Hop til indhold

Hjælp til at tolke træls oplevelse med jaloux hund og baby :-( (langt)

MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt at du skriver at du ikke tror han har smerter, men jeg vil nu stadig tro at han har smerter, for ellers kan har jeg svært ved at forstå hans overreaktion i situationen.

så min anbefaling er, at kontakte en dyrlæge/dyrlægehospital som er virkelig dygtige og få ham tjekket. Smerten behøver jo ikke at være på maven, det kan jo også være bagbenet, hoften eller noget helt andet i som han måske har fået påvirket da han forsøgte at undgå Liv.

Og til sidst får du lige en masse af disse :ae:, for du må have det rigtig skidt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg tænkte på noget hudsygdom , som kunne give ham smerter ved berøring ,men det ville vel være blevet opdaget når han bliver trimmet . jeg kan godt genkende det med at de ikke vil røres ved klokkeværket - Tot syntes bestemt heller ikke det var sjovt da jeg kom til at klippe ham i "dimsen " - OND hundeejer !

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv

Nu vil jeg ikke starte en diskussion om det, men jeg har faktisk en veninde som fik afhjulpet samme problematik ved at kastrere. . Tro det eller ej. Han er stadig ikke fan af barnet, men bruger nu knap så meget krudt på at vise det og er generelt blevet mere tolerant. Ved ikke engang om Elvis er kastreret og vil ikke udtale mig om han burde, men det var måske en overvejelse værd.

En terrier reaktion kan jo let være voldsom, de nøjes ikke bare lige med at knurre lidt højere. .

Han er ikke kastereret, og jeg er egentlig ikke meget for det, men tanken har da strejfet mig, men tænkte egentlig at det problem, vi tumler med nu, kan en kasteration slet ikke hjælpe på.

Jeg har en tid ved dyrlægen i morgen eftermiddag, så er lidt spændt på, hvad der kommer ud af det. Altså ikke fordi jeg håber på Elvis fejler noget, men det kunne da være rart, hvis der var en fysisk grund til det :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til dyrlæge med Elvis i dag, og hun undersøgte ham på alle leder og kanter, og fandt ingenting :-D Jeg ved godt, det ikke er en kiropraktor, som nogle nævnte, men synes, hun gik ham igennem som en kiropraktor ville gøre.

Derudover snakkede vi det godt igennem, og fik vel nærmest gennemanalyseret hele situationen, og hun kom frem til, at der egentlig ikke er noget forkert i hans måde at reagere på. Ja, nogle hunde ville have tolereret mere, men han havde jo altså knurret, så mere kan man nok ikke forvente - han er jo en terrier ...

Derudover nævnte hun hvordan gamle hunde opdrager på hvalpe: ved at trykke deres hoved ned, og tror egentlig det er dét, han har gjort, og ikke bidt - for selvom det er i baghovedet, kunne han måske godt have fået fat, hvis det var dét, han prøvede på. Så jeg føler, jeg har ro i sindet nu, og vi kan komme videre. Vi skal selvfølgelig holde øje med dem, og vil ikke lade dem være alene/vende ryggen til dem, men jeg går ikke længere rundt som et nervevrag og er bange for, hvad der kan ske :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til dyrlæge med Elvis i dag, og hun undersøgte ham på alle leder og kanter, og fandt ingenting :-D Jeg ved godt, det ikke er en kiropraktor, som nogle nævnte, men synes, hun gik ham igennem som en kiropraktor ville gøre.

Derudover snakkede vi det godt igennem, og fik vel nærmest gennemanalyseret hele situationen, og hun kom frem til, at der egentlig ikke er noget forkert i hans måde at reagere på. Ja, nogle hunde ville have tolereret mere, men han havde jo altså knurret, så mere kan man nok ikke forvente - han er jo en terrier ...

Derudover nævnte hun hvordan gamle hunde opdrager på hvalpe: ved at trykke deres hoved ned, og tror egentlig det er dét, han har gjort, og ikke bidt - for selvom det er i baghovedet, kunne han måske godt have fået fat, hvis det var dét, han prøvede på. Så jeg føler, jeg har ro i sindet nu, og vi kan komme videre. Vi skal selvfølgelig holde øje med dem, og vil ikke lade dem være alene/vende ryggen til dem, men jeg går ikke længere rundt som et nervevrag og er bange for, hvad der kan ske :-D

Dejligt med en god opdatering! og en god dyrlæge:)

Det skal nok blive anderledes i takt med at baby bliver mere mobil og så kan i prøve at lære elvis at gå væk fra situationer han føler sig presset i, selvom det er helt imod hans natur:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt med en god opdatering! og en god dyrlæge:)

Det skal nok blive anderledes i takt med at baby bliver mere mobil og så kan i prøve at lære elvis at gå væk fra situationer han føler sig presset i, selvom det er helt imod hans natur:)

Ja, det snakkede vi også om, også for på den måde at prøve at lære ham, hvor han har helle, for det tror jeg ikke han ved.

Og ja, en rigtig god dyrlæge. Jeg har ikke været hende ved hende før, så kender hende ikke, men følte jeg var i rigtig gode hænder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at ikke virker til at have smerter. Har i besluttet hvilken adfærdsbehandler i vil tage kontakt til, så?

Nu ved jeg godt, det ikke er det svar du fisker efter ;-) Men vi tager ikke kontakt til en adfærdsbehandler. Jeg synes, vi fik snakket det hele så godt igennem med dyrlægen og fik råd til hvordan vi tackler dem fremover (Elvis og Liv sammen), at vi ikke har behov for at gøre mere.

Måske forkert i dine øjne, men vi føler os helt trygge ved det hele nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej du har ret, det var ikke lige det svar jeg håbede på. Jeg håber for Liv og for Elvis, at din nye dyrlæge er en af de meget få, som rent faktisk ved noget om adfærd, men synes stadig det er bekymrende, at I ikke er blevet observeret af en professionel i hjemmet. Jeg håber oprigtigt at hverken Liv eller Elvis i fremtiden ender med at blive en del af de kedelige statistikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med PP, men det er jo helt og holdent jer der skal føle ro og tryghed omkring beslutningen, så hvis I gør det er det jo dejligt.

Fremadrettet håber jeg at I kan undgå flere trælse situationer og Elvis og Liv får opbygget et bedre forhold til hinanden.

Jeg håber I har fået en masse brugbare redskaber til hvordan I skal tackle de forskellige situationer hvor Elvis kan føle sig presset.

Hvis jeg skal give mit besyv med, hvilket er svært når man ikke har observeret hund/barn relationen, så synes jeg i hvert fald at I skal være meget obs på hans signaler.

Han skal helst ikke presses derud hvor han knurrer og når han alligevel dertil, skal I prompte handle på det og ikke give ham chancen for at gå videre.

Et helle som er 100% hans ville være rigtigt godt (bur måske?) og så selvfølgeligt altid overvåget samvær.

Som Liv bliver ældre vil det være uundgåeligt at der vil komme flere uhensigtsmæssige situationer. Ja, det er i hvert fald min erfaring. Så her og nu handler det om at få skabt noget tillid hos Elvis. Tillid til at Liv ikke overskrider hans grænser mere end højst nødvendigt, men vigtigst af alt, tillid til at I nok skal beskytte ham og håndtere de pressede situationer for ham.

Han ønsker jo ikke at skade hende, og hvis I kan få ham overbevist om at han ikke BEHØVER at skride til bid, fordi han kan stole på at I klarer det, så tror jeg det vil hjælpe ham på rette vej.

1000 x held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med PP, men det er jo helt og holdent jer der skal føle ro og tryghed omkring beslutningen, så hvis I gør det er det jo dejligt.

Fremadrettet håber jeg at I kan undgå flere trælse situationer og Elvis og Liv får opbygget et bedre forhold til hinanden.

Jeg håber I har fået en masse brugbare redskaber til hvordan I skal tackle de forskellige situationer hvor Elvis kan føle sig presset.

Hvis jeg skal give mit besyv med, hvilket er svært når man ikke har observeret hund/barn relationen, så synes jeg i hvert fald at I skal være meget obs på hans signaler.

Han skal helst ikke presses derud hvor han knurrer og når han alligevel dertil, skal I prompte handle på det og ikke give ham chancen for at gå videre.

Et helle som er 100% hans ville være rigtigt godt (bur måske?) og så selvfølgeligt altid overvåget samvær.

Som Liv bliver ældre vil det være uundgåeligt at der vil komme flere uhensigtsmæssige situationer. Ja, det er i hvert fald min erfaring. Så her og nu handler det om at få skabt noget tillid hos Elvis. Tillid til at Liv ikke overskrider hans grænser mere end højst nødvendigt, men vigtigst af alt, tillid til at I nok skal beskytte ham og håndtere de pressede situationer for ham.

Han ønsker jo ikke at skade hende, og hvis I kan få ham overbevist om at han ikke BEHØVER at skride til bid, fordi han kan stole på at I klarer det, så tror jeg det vil hjælpe ham på rette vej.

1000 x held og lykke.

Jeg forstår jer godt, men vi føler os 100% trygge ved det. Det her handler om vores elskede datter, så vi vil jo ikke bare tage chancen og tænke "det går nok".

Men faktisk er alt det du nævner, noget jeg både har snakket med dyrlægen om, og som vi selv har snakket om :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites