Hop til indhold

Så gik det galt igen..

Gæst Priceman
 Share

Recommended Posts

Bøder for hvad, der er ikke sket noget ulovligt i debatten.

Det kan godt være du føler dig trådt på, men det rækker altså ikke til noget bødeforlæg til nogen som helst her på forummet. Og som jeg læser dine og andres indlæg, så er du selv med til at piske stemningen op.

Nå med fred være med det, og lad os vende tilbage til emnet.

jeg kommer lige derfra og jo der er belæg for bøder da jeg har modtaget en del grimme breve herinde (små truende) samt siden godkender og accepter chikane og det er ikke lovlig tro mig kender loven til punkt og prikke udover det sm skrevet kommer jeg lige derfra hvor de med det samme gik ind i sagen og ved også at der bliver taget kontakt til sidens ejer som så skal få det chikane stoppet samt at jeg har valgt og trække den videre hvis det ikke bliver stoppet som jeg før har skrevet at jeg een gang fået lukket en side på grund af den her slags ballade dog gik det ud over en anden person men jeg acceptere ikke den slags og derfor er det nu anmeldt med henblik på lukning hvis der ik bliver sat en stopper for jeres chikane omgående. længere den ikke. udover det har jeg valgt ikke og anbefale denne side men i det tv indlæg jeg har lavet talt og vist (de har filmet min skærm) hvordan i bliver ved når i ser jeg ondt på nogen så det kommer i tv. og udover det er jeg blevet bedt om at gemme alt hvad i skriver herinde som kan optages som chikane så jeghar godt gang i min printer så hvis du vil være så venlig og lade være og fortælle mig hvad politiet gør og ik gør ved sagen ville det være super dejligt for må nok indrømmme at på det plan er jeg længere fremme i bussen end du.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 295
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er er kampgen så det vil noget.

sorry men har lige taget det *gg*

og så lige for at få vendt tråden i glad tone for er efterhånden meget træt af mudderkast det burde vi stoppe tager for meget tid :) der billede i håb om en lille griner og smil på læben :)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kommer lige derfra og jo der er belæg for bøder da jeg har modtaget en del grimme breve herinde (små truende) samt siden godkender og accepter chikane og det er ikke lovlig tro mig kender loven til punkt og prikke udover det sm skrevet kommer jeg lige derfra hvor de med det samme gik ind i sagen og ved også at der bliver taget kontakt til sidens ejer som så skal få det chikane stoppet samt at jeg har valgt og trække den videre hvis det ikke bliver stoppet som jeg før har skrevet at jeg een gang fået lukket en side på grund af den her slags ballade dog gik det ud over en anden person men jeg acceptere ikke den slags og derfor er det nu anmeldt med henblik på lukning hvis der ik bliver sat en stopper for jeres chikane omgående. længere den ikke. udover det har jeg valgt ikke og anbefale denne side men i det tv indlæg jeg har lavet talt og vist (de har filmet min skærm) hvordan i bliver ved når i ser jeg ondt på nogen så det kommer i tv. og udover det er jeg blevet bedt om at gemme alt hvad i skriver herinde som kan optages som chikane så jeghar godt gang i min printer så hvis du vil være så venlig og lade være og fortælle mig hvad politiet gør og ik gør ved sagen ville det være super dejligt for må nok indrømmme at på det plan er jeg længere fremme i bussen end du.

Jeg er altså stået helt af her... Du mener simpelthen at politiet vælger at tage det her alvorligt mens folk der ringer og fortæller at der er blevet skudt ind gennem deres vinduer (for at tage et aktuelt eksempel) ikke kan få hjælp??? Problemet ville jo være løst, hvis du valgte at trække dig ud af det her forum når du nu ikke bryder dig om at være her. Der er ingen der tvinger dig til at være her og ingen der ved hvem du er eller hvor du bor. Så er den vel ikke meget længere? Jeg vil sige det sådan, at vælger politiet at bruge ressourcer på det her, hvor du selv har en stor del af æren for problemerne, så er der da seriøst noget galt med den politireform :shock:

Nå, I'm out, jeg skal passe mit arbejde :vinken:

• Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
Jeg forstår godt hvad du mener, men tallet overrasker mig bare ikke...

Grunden til at det ikke overrasker mig er, at (nu håber jeg, at jeg kan udtrykke det rigtigt på skrift :-)) jeg mener at årsagen skal findes i, at det er en modehund i øjeblikket og folk derfor ikke har sat sig ind i hvad det er for en hund de har...

Hvis man havde sat sig ind i racen, så havde man vidst (og nu taler jeg om min race, Amstaffen) at den når den bliver kønsmoden har en tilbøjelighed til at udvikle egetkønsaggression (som så mange andre racer), og så har man taget sin forholdsregler, i stedet for at lade det komme fuldkommen bag på en og risikere at den bider en anden hund, for derefter at få den aflivet som en problemhund.

Der er mange andre racer af hunde der har denne tilbøjelighed

til egetkøns aggression, men da disse hunde ikke er modehunde, så har de folk der ejer dem sat sig ind i hvad det er for en race de har, og hvad den indeholder, og de bliver derfor ikke overrasket over at fido lige pludselig en dag ikke kan med andre hanhunde...

Jeg syntes tit, at jeg hører så mange ejere af denne type hunde, der så gerne vil bevise at den i hvert fald ikke har nogen aggressive tilbøjeligheder, og det gør at hunden gang på gang bliver sat i en situation den ikke kan magte...

I mine øjne er en Amstaff en brugshund og den har en masse energi der skal bruges på fornuftig vis (ved lydigheds-, spor-, agillity-, redningshundetræning eller lignende). Men oftest behandler folk den som en sofahund, og det mener jeg ikke er godt for denne race, da den så bliver understimuleret og derfor finder (oftest uhensigtsmæssige) måder hvorpå den kan underholde sig selv.

Håber, ikke at jeg har stødt nogen med ovenstående indlæg, og hvis jeg har, så var det ikke meningen :-)

Tja du har såmænd nok ret i det du skriver.

De fleste problemer med hunde (alle racer) opstår ofte fordi ejeren ikke ved hvad de har med at gøre.

Jeg er også af den overbevisning at alle hunderace kan blive gode hunde, det er bare et spørgsmål om at ejeren opdrager og træner dem rigtigt.

Og hvem skulle du dog støde med dit indlæg ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er altså stået helt af her... Du mener simpelthen at politiet vælger at tage det her alvorligt mens folk der ringer og fortæller at der er blevet skudt ind gennem deres vinduer (for at tage et aktuelt eksempel) ikke kan få hjælp??? Problemet ville jo være løst, hvis du valgte at trække dig ud af det her forum når du nu ikke bryder dig om at være her. Der er ingen der tvinger dig til at være her og ingen der ved hvem du er eller hvor du bor. Så er den vel ikke meget længere? Jeg vil sige det sådan, at vælger politiet at bruge ressourcer på det her, hvor du selv har en stor del af æren for problemerne, så er der da seriøst noget galt med den politireform :shock:

Nå, I'm out, jeg skal passe mit arbejde :vinken:

ja de tog det alorligt tro det eller lad være men det gør de. ja i ønsker jeg trækker mig ud af forum fordi jeg ik lige makker ret har jeg modtaget flere breve om jeg skal men helt ærligt i kommer ikke til at styre om jeg skal være bruger herinde eller ej siden er fin men tonen er chikanerede selvom i er blinde for jeres egne ord. men taler sandt de tager sig af sagen for den her slags chikane er ikke okay og slet ikke de breve jeg på siden her har modtaget.

Som de sagde de gav mig i ret i heksejagten og de kalder det så mobning som mange får mange steder når de tør sætte sig mod flokken den slags bliver faktisk straffet og da ejeren af siden ikke har bedt nogen af dem somb liver ved om at stoppe deltager de aktivt i chikanen derfor bliver der gjort nogetved det!

men dejligt at nu ha på skrift at det er jeres formål med jeres chikane at jeg skal ud af siden var helt det samme den tidligere ejer var udsat for men du gav mig lige det politiet skal bruge nemlig ordene "træk dig ud af forum så problemet løst" mange tak det var en stor hjælp nu har de nemlig bevis på det er derfor i bliver ved det super

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Jeg ved ikke hvor i Bussen du har sat dig, men jeg går ikke ud fra at du sidder ved siden af chaufføren. Jeg har arbejdet med IT og Web løsninger i efterhånden en del år, så jeg kender godt lovgivningen fra A til Z.

Men skidt med det, jeg gider ikke at køre en lang diskution med dig om det her emne, for det bliver vi aldrig enige om. Hvis du i fremtiden vil mig noget hvad denne sag angår, så skriv venligts til mig på mail, da det ikke er nødvendigt at fylde forummet med det her pjat. min mail er [email protected]

Og så tilbage til emnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvor i Bussen du har sat dig, men jeg går ikke ud fra at du sidder ved siden af chaufføren. Jeg har arbejdet med IT og Web løsninger i efterhånden en del år, så jeg kender godt lovgivningen fra A til Z.

Men skidt med det, jeg gider ikke at køre en lang diskution med dig om det her emne, for det bliver vi aldrig enige om. Hvis du i fremtiden vil mig noget hvad denne sag angår, så skriv venligts til mig på mail, da det ikke er nødvendigt at fylde forummet med det her pjat. min mail er [email protected]

Og så tilbage til emnet.

hvis du ikke gider fylde siden med den slags hvorfor bliver du så ved? kan ikke bruge din mail til ret meget da har ik rigtig noget og snakke med dig om eftersom du også bliver en del i sagen ved politet og at du arb med net og så videre har ikke en skid med sagen at gøre som ligger ved politiet du taler som du har forstand og det skismer ik meget åbenbart siden du tror du kender til hvad politiet tager sig af og ikke tager sig af fordi du er en it nørd tag dig nu lidt sammen men igen takker for videreførende chikane gør det kun mere aktuelt at jeg har anmeldt en rigtig side ;-) udover det vil jeg informere dig om at dit navn er vist på tv optagelsen da du skrev mens vi filmede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
hvis du ikke gider fylde siden med den slags hvorfor bliver du så ved? kan ikke bruge din mail til ret meget da har ik rigtig noget og snakke med dig om eftersom du også bliver en del i sagen ved politet og at du arb med net og så videre har ikke en skid med sagen at gøre som ligger ved politiet du taler som du har forstand og det skismer ik meget åbenbart siden du tror du kender til hvad politiet tager sig af og ikke tager sig af fordi du er en it nørd tag dig nu lidt sammen men igen takker for videreførende chikane gør det kun mere aktuelt at jeg har anmeldt en rigtig side ;-) udover det vil jeg informere dig om at dit navn er vist på tv optagelsen da du skrev mens vi filmede.

Juhuu jeg kommer i TV :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil mene at talmaterialet er for småt til at man kan drage nogle stensikre konklusioner af det, og som forfatteren også selv nævner, så fik han kun svar vedr. 1.235 hunde, og ikke tilnærmelsesvis så mange som i den første rapport der blevet lavet (han havde håbet at få et talgrundlag på minimum 1.500 hunde) . Ud af disse 1.235 hunde var 33 af kamphundetypen (eller blanding heraf) og ud af disse 33 blev 21 aflivet pga. aggressioner.

Så jeg stoler nok ikke så meget på denne rapport, dermed ikke være sagt at der ikke kan være noget om problemet, men jeg mener ikke at rapporten er fyldig nok, til at man kan drage konklusioner af den.

Ja, antallet er meget lille men i det mindste ER der nogle tal. I mange andre undersøgelser gives der bare % satser uden yderligere forklaring på hvad tallene står for.

Til gengæld tror jeg nu nok han er inde på noget af det rigtige i hans konklusioner (på trods af at talmaterialet ikke er så stort :blink:):

Ja, sådan kan man jo vende og dreje rigtigheden, så det passer ind i ens synspunkter. Ja, undskyld men enten er det nok ellers er det ikke.

side 7 i rapporten:

Andelen af hunde med kamphundebaggrund blandt de aflivvede hunde var lidt højere, end man skulle forvente ud fra deres andel af de hunde, som var registreret i Dansk Hunderegister (2,10 % vs. 1,69 %), men kamphunde og kamphundeblandinger var ved aflivningen betydeligt yngre end andre racer og blandinger, hvilket formentligt delvist skyldes, at hovedparten af kamphundene i Danmark er meget unge på grund af den stærkt stigende interesse for visse kamphunderacer. Den skæve aldersfordeling betyder, at kamphundenes andel af de aflivede hunde må forventes at stige i de kommende år, mens andelen af de aflivede kamphunde, som bliver aflivet på grund aggression, må forventes at falde.

Det må kunne forventes med alle nyere racer der er i stigende popularitet, så ja, det er nok rigtigt.

side 11 i rapporten:

Men samtidigt er sket store ændringer i populariteten af de forskellige hunderacer. F.eks. ses en stigende interesse for fysisk stærke hunderacer – populært kaldet ”muskelhunde”. Der er ofte tale om racer, der har en baggrund som kamphunde. Disse racer synes især at tiltale yngre mennesker, og man må forvente, at de ofte ikke ved, hvad de har med at gøre.

Det lyder til at man forventer at det vil ændre sig i fremtiden. Det er jeg nu ikke så sikker på.

side 63 i rapporten:

Overlevelseskurven for kamphunde og kamphundeblandinger afveg signifikant fra kurven for andre racer og blandinger (figur 4.29). Mens 79 % af hunde tilhørende sidstnævnte gruppe kunne forvente at leve indtil 5-års alderen, var dette kun tilfældet for mindre end 31 % af kamphundene og

kamphundeblandingerne (tabel 4.32), hvilket skyldtes, at dødsraten i aldersgruppen 1 – 4 år var ekstrem høj.

Det skal dog bemærkes, at hovedparten af kamphundene i Danmark er unge hunde, da visse kamphunderacer nyder stærkt stigende popularitet. Derfor vil hovedparten af de hunde, som aflives, også være unge, mens de, som får lov at leve videre, endnu ikke er gamle nok til at blive aflivet på grund af lidelser, som især rammer ældre hunde. Den beregnede overlevelse giver derfor ikke et retvisende billede af, hvor gamle kamphundene kan forvente at blive.

Det er sandsynligt at statestikken vil se anderledes ud om nogle år, men nu er det jo kun disse tal vi har at se på idag. Der blev spurgt om statestikker der beviste at der var højere aggressionsproblemer blandt kamphunde, det her var så hvad jeg kunne finde.

Som det ses af det jeg copy/pastet fra rapporten, så aflives en stor del af kamphunde og blandinger heraf inden deres 5. leveår. Dette tror jeg ikke skyldes racen, men at det netop er et impulsindkøb folk har gjort, og da de finder ud af, at man rent faktisk skal arbejde med en hund for at få en god hund ud af det, så giver de op...

Den køber jeg altså ikke. Der må jo være noget der udløser en aggressiv adfærd hos kamphundene, som ikke gør det med labradors der er købt som impulskøb. Og dem er der faktisk rigtig mange af.

En kamphund eller blanding deraf er en fantastisk hund i de rette hænder, men kan lige som en hver anden stor hund med et vist drive og behov for at være aktiv, udvikle sig til at blive et stort problem i ukyndige hænder.

Det tvivler jeg slet ikke på. Men konsekvenserne for andre, især hunde, når det går galt er altså anderledes med kamphunde, end når det drejer sig om f.eks. en retriever.

Så for dem der ikke har gidet at læse hele min lange smøre, så tror jeg stadig ikke at problemet ligger hos hunden, men derimod hos de ejere der overhovedet ikke har sat sig ind i hvad det er for en hund de ejer!

Jeg synes det var et interessant indlæg men for mig at se, er det altså ligegyldigt hvilken årsag der ligger til grund for at en hund bider, hvis det er mig eller min hund der bliver bidt.

Hvad der er endnu mere skræmmende ved den rappport er, at (se side 63):

Omkring 3 ud af 10 hundeejere har efter deres egen opfattelse problemer med deres hunds adfærd . Men kun mellem 1/4 og 1/3 af disse hundeejere vil søge hjælp for at få problemerne løst.

En meget stor del af aflivningerne pga. adfærdsproblemer skal formentlig findes blandt de hunde, hvis ejere ikke opfatter hundens adfærd som et problem og får det løst, inden skaden er sket - f.eks. at hunden har bidt. I mange tilfælde kunne aflivning formentlig være undgået, hvis ejeren i tide

havde søgt hjælp til at få problemerne løst.

Det er så noget jeg også tror vil ændre sig i fremtiden, at folk bliver mere opmærksomme på, at der er hjælp at hente. Og jeg håber da at vi også kan se en øget tendens til at folk sætter sig bedre ind i deres hunde, generelt.

Jeg kan ikke sætte mig ind i, at man ved at ens hund har et adfærdsproblem, men vælger ikke at gøre noget ved det, og derimod bare venter på at det går galt og så får hunden aflivet...

Helt enig.

Ascha: Eftersom at det var dig der lagde den lange, lange rapport ind, så forventer jeg også at du læser min lange, lange smøre :blink:

Men jeg er bange for at du så også er den eneste der gider at læse hele dette lange, lange indlæg :blink:

Jeg tror du undervurderer folk herinde. De skal nok læse det. :mrgreen::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja de tog det alorligt tro det eller lad være men det gør de. ja i ønsker jeg trækker mig ud af forum fordi jeg ik lige makker ret har jeg modtaget flere breve om jeg skal men helt ærligt i kommer ikke til at styre om jeg skal være bruger herinde eller ej siden er fin men tonen er chikanerede selvom i er blinde for jeres egne ord. men taler sandt de tager sig af sagen for den her slags chikane er ikke okay og slet ikke de breve jeg på siden her har modtaget.

Som de sagde de gav mig i ret i heksejagten og de kalder det så mobning som mange får mange steder når de tør sætte sig mod flokken den slags bliver faktisk straffet og da ejeren af siden ikke har bedt nogen af dem somb liver ved om at stoppe deltager de aktivt i chikanen derfor bliver der gjort nogetved det!

men dejligt at nu ha på skrift at det er jeres formål med jeres chikane at jeg skal ud af siden var helt det samme den tidligere ejer var udsat for men du gav mig lige det politiet skal bruge nemlig ordene "træk dig ud af forum så problemet løst" mange tak det var en stor hjælp nu har de nemlig bevis på det er derfor i bliver ved det super

Okay... jeg burde nok bare blande mig udenom. :oops: Men here goes:

Hvis du har modtaget PM'er med negativt indhold og opfordringer til at trække dig fra dette forum, så kan jeg godt forstå, at du synes, at det er ubehageligt. Det ville jeg også synes, og det mener jeg ikke er en særlig hensigtsmæssig måde at kommunikere på.

Det er dog ikke noget, admin ummidelbart kan gøre noget ved, da det jo netop er private beskeder. Derfor kan han ikke holdes ansvarlig for at skulle stoppe dem.

Mht. til de beskeder, du har fået herinde i selve debattråden: Ja, flere af dem er hårde i tonen. Det er mange af dine egne også. Ja, der er nogle, der igen har kommenteret på din tone, efter at du har givet en undskyldning (som jeg for øvrigt syntes var rigtig fin) - men det skyldes måske, at de ikke havde læst så langt i tråden. Du kan godt kalde det at puste til ilden - men hvis du med objektive briller på læser tråden igennem, tror jeg, at du vil se, at du selv puster lige så meget. :-)

Det føler dig helt tydeligt angrebet og forfulgt, og det er aldrig særlig rart. Men som en, der ikke har været specielt involveret i denne debat (og intet problem har med din hund, den er da sikkert dejlig, den ser i hvert fald skøn ud på billedet :-)), må jeg sige, at det ikke er mit indtryk. Derimod reagerer folk på din tone, som i mine øjne flere gange bliver virkelig grov, også over for folk der har skrevet et indlæg i en pæn tone, men hvor du måske ikke bryder dig om indholdet. Og du reagerer nok også lidt voldsommere, netop fordi du føler dig under angreb.

Nu var kammertonen jo ellers vendt tilbage til tråden på et tidspunkt, så hvorfor ikke ignorere indlæg, du finder provokerende - eller svare på dem på en lidt mere stille og rolig måde?

Dette indlæg er på ingen måde ondt ment eller tænkt som chikane af dig, det er bare mit indtryk af debatten. Men hvis du vil printe det ud og give det til politiet, er du selvfølgelig velkommen til det, det er et offenligt forum, og jeg skriver ikke noget, jeg ikke kan stå inde for (der er ikke noget at komme efter, som en vis statsminster sagde ;-)).

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Juhuu jeg kommer i TV :vinken:

ja og ved politiet ;-)vil info dig om at du er slettet på min side hvor du har oprettet dig du er ikke ønsker bruger da jeg har valgt og trække dig med i sagen om chikane til poltiet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
ja og ved politiet ;-)vil info dig om at du er slettet på min side hvor du har oprettet dig du er ikke ønsker bruger da jeg har valgt og trække dig med i sagen om chikane til poltiet

Bare fjong, jeg venter ved min telefon med spænding på at policen ringer og fortæller mig det :-D

Men det bliver nok en lang dag.

Slut herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu syntes jeg at denne debat er blevet alt for personlig og ubehagelig, så jeg vælger at trække mig ud af denne debat!

Dudii, du har nogle fornuftige holninger til din hund, hatten af for det, men jeg syntes at din tone er begyndt at blive ubehagelig igen (ikke over for mig, men det giver en ubehagelig stemning i tråden) så derfor vælger jeg at trække mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

nu er det sjovt at folk med muskelhunde altid går i forsvar ligeså snart deres racer skaber ballade som de efterhånden ikke bestiller andet end at overfalde og lemlæste andres hunde

indse dog at jeres hunde er kampmaskiner som er fremavlet til dette og forhold sig til det hold hunden i snor lær den at komme når der bliver kaldt lad dem ikke komme i nærheden af andres hunde eller dyr medmindre man er enige om det

ingen andre med lign upopulære racer reagere sådan om det er schæfere,dobere eller rotter

Link til indlæg
Del på andre sites

Woaw, der var lige nogle enkelte posts jeg godt kunne have brugt nogle popcorn til :mrgreen: (ja ja jeg er en tyv, og stjæler den komentar).

Der er forøvrigt også mange rigtig gode posts :klap2: som har været en fornøjelse at læse.

Igen vil jeg dog pointere som i en anden popcorn tråd, at sproget ikke altid er fedt, men heldigvis går det kun galt når folk er DYYYYYYYYBT uenige.

Og konklusionen er at man bare aldrig bliver enige om dette emne!

Hele denne tråd fik faktisk kæreste og jeg til at tænke......

En broholmer er sådan en god hund som aldrig ville gøre noget ondt, med mindre det var nødvendigt....og aslan er jo såååååååå sød....

MEN, hvad nu hvis?

Hvad nu hvis det sagde klik for ham en dag, hvad ville vi gører.

Haven ER spæret ind, men der er heller ingen tvivl om at VIL HAN UD, så skal han da nok finde en måde (om ikke andet så om 1-2 år)! Og hvad gør vi så?

Ja jeg startede ud med at gå en tur i haven og få gravet hømmer ned i samtlige huller :blink:

Men faktisk fik vi en god snak, og egentlig er det dejligt at være forberedt på det værste tænkelige :-D

Og Lexus er total dræber hund på billeder,men damn hvor er det ærgeligt at 'de andre' ikke får de historier om Lexus som vi andre gør (her giver frank lexus en ordentlig møzzer)

Og ja, pletøglen havde været fars på nuværende tidspunkt hvis lexus havde været dræber vovse :mrgreen:

Og så syntes jeg godt nok at nogen skulle tage og fortælle Cujo sandheden :-P (eller bare lade være og så nyde en lækker hygge hund:blink: )

Som prikken over i'et

*ikon-som-giver-nollike-smæk-i-måsen* :mrgreen: (bare for sjov skyld *griner-som-møghunden-i-tegnefilmene*)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay... jeg burde nok bare blande mig udenom. :oops: Men here goes:

Hvis du har modtaget PM'er med negativt indhold og opfordringer til at trække dig fra dette forum, så kan jeg godt forstå, at du synes, at det er ubehageligt. Det ville jeg også synes, og det mener jeg ikke er en særlig hensigtsmæssig måde at kommunikere på.

Det er dog ikke noget, admin ummidelbart kan gøre noget ved, da det jo netop er private beskeder. Derfor kan han ikke holdes ansvarlig for at skulle stoppe dem.

Mht. til de beskeder, du har fået herinde i selve debattråden: Ja, flere af dem er hårde i tonen. Det er mange af dine egne også. Ja, der er nogle, der igen har kommenteret på din tone, efter at du har givet en undskyldning (som jeg for øvrigt syntes var rigtig fin) - men det skyldes måske, at de ikke havde læst så langt i tråden. Du kan godt kalde det at puste til ilden - men hvis du med objektive briller på læser tråden igennem, tror jeg, at du vil se, at du selv puster lige så meget. :-)

Det føler dig helt tydeligt angrebet og forfulgt, og det er aldrig særlig rart. Men som en, der ikke har været specielt involveret i denne debat (og intet problem har med din hund, den er da sikkert dejlig, den ser i hvert fald skøn ud på billedet :-)), må jeg sige, at det ikke er mit indtryk. Derimod reagerer folk på din tone, som i mine øjne flere gange bliver virkelig grov, også over for folk der har skrevet et indlæg i en pæn tone, men hvor du måske ikke bryder dig om indholdet. Og du reagerer nok også lidt voldsommere, netop fordi du føler dig under angreb.

Nu var kammertonen jo ellers vendt tilbage til tråden på et tidspunkt, så hvorfor ikke ignorere indlæg, du finder provokerende - eller svare på dem på en lidt mere stille og rolig måde?

Dette indlæg er på ingen måde ondt ment eller tænkt som chikane af dig, det er bare mit indtryk af debatten. Men hvis du vil printe det ud og give det til politiet, er du selvfølgelig velkommen til det, det er et offenligt forum, og jeg skriver ikke noget, jeg ikke kan stå inde for (der er ikke noget at komme efter, som en vis statsminster sagde ;-)).

jeg har modtaget mere end et brev om at jeg skulle slette mig og nu kom der så ogå sådan hentydning ind i debatten om jeg kunne smutte.

trusler SKAL admin er siden tage sig af ligesom de skal tage sig af chikane som det går hen og bliver eftersom folk bliver ved efter en undskyldning og faktisk slet ikke evner og stoppe igen så længe folk har den tone de har bruger jeg samme tone tilbage. Til dem som kan snakke i sober tone til mig for også sober tone tilbage. Men min grænse er nået og derfor er den anmeldt da jeg kke længere vil ligge øjne og øre til den slags chikane. Da jeg var i tvivl om jeg tog fejl bad jeg 3 andre udstående personer læse debbatten igennem og de alle kommet til samme som jeg chikane og forfølgelse for at få en person ud som ikke bare bukker under og siger ja og amen.

da jeg så valgte og printe alt ud og vise det ved politiet (hvor vi skulle ned alligevel på grund af det program jeg er ved at lave til tv) så modtog de anmeldelsen kiggede på det og ville gøre noget ved det da de tog det som chikane som vi andre så det som derfor vil ejeren af siden blive kontaktet og bedt om at få dem som bliver ved stoppet ellers ryger den videre til retsforfølgelse da den slags chikane/mobining ikke er okay.

Selvom mange ubehagelige breve er i privat SKAL en admin tage sig af den slags da man ikke må chikanere eller true heller ikke selvom det i breve så er admin stillet til ansvar som ejer af siden. ;-) kender til det har været møllen igennem på min egen debat side jeg troede heller ik jeg blev stillet til ansvar for hvad der sker i breve men det gør jeg når brevene er sendt fra en side jeg ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare fjong, jeg venter ved min telefon med spænding på at policen ringer og fortæller mig det :-D

Men det bliver nok en lang dag.

Slut herfra.

du har virkelig ikke mere indhold i dit liv andet end du gider blive ved kæft du lyder sørgelig. politiet tager kontakt til ejeren af siden (hvis du ellers evner og læse hvad jeg skriver og ikke hvad du tror jeg skriver) og så kommer du på tv med din profil da du også er fortaler for det her ballade helt ærlig mand søg lidt hjælp et voksen menneske burde ha mere indhold i sit liv end at gider blive ved at hoppe i sandkassen har sq lidt ondt af dig og ikke mindst din hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
nu er det sjovt at folk med muskelhunde altid går i forsvar ligeså snart deres racer skaber ballade som de efterhånden ikke bestiller andet end at overfalde og lemlæste andres hunde

indse dog at jeres hunde er kampmaskiner som er fremavlet til dette og forhold sig til det hold hunden i snor lær den at komme når der bliver kaldt lad dem ikke komme i nærheden af andres hunde eller dyr medmindre man er enige om det

ingen andre med lign upopulære racer reagere sådan om det er schæfere,dobere eller rotter

Jeg tror det ville ligge i stort set alle at gå i forsvar overfor sin egen hund uanset race i disse tilfælde.

Men jeg syntes nu ikke som sådan at det er hundene der er problemet, det er måde de bliver holdt og opdraget på, og det bringer "hunde-kørerkortet" på banen igen.

Jeg syntes det er helt på sin plads hvis der blev stille krav om et kørekort til hund, hvis man ønsker at anskaffe sig en. Og det skal være lige meget hvilken race det gælder.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja i ønsker jeg trækker mig ud af forum fordi jeg ik lige makker ret

Nej da. Vi undrer os måske bare hvorfor du bliver herinde, når vi åbenbart er så slemme ved dig. Og jeg vil da lige fortælle dig at jeg aldrig før er blevet truet med hverken det ene og det andet i en debat. Navnligt af en der hævder, selv at være offer for chikane.

Har du vist politiet dine egne indlæg????

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

nu syntes jeg at denne debat er blevet alt for personlig og ubehagelig, så jeg vælger at trække mig ud af denne debat!

Dudii, du har nogle fornuftige holninger til din hund, hatten af for det, men jeg syntes at din tone er begyndt at blive ubehagelig igen (ikke over for mig, men det giver en ubehagelig stemning i tråden) så derfor vælger jeg at trække mig.

skriver i samme tone som nogen skriver til mig og da folk ønsker og være super barnlige med "venter på politet nej de nok anholdt - bliver en lang dag" så gider jeg ik være seriøs når jeg entelig sidder og underholder jeg ved ik hvor mange voksne mennesker uden evne til at stoppe og desværre unden evne til at holde sig til emnet fordi de mangler indhold i livet og derfor får det ved at chikanere lidt så tonen er som tonen er til mig. ændre folk den ændre jeg den jegtaler pænt til dem der taler pænt til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det her ikke ved at komme lige langt nok ud ? Hvis der er et medlem her på siden, der ikke bryder sig om stedet, så kan vedkommende medlem jo bare takke af og gå sin vej. Det er da næsten lige lovlig meget forlangt, at siden og dens medlemmer skal ændres for at please den nytilkomne...

mange tak endnu en ting som henviser til at chikanenen har et formål og få mig til at slette mig tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg tror det ville ligge i stort set alle at gå i forsvar overfor sin egen hund uanset race i disse tilfælde.

Men jeg syntes nu ikke som sådan at det er hundene der er problemet, det er måde de bliver holdt og opdraget på, og det bringer "hunde-kørerkortet" på banen igen.

Jeg syntes det er helt på sin plads hvis der blev stille krav om et kørekort til hund, hvis man ønsker at anskaffe sig en. Og det skal være lige meget hvilken race det gælder.

nej det er ikke hvad jeg oplever på div forums eller generelt folk med muskelhunde reagere med forsvar af deres race fremfor at indse at de er eller kan blive noget farligere hvis de tændes end andre hunderacer det er et fact

Link til indlæg
Del på andre sites

igen vil jeg sige at jeg flere gange i mit liv r blevet bidt af den race du har så jeg ser din race på samme øjne som du ser min (lorte hund kampmaskine som i mine øjne er sindsyge som du ser min er )

men det gør ikke nogen af vores meninger mere rigtige end andres selvom du mener din mening er lov ;)

Link til indlæg
Del på andre sites