Hop til indhold

Så gik det galt igen..

Gæst Priceman
 Share

Recommended Posts

Arj - jeg siger ikke at du skal gå - jeg spørger om I (du og politiet) virkerlig mener at det er chikane ... for sådan er det ikke i min verden.

Jeg forstår, at du har modtaget private beskeder som har været ubehagelige - og den slags skal selvfølgelig ikke ske. Men jeg kan ikke se, hvordan du mener, at admin skulle kunne have grebet ind, med mindre du har anmeldt dine privatebeskeder til ham - og det fortæller du ikke om du har ... admin læser sandsynligvis ikke private beskeder ... på det forum, hvor jeg er admin er det ikke muligt for mig at læse private beskeder brugerne imellem ...

Jeg kan ikke se, hvor i debatten at du har fået hårdere medfart end du selv har givet - men det virker selvfølgelig hårdere når man er "alene mod verden"

ja jeg og politiet mener det er chikane og nu er jeg så blevet truet med en hund som gerne måtte bide mig og min hund mens ejeren ville juble den slags er synd for hunden og jeg mener ikke at en hund burde være ved en ejer med sådan holdning fordi hun er sagt mod i en debat udover det har jeg fået serdelt truende breve herinde som de tager alvorligt. og da de så alt der printet ud og det er alt så kan de godt se det er chiakne der køres efter min undskyldning og nu også trusler så det tager de alvorligt især fordi det sidste gang blev alvor er truslerne og chikanen. admin kan og må ikke læse vores breve kan de det er det brud på brevhemlighed

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 295
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ah mon dog - vi ser hvem der er "kloge Åge" her :mrgreen:

" jeg burde jo kende lidt til "systemet"

ja det fint du bliver ved syntes jeg du skal blive ved med da ;) du kan tro hvad du vil de mig ligemeget jeg ved jeg taler sandt til forskel for visse andre herinde. Jeg smutter igen skal ned med flere papir jeg har printet ud samt ha kontaktet flere omkring hunde der ik burde være ved en ejer der opfordre til angreb. god dag

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg og politiet mener det er chikane og nu er jeg så blevet truet med en hund som gerne måtte bide mig og min hund mens ejeren ville juble den slags er synd for hunden og jeg mener ikke at en hund burde være ved en ejer med sådan holdning fordi hun er sagt mod i en debat udover det har jeg fået serdelt truende breve herinde som de tager alvorligt. og da de så alt der printet ud og det er alt så kan de godt se det er chiakne der køres efter min undskyldning og nu også trusler så det tager de alvorligt især fordi det sidste gang blev alvor er truslerne og chikanen. admin kan og må ikke læse vores breve kan de det er det brud på brevhemlighed

Men hvordan mener du så, at han skulle have gebet ind :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det fint du bliver ved syntes jeg du skal blive ved med da ;) du kan tro hvad du vil de mig ligemeget jeg ved jeg taler sandt til forskel for visse andre herinde. Jeg smutter igen skal ned med flere papir jeg har printet ud samt ha kontaktet flere omkring hunde der ik burde være ved en ejer der opfordre til angreb. god dag

Jamen god tur :vinken::rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

skriver i samme tone som nogen skriver til mig og da folk ønsker og være super barnlige med "venter på politet nej de nok anholdt - bliver en lang dag" så gider jeg ik være seriøs når jeg entelig sidder og underholder jeg ved ik hvor mange voksne mennesker uden evne til at stoppe og desværre unden evne til at holde sig til emnet fordi de mangler indhold i livet og derfor får det ved at chikanere lidt så tonen er som tonen er til mig. ændre folk den ændre jeg den jegtaler pænt til dem der taler pænt til mig.

Må jeg spørge om hvem der ikke taler pænt til dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
nu tror jeg ikke der nogen som står og kigger på deres hund flår en anden hund nu du igen pænt dum og høre på for at fremhæve dig selv tag dig nu sammen.

du kan frabede dig alt det du vil det hjælper dig ikke så længe du udtaler dig om mig og min hunderacer udtaler jeg mig om dig og din ;) ændre du tonen gør jeg da også indtil da så kig på dig selv så vist ik så fin i kanten som du ønsker. du er meget blind overfor din hunderace og nem og tirre når man snakker grimt om din race men vi andre må ikke ragere når du gentagene gange fortæller hvad vores hunde er og ikke er du er sq godt nok blind da. føler mig ikke truffet i de ting du skriver de evner har du slet ikke til at ramme på det punkt der skal du nok op af sandkassen for at formåe det tror mere det dig der den ramte her siden du hidser dig sådan op lille skat kom dig ned i panel højde du helt op og ringe fordi der kommer en og modsiger dig.bare det du skriver du havde jublet hvis din hund bed mig og min hund viser jo at jeg entelig burde anmelde dig for de ord for så vil jeg ikke mene du er en ettig hundeejer for en hundeejer med lidt hjerne havde ikke skrevet disse ord så du kan se frem til at dette indlæg er printet ud og jeg nu vil vise det til politet da jeg nu kan frygte at du vil pudse din latterlige køter på min mig og min hund. håber den bliver taget fra dig og kommer til en ejer med en anden holdning for du er netop lige den ejer du er mod altså dem som har hunde som skal bide uden der gjort noget ;)

hvor ser du at jeg kan tirres ang min race

det ophidser mig ikke det mindste af at du sviner schæferen til overhovedet

jeg er klar over mine hundes gener og hvad de er i stand til og benægter intet overhovedet

det bekymre mig heller ikke om nogen kan lide min race eller ej det må de om

det der ophidser mig er at ejere af muskelhunde ikke vil kendes ved deres instinkter og det de er fremavlet til

og ja alle disse overfald som sker på folks hunde er der ski mange ejere af muskelhunde som bare står og glor dumt de synes jo det er fedt at deres hunde flår andres har set det gentagne gange eller at de ikke har styr på deres hunde

jeg kan iøvrigt ikke se hvorfor det skulle bekymre mig at du er blevet bidt af en hund som muligvis ikke har hovedet på rette sted min veninde er selv blevet bidt af en schæfer så er udmærket klar over a de kan bide

der er brodne kar i alle hunderacer men som der bliver skrevet lige før har alle hunde nogle gener og instinkter som mennesket må indse istedetfor at lukke af for dette ligemeget hvilken race

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
er heller ikke min hund der angreb den ældre dame men du tåler ikke fakta men du skal vide at jeg vil bede dem bide mærke i at du ville pudse din hund på mig og min hun hvis du fik chancen og at jeg også vil udtale det på tv med henblik på at ejerne af din race hund opfordre il den slags hvis de bliver sagt mod.

:vinken::klap::gab:

god tur

hvad er det jeg ikke tåler

det er nærmere din barnlige tone

du tåler ikke sandheden om din race ikke mig

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor ser du at jeg kan tirres ang min race

det ophidser mig ikke det mindste af at du sviner schæferen til overhovedet

jeg er klar over mine hundes gener og hvad de er i stand til og benægter intet overhovedet

det bekymre mig heller ikke om nogen kan lide min race eller ej det må de om

det der ophidser mig er at ejere af muskelhunde ikke vil kendes ved deres instinkter og det de er fremavlet til

og ja alle disse overfald som sker på folks hunde er der ski mange ejere af muskelhunde som bare står og glor dumt de synes jo det er fedt at deres hunde flår andres har set det gentagne gange eller at de ikke har styr på deres hunde

jeg kan iøvrigt ikke se hvorfor det skulle bekymre mig at du er blevet bidt af en hund som muligvis ikke har hovedet på rette sted min veninde er selv blevet bidt af en schæfer så er udmærket klar over a de kan bide

der er brodne kar i alle hunderacer men som der bliver skrevet lige før har alle hunde nogle gener og instinkter som mennesket må indse istedetfor at lukke af for dette ligemeget hvilken race

det her indlæg taler så tydelig for at du kun læser det du ønsker og læse for dte ik mange sider siden jeg kom med et fint indlæg omkring min race hund for jeg faktisk godt ved hvad den evner og det har jeg flere gange udtykt men du vælger og overse de indlæg fordi det ikke falder i jord ved dig at jeg faktisk godt ved hvad jeg har med at gøre som jeg før har skeve gider jeg ikke debatere med dig så det her vil jeg lade være det sidste fra mig til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

:vinken::klap::gab:

god tur

hvad er det jeg ikke tåler

det er nærmere din barnlige tone

du tåler ikke sandheden om din race ikke mig

gider du ik godt lukke røven og tage dig lidt af din køter og dit eget sind gud hvor bliver man træt af dig som jeg skriver du læser det du vil læse men ikke de ting jeg skriver om min race du er ret godt til at få vendt debatten over på mig som faktisk ikke nægter at min hund i de forkerte hænder kan volde skade læs alle mine indlæg ikke hvad du gerne vil ha jeg skriver du er sq da ustabil menneske. men ja melder dig fo tror ikke du kan tage vare på din hund når du i disse tilfælde af aggrasion vælger og lade hunden bide hvis en sagde dig mod som jeg og tro mig jeg havde ik holdt mig tilbage for at tage livet af den næste hund som bider min søn eller ej og så jeg ligeglad med om det er din for pudser du sin køter på mig så har du en hund mindre og tage dig af det helt sikkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
det her indlæg taler så tydelig for at du kun læser det du ønsker og læse for dte ik mange sider siden jeg kom med et fint indlæg omkring min race hund for jeg faktisk godt ved hvad den evner og det har jeg flere gange udtykt men du vælger og overse de indlæg fordi det ikke falder i jord ved dig at jeg faktisk godt ved hvad jeg har med at gøre som jeg før har skeve gider jeg ikke debatere med dig så det her vil jeg lade være det sidste fra mig til dig.

det indlæg du lægger ind her tl sidst kan jeg ikke se har noget og gøre med at jeg kun vil se de jeg vil se

kan ikke se det

det du skriver er faktisk at jeg har udtalt mig om at du ikke har ansvarlighed nok til at holde din race

ja jeg ser stadig ikke hvor du ser at jeg har skrevet dette:confused::confused::confused:

ved ikke hvilke indlæg du mener jeg har overset da jeg ikke har læst alles indlæg

når jeg skriver muskelhunde ejere er det generelt ikke mindet på nogen bestemt selvom man åbenbart har taget det personligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
gider du ik godt lukke røven og tage dig lidt af din køter og dit eget sind gud hvor bliver man træt af dig som jeg skriver du læser det du vil læse men ikke de ting jeg skriver om min race du er ret godt til at få vendt debatten over på mig som faktisk ikke nægter at min hund i de forkerte hænder kan volde skade læs alle mine indlæg ikke hvad du gerne vil ha jeg skriver du er sq da ustabil menneske. men ja melder dig fo tror ikke du kan tage vare på din hund når du i disse tilfælde af aggrasion vælger og lade hunden bide hvis en sagde dig mod som jeg og tro mig jeg havde ik holdt mig tilbage for at tage livet af den næste hund som bider min søn eller ej og så jeg ligeglad med om det er din for pudser du sin køter på mig så har du en hund mindre og tage dig af det helt sikkert.

:rolleyes::gab:

jeg aner stadig ikke hvilke indlæg du fabler om

siger mig imod så ville jeg pudse min hunde på folk så har de dælme bidt mange så kunne jeg jo ikke bestille andet end at pudse hundene på folk

hi hi hi

nu render mine hunde ikke rundt og bider folk så det må være i dine drømme du ser det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
nu tror jeg ikke der nogen som står og kigger på deres hund flår en anden hund nu du igen pænt dum og høre på for at fremhæve dig selv tag dig nu sammen.

du kan frabede dig alt det du vil det hjælper dig ikke så længe du udtaler dig om mig og min hunderacer udtaler jeg mig om dig og din ;) ændre du tonen gør jeg da også indtil da så kig på dig selv så vist ik så fin i kanten som du ønsker. du er meget blind overfor din hunderace og nem og tirre når man snakker grimt om din race men vi andre må ikke ragere når du gentagene gange fortæller hvad vores hunde er og ikke er du er sq godt nok blind da. føler mig ikke truffet i de ting du skriver de evner har du slet ikke til at ramme på det punkt der skal du nok op af sandkassen for at formåe det tror mere det dig der den ramte her siden du hidser dig sådan op lille skat kom dig ned i panel højde du helt op og ringe fordi der kommer en og modsiger dig.bare det du skriver du havde jublet hvis din hund bed mig og min hund viser jo at jeg entelig burde anmelde dig for de ord for så vil jeg ikke mene du er en ettig hundeejer for en hundeejer med lidt hjerne havde ikke skrevet disse ord så du kan se frem til at dette indlæg er printet ud og jeg nu vil vise det til politet da jeg nu kan frygte at du vil pudse din latterlige køter på min mig og min hund. håber den bliver taget fra dig og kommer til en ejer med en anden holdning for du er netop lige den ejer du er mod altså dem som har hunde som skal bide uden der gjort noget ;)

Vil det ikke være meget nemmere bare at give Politiet et link til denne side?

Link til indlæg
Del på andre sites

jo det er meget svært og indse for jeg har aldrig nogensinde så utilregnlig en køter som den scæfter der overfaldte mig og derefter min hund. men det meget svæt for dig og indse.

opgiver du fatter ik en brik af hvad vi skriver du kan ganske enkelt ikke tro at din race kan angribe uden grund så der ik nogen grund til at jeg bruger mere energi på dig du for blind held og lykke tør slet ik tænke på hvordan du ville reagere hvis din hund pludselig angreb en (det kan ske) er bange for du ville vende ryggen til og sige " det sker ik jeg må se nogen fact for min race hund gør ik sådan ting kom nu skal vi hjem til godbidderne. held og lykke og pas på dig selv.

Allerførst vil jeg sige, at jeg ikke stiller mit spørgsmål for at provokere. Jeg er bare nysgerrig :-)

Jeg ser det sådan, at den holdning du har til schæfere, har mange mennesker til kamphunde. Og et eller andet sted er der vel belæg for den utryghed, fordi der faktisk går mange farlige hunde rundt.

Jeg opfatter det som om du ikke kan sætte dig ind i folks angst for den type hund - ret mig endelig hvis jeg tager fejl :blink:

Men selvom du er en ansvarlig ejer, må du jo kunne forstå at folk KAN være bange for kamphunde, på samme måde som du er bange for schæferen. For det er jo ingen hemmelighed at det er en "modehund" og der går folk rundt, der ikke burde eje den slags hunde.

Mit indlæg blev vist lidt rodet, men jeg håber du forstår hvor jeg vil hen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

"du tåler ikke sandheden om din race ikke mig " hør her søster stang lige her fortæller du mig hvad jeg tåler og ikke tåler i et andet indlæg fortæller du mig hvad jeg skal og ikke skal sige om dig men hvorfor er det lige du mener den ret kun går en vej? du må virkelig tro du er højere hævet end mange andre desværre.

når man sidder i en debat og sætter sig i en voldsom dialog med en person burde man også læse denne persons indlæg dem alle sammen jeg læser også dine selvom det ikke behager mig men jeg gør det fordi jeg sætter mig ind i den person jeg vælger og svare og forlanger så personen gør det samme det kan du ikke evne ligesom du ikke kan evne og stoppe igen når jeg flere gange u har sagt fra overfor dig så haster du videre som fik du penge for det i stedet for at sige fint nok vi kommer ikke videre så stopper vi og lader den ligge. ville ønske du kunne evne det for du tager utrolig meget tid og kræver meget opmærksomhed så fald dog ned og så accepter at jeg ikke ønsker og debatere videre med dig da vi to aldrig vil falde i jord med hinanden og det ikke ender godt kan da ikke være så svært og forstå og så acceptere?

jeg gider ikke debatere med dig mere ihvertfald da vi ikke kommer videre og da du vælger og springe de indlæg over hvor jeg faktisk skriver de ting du mener jeg fornægter du er så blind at du ikke kan se den eneste her der fornægter er dig men lad den ligge ha det godt held og lykke fremover eller hvad mna nu siger til dem som opfordre sin hund til at angribe folk ejeren ikke kan lide

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

ja gør endelig det

husk nu det er dig som overfald folk herinde fordi de siger deres mening du starter selv balladen i denne tråd ingen andre taler så grimt som dig før du selv åbner munden og skriver som en teenager

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

ADMIN, luk den her tråd, det er sq for langt ude nu. :shock:

Det ender med at vi alle sammen får konfiskeret vores hunde og meldt til policen for gu ved ikke hvad.

Og ærligt talt, så tror jeg at Fyns Politi har nok at andre fornuftige ting at lave i disse Rocker Vs. invandre tider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
"du tåler ikke sandheden om din race ikke mig " hør her søster stang lige her fortæller du mig hvad jeg tåler og ikke tåler i et andet indlæg fortæller du mig hvad jeg skal og ikke skal sige om dig men hvorfor er det lige du mener den ret kun går en vej? du må virkelig tro du er højere hævet end mange andre desværre.

når man sidder i en debat og sætter sig i en voldsom dialog med en person burde man også læse denne persons indlæg dem alle sammen jeg læser også dine selvom det ikke behager mig men jeg gør det fordi jeg sætter mig ind i den person jeg vælger og svare og forlanger så personen gør det samme det kan du ikke evne ligesom du ikke kan evne og stoppe igen når jeg flere gange u har sagt fra overfor dig så haster du videre som fik du penge for det i stedet for at sige fint nok vi kommer ikke videre så stopper vi og lader den ligge. ville ønske du kunne evne det for du tager utrolig meget tid og kræver meget opmærksomhed så fald dog ned og så accepter at jeg ikke ønsker og debatere videre med dig da vi to aldrig vil falde i jord med hinanden og det ikke ender godt kan da ikke være så svært og forstå og så acceptere?

jeg gider ikke debatere med dig mere ihvertfald da vi ikke kommer videre og da du vælger og springe de indlæg over hvor jeg faktisk skriver de ting du mener jeg fornægter du er så blind at du ikke kan se den eneste her der fornægter er dig men lad den ligge ha det godt held og lykke fremover eller hvad mna nu siger til dem som opfordre sin hund til at angribe folk ejeren ikke kan lide

det er da i orden

så kan jeg ikke se hvorfor du bliver så ophidset hvis du har skrevet de ting jeg mener

er desuden ikke ensidig her

det er fint du har din mening jeg har min :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Allerførst vil jeg sige, at jeg ikke stiller mit spørgsmål for at provokere. Jeg er bare nysgerrig :-)

Jeg ser det sådan, at den holdning du har til schæfere, har mange mennesker til kamphunde. Og et eller andet sted er der vel belæg for den utryghed, fordi der faktisk går mange farlige hunde rundt.

Jeg opfatter det som om du ikke kan sætte dig ind i folks angst for den type hund - ret mig endelig hvis jeg tager fejl :blink:

Men selvom du er en ansvarlig ejer, må du jo kunne forstå at folk KAN være bange for kamphunde, på samme måde som du er bange for schæferen. For det er jo ingen hemmelighed at det er en "modehund" og der går folk rundt, der ikke burde eje den slags hunde.

Mit indlæg blev vist lidt rodet, men jeg håber du forstår hvor jeg vil hen :-)

:-Djeg skriver også at jeg godt er klar over folk har den holdning til en muskelhund som jeg har til scæferen og jeg skriver også at jeg godt ved at folk er bange for dem og at jeg godt forstår de er det fordi medierne virkelig har fået piftet dem op til noget helt vildt i stedet for at fortælle i medierne at det er ejeren som gør hunden til den den er og ikke hunden som er født sådan :-)

Hvis jeg nu ikke havde valgt og lave mit eget indtryk af racen og bare lyttet til medierne så havde jeg også valgt og tage afstand til dem fordi de altid viser billeder hvor den har blottet tænder men aldrig hvor den leger med børn og andre hunde for det er ikke det læserne vil se :-)

det går mange farlige hunde rundt men det ikke kun kamphunde da jeg er skide bange for naboens hund som er en skide terrie men den bider som i en pokker :-s og gør helt hysterisk og hver gang jeg henter posten må jeg indrømme at jeg er ved at tisse i bukserne fordi jeg ikke ved hvornår den gør hysterisk eller bider mig :-)ved den er lille og ikke kan forvolde skade som en stor hund men for pokker jeg er bange for det skarn som flere gange har taget mine ankler.:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er da i orden

så kan jeg ikke se hvorfor du bliver så ophidset hvis du har skrevet de ting jeg mener

er desuden ikke ensidig her

det er fint du har din mening jeg har min :5up:

forstår ikke du har så høje tanker om dig selv at du tror du evner og få mit pis i kog det som får mine alarmer til at ringe er at du skriver du ville juble hvis din hund angreb mig. lad den ligge gider ik spilde min tid på dig da du er bund hamrede useriøs og ikke sætter dig ind i det jeg skriver lad mig nu være kan sq da ik være så svært selvom det giver dig det mindte spænding i livet ha det godt

Link til indlæg
Del på andre sites

nu så mange havde valgt og overse mit indlæg poster jeg det lige igen ...

Tilmeldings Dato: 24-10-08

Beliggenhed: Odense

Køn: Kvinde

Tak: 3

Fået tak 1 gang i 1 indlæg

Karma Power: 3 reputation_pos.gifreputation_pos.gif

im_msn.gif

icon1.gifRe: Så gik det galt igen..

Citat:

Oprindeligt skrevet af Lonny viewpost.gif

Så for dem der ikke har gidet at læse hele min lange smøre, så tror jeg stadig ikke at problemet ligger hos hunden, men derimod hos de ejere der overhovedet ikke har sat sig ind i hvad det er for en hund de ejer!

Hvad der er endnu mere skræmmende ved den rappport er, at (se side 63):

Omkring 3 ud af 10 hundeejere har efter deres egen opfattelse problemer med deres hunds adfærd . Men kun mellem 1/4 og 1/3 af disse hundeejere vil søge hjælp for at få problemerne løst.

En meget stor del af aflivningerne pga. adfærdsproblemer skal formentlig findes blandt de hunde, hvis ejere ikke opfatter hundens adfærd som et problem og får det løst, inden skaden er sket - f.eks. at hunden har bidt. I mange tilfælde kunne aflivning formentlig være undgået, hvis ejeren i tide

havde søgt hjælp til at få problemerne løst.

Jeg kan ikke sætte mig ind i, at man ved at ens hund har et adfærdsproblem, men vælger ikke at gøre noget ved det, og derimod bare venter på at det går galt og så får hunden aflivet...

Jeg læste også indlæget og giver dig helt ret i at det ikke er hunden,men ejeren den er gal med. Dyr er ikke født onde,og laver de sådan ond handling ved at bide så er det fordi ejeren har lavet en fejl i dens opdragelse.

Jeg er en af de få som faktisk (selvom det ikke læses sådan) kender signalerne på min hund,og derfor valgte og søge hjælp til ham,så han lære at ikke alle mennesker er farlige og vil trænge ham op i en krog, så han igen vil lære og stole lidt på fremmet mennesker inden de 5 min han nu skal se dem an hvor det kan nå og gå galt.

Jeg kender også min hund's signaler så godt at jeg som før skrevet giver min hund mundkruv på i de øjeblikke hvor jeg ved der kan komme til at ske noget hellere være påpasselig end at være ligeglad.

Udover det roser jeg min hund HVER gang en togdame/mand har modtaget min billet og igen når jeg får billetten tilbage så han der ved at det faktisk ikke er noget og være sur over og at det er okay at de stikker hænderne mod mig:-)

Desværre er den her slags muskelhund bare blevet en mode ligesom div. mærketasker til piger. Med det mener jeg at folk hvor de ikke er udstyret nok for neden og for oven vælger og bruge denne hunderace som udstyr for oven og for neden og det ødelægger ryet for os andre som virkelig ved hvad vi har med at gøre og som har sat sig ind i hunden's psyke og hvad hunden kræver for at den udvikler sig som en fam. hund og ikke som en kampmaskine som de nemt kan blive med de muskler de er udstyret med.

Jeg går til træk med min hund, fordi den lære og samarbejde med andre hunde - med mig - og med sig selv og så får den brugt sine muskler som de ikke altid får brugt ved bare og være fri på mark det her træk gør dem virkelig trætte.

Ryet siger også at en muskelhund ikke kan gå efter spor. Min elsker spor og vi gør det gerne 3 gange om ugen på vores mark hvor jeg ligger en del spor ud som han så finder og det gør også muskelhunden træt.

Udover det så mener jeg at en muskelhund skal opdrages på samme måde som alle andre hunde, desværre tror mange at man skal være super hård ved dem fordi de har en psyke som losser måsen ud af hr hvem som helst men det holder ikke hvis man råber af dem bliver de først bange og derefter angriber de fordi de vil passe på sig selv så endelig ik hæve stemmen.

Ville sådan ønske at der kunne laves sådan at folk over 25 år måtte ha en muskelhund for at undgå at den slags små drenge uden hjerne ikke fik fingre i sådan hund. ved godt det er ønsketænkning fra min side men hvor ville det dog løse mange ting.

Ville også ønske at man en gang om året måske 2 gange blev indkaldt til dyrlæge for at få hunden kontroleret for sår og så videre så vi fik bugt i de stakkels hunde som bliver brugt fordi de er udholdne.

Link til indlæg
Del på andre sites

:-Djeg skriver også at jeg godt er klar over folk har den holdning til en muskelhund som jeg har til scæferen og jeg skriver også at jeg godt ved at folk er bange for dem og at jeg godt forstår de er det fordi medierne virkelig har fået piftet dem op til noget helt vildt i stedet for at fortælle i medierne at det er ejeren som gør hunden til den den er og ikke hunden som er født sådan :-)
Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvorvidt hundene er født sådan eller ej. Jeg har mødt søde kamphunde, men jeg har også hørt om det modsatte, på trods af fornuftig socialisering og træning. Så det kan åbenbart gå begge veje. Men som sagt kan jeg ikke udtale mig, jeg har aldrig selv mødt en aggressiv kamphund og jeg har aldrig kendt nogen personligt, der er blevet angrebet.

Hvis jeg nu ikke havde valgt og lave mit eget indtryk af racen og bare lyttet til medierne så havde jeg også valgt og tage afstand til dem fordi de altid viser billeder hvor den har blottet tænder men aldrig hvor den leger med børn og andre hunde for det er ikke det læserne vil se :-)

Der vælger jeg så at se det fra mediernes synspunkt, det skal sælge, før der er nogen mening i at bruge resourcer på at skrive om det. Det er overhovedet ikke retfærdigt, men det kan vi desværre ikke gøre så meget ved.

det går mange farlige hunde rundt men det ikke kun kamphunde da jeg er skide bange for naboens hund som er en skide terrie men den bider som i en pokker :-s og gør helt hysterisk og hver gang jeg henter posten må jeg indrømme at jeg er ved at tisse i bukserne fordi jeg ikke ved hvornår den gør hysterisk eller bider mig :-)ved den er lille og ikke kan forvolde skade som en stor hund men for pokker jeg er bange for det skarn som flere gange har taget mine ankler.:oops:

Mine egne hunde er blevet overfaldet af to schæfere - hvilket en del andre hunde på vejen også er blevet. En Golden Retriver her i byen er blevet overfaldet og bidt ret alvorligt som hvalp og reagere derfor ved at gøre udfald mod andre hunde, når den møder dem. Den er også farlig, men på en anden måde.

Så ja, vi kan godt blive enige om, at der går mange farlige hunde rundt. Desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites