Gæst Dudiidk Besvaret Oktober 27, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2008 Så skal du nok være særligt på mærkerne herinde, for her er (somregel :blink:) ret hyggeligt og lidt familiært så man kommer nemt til at lække væsentlig flere oplysninger om sig selv end man egentlig havde planlagt (jeg gør i hvert fald ) Jeg har det med at glemme at det faktisk er et offentligt forum som alle kan læse i jeg er meget påpasselig har jeg været de sidste 5 år er kun den ene person som faktisk fik min add. men det ligger i mig og være super forsigtig fordi jeg ved min ex ligger og lure og skal ikke skydes igen da Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Oktober 27, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2008 Dudiidk --> Jeg har ikke læst tråden grundigt igennem, men skal bare høre om jeg har forstået det rigtigt. Er du ved at uddanne dig til hundeinstruktør? Eller underviser du uden nogen uddannelse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dudiidk Besvaret Oktober 27, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2008 Dudiidk --> Jeg har ikke læst tråden grundigt igennem, men skal bare høre om jeg har forstået det rigtigt. Er du ved at uddanne dig til hundeinstruktør? Eller underviser du uden nogen uddannelse? jeg er igang men ja lige nu underviser jeg uden udd. og det ved dem som kommer til mig godt dem jeg har "trænet" er folk som jeg har mødt i hundeskove og så videre som har set hvor meget styr jeg har på min hund og har spurt om jeg ik vil hjælpe dem (jeg tager ikke penge for det) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Oktober 27, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2008 som en anden skriver er det "pænere" og sige muskelhund. Dén er jeg, som jeg ikke ligger skjul på, uenig i. Jeg mener det er at fornægte hvad ens hund indeholder. At "forherlige" sin race, så at sige. Svarer lidt til at jeg skulle kalde en "måske-en"labrador for en "formel1" lab, når det ikke kan være en formel1 lab uden en stamtavle. Eller at jeg kaldte en storpuddel for en skødehund, når det er en jagthund. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Oktober 27, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2008 jeg er igang men ja lige nu underviser jeg uden udd. og det ved dem som kommer til mig godt dem jeg har "trænet" er folk som jeg har mødt i hundeskove og så videre som har set hvor meget styr jeg har på min hund og har spurt om jeg ik vil hjælpe dem (jeg tager ikke penge for det) Okay, jeg skulle bare høre. Er nemlig selv ved at uddanne mig til instruktør, men må ikke undervise før jeg har bestået den praktiske prøve. Så det undrede mig bare... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Oktober 27, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2008 se nu forstår jeg hvad du mener men i mine øjne er det først en kamphund når den bliver brugt i kamp og som en anden skriver er det "pænere" og sige muskelhund. Vil lige sige at min hund ALDRIG har bidt sig fast i nogen han snapper efter lapperne ned og dog for da han gjorde det var han bundet foran tanken hvor denne fulde stodder havde trængt min hund helt op i højrnet og blev ved at bøje sig over ham og snakke til ham på trods af min hund viser tænder og snerre og det er der jeg mener han selv er ude om hvis min hund for alvor havde sagt haps. Udover det ved jeg min hund HADER folk i uniform som togdamerne/mændene har og derfor som jeg har skrevet før beder jeg altid om pladsbilletter hvor jeg ved der kun er 2 pladser så min hund kan komme inderst og ikke ligger ud hvor folk går frem og tilbage med tasker og børn der drøner frem og tilbage og kan komme til at ramme ham med spark og hvad de nu ellers får lov til den slags unger i toget og så ved jeg jo han hader de uniform mennesker som gerne vil tage noget fra mor (mine billetter) og derfor bære han mundkurv i toget fordi jeg vil være sikker på han ikke kan forvolde skade på en der passer sit arb. Det med rødt vil jeg give dig fuldstændig ret i, han har jo ikke andre muligheder, hvis du ikke er tæt nok på til at kunne komme ham til hjælp. Mht. toget så synes jeg at du takler det med ansvar :5up: Jeg kan godt forstå at det er hårdt at ens hund altid er offer for "debat", men som Guanomo siger, så er det noget man må tage med i sine overvejelser før man køber den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dudiidk Besvaret Oktober 27, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2008 Dén er jeg, som jeg ikke ligger skjul på, uenig i.Jeg mener det er at fornægte hvad ens hund indeholder. At "forherlige" sin race, så at sige. Svarer lidt til at jeg skulle kalde en "måske-en"labrador for en "formel1" lab, når det ikke kan være en formel1 lab uden en stamtavle. Eller at jeg kaldte en storpuddel for en skødehund, når det er en jagthund. :blink: Jeg ved godt at der ligger noget og lure i min hund men hvis man bare ved lidt om hvad man har med at gøre altså læser om racen og så videre inden man anskaffer sig sådan hund så mener jeg også man kan holde det nede ved den rette opdragelse og tæning :-)min hund har 7 - 9 -13 aldrig lavet skade med vilje på en anden hund han har engang lavet en hudkrasser på næsen af en anden hund da de legede i hundeskoven det den slags som sker jeg kommer ik ret tit hjem uden min hund har sår eller mangler lidt hår et sted det den slags som kan ske. Men han er flere gange blevet angrebet uden nogensinde og ha gjort modstand han smider sig på ryggen også ligeså snart en antyder til at spille op til ballade det fis tør han slet ikke han spiller smart så længe det fis og ballade men viser den anden hund antydning til at være vred så ville han aller helst bo i mine bukser der han kæmpe tøsedreng. Min hund (Ludvig) gider bare ikke snakke når han er i snor og det siger jeg altid til folk som stopper op men hvis jeg har stået og snakket med en person som jeg meget gerne gør på vores ture så vil han os snakke efter noget tid og har han først mødt personen een gang så der ik nogen problemer når vi møder ham i snor næste gang det kun lige de første 3 min der værst men det er vi ved at arb. med nu ude ved fynshundecenter i årslev Jeg har tavle på min Ludvig:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dudiidk Besvaret Oktober 27, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2008 Okay, jeg skulle bare høre. Er nemlig selv ved at uddanne mig til instruktør, men må ikke undervise før jeg har bestået den praktiske prøve. Så det undrede mig bare... det er jeg klar over man ikke må, men hvis man gør det klart overfor dem som søger hjælp så kan det vel ik skade og hjælpe? Da jeg ikke er udd. vil jeg heller ikke tage penge for det også fordi jeg elsker og dele ud af min erfaring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Oktober 27, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2008 det er jeg klar over man ikke må, men hvis man gør det klart overfor dem som søger hjælp så kan det vel ik skade og hjælpe? Da jeg ikke er udd. vil jeg heller ikke tage penge for det også fordi jeg elsker og dele ud af min erfaring Nej det kan vel ikke skade, men det kommer da an på hvor meget erfaring man har på feltet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dudiidk Besvaret Oktober 27, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2008 Det med rødt vil jeg give dig fuldstændig ret i, han har jo ikke andre muligheder, hvis du ikke er tæt nok på til at kunne komme ham til hjælp. Mht. toget så synes jeg at du takler det med ansvar :5up: Jeg kan godt forstå at det er hårdt at ens hund altid er offer for "debat", men som Guanomo siger, så er det noget man må tage med i sine overvejelser før man køber den jeg har altid haft muskelhunde havde en american bulldog inden ham bissen her så ved godt hvad jeg gik ind til med hensynd til opdragelse - sind og rygte nej kunne ikke komme til at hjælpe ham var inde på tanken og kom først ud da han havde snappet eller faktisk lige da han snappede hvor han manden så lossede ud efter min hund og der må jeg indrømme jeg fik skubbet den mand helt ud fra området af tanken og en mand der sad i en bil kom hen til mig og sagde han havde set hvorfor min hund havde snappet derfor jeg ved han havde trængt min hund op i en krog :-)men jesus jeg blev gal netop fordi det ville være mig der fik skylden hvis det blev meldt :-)selvom det mandens egen skyld med hensyn til det andet hellere være sikker end være ligeglad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dudiidk Besvaret Oktober 27, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2008 Nej det kan vel ikke skade, men det kommer da an på hvor meget erfaring man har på feltet... jeg har haft muskelhund siden jeg var 16 år og jeg er snart 31 år har boet ude siden jeg var 15 år så det er ikke en hund min mor har taget sig af kun jeg så har meget erfaring med mine hunde som jeg har haft og har nu har lige nu lære jeg dem som er ved mig at deres hunde skulle kunne reagere på håndtegn (efter deres ønske ik noge jeg styre de beder selv om de dem som kommer ved mig ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dudiidk Besvaret Oktober 27, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2008 Nu går jeg i seng er skismer blevet træt med hovedpine hvis jeg må (ellers må i bide) vil jeg da lige sige at jeg også har en debat side tør godt linke det er ikke en konkurance side da min debat side omhandler alt mellem himmel og jord alt fra jordbærkager til Peter Lundin. Den er ikke så fin som denne her side da jeg ikke endnu har fået siden flyttet over på et domæne så man kan ikke ha en masse billeder som herinde (denne side er jo super) men man kan sige sin mening laver grupper (som andre skal ansøge for at være med i ) og ellers bare sige sin mening. i er meget velkommen elsker folk med meninger og dem har i da herinde. http://dudii.forumup.dk i må altså virkelig bede mig slette det hvis man ikke må linke til andre debatter. Nå men i er velkommen skal lige sige at man kun kan se emnerne men ikke læse hvad der er i dem før man er logget ind (det koster ligesom her ingenting) det er gjort fordi jeg ikke mener at det man skriver behøver blive delt med resten af verden rart at være logget ind og skrive syntes jeg uden at vide min ex kan læse det sov godt når i kommer dertil. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Oktober 28, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2008 Nu er jeg først lige kommet på nettet igen, og er ikke nået så langt i tråden endnu, men vil bare lige sige at jeg da godt nok håber i har fundet en pænere måde at tale til hinanden på... Nu lilleskatter jeg lige så tosset det lyster mig ligesom du bevare den tone der ikke tåler du bliver sagt mod.Muskelhunde findes ikke? sig mig engang skriver du for at blive set eller for at ha en debat? for du bliver mere og mere dum og høre på i dine udtalelser du taler tydevis uden at ha styr på hvad du entelig taler om det er sørgelig men sandt og som før skrevet ønsker jeg ikke og debatere med mennesker med så indskrænket viden og grimt sprog som du har valgt og føre dig gennem flere debatter har jeg læst og du angriber folk der tør sige dig mod dårlig opdragelse eller mangel på respekt er op til dig men er ked af det jeg bukker ikke under og giver ret dig muligt andre har gjort det men det kommer ik til at ske fra min side.Her syntes jeg du tager helt og aldeles fejl Jeg har haft mine diskutioner med DKWiechert, men angrebet er jeg godt nok aldrig blevet, og vi har også haft ting vi er enige i. Der er efter min mening aldeles ikke noget galt i at stå stædig ved sine meninger og nægte at ændre sine holdninger så længe det ikke er på alle områder og man også engang imellem viser man også kan give efter for de gode argumenter og eventuelt nå til enighed. At DKWiechert går hårdt til os der tør sige ham/hende () imod giver som regel bare andledning til en god debat, hvor "vi" der tør sige ham/hende imod bare må hoste op med de gode argumenter... dælme ikke personangreb! læs tilbage så vil du se hvad du skriver du skriver faktisk til mig at racen kamphund findes hvor jg skriver den ikke findes men at der findes racer af muskelhunde og en hund er først en kamp hund når den bliver brugt i kamp og så det lige meget hvad race det er!Jeg kan godt fortælle dig hvad en muskelhund er men tror ikke det vil ændre dit syn på mig eller på di. muskelhunde racer og en hver med lidt kendskab til hunde ville vide hvad en muskelhund er. kamphunde findes i de krædse som jeg håber politiet for øje på men det er også andre racer end muskelhunde som bliver brugt i kamp dog bliver muskelhunde mere brugt fordi de er langt mere udholden desværre. vil henlede på min hjemmeside hvor der står en del om muskelhunde dog mest om amstaffen da jeg er ejer af sådan een det vil jeg lade være det sidste fra mig til dig da det her ikke vil ende godt da du tydeligvis er en som bare vil ha sin vilje koste hvad det vil og da du ikke kan debatere i sagelig plan vil jeg nu lade dig være og så må du ellers råbe og skrige dig gennem div. debatter men spilde mere af min tid får du ik lov til. Dette er ikke et indlæg for at forsvare DKWiechert, men jeg bliver dælme noget sur når du mener at "vi andre" ikke kan tåle lidt modstand fra en person med faste holdninger! "Vi andre" forstår som regel at sige fra i en pæn tone hvis vi syntes det er for hårdt og så bliver det som regel respekteret. Ja, jeg ved jeg bevæger mig helt uden for emnet nu, men jeg er også smuttet ud af tråden igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Oktober 28, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2008 Hunde er delt op i racer, og disse racer er så lagt ind i grupper. der er inden gruppe der hedder kamphunde, men måske bør der være en.Der er heller ingen gruppe der hedder Musklehunde, det er noget dem med kamphunde har fundet på for at dække over hvilken hund de har. Det kommer an på hvis opdeling af grupperne man bruger. Hvis man går ud fra to svenske raceeksperters inddeling findes der faktisk en gruppe som hedder "kamp- og stridshunde" og den indeholder de racer - eller nogle af dem - som gennem tiderne er blevet anvendt til kampe af forskellige slags. Dette er en gruppeinddeling som er sket på basis af racernes arbejdsbaggrund og den er efter min mening særdeles velegnet til at lære om racernes egenskaber. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Oktober 28, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2008 ja det fint som før skrevet kan man ikke ændre din indskrænket uvidenhed og det er fint hvad jeg så ikke forstår er at du stadig ikke har fattet at jeg tidligere skrev jeg ikke gad bruge mere tid på dig da vi tydeligvis aldrig nogensinde ville få en dialog på sagelig plan hvis du mangler en pædago så det ikke mig du skal henvende dig til ha det nu godt det her er det sidste indlæg fra mig til dig da du seriøst er for dum til mig.Ja jeg har kilder fra udlandet og udklip fra div. medier hvor ordet kamphund igår fordi det stod i artiklerne igen så kommer vi ikke videre du er undskyld ikke lige for smart til mig og folk med den holdning ønsker jeg desværre ikke og snakke med og så må du tro jeg stikker halen mellem mine ben det okay for mig og du må også gerne tro din trone nu er højre og du har lukket min mund det er os helt fint for mig helt fint du får ret (som set i andre debatter du bliver ved til de giver dig ret) så det får du. Held og lykke fremover og hey ønsker sq ik og støde ind i dig i Odense en dag bliver nok ik skide sjovt med vores holdninger til hvad hunde er og ik er ha det godt Nu har jeg læst hele tråden igennem (hertil) uden hverken sympatier eller antipatier og min objektive vurdering er, at det er dig som bliver ved med at skrive nedladende, personligt og provokerende. Og så har jeg et spørgsmål til dig: Hvad vil du gøre/sige NÅR du som træner eller senere adfærdsbehandler kommer ud for en klient der siger som vi/de herinde har skrevet? Vil du så bede klienten fise af fordi vedkommende sgu er for dum til dig eller hvad har du tænkt dig at stille op? Herinde kan bølgerne sagtens gå højt og vi kan være fløjtende uenige, men vi kan altid tale til hinanden bagefter om et andet emne fordi vi er uenige om et emne og ikke angriber hinanden personligt. Det sidste er svært at komme videre efter og jeg vil anbefale dig at glemme det personlige og kun diskutere emnet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Any Besvaret Oktober 28, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2008 Apropos andre menneskers evne til at omgås hunde og hundes ret til at forsvare sig: Så en Golden i går, der stod bundet udenfor en butik. En mor og hendes lille dreng på 1-2 år kommer gående og synes hunden ser sød ud. Moren lader drengen gå direkte hen til hunden, mens hun selv vender sig om. Den lille dreng træder først hunden over halen, hvorefter han falder hen over den. Hunden bliver forskrækket og markerer med tænderne om den lille drengs skulder. Drengen begynder at græde. Moren, der har har stået og snakket med en anden dame, og altså intet har set, farer op og råber hysterisk. Da ejeren kommer ud konfronteres hun med at hendes hund har bidt. Øv øv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Oktober 28, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2008 ja man er efterhånden ikke overrasket over alle de overfald denne gang er det dog et menneske de forvolder sig på det lort:cry: skambidt vil jeg dog heller ikke kalde det synes mange bruger det ord om hundebid men det er yderst sjældent nogen bliver skambidt der er lige episoden med de 2 rotweilere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Oktober 28, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2008 Mediernes overforbrug af ordet: KAMPHUND! I medierne kaldes de dræbere. De er monstre med hajbid, fremavlet og trænet til at sprede skræk og rædsel.De skabt til at dræbe andre dyr og børn. Men er hundene født onde? Ordet kamphund lugter efterhånden af blod og raseri. Det er et godt ord. Et af den slags der trækker læserne til sig og får dem til at ryste. Men hvor farlig er denne snerrende trussel egentlig? Både politiet og Forsikringsoplysningen kan fortælle, at antallet af hundebid ikke er et stigende problem - tværtimod!. Gennem de seneste år er antallet af bidskader faldet betydeligt. Faktisk er tallet næsten halveret i forhold til det tidspunkt, da der var flest anmeldelser. 1998 var året med færrest bid i de 30 år, hvor Forsikringsoplysningen har lavet statistik. Hvorfor så al denne ballade?. 1. Schæferhund: 2,83 2. Dobermann: 2,71 3. Spidshunde: 1,81 4. Pekineser: 1,56 5. Gravhund: 1,35. 6. Schnauzer: 1,33 7. Collie: 1,30 8. Jagthund: 1,29 9. Puddel: 0,98 10. Rottweiler: 0,92 11. Beagle: 0,80 12. Terrier: 0,61 13. Bernersennenhund: 0,58 14. Labrador/retriever: 0,49 15. Blandingshund: 0,46 16. Spaniel: 0,31 17. Shi Tzu: 0,26 18. Malteser: 0,00 Fodnote: Forskerne er kommet frem til risikoen ved at dividere andelen af hunde af en hvis race med hvor ofte hunde af samme race har bidt et barn. Kilde: Pediatrics Jeg ved ikke rigtig om jeg synes den statistik holder længere. Den er fra 1998. Det er alligevel ti år siden og jeg spekulerer på hvor mange amstaff, pit bulls osv. der var i DK dengang? Det er fint nok med en statistik, men som sagt ved jeg ikke helt hvor meget man skal satse på at den her holder mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Oktober 28, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2008 nu holder den statistik ikke en skid tallet ses jo tydeligt at det er muskelhunde som forårsager en ekstrem høj statistik i overfald på hunde især noget som hverken rotter,schæfer og andre racer aldrig har præsteret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 28, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2008 Jeg ved ikke rigtig om jeg synes den statistik holder længere. Den er fra 1998. Det er alligevel ti år siden og jeg spekulerer på hvor mange amstaff, pit bulls osv. der var i DK dengang? Det er fint nok med en statistik, men som sagt ved jeg ikke helt hvor meget man skal satse på at den her holder mere. Den er jo ikke til noget som helst, når der først regnes på jagthund og dernæst retrievere og beagler???. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 28, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2008 Apropos andre menneskers evne til at omgås hunde og hundes ret til at forsvare sig: Så en Golden i går, der stod bundet udenfor en butik. En mor og hendes lille dreng på 1-2 år kommer gående og synes hunden ser sød ud. Moren lader drengen gå direkte hen til hunden, mens hun selv vender sig om. Den lille dreng træder først hunden over halen, hvorefter han falder hen over den. Hunden bliver forskrækket og markerer med tænderne om den lille drengs skulder. Drengen begynder at græde. Moren, der har har stået og snakket med en anden dame, og altså intet har set, farer op og råber hysterisk. Da ejeren kommer ud konfronteres hun med at hendes hund har bidt. Øv øv Ja det er kedeligt at folk er så ligeglade med deres eget ansvar. Jeg var ude for noget lignende engang da mine hunde, samt en venindes 2 flattere sad bundet udenfor en forretning. Jeg var kun med som fyld og holdt øje med hundene igennem vinduet. En lille dreng kommer hen (hans mor har travlt med at fylde varer på sin cykel) og begynder at hoppe rundt om hundene og gø af dem. Inden jeg nåede ud af døren var han begyndt at klappe dem rimelig hårdt både på deres kroppe og i hovederne. Er du da gal hvor jeg kunne få råbt nogle ikke så pæne ting, både til ungen og hans mor. Det kunne være gået rigtig galt med 4 hunde der alle kunne nå drengen. Jeg synes der burde indføres noget undervisning om hvordan man opfører sig overfor hunde, som man har undervisning om hvordan man opfører sig i trafikken. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dudiidk Besvaret Oktober 28, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2008 Nu er jeg først lige kommet på nettet igen, og er ikke nået så langt i tråden endnu, men vil bare lige sige at jeg da godt nok håber i har fundet en pænere måde at tale til hinanden på... Her syntes jeg du tager helt og aldeles fejl Jeg har haft mine diskutioner med DKWiechert, men angrebet er jeg godt nok aldrig blevet, og vi har også haft ting vi er enige i. Der er efter min mening aldeles ikke noget galt i at stå stædig ved sine meninger og nægte at ændre sine holdninger så længe det ikke er på alle områder og man også engang imellem viser man også kan give efter for de gode argumenter og eventuelt nå til enighed. At DKWiechert går hårdt til os der tør sige ham/hende () imod giver som regel bare andledning til en god debat, hvor "vi" der tør sige ham/hende imod bare må hoste op med de gode argumenter... dælme ikke personangreb! Dette er ikke et indlæg for at forsvare DKWiechert, men jeg bliver dælme noget sur når du mener at "vi andre" ikke kan tåle lidt modstand fra en person med faste holdninger! "Vi andre" forstår som regel at sige fra i en pæn tone hvis vi syntes det er for hårdt og så bliver det som regel respekteret. Ja, jeg ved jeg bevæger mig helt uden for emnet nu, men jeg er også smuttet ud af tråden igen ved ikke hvorfor du vælger og rive det hele op igen og se bort fra den "undskyldning" som kom frem om det forsøg på at puste til ilden må jeg altså vælge og overse da jeg ikke gider starte forfra igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dudiidk Besvaret Oktober 28, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2008 Nu i mener denne kamp- hund er så farlig og virkelig en dræber men undre mig så over der ikke sker flere overfald hvis de er så farlige burde det være på forsiden hver dag at de har lavet noget det er de så langt fra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 28, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2008 men det er vi ved at arb. med nu ude ved fynshundecenter i årslev Undskyld at jeg blander mig. Jeg har indtil nu bare fulgt tråden fra sidelinjen. Og nu undrer jeg mig... hvis du er så bange for, at din ex skal finde dig, hvis du fortæller, hvor du tager din uddannelse, hvorfor vil du så fortælle, hvor du træner med din hund? Det skal ikke opfattes som en beskyldning af nogen slags, jeg undrer mig bare. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dudiidk Besvaret Oktober 28, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2008 Nu har jeg læst hele tråden igennem (hertil) uden hverken sympatier eller antipatier og min objektive vurdering er, at det er dig som bliver ved med at skrive nedladende, personligt og provokerende. Og så har jeg et spørgsmål til dig: Hvad vil du gøre/sige NÅR du som træner eller senere adfærdsbehandler kommer ud for en klient der siger som vi/de herinde har skrevet? Vil du så bede klienten fise af fordi vedkommende sgu er for dum til dig eller hvad har du tænkt dig at stille op? Herinde kan bølgerne sagtens gå højt og vi kan være fløjtende uenige, men vi kan altid tale til hinanden bagefter om et andet emne fordi vi er uenige om et emne og ikke angriber hinanden personligt. Det sidste er svært at komme videre efter og jeg vil anbefale dig at glemme det personlige og kun diskutere emnet Du skulle nok ha valgt og læse tråden så havde du set at den for længst var lagt på hylden men undre mig over flere herinde vælger og overse lige det indlæg hvor tingene faktisk stopper og tonen ændres men okay så det jo heller ikke sjovt man skal jo lige ha lov og løfte fingeren og lige markere sig ik sandt ;-)siger det samme til dig lad være pg puste til ilden det nytter ikke for gider virkelig ik starte forfra med div. latterlige indlæg! vil gerne debatere hvis det kan holde sig til emnet frem for at folk skal fortælle andre hvad de mener om mine indlæg og ikke mener da utroligt at man skal logge ind for at se at folk fortsætter fra igår selvom den blev lagt på hylden igår og vi faktisk skrev bagefter i en god tone men okay igen så det ik så sjovt hvis man havde valgt og se det for er jo meget nemmere og lige puste til ilden og håbe nogen hopper med på vognen så jeg igen kan få lidt i nakken efter min tone! vil bede dig læse det indlæg hvor trådene bliver reddet ud for undskylde kommer jeg ikke til igen og nu skrider jeg fra siden her gider fandmer heller ikke (som den anden bruger der flygtede herfra) blive ved at være den kost i sparker til! god debat og fin side! i fik jeres vilje hende som satte sig mod gruppen skrider. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts