Hop til indhold

Så gik det galt igen..

Gæst Priceman
 Share

Recommended Posts

Det omhandler ikke kun hunde så er du advaret hihi det er et program om mig og hvad jeg laver og så videre. (dog er mange ting ikke nævnt nu snakker vi om firma jeg arb i og så videre på grund af Bruno min ex.

Men primært handler det om hvordan det er og bo så beskyttet hvorr man skal være på hele tiden og så videre men også om min hund :)

Jeg vil da for øvrigt også gerne se det program, så du må også gerne sende mig en besked, når du ved, hvornår det bliver sendt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 295
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det tror jeg ikke at du skal regne med at få noget ud af. Undtagen måske nogle politibetjente der bliver lidt irriterede over at få spildt deres tid.

der tager du meget fejl har skam snakket med dem ;) har fået en hundeside lukket på grund af den slags her ;-) så der bliver du klogere og nu mere i bliver ved nu mere er der kun af begrundelse til lukning af en side der tillader den slags

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da for øvrigt også gerne se det program, så du må også gerne sende mig en besked, når du ved, hvornår det bliver sendt. :-)

det skal jeg nok hvis du gider se noget som ik kun omhandler min hund men mest mig :-) som komiker,skuespiller,sanger,hundetræner og så videre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Phuu ha nu har jeg, fordi jeg er af den nysgerie(staveplade) type, læst hele denne "debat" igemmen. og hold da op!!!

For det første så ryger emnet sig en tur allerede efter 4 indlæg (hvis jeg husker rigtigt) og derefter går discusionen på tone, typer af hunde og personlige problemer.

Det er jeg ked:cry: af at læse, både fordi at der bliver sagt undskyld og man får tonen på rette vej,(og så kørt lidt op igen) men også fordi at, det her på siden skal være hyggeligt og sjovt at debatere sine forskællige holdninger uden at blive til en trold eller lille skat eller andre fine ting. :rolleyes:

og sidst, fordi at det er vigtigt, at det som TS (trådstarter) hiver frem er vigtigst; hvad ville i anbefale:?:

Og ja, der vil så komme side spor, med hvorfor og hvordan og hvornår, men det er da ikke det, som er vigtigst (nu får jeg på puklen det ved jeg godt):engel:

Så lav en ny tråd, hvis der skal diskuteres bestemte racer og personlige problemer.

Jeg vil gerne byde vores nye bruger velkommen og sige at påtrods af et fyrigt opstarts emne så glæder jeg mig til at læse mere fra dig, du lyder spændende også selv om jeg ikke altid er enig i den måde du får udtrykt dig på, og nu har du flere gange lagt op til at komme efter dig pga. stave problemer, men her på siden er stavefejl gratis, så brug bare lidt svære ord, hvis de udtrygger dine holding og forståelse lidt mere tydeligt, vi skal nok forstå meningen...:5up:

Håber at folk tager det her, som det det er: en bruger der er ked af læse et så negativt ladet debat :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Hold da op en debat jeg er gået glip af her.

Nå men min holdning omkring hunden der bed den 64 årige er, at den bør aflives.

Generalt mener jeg at hunde (uanset race) der først har angrebet 1 gang, bør aflives. Der kan dog findes untagelser, hvor hunden er blevet mishandlet eller andet der har været direkte oversag til angrebet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det omhandler ikke kun hunde så er du advaret hihi det er et program om mig og hvad jeg laver og så videre. (dog er mange ting ikke nævnt nu snakker vi om firma jeg arb i og så videre på grund af Bruno min ex.

Men primært handler det om hvordan det er og bo så beskyttet hvorr man skal være på hele tiden og så videre men også om min hund :)

Ok, jamen det vil jeg se frem til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her blandt andet (sakset fra side 6):

Andelen af kamphunde og kamphundeblandinger, som blev aflivet på grund af aggression, var i nærværende undersøgelse 4,7 gange større andelen andre racehunde og blandinger aflivet af denne årsag.

Hele artiklen kan du læse her:

Nu har jeg så skimmet denne rapport, puha :blink:

Jeg vil mene at talmaterialet er for småt til at man kan drage nogle stensikre konklusioner af det, og som forfatteren også selv nævner, så fik han kun svar vedr. 1.235 hunde, og ikke tilnærmelsesvis så mange som i den første rapport der blevet lavet (han havde håbet at få et talgrundlag på minimum 1.500 hunde) . Ud af disse 1.235 hunde var 33 af kamphundetypen (eller blanding heraf) og ud af disse 33 blev 21 aflivet pga. aggressioner.

Så jeg stoler nok ikke så meget på denne rapport, dermed ikke være sagt at der ikke kan være noget om problemet, men jeg mener ikke at rapporten er fyldig nok, til at man kan drage konklusioner af den.

Til gengæld tror jeg nu nok han er inde på noget af det rigtige i hans konklusioner (på trods af at talmaterialet ikke er så stort :blink:):

side 7 i rapporten:

Andelen af hunde med kamphundebaggrund blandt de aflivvede hunde var lidt højere, end man skulle forvente ud fra deres andel af de hunde, som var registreret i Dansk Hunderegister (2,10 % vs. 1,69 %), men kamphunde og kamphundeblandinger var ved aflivningen betydeligt yngre end andre racer og blandinger, hvilket formentligt delvist skyldes, at hovedparten af kamphundene i Danmark er meget unge på grund af den stærkt stigende interesse for visse kamphunderacer. Den skæve aldersfordeling betyder, at kamphundenes andel af de aflivede hunde må forventes at stige i de kommende år, mens andelen af de aflivede kamphunde, som bliver aflivet på grund aggression, må forventes at falde.

side 11 i rapporten:

Men samtidigt er sket store ændringer i populariteten af de forskellige hunderacer. F.eks. ses en stigende interesse for fysisk stærke hunderacer – populært kaldet ”muskelhunde”. Der er ofte tale om racer, der har en baggrund som kamphunde. Disse racer synes især at tiltale yngre mennesker, og man må forvente, at de ofte ikke ved, hvad de har med at gøre.

side 14 i rapporten:

Generelt kan man sige, at når der ses bort fra hunde af blandingsrace, domineres bestanden af hunde stadig af relativt få racer, som dog for de flestes vedkommende nyder dalende popularitet. Blandt de mindre hyppigt forekommende racer synes folks interesse at stige og sprede sig over flere og flere racer, og for mange af disse racers vedkommende synes folks interesse at være bestemt af modeluner. Det er et problem, idet folks kendskab til disse racers egenskaber må forventes at være manglende eller i bedste fald begrænset.

side 63 i rapporten:

Overlevelseskurven for kamphunde og kamphundeblandinger afveg signifikant fra kurven for andre racer og blandinger (figur 4.29). Mens 79 % af hunde tilhørende sidstnævnte gruppe kunne forvente at leve indtil 5-års alderen, var dette kun tilfældet for mindre end 31 % af kamphundene og

kamphundeblandingerne (tabel 4.32), hvilket skyldtes, at dødsraten i aldersgruppen 1 – 4 år var ekstrem høj.

Det skal dog bemærkes, at hovedparten af kamphundene i Danmark er unge hunde, da visse kamphunderacer nyder stærkt stigende popularitet. Derfor vil hovedparten af de hunde, som aflives, også være unge, mens de, som får lov at leve videre, endnu ikke er gamle nok til at blive aflivet på grund af lidelser, som især rammer ældre hunde. Den beregnede overlevelse giver derfor ikke et retvisende billede af, hvor gamle kamphundene kan forvente at blive.

Det jeg for ud af ovenstående er, at problemet ikke nær så meget ligger hos hundene som hos ejerne, som køber en hund fordi den er på mode lige nu, det vil sige, at de overhovedet ikke aner hvad det er de har med at gøre.

Som det ses af det jeg copy/pastet fra rapporten, så aflives en stor del af kamphunde og blandinger heraf inden deres 5. leveår. Dette tror jeg ikke skyldes racen, men at det netop er et impulsindkøb folk har gjort, og da de finder ud af, at man rent faktisk skal arbejde med en hund for at få en god hund ud af det, så giver de op...

En kamphund eller blanding deraf er en fantastisk hund i de rette hænder, men kan lige som en hver anden stor hund med et vist drive og behov for at være aktiv, udvikle sig til at blive et stort problem i ukyndige hænder.

Så for dem der ikke har gidet at læse hele min lange smøre, så tror jeg stadig ikke at problemet ligger hos hunden, men derimod hos de ejere der overhovedet ikke har sat sig ind i hvad det er for en hund de ejer!

Hvad der er endnu mere skræmmende ved den rappport er, at (se side 63):

Omkring 3 ud af 10 hundeejere har efter deres egen opfattelse problemer med deres hunds adfærd . Men kun mellem 1/4 og 1/3 af disse hundeejere vil søge hjælp for at få problemerne løst.

En meget stor del af aflivningerne pga. adfærdsproblemer skal formentlig findes blandt de hunde, hvis ejere ikke opfatter hundens adfærd som et problem og får det løst, inden skaden er sket - f.eks. at hunden har bidt. I mange tilfælde kunne aflivning formentlig være undgået, hvis ejeren i tide

havde søgt hjælp til at få problemerne løst.

Jeg kan ikke sætte mig ind i, at man ved at ens hund har et adfærdsproblem, men vælger ikke at gøre noget ved det, og derimod bare venter på at det går galt og så får hunden aflivet...

Ascha: Eftersom at det var dig der lagde den lange, lange rapport ind, så forventer jeg også at du læser min lange, lange smøre :blink:

Men jeg er bange for at du så også er den eneste der gider at læse hele dette lange, lange indlæg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
Ud af disse 1.235 hunde var 33 af kamphundetypen (eller blanding heraf) og ud af disse 33 blev 21 aflivet pga. aggressioner.

Hvis vi kigger isoleret på de 33 kamphundetyper og blandinger deraf, så bliver 21 af dem aflivet pga. aggressioner.

Det er da en okay høj andel (66 %) og er det ikke lidt tankevækkende :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Du skulle nok ha valgt og læse tråden så havde du set at den for længst var lagt på hylden men undre mig over flere herinde vælger og overse lige det indlæg hvor tingene faktisk stopper og tonen ændres men okay så det jo heller ikke sjovt man skal jo lige ha lov og løfte fingeren og lige markere sig ik sandt ;-)siger det samme til dig lad være pg puste til ilden det nytter ikke for gider virkelig ik starte forfra med div. latterlige indlæg! vil gerne debatere hvis det kan holde sig til emnet frem for at folk skal fortælle andre hvad de mener om mine indlæg og ikke mener da utroligt at man skal logge ind for at se at folk fortsætter fra igår selvom den blev lagt på hylden igår og vi faktisk skrev bagefter i en god tone men okay igen så det ik så sjovt hvis man havde valgt og se det for er jo meget nemmere og lige puste til ilden og håbe nogen hopper med på vognen så jeg igen kan få lidt i nakken efter min tone! vil bede dig læse det indlæg hvor trådene bliver reddet ud for undskylde kommer jeg ikke til igen og nu skrider jeg fra siden her gider fandmer heller ikke (som den anden bruger der flygtede herfra) blive ved at være den kost i sparker til!

god debat og fin side! i fik jeres vilje hende som satte sig mod gruppen skrider.

Ven, det kan ikke være meningen jeg skal læse hele tråden før jeg kommer ind og giver mit besyv med.

Jeg reagerede da jeg syntes at nu måtte det være nok med det personlige fnidder, hvorvidt det er latterligt eller ej, er det måske andre der skal vurdere.

Markeringen: Du er ude i noget du ikke aner noget om nu. Muligvis er du såadn som du skriver du mener vi andre er, men det står for egen regning.

Mht. at puste til ilden, så kan du opfatte mit indlæg som sådan, Men du kan også vælge at lade være. Valget er dit og jeg vil ikke undlade at sige min mening fordi du så måske bliver vred igen.

Anden markering: Jeg ved ikke hvor du er vant til at komme henne, men herinde plejer det ikke at gå ud på at få andre ned med nakken, hvad skulle det gavne?

Jeg fik nået tråden igennem og fik også læst din undskyldning som jeg syntes var fin af dig at komme med.

Som jeg skrev i indlægget blandede jeg mig i det du havde skrevet til og med det indlæg jeg citerede.

Derfor havde indlægget intet at gøre med at puste til nogen ild, men blot min mening om din tone.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
der tager du meget fejl har skam snakket med dem ;) har fået en hundeside lukket på grund af den slags her ;-) så der bliver du klogere og nu mere i bliver ved nu mere er der kun af begrundelse til lukning af en side der tillader den slags

Rent juridisk er der ikke i denne dabat noget grundlag for at hunde-forum.dk kan lukkes ned. Det kan jeg 100 % sikkert konstatere efter at have læst hele debatten igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så for dem der ikke har gidet at læse hele min lange smøre, så tror jeg stadig ikke at problemet ligger hos hunden, men derimod hos de ejere der overhovedet ikke har sat sig ind i hvad det er for en hund de ejer!

Hvad der er endnu mere skræmmende ved den rappport er, at (se side 63):

Omkring 3 ud af 10 hundeejere har efter deres egen opfattelse problemer med deres hunds adfærd . Men kun mellem 1/4 og 1/3 af disse hundeejere vil søge hjælp for at få problemerne løst.

En meget stor del af aflivningerne pga. adfærdsproblemer skal formentlig findes blandt de hunde, hvis ejere ikke opfatter hundens adfærd som et problem og får det løst, inden skaden er sket - f.eks. at hunden har bidt. I mange tilfælde kunne aflivning formentlig være undgået, hvis ejeren i tide

havde søgt hjælp til at få problemerne løst.

Jeg kan ikke sætte mig ind i, at man ved at ens hund har et adfærdsproblem, men vælger ikke at gøre noget ved det, og derimod bare venter på at det går galt og så får hunden aflivet...

Jeg læste også indlæget og giver dig helt ret i at det ikke er hunden,men ejeren den er gal med. Dyr er ikke født onde,og laver de sådan ond handling ved at bide så er det fordi ejeren har lavet en fejl i dens opdragelse.

Jeg er en af de få som faktisk (selvom det ikke læses sådan) kender signalerne på min hund,og derfor valgte og søge hjælp til ham,så han lære at ikke alle mennesker er farlige og vil trænge ham op i en krog, så han igen vil lære og stole lidt på fremmet mennesker inden de 5 min han nu skal se dem an hvor det kan nå og gå galt.

Jeg kender også min hund's signaler så godt at jeg som før skrevet giver min hund mundkruv på i de øjeblikke hvor jeg ved der kan komme til at ske noget hellere være påpasselig end at være ligeglad.

Udover det roser jeg min hund HVER gang en togdame/mand har modtaget min billet og igen når jeg får billetten tilbage så han der ved at det faktisk ikke er noget og være sur over og at det er okay at de stikker hænderne mod mig:-)

Desværre er den her slags muskelhund bare blevet en mode ligesom div. mærketasker til piger. Med det mener jeg at folk hvor de ikke er udstyret nok for neden og for oven vælger og bruge denne hunderace som udstyr for oven og for neden og det ødelægger ryet for os andre som virkelig ved hvad vi har med at gøre og som har sat sig ind i hunden's psyke og hvad hunden kræver for at den udvikler sig som en fam. hund og ikke som en kampmaskine som de nemt kan blive med de muskler de er udstyret med.

Jeg går til træk med min hund, fordi den lære og samarbejde med andre hunde - med mig - og med sig selv og så får den brugt sine muskler som de ikke altid får brugt ved bare og være fri på mark det her træk gør dem virkelig trætte.

Ryet siger også at en muskelhund ikke kan gå efter spor. Min elsker spor og vi gør det gerne 3 gange om ugen på vores mark hvor jeg ligger en del spor ud som han så finder og det gør også muskelhunden træt.

Udover det så mener jeg at en muskelhund skal opdrages på samme måde som alle andre hunde, desværre tror mange at man skal være super hård ved dem fordi de har en psyke som losser måsen ud af hr hvem som helst men det holder ikke hvis man råber af dem bliver de først bange og derefter angriber de fordi de vil passe på sig selv så endelig ik hæve stemmen.

Ville sådan ønske at der kunne laves sådan at folk over 25 år måtte ha en muskelhund for at undgå at den slags små drenge uden hjerne ikke fik fingre i sådan hund. ved godt det er ønsketænkning fra min side men hvor ville det dog løse mange ting.

Ville også ønske at man en gang om året måske 2 gange blev indkaldt til dyrlæge for at få hunden kontroleret for sår og så videre så vi fik bugt i de stakkels hunde som bliver brugt fordi de er udholdne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rent juridisk er der ikke i denne dabat noget grundlag for at hunde-forum.dk kan lukkes ned. Det kan jeg 100 % sikkert konstatere efter at have læst hele debatten igennem.

måske ikke lukkes men bøder bliver der delt ud er lige kommet deroppe fra og ejeren af siden bliver kontaktet.og får ejeren ikke stoppet den slags chikane som her er udført så bliver siden lukket men en bøde bliver det første der deles ud og det ved jeg med 100%sikkerhed for kommer lige fra stationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ven, det kan ikke være meningen jeg skal læse hele tråden før jeg kommer ind og giver mit besyv med.

Jeg reagerede da jeg syntes at nu måtte det være nok med det personlige fnidder, hvorvidt det er latterligt eller ej, er det måske andre der skal vurdere.

Markeringen: Du er ude i noget du ikke aner noget om nu. Muligvis er du såadn som du skriver du mener vi andre er, men det står for egen regning.

Mht. at puste til ilden, så kan du opfatte mit indlæg som sådan, Men du kan også vælge at lade være. Valget er dit og jeg vil ikke undlade at sige min mening fordi du så måske bliver vred igen.

Anden markering: Jeg ved ikke hvor du er vant til at komme henne, men herinde plejer det ikke at gå ud på at få andre ned med nakken, hvad skulle det gavne?

Jeg fik nået tråden igennem og fik også læst din undskyldning som jeg syntes var fin af dig at komme med.

Som jeg skrev i indlægget blandede jeg mig i det du havde skrevet til og med det indlæg jeg citerede.

Derfor havde indlægget intet at gøre med at puste til nogen ild, men blot min mening om din tone.

ja du dygtig :vinken:og klog må man sige tillykke med det da du da helt speciel du skal da næsten ha en hat af papir ;) prøver igen god dag gider virkelig ikke lege med i det pis her men også dette indlæg er printet ud og kommer med i buken med div. breve herinde jeghar modtaget og div. indlæg som bliver ved kun mere til at siden deltager i den slags

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
måske ikke lukkes men bøder bliver der delt ud er lige kommet deroppe fra og ejeren af siden bliver kontaktet.

Bøder for hvad, der er ikke sket noget ulovligt i debatten.

Det kan godt være du føler dig trådt på, men det rækker altså ikke til noget bødeforlæg til nogen som helst her på forummet. Og som jeg læser dine og andres indlæg, så er du selv med til at piske stemningen op.

Nå med fred være med det, og lad os vende tilbage til emnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi kigger isoleret på de 33 kamphundetyper og blandinger deraf, så bliver 21 af dem aflivet pga. aggressioner.

Det er da en okay høj andel (66 %) og er det ikke lidt tankevækkende :?:

Jeg forstår godt hvad du mener, men tallet overrasker mig bare ikke...

Grunden til at det ikke overrasker mig er, at (nu håber jeg, at jeg kan udtrykke det rigtigt på skrift :-)) jeg mener at årsagen skal findes i, at det er en modehund i øjeblikket og folk derfor ikke har sat sig ind i hvad det er for en hund de har...

Hvis man havde sat sig ind i racen, så havde man vidst (og nu taler jeg om min race, Amstaffen) at den når den bliver kønsmoden har en tilbøjelighed til at udvikle egetkønsaggression (som så mange andre racer), og så har man taget sin forholdsregler, i stedet for at lade det komme fuldkommen bag på en og risikere at den bider en anden hund, for derefter at få den aflivet som en problemhund.

Der er mange andre racer af hunde der har denne tilbøjelighed

til egetkøns aggression, men da disse hunde ikke er modehunde, så har de folk der ejer dem sat sig ind i hvad det er for en race de har, og hvad den indeholder, og de bliver derfor ikke overrasket over at fido lige pludselig en dag ikke kan med andre hanhunde...

Jeg syntes tit, at jeg hører så mange ejere af denne type hunde, der så gerne vil bevise at den i hvert fald ikke har nogen aggressive tilbøjeligheder, og det gør at hunden gang på gang bliver sat i en situation den ikke kan magte...

I mine øjne er en Amstaff en brugshund og den har en masse energi der skal bruges på fornuftig vis (ved lydigheds-, spor-, agillity-, redningshundetræning eller lignende). Men oftest behandler folk den som en sofahund, og det mener jeg ikke er godt for denne race, da den så bliver understimuleret og derfor finder (oftest uhensigtsmæssige) måder hvorpå den kan underholde sig selv.

Håber, ikke at jeg har stødt nogen med ovenstående indlæg, og hvis jeg har, så var det ikke meningen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites