Gittemus Skrevet September 22, 2013 Rapporter Share Skrevet September 22, 2013 Jeg har tit overvejet at jeg ville BARFE Rosa, og så var jeg jo på hundeudstilling i dag og fik talt om Easybarf. er der nogle der er faringer med dette? er det for tidligt at overveje tør BARF til Rosa på 10 måneder ? hvilke mærker ville i evt. Anbefale ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Ingen erfaring med det produkt. Hvad er det du kalder tør barf? Er det kornfrit foder eller? Min erfaring er at rigtig mange grand danois har det svært med det kornfrie foder, alt efter mærke, for jeg har set et par enkelte der virker. Jeg barfer mine hunde når de er færdige med at vokse i højden, indtil da får de det foder de vokser rigtigt på, og så går jeg på kompromis med indholdet, for det er endnu ikke lykkedes mig at finde et foder med super ingrediensliste, som hvalpe og unghunde vokser korrekt på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gittemus Besvaret September 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Easybarf BARF skulle være BARF hvor det er tørret og der er suget 80% af vandet fra. Der skal stadig fodres med ben x 1 ugt og en sulte dag. har fulgt dit råd med foder med korn samt et voksen foder påtrods af at hun er hvalp af gigant racen. Hun har vokset perfekt og ikke i ryg og klarede tjekket af Frigast til UG. Hendes pels er glat og skindende. Dyrlægerne kigger lidt skeptisk når jeg fortæller hva hun bliver fodret på, men erkender at hun ser flot ud Begynder at tænke BARF tanker når hun er færdig med at vokse. PT er hun ca 80 høj og 54 kg.Mors lille pus :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tigerdyr Besvaret September 22, 2013 Rapporter Share Besvaret September 22, 2013 Jeg har heller aldrig hørt udtrykket EasyBarf før. Er ZiwiPeak et EasyBarf mærke mon? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret September 23, 2013 Rapporter Share Besvaret September 23, 2013 Jeg ville springe direkte ud i det rå. Har set easy barf hos min forhandler, men synes ærligt talt det er dyrt, og det virker lidt som noget snask at have med at gøre Min forhandler sælger det mest som "ferie-barf", da det er praktisk at tage med på tur. Jeg har dog aldrig prøvet det, så mine meninger er udelukkende baseret på billeder og Info på pakken. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret September 23, 2013 Rapporter Share Besvaret September 23, 2013 Jeg tænker også om det er ZiwiPeak du tænker på?? Jeg har kigget på det, men det er virkelig dyrt. Mine hunde spiser kød (og hvalpen supplerer med tørfoder til måltid nr. 2) og synes ærlig talt at det er meget nemt at fodre med rigtigt kød. Den første måned skulle vi selvfølgelig lige have det hele kørt ind, men nu kører den bare på rutinen. Det sværeste er at vælge hvilke spændende varianter de skal have den næste måned når jeg handler :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret September 23, 2013 Rapporter Share Besvaret September 23, 2013 Hvis din hund trives rigtig godt på det du giver nu (og det lyder det som om), hvorfor vil du så skifte til råt? Læste den her artikel om BARF forleden: http://bagsvaerd-dyreklinik.dk/faktaombarf.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret September 23, 2013 Rapporter Share Besvaret September 23, 2013 Easy barf er ikke ziwipeak, men et andet produkt: http://easyraw.dk/shop/frontpage.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gittemus Besvaret September 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 23, 2013 Hvis din hund trives rigtig godt på det du giver nu (og det lyder det som om), hvorfor vil du så skifte til råt? Læste den her artikel om BARF forleden: http://bagsvaerd-dyreklinik.dk/faktaombarf.html min oprinelige ide var at det skulle mindske risikoen for mavevendinger markant. tak for linket. Spændende læsning :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gittemus Besvaret September 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 23, 2013 Jeg tænker også om det er ZiwiPeak du tænker på?? Jeg har kigget på det, men det er virkelig dyrt. Mine hunde spiser kød (og hvalpen supplerer med tørfoder til måltid nr. 2) og synes ærlig talt at det er meget nemt at fodre med rigtigt kød. Den første måned skulle vi selvfølgelig lige have det hele kørt ind, men nu kører den bare på rutinen. Det sværeste er at vælge hvilke spændende varianter de skal have den næste måned når jeg handler :5up: Nu er min hund en anelse større end dine;-) så er ikke sikker på min fryser ville kunne klare. Presset. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret September 24, 2013 Rapporter Share Besvaret September 24, 2013 Nu er min hund en anelse større end dine;-) så er ikke sikker på min fryser ville kunne klare. Presset. Sandt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tigerdyr Besvaret September 24, 2013 Rapporter Share Besvaret September 24, 2013 Easy barf er ikke ziwipeak, men et andet produkt: http://easyraw.dk/shop/frontpage.html Aha. Så blev jeg så klog - TAK :blink: Jeg synes ikke lige jeg kan finde et billede på nettet over hvordan en åben "pakke" ser ud. Gad ellers godt se hvordan sådan noget "tørret knogle" så ud ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ziggys mor Besvaret September 25, 2013 Rapporter Share Besvaret September 25, 2013 Jeg har barfet i 4-5 mdr og syntes min hund trives godt der på. Men efter den artikel der også kommer op i den her tråd, så ved jeg ikke om jeg tør. Syntes det er så svært at finde rundt i. Forhandleren siger jo self at det er det bedste, dyrlægerne siger det er noget værre noget, men begge kan jo have en bagtanke med det. Og jeg har ikke viden nok til, at vide hvad en hund har brug for. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gittemus Besvaret September 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 25, 2013 Jeg har barfet i 4-5 mdr og syntes min hund trives godt der på. Men efter den artikel der også kommer op i den her tråd, så ved jeg ikke om jeg tør. Syntes det er så svært at finde rundt i. Forhandleren siger jo self at det er det bedste, dyrlægerne siger det er noget værre noget, men begge kan jo have en bagtanke med det. Og jeg har ikke viden nok til, at vide hvad en hund har brug for. ja, lige præcis. BARF er et meget kontroversielt emne i hundeverdenen...... Syntes det er svært, for der er en masse gode argumenter som taler både for og imod :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ziggys mor Besvaret September 25, 2013 Rapporter Share Besvaret September 25, 2013 Ja det er jo lige det, for kan jo godt se, at hun meget hellere vil spise barf mad end tørfoder. Men er jo også bange for, at det kan være rigtig, at de bliver fejl ernæret og fuld af bakterier. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gittemus Besvaret September 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 25, 2013 Ja det er jo lige det, for kan jo godt se, at hun meget hellere vil spise barf mad end tørfoder. Men er jo også bange for, at det kan være rigtig, at de bliver fejl ernæret og fuld af bakterier. præcis Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst M-B Besvaret September 26, 2013 Rapporter Share Besvaret September 26, 2013 Jeg besøgte også Easybarf på Ballerup udstillingen og har selv tænkt at skifte til det. Min hund på ca. 23 kilo skal have lidt over 100 g om dagen ialt, det er pladsbesparende. vi fik 2 prøver med hjem som han hurtigt har tømt. Jeg vil læse lidt mere om det og følge med her. Kh. M-B Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst M-B Besvaret September 26, 2013 Rapporter Share Besvaret September 26, 2013 Har lige regnet ud at jeg skal betale 849 kr om måneden i foder. det er nok lige dyrt nok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts