ondt).

Man kan jo håbe hun vil udbrede budskabet, så vi slipper for at høre den evendelige "det kunne min hund aldrig finde på" og "den er så sød og god". :badr: (dette uanset hundens race)

Jeg syntes de begge fortjener en chance - hun vil montere mundkurv på hunden og har nu lært at hun ikke kan håndtere to hunde på en gang.

Men en låge der holdes lukket ville da nok hjælpe gevaldigt også :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver edermamer harm når jeg læser den her tråd!!

Det er så nemt og sige hvad man selv ville, fordi man ikke sidder i hendes bukser som ejer af hunden!

Jeg er ejer af en såkaldt kamphund som jeg så vælger og kalde muskelhund fordi der ikke findes en race kamphund men en del racer indefor muskelhunde.!

Hunden bider ikke sin ejer eller dem den kender og det er også sådan det skal være, jeg siger ikke at det er okay den bider dem den IKKE kender men igen så har jeg som barn lært at man ikke stikker hunden ned til en hund man ikke kender uden først og ha snakket med ejeren om den nu også gør noget.

Der er rigtig mange hunde som har en anden affærd når de er snor eller på anden måde bundet det er min bla.

Hvis jeg går på gaden med mig kan jeg godt gå forbi folk MEN de skal ikke stikke lappen ned til ham for så knurre han og blotter bisserne og lytter de ikke til den reaktion og stadig jager lappen ned til ham så sætter han sig også i hånden på dem og så er jeg meget ligeglad med om det mit ansvar at min hund ikke bider, det er DERES ansvar at stikke lappen ned til en hund de ikke kender uden at ha spurt mig om det er klogt.

Det samme gælder min have/indkørsel er min hund der og man ikke kender ham lad være og gå ind for så hakker spætten.

Min hund har bidt 2 gange fordi de stak lappen ned til ham da han stod bundet ved tanken og ærligt de kan lade være og stikke hånden til hunden.

Jeg har mundkurv på min i toget hvor jeg kan resikere en masse mennesker som suser frem og tilbage og det kan stresse hunden så de få gange jeg tager tog har han mundkurv på..

Jeg ville aldrig aflive min hund fordi den havde bidt når en stikker lappen ned uden at rådføre sig med mig.

Men jeg ville heller ikke aflive fordi min hund måske var stukket af og havde bidt skal saftsusmer meget til før aflivning kommer på tale i mit hus!

Der er så mange andre muligheder som skal på tale før man tager liv, der er en grund til at man kan komme til div. affærdspsykologer som kan finde ud af og montere hoved rigtig i hunden så den ikke længere får den frygt den må ha sig når den bider for ingen dyr er født onde de angriber først når de føler sig truet!

udover det skal man huske at det er medierne som skriver de elsker og pifte lidt til sandheden.

giver ret i man ikke skal ha en hund man ikke kan holde men ALLE kan holde en muskelhund hvis hunden er opdraget.

at en hund virker farlig inde for hjemmets hegn kan man sq ikke tillade sig og brokke sig over da det ikke er sted vi andre burde komme!

sorry mit sure indlæg men det ik okay og hagle sådan ned på andre mennesker!

Link til indlæg
Del på andre sites